1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529108 inlägg · 4121 ämnen

Kasta matchprogram

Sv: Kasta matchprogram
NuMo:

Tja, vad vet jag - jag har ju t.o.m. Poffas efternamn i släkten :-)

För att avsluta debatten för min del tror jag hursomhelst att det skulle räcka med att man i högtalarsystemet inför nägon match i den nära framtiden meddelar föreningens syn på det (om det nu finns någon), och att man inte tvekar att stänga av någon som blir observerad.

Handlar ju trots allt om en generation som gått i rikktia skolor och fått en rejäl uppfostran, har jag för mig.

Björn VII:

Ett så fint efternamn det är dessutom...:)

Polkagrisen: Jobbig du är. Alla vet att den är så nybyggd att den inte ens är klar.

Poffa: ["Skall ni gå hem nu..."]

Det är inte mer än rätt.

Poffa:

Jag tar om det där så att ni förstår:

På vilket sätt då? Klacken klagar på att övriga publiken inte hjälper till. Är det då genomtänkt att "reta/håna" dem som man vill ha hjälp av?

Poffa: Du får gärna försvara dem som går långt innan matchen är slut. Jag däremot tycker att man ska vara kvar till slutet av matcherna.

Frisco:

Jag försvara dem inte. Jag tycker det är förkastligt att gå hem innan slutsignalen ljuder men det är inte speciellt smart av The REDS att håna sin egen hemmapublik. De lär knappast få mer stöd av det och med tanke på att det är just stöd de behöver för att kunna utvecklas till en bra klack så ser jag inte logiken.

Björn VII: Gått i riktiga skolor...hmmm, betänk att nu Paddan försöker 'jobba' i en sån skola - Vad månde bliva?
Paddan: Du lär väl de små liven att INTE kasta matchprogram?

mike: Är Du fortfarande dopad, eller jobbar Du på Falcon's IT-avdelning??

alla: Sportdryck imorgon under match? Tror Zeunert's Bryggeri har några sportrelaterade...

zigge: Nejdå, såna dumheter brukar de klara av att lära varandra helt på egen hand. Men mina ungar verkar sköta sig ganska skapligt, för det mesta. Har inte heller behövt köra med indoktrinering för att få de att förstå att MoDo är det enda rätta, det hade de redan insett genom någon form av empiriska studier.

Trocaderon är redan inhandlad, nu gäller det bara att hitta flaskan...

zigge: Såg nyligen att det har kommit en ny öl - Zeunerts Original 11:80kr. Smakar helt ok - den bästa fulöl jag avnjutit.

Det är det jag alltid har sagt - de kan i Sollefteå. När de vill.

westerlund: Synd att de slutade med Pilz!! Den överlägsna ölen.

Har för mig jag såg nån efterlysa MODO-öl, såhärliggeretill:
Falcon har kontraktet med de flesta klubbar, därmed får inget annat märke säljas på dessa arenor. Så tyvärr lär vi inte få se nåt Zeunerts GULD-PILZ ens nästa år, med den vackra MODO-loggan på :-((

« · 315162