1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479819 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-10-14

« · 2087768 Till forumet


Kristianstad - Modo 2020-10-14
Dags för långresa till skåne och årets första bortamatch i grundserien. Första matchen på ett dubbelmöte. Hmm konstigt spelschema som sagt. Tre matcher denna vecka mot tidigare en. Idag hoppas jag på lite effektivare offensiv. Gärna att det släpper litegranna målmässigt. Kanske tom att vi gör fler mål än vi totalt gjort i första två matcherna😉. Ser gärna att vi tagit något kliv framåt. Tre poäng som är viktigast idag? Go Modoooo!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
wolper: Kikar vi på förra året så var KIK en riktigt bra motståndare för oss. Jag hoppas att vi kan studsa tillbaka från inledningen och fortsätta trenden mot KIK:
MODO Hockey 4 17 10 7 11
Kristianstads IK 4 10 17 -7 1

För övrigt låter det i rapporterna från träningarna som beskrivs i allehanda som att det ser allt bättre ut. PP går fortare och det blir jobbigare för boxplay att försvara sig. Vissa spelare börjar få bättre fart i benen osv.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Efter att ha varit inne på KIKs hemsida så ser jag att när man köper soffbiljett hos dem för 50 spänn så ingår en 50/50 lott till ett värde av 20 spänn...detta borde ju även Modo ha för att få upp försäljningen..
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K:
Jag det brukar ta en 3-5 matcher för utländska spelare innan det lossnar. Minns jag inte fel var Emil Molins fem första matcher ingen direkt höjdare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov:

Brukar inte jinxa men jag tror ni kör över Kristianstad ikväll

Skall vara klasskillnad på papperet
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
mattias - 74:
Tycker det är svårbedömt, KIK vart förra året rätt välorganiserade och snålspelande.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Känner ett ovanligt lugn. Skönt att inte vara jagad i tabellen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: Vore det inte komiskt ifall man bestämmer att säsongen ska ställas in och att lag ska flyttas upp/ner baserat på nuvarande position i tabellen?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Bad_Brett: Derby mot Ö-vik!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Bad_Brett: Kan inte sluta tänka på ryktet om en nuvarande truppkostnad på 8 miljoner. Vi ska officiellt ha sänkt spelarbudgeten från 17 till 14 miljoner. Det tolkar jag till 12+2 mille från swishpotten som är kvar. Vi har flera billiga juniorer och helårslån på Heppo och Jeppe L. Har hört från en övikskontakt att Widebro är grymt ekonomisk (läs snål) och Glader är en lurig räv, så kanske vi bromsar nu i uppförsbacken för sen satsa hårt OM det öppnar upp.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: Har svårt att tro att vi har en så billig trupp, men jag tror ändå att vi lagt en del pengar åt sidan för att kunna komplettera där det brister inför kvalserien.
Kommentera


Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Det är märkligt att de ställer sig på den sida som passar. Ibland var det rätt att avbryta säsongen, men i andra fall helt fel då man tappade givna intäkter.
Här kan jag tycka att Samuelsson klarade dem kvar och varför bestrida ett ingånget avtal?

Man förväntar sig att det hittar en massa omskrivningar och annat för att ta del av pengarna som företrädelsevis är tänkta för att inte gå till spelarvärvningar.

Det har blivit någonting väldigt osmakligt över Leksand. Har man tagit in Marjasin som ekonomichef?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Tvillingarna Wahlgren tillbaka ikväll från division 1 efter att ha skrapat ihop en poäng var därnere, för att ikväll möta klubben de lämnade.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: Ja då vet man ju vilka som gör poäng ikväll då !!!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Smurfen: Visst börjar vi känna igen mönstret...
1st period 2:34 : 1-0 Max Wahlgren (Joel Wahlgren)
Vi har ju i alla fall lite självdistans till alla framgångar och allt jävelskap ;-)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza:
Möts upp av att LP varit utlånad till KIK. Hat trick
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Leksand slapp betala 750000kr som Uffe efterskänkte, det är bra nyheter för Leksand detta.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San:

Fast det blev över miljonen ändå med sociala och så,
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Det var inte direkt hans fria val. Leksand ville helst komma undan.
Inte direkt Uffe som kontaktade Leksand och berättade att "i och med att ni driver ekonomin som ebberöds bank, så skänker jag pengar så ni överlever".
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
4th Line
23. Sylwander, Daniel
33. Tjernström, Max
17. Häggström, Magnus

