1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-12-16

2114062 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: Spelarna ska bry sej oerhört mycket, för dom spelar för MoDo. Det tycker nog du med egentligen
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: Vem saknar Dahlroth? Jag hoppas han inte behövs en sekund till på isen. Lindgren har blitt allt bättre, kanske den bäste backen just nu - Corrado offensiv, defensiva brister. O ja, en redig Center behövs! Men vem?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Costanza: Vad tycker ni om Harjus match igår då?

Min åsikt är att om vi behöver fler spelare till 3-4 kedjan är det väl en ok värvning, men med tanke på att vi har drösvis av den sorten redan ser jag absolut noll mening med den värvningen.
Ok att han visade upp rätt fint spelsinne, men tycker han är för seg på rören.
Är det spelare på denna nivå bi söker i värvningarna kan vi slå fast redan nu att detta blir ett mellanår. Igen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Fast Kenttä sa väl endast att man skulle kommentera dagen efter? Det som kom ut matchkvällen om Ingram var ju fejk från P4 som smsade till fel nummer..
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
JoseGonzales: Skönt.
Men man får nog ge Kentä ett utropstecken för hans korkade uttalande att först säga att Ingram lämnar men inte kan ge någon kommentar för att dagen efter kommentera att Ingram återkallats och att det blev klart några dagar tidigare?!

Men skönt att det inte var någon matchfix
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Costanza: Och där är det officiellt att björklöven inte är misstänkta längre. Tack gode gud för att laget endast var helt jävla sämst. Nu är det dags att gå efter SR och alla andra som ljugit om hur det låg till med Ingram.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
JoseGonzales: Det hoppas vi. Försök nu att sova ikapp lite, Jose. Jag kan ta hand om patetiska personer i vår vidriga kvällsmedia imorrn.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Costanza: Det här måste väl ändå vara slutet på denna saga. Borde komma ut från alla parter imorgon.

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/polisens-besked-vi-inleder-ingen-utredning/
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Sputnik: Visst har du nån äldre granne som kan berätta om känslan som infann sig när Timrå vann nåt? Hjälp nu gubben att skotta infarten....
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: Kan ju inte påstå att deras typ av hockey är den mest utvecklande kanske. Leif Bork a la 2020..
Czarnecki är väl kvar som ledare av nått slag va? Skulle förklara en hel del i så fall..
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Sputnik: ironiskt nog tappade vi vår svit just mot Vita Hästen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
puffe: Det är så här det känns att förlora alltså? Hade helt glömt känslan. Får dra igång en Ingemar Bergman rulle för att anamma denna mystiskt känslomässiga tillvaro. 🤪
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
puffe:
Ja tappet i kvalitet är stort.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Eller: riktigt så illa tror jag inte det skall behöva gå, med Kaut/Heponiemi var vi nog ett topp-6 lag. Utan dem kring 10-12.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
puffe: dom kan plocka in mig, jag känn mig redo för uppgiften. Första jag kommer göra är att slänga bort nr2s klubbor samt sätta han på läktaren så klubben får intäkter från publiken
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Robin Ztorken L:

Som jag sa till dig tidigare under hösten

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
#2090834 · Eller 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2020-10-20 19:36
Robin Ztorken L:
Vi får väl se fram emot Ö-viksderby nästa år om inte ett mirakel sker.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: Lindgren kanske blir en bra center
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
puffe: Till slut rinner det över helt enkelt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo:

Tycker ändå att den kedjan varit helt ok. Vi har provat spelarna på lite olika positioner men de verkar inte passa in i någon annan formation annat än med varandra.

Det man skulle önska är att Aagaard hade lite mer playmaking egenskaper så skulle kedjan bli ännu bättre. Det som saknas är någon som kan fördela puckarna och diktera tempot i spelet, nu är det lite mycket tuta och köra.

Men nu är det som det är och vi lär få se denna kedja ända till slutet på denna säsong.

Men nog känns det som att både Aagaard och Hedberg har svagt stigande formkurvor, bara hoppas att de kan komma igång ännu mer och dra med sig Svenningsson.

Det viktigaste nu är att hitta två lekkamrater till Karla så vi får en ledande förstakedja.

