1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532493 inlägg · 4126 ämnen

Kempis ståplats krymper

Kempis ståplats krymper
MODO vill krympa stora ståplats ytterligare. Man har lämnat in en förfrågan till kommunen. Se länktips.

Sv: Kempis ståplats krymper
poffa: Det var det där länktipset jag skulle lägga in i infon. Det var den länkens fel.

NuMountain:

Så indirekt är allt MODO:s fel, eftersom de är upphovet till artikeln. Eller skall man dra det ännu längre och påstå att det är supportrarnas fel eftersom de inte fyller upp ståplats i fler matcher?

poffa: Allt är pengarnas fel. Jag tycker att publiken skall ha prestationsbaserad lön.

NuMountain:

I så fall kommer The REDS att bli skyldiga pengar.

1-0 till Colorado. Målskytt: Super-Joe Sakic.

poffa: Undrar hur många matcher sittplats har varit helt utsålt?

Frisco: Ganska många! Eller, teminstingen de ggr JAG försökt få sittplats. Att stolar står tomma, betyder ju tyvärr inte att de går att köpa... (oj, höll på att bli 4).
Så jag föstår MODO - MONEY RULES!!

Zigge:

Kul att se att du lever.

knaskamilla: Du har oroat dig för att Zigge fastnat i Nolby i 2 dar. Tänk på Mike som fastnat där i över 30 år.

Zigge: Bara pengar som det verkar. Dialog med publik verkar vara obefintlig. Ombyggnader som bara missgynnar ståplatspubliken. Först byggdes det sittplats på "Lilla Ståplats". Sen byggde de om de bästa ståplatserna på "Stora Ståplats" till sittplatser.Sen uttalar sig Modoledningen i tidningarna när det enligt dem BARA är 4000 pers på en kvartsfinal. Då är de besvikna på ståplatspubliken.
Till hösten kanske Modo tar en hundring i inträde för ståplatspubliken för att de ska få se matchen på en TV-skärm i Modohallen?

Frisco:

Ser inte vad det är att klaga över. Jag tycker det är helt rätt. MODO vill tjäna pengar. Publiken vill tydligen ha sittplatser. Dessutom kommer man inte att ta bort så många ståplatser att det finns någon risk att ståplats dör ut. Dessutom kan detta leda till en stämningshöjare. Okej, inte på de få matcher det i vanliga fall är slutsålt men på de andra 45-50 matcherna tror jag det blir så. Man får nämligen en trängre miljö, man syns inte lika lätt i mängden och det tror jag leder till att man sjunger ut mer.

poffa: Kunde de inte byggt sittplats mitt på långsidan istället för att ockuppera de bästa ståplatserna i hallen?

Det lär inte sjungas mer bara för att det blir trängre. Att det inte sjungs beror på något helt annat. Något som är namne med en viss Brooke.

sorken:

Bygger man sittplats mitt på långsidan så dödar man allt vad ståplats heter. Du delar då upp ståplats i två sektioner till vilket gör att det bara blir blaj av alltihopa.

poffa: Man kan bygga en fyrkant med sittplatser mitt på långsidan som man kan stå runt om. Det borde lära latoxarna något.

sorken:

Förmodligen årets vettigaste förslag. Förresten, jag vet att du har försökt fått sitta på H Höger under nån match i år. Skulle du få chansen kommer du att byta bort din ståplats mot en sittplats. Tro mig.

poffa: Jag är väl inte dum heller? Anledningen till varför jag ville sitta var att jag har stora problem med min rygg. Dessa problem blir inte bättre av att man står upp i två timmar. Jag är dock en fattig student som bara har råd med ståplats, och egoist som jag är så vill jag naturligtvis stå på den bästa platsen.

knaskamilla + Frisco: ?? Vad är detta?? Att jag zomnade på en Zamboni, har det upprört Eder?? Attans Tjuvkikande, får man inte ens sova vart man vill?? Det är ju det här förB:ade jobbet, som gjort att man inte kunnat hålla på o snurra runt i hs.

sorken:

Visst, egoist som du är. Men blir det så stor skillnad att flytta 5 meter åt vänster? Jag tror inte det. Dessutom tänker jag som MODO-it på klubbens bästa och alla bäckar små som leder till inkomster får man lov att ta.

poffa: Att vara egoist är inget jag smusslar med. Jag är även en väldigt dålig förlorare. Fråga Rickard!

Att flytta 5 meter blir en j*vla skillnad (Pardon my french). Det innebär att svängen försvinner och man tappar allt djupseende. Planen kommer att verka 10 meter lång och 100 meter bred. Det är inte roligt att se hockey på det viset.

sorken:

Dålig förlorare är jag också.

Men jag tror du överdriver det här med djupseendet. Har själv testat att stå på många olika ställen och står man bara högt upp så är det ingen större skillnad.

poffa: Smaken är som baken: rund och hårig. Jag tycker att det är stor skillnad. Särskilt om man är van med en sak. Dessutom så slipper man stora delar av nätet där jag står...stod, suck.

sorken:

Det är ju inte bestämt ännu att det blir ombyggnad (även om det mesta talar för det).

poffa: Man kanske ska gå bakåt i tiden och ta bort stolarna och ha bänkar istället på sittplats så ni får maka ihop era feta arselen så får man in de 200 extra på sittplats.

Frisco:

Tanken är väl att man skall få mer sittande. Stående verkar det ju saknas redan nu så att göra mer ståplats verkar motverka syftet, eller hur?

poffa: Jag tycker det är ruttet av Modo jag att ens tänka på att bygga om ännu mer.
Bra ståplatser, en mänsklig rättighet.