63. Enström, Tommy

3rd Line
7. Åhström, Tobias
29. Aagaard, Mikkel
25. Olhaver, Gustav

27. Mikkelson, Brendan
6. Dahlroth, Jesper

2nd Line
20. Hedberg, Edwin
40. Jellvert, Kalle
15. Sveningsson, Filip

22. Wallinder, William
12. Lindgren, Jesper

1st Line
10. Heponiemi, Aleksi
11. Gagnon, Aaron
36. Ohlsson, Sebastian

18. Viklund, Tobias
5. Corrado, Frank

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

Extra Players
28. Pettersson, Linus (RW)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza:
Ohlsson kan kanske skapa tid för Hepo
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Intressanta backpar. Tvåvägs rutinerade-Offensiva ungtuppar-Defensiva rutinerade.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: Vi kan ju hoppas på att spelet kommer se ca 100% bättre ut än de två föregående matcherna, om inte blir det storstryk igen...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Robin Ztorken L: MoDo behöver bara göra tvärtom...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Axle San: Hur ser MoDos försäjning ut av soffbiljetter de två första matcherna?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Costanza: the opposite...

Allt jag gjort baserat på sunt förnuft i mitt liv har varit fel.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K:
Bumpar matchtråden
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Bra start av Modo, dock spelar man med väldigt små marginaler och slår en hel del indianare!

Ville tar timeout efter 6 min
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: timeout Modo efter fyra min, ser inte bra ut alls
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: Modoutvisning. Inte mycket att gnälla på egentligen om det inte var en exakt kopia på det man släppt åt andra hållet.

Att veta vad som är utvisning är som att fråga en jurist vad som är rätt. Man får svaret.
Det beror på...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: Ville tog timeout för att Modo slarvade som höll på att ställa till det trots att kik inte haft en tillstymmelse till eget spel, tycker det ser helt ok ut, dock fantastiskt trubbigt offensivt tyvärr
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: några farliga kontringar för Kik nu, tycker inte Modo får till något spel alls,,inte mycket som stämmer i uppspelen svårt komma igenom Kiks försvar
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: skulle nog säga att det inte ens finns en offensiv, nu fick dom första farliga läget med 4 min kvar. Finns en HEL del att jobba på
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Jag kan ej se vem det är som ska leda offensiven? 3e matchen nu där vi blir överkörda. Peters som håller oss kvar i denna match.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Robin Ztorken L:
3 eller 4 nya forwards?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: Modo började bra första 10 dock utan att skapa något bra, men sista 10 så har kik tagit över mer och mer och bör ha gjort ett par mål.

Modo har mycket fart men det syns att det saknas en tydlig idé med spelet, alla åker lite här och där medans puckföraren inte vet vart han ska göra av pucken.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Dundee: Mest gnäll då Peters inte haft något svårt att hantera.
Offensiven är usel, men defensivt är det bra.

Lätta 1-0 till oss nu.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: 16-3 i avslut borta mot Kristianstad? Vad händer?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Haha
0-1 självmål av målvakten 😂😂
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: enda sättet vi kan göra mål på😀
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
JoseGonzales: vi leder med 1-0. Inget lag har skapat chanser.
Skottstatistiken räknar bara de som inte förstår bättre.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
JoseGonzales: JAAA!
Nu går vi fan upp gubbar, det känner jag på mig!😄

Costanza, du kan återboka Färjestad borta nu🤘
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: ja den tackar vi för , inte rättvist men det är väl sällan hockey, 16-4 i skott för Kik...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
JoseGonzales: Kik har haft 2 pp, och 10 skott från blå utan täckning
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Haha vilket jävla skitmål. Men det tar vi alla dagar i veckan 😁
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Swehockey säger 0-0 efter 20? 1 mål på 3 avslut är inte dumt!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
JoseGonzales: Ser inte bra ut. Stressade med pucken i egenzon, misslyckade uppspel och noll anfallsspel. Och det mot ett bottentippat KIK. Ett turmål gör att vi leder med 1-0. Mot Timrå eller Löven hade vi nog legat under med 0-4.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Ännu en fantastisk period av oss, håret krullar sig av det man ser :-(
Imponerande insats men inte åt det håll man önskat sig.

Tur vi har en bra målvakt
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Inget lag har skapat chanser. De kastar in sjukt lätta puckar från blå, men vi har heller inte skapat något.
0-0 rättvist.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Målet var verkligen en produkt av ingenting.
Två saker.
1. Våra uppspel verkar helt sakna idé. Helt på känsla?
2. Passningsspelet, vet inte om jag någonsin sett ett lag passa så dåligt som vi gör? Inte ett pass sitter så mottagaren kan få med sig farten. Men får vara glad om det är framför skridskorna åtminstone.

Utan puck känns det dock stabilare än ifjol. Men med puck är vi som ett gubbhockeylag. Säga vad man vill om inspel framför eget mål. Men det är bättre än det här icke spelet vi gör nu när vi vinner puck i egen zon.
Kommentera

« · 2087768