Börjar vi där och får en kedja som byte efter byte hotar motståndarna tror jag även andra kommer att växa lite.

Sedan måste vi få tillbaka våra försvarare, klart att Dahlroth, Enström och Viklund saknas för att skapa mer konkurrens om platserna.

Sedan har Corrado tappat efter sin inledning, han är stabil men inte mer än så just nu, där har Lindgren verkligen stigit fram och är vår bästa försvarare just nu sett till senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: Fast du hade långt mer tålamod med Ville än vad klubben hade(det hade jag också). Sedan han försvann har vi ändå tagit en del poäng. Nu när Kaut o Heponiemi försvann blir det givetvis tydligt hur tunna vi blev helt plötsligt. Men vilken tränare ska vi plocka in omgående?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: Jag förstår inte varför man envisas med att spela 2a kedjan intakt, dom skapar iofs lite men med dom spelarna så ska det vara en toppkedja i As.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo:

Det är lätt att göra snygga mål när man i princip 20 gånger får komma i 2 mot 1, 3 mot 2, 4 mot 2. 3 mot 1 och ha fart med sig mot backar som precis fått vända om.

Då ska man fan göra 5 mål eftersom man kan spela bort försvararna och man kommer enkelt in och kan skapa tryck innan motståndarna samlat sig.

Gör man 4 mål på bortaplan ska man fan inte förlora en hockeymatch, gör man det så har man gett motståndarna för mycket att jobba med.

Vi gav bort minst 4mål på detta sätt. Hade vi kunnat minimera detta hade vi haft en bekväm 4-2 seger.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Har inte koll på vilka som är sämst normalt, men man får väl börja kika nu, när vi kandiderar. Men för att somna bättre kommer jag tänka så här om några minuter.

Vi har lika lång vinstsvit som Omöjliga Timrå, Zzzzz
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Nooky: tycker nivån i shl är ett skämt med. Man får inte ens peta på någon sen ska man få stå där med byxorna nerdragen när dom dömer som några jubel åsnor
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Problemet är ju att så kopiöst många hos oss underpresterar. Det går inte bara att låtsas om att det inte finns problem med ledningen. Ohlsson, Svenningsson, Jellvert, Öhman, Mikkelson och många fler är klasser sämre än ifjol. Då beror det inte bara på individen, utan också på att man skapar inte förutsättningar för att prestera.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Det man såg både i Timrå Matchen samt denna är ju att domarnivån i HA är under all kritik, missar hur mycket som helst.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
puffe: Tsss deras usla säsong berodde nog väldigt mycket på turbulensen i klubben.
Det fanns material och individuell skicklighet i laget.
Kristianstad gör det iofs bra då man spelar efter förutsättningarna men spelmässigt är dom det sämsta laget på många år.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: tycker ändå att KIK gjorde en bra match.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: AIK var väl för fan klasser sämre förra året?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
KB65: Bra med en nykter syn mitt i allt eländes elände. Har vi råd att sparka sportchef, tränare,spelare,domare mm? Ny match o nya chanser snart
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Robin Ztorken L: Klasskillnad spelmässigt, Kristianstad är det sämsta laget i allsvenskan på många år.
Denna match skulle Modo vunnit med enkelhet om man inte spelat så satans naivt och men en liten eftertanke.

Att Kristianstad gör 5 mål varav några riktigt fina är förstås otroligt pinsamt för oss, men vi har bara oss själva att skylla eftersom vi i princip ger don 5 mål utan att dom öht behöver spela om det.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: Fenomenalt usel match. Men ett uppehåll på två veckar och 100 mil bussresa i benen?
Tänker vänta tills turnén är klar innan jag begär allas avgång iaf.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Ja Sylle slog ju upp klubban då gick tekningen om. Men lägga sig på pucken ör tydligen ok.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Monno:

Jag tycker dock att Harju får godkänt i dagens match med tanke på förutsättningarna, var detta hans lägsta nivå och han kommer höja sig med träningar och matcher i benen är det en tillgång till laget.

Men kanske inte i förstakedjan om vi värvar in 2 forwards för att ta plats högt upp, men skulle kunna passa med Ohlsson och Jellvert i en tredjekedja.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Robin Ztorken L: Vi har material för att vara klart högre upp. Framförallt med en ny förstecenter.

Dock spelar vi LÅNGT under den kapacitet vi borde ha. Det går inte längre att bara skylla på Ville. Det är Glader och Omark som ligger bakom många värvningar och den taktiken vi spelar efter. Det saknas helt kompetens att förändra systemet lite till att utnyttja vår styrka i år. Ifjol hade vi mer puckskicklighet och i år mycket mer speed. Då ska vi väl fan inte spela som att vi fortfarande har puckskicklighet????

Spela rakare uppspel. Skit ifall vi tappar pucken på första eller andragubben, istället för att någon utan täckning ska bära upp pucken och våra snabba spelare hinner ta ett kaffe med dopp på blålinjen.

Det saknas som sagt kompetens på tränarsidan.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
bengt88: Harju borde vara en kompetent spelare på denna nivå.
Kanske inte i 1a linan dock.
Sen får man ha förståelse att det kan vara rostigt och framförallt att match orken och timingen inte sitter perfekt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
jonsson: Nu måste Glader in med en toppcenter och en forward av galet bra klass, kommer inte Heppo tillbaka så måste det in ytterligare en Center!
Dessa spelare skall vara spelare som skall spela minst 2 säsonger i Modo allihopa så vi kan bygga långsiktigare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Två bottenlag som möttes och kvaliteten på matchen är så dålig att man skäms.
Vi kommer få slåss, rejält, för att undvika direktnedflytt//kval, så uruselt dåligt.
Vi är precis lika dåliga som Kristianstad, kanske sämre, blir jobbigt framöver.

Detta var vår chans att få med nån pinne hem från denna bortaturné, nu blir det noll av nio.
Tråkigt men sant
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K:

Jävligt märkligt hur svårt vi har att få utvisningar med oss. KIK tillåts haka och hålla fast hur mycket som helst i deras zon. Var inte detta säsongen när man skulle premiera offensivt spel och ta för allt spelförstörande.

Nu gjorde vi iof mål på den chansen, men vid Karlas mål när Jellvert driver upp genom mittzon så får han först en hakning och sedan 2-3 slag innan han får fram pucken till Harju. Man trodde det ju var en avvaktande utvisning, men nej då ingen orkade lyfta armen.

Sedan finns det ju en 5-6 lägen till där vi iaf borde kunna få en utvisning med oss.

Att vi ska ha 1 och KIK få med sig 3 speglar verkligen inte matchen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
bengt88: Vi har 15 st 3e kedjaspelare
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo:

Pling
Halkade ner till 12:e då
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Monno: Harju känns som en tillgång men inte material för första kedjan, och Kalle Jellvert är absolut inte en förstecenter, han är den perfekta centern för en 3dje kedja men att han är förstecenter i ett lag som säger säg sikta på en toppplats känns otroligt oseriöst
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Monno: Sen blir man inte klok på denna domarnivån.
12 sek kvar, Micketinach lägger sig på pucken medvetet, domaren blåser av.
10 sek kvar, micketinach lägger sig på pucken medvetet, domaren låter tiden rinna ut.

Finns det någon gång det inte ska vara svårt att missa en utvisning så är det den.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: Saknar alltid Tommy
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Monno: Vi spelar oerhört svårt. När fokus är dåligt som idag blir det katastrof. Vi har då noll marginaler och släpper som mot SSK och Almtuna galet många chanser.

Det trista är att vi skulle bara mycket bättre om vi inte bara spelar den typen av uppspel. Vi har ju några av de snabbaste spelarna i hela serien, men som jag ser det vägrar utnyttja det.

Jag tycker att vi saknar en taktiker. Omarl låter vettigt, men är snarare en bra pedagog, men inte ens nära tillräckligt bra taktiskt. Styf ännu sämre.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: Modano är det du?

Dom matcher på slutet där vi faktiskt haft fart och uppspel har det berott på tur eller slump då?
Harju känns vääääldigt rostig. Om inte annat är han nog trött nu i 3e.

Om vi inte vill att Karla faktiskt ska lämna oss för Leksand så ska vi nog hitta bättre sällskap åt honom...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: Tommy är en Hej dundrans back, samma med hans bror som är nog 200 gånger bättre än