Frisco:

Ja, jag lär ju aldrig kunna omvända dig till att tycka att det är bra och du lär aldrig omvända mig då jag anser det vara en helt riktigt satsning så det känns tämligen meningslöst att diskutera det hela.

poffa:

Jag tycker naturligtvis att det är rätt att Modo ska tjäna bra med pengar, men samtidigt känner jag att det är lite av ett svek mot ståplatspubliken. Under ES-lunken kommer det naturligtvis inte att vara någon större skillnad. Färre ståplatsfans kommer det dock att bli, fast det kommer att bli fler tomma stolar varje match också eftersom stolarna köps upp av företag och ofanatiska pengastarka slipsar med 63 år gammal whiskey i pluntan. Summa summarum, mer pengar in för klubben, men färre som höjer stämningen. Det under ES-lunken alltså.

Det är under spännande slutspel det egentliga sveket kommer. Det är då man har fått för sig att Modo vill ha, och behöver röststarka fans som blir den "extra utespelaren" till hemmalagets favvör. Problemet då blir att det ökade intresset att få en plats minskar chanserna betydligt för de som står utan säsongsbiljetter. Troligen även för de som har säsongsbiljettter. Vi kommer att stå på en fullproppad läktare två timmar innan nedsläpp och titta på tomma stolar tills det är tio minuter kvar. Under slutspel är inte de reguljära åskdarna lika mycket värda längre. Det var fint att ni kunde masa er hit under ES-lunken, men nu struntar vi i er. Titta på ÖSK i stället.

Ähh! Det kanske är att måla fan på väggen föresten. Jag ska ju köpa en sittplats till nästa säsong, så vad bryr jag mig egentligen. Undrar vilka man hamnar bredvid?

poffa: Du tycker ju så bara för att du sitter på ståplats och verkar vilja ha popcornsätande fetarselsittande publik typ den i Göteborg som bara öppnar munnen när det är dags att fylla på densamma med nya fetdrypande popcorn.
Du skrev en bit ner att om The Reds skulle ha prestationsbaserad lön som hejaklack så skulle de bli skyldiga pengar. De få som står i klacken är väl de som gör vad de kan för att det ska bli stämning i Kempis.
Jag tror att du drabbats av nåt NHL-virus.

Frisco: Mitt förslag är att man tar bort den tomma stolen och ersätter den med fyra-fem ståplatsare.

NuMountain:

Jasså, det blir sittplats nästa säsong? Där ser man.

Men att det kommer bli mindre ståplatsåskådare under grundserien kan jag inte förstå. Varför skulle man sluta gå för att det blir lite färre platser, trots allt är det ju aldrig fullt på ståplats under grundserien.

Att man kommer mista lite av de trogna under slutspelet håller jag däremot med om.

Frisco:

Om DU bortser från det rent personliga i det här, tycker du då fortfarande att det är ett felbeslut?

Jag om någon öppnar väl käften mer än många andra, eller hur? Jag låter mer från min sittplats än vad de flesta i Curva Nord gör.

Jag vill INTE att all ståplats försvinner och jag vill INTE ha "popcornsätande fetarselsittande publik" utan jag vill ha publik som engagerar sig. Men varför skulle det bli mindre engagemang på ståplats om man tar bort lite utrymme. Som MODO ändå skriver, i snitt är det 40% beläggning på ståplats.

Nu skall jag bort och återkommer i slutet på påsken. Ha det bra alla.

poffa: Hur ska det kunna komma fler? Det kan bara gå åt ett håll, om man inte räknar marginellt. Jag tror iofs. inte att det är ståplatspublikens fel att det kommer lite publik. Det är produktens fel. öka kvalitet på produkten så kommer det fler publik. Nej visst ja. Den möjligheten bygger man ju bort.

NuMountain:

Med tanke på att det bara är 40% beläggning i snitt på ståplats så lär det finnas plats för mer folk trots att man tar bort en del av ståplats.

poffa: Trevlig helg Poffa. Och värp inte för mycket ägg.

HEJA HEJA

poffa: Fast det är ju säkert inte 100% beläggning p åsittplats heller. Nu kommer kanske kravet på att man måste köpa säsongsbiljetter för att vara säker p åen plats under slutspel. Jag undrar om man skulle sluta sälja ståsäsongsbiljetter exakt vid 100% beläggning. Knappast.

NuMountain: Bra Ide´ , då måste ju personen bakom de 5 stående åxå resa sig, kanske under våldsamt skrikande o gastande, så då har vi fått igång sittisarna!
Kan nån maila Hedin/Nicke A?

Frisco:

Detsamma Frisco.

Alla:

Påskhare bra!

NuMountain:
Hmm...det är alltså du som är den där personen som hade köpt ett årskort på rad 1. Där ser man, ja lite grann ser man väl...

Paddan: Ja, huvudsaken man får sitt. Matcherna spelar jag ju ändå in. En god bok, lite god mat är det enda jag begär. Sen vill jag ju att det ska vara tyst, lugnt och skönt runtomkring mig också. Men har man betalt för sittplats så har man.

NuMountain: Hmmm, vore inte Globen 'a nicer place to be'? Inga störande Trummor, lugnt o skönt. Fast lite långt, inte bara Årskort i Globen, även ett Skyways-kort från Gistgårdsön.

Zigge: Jo det är klart. Resorna uppvägs ju dessutom av den goda drycken man kan avnjuta sen.

« · 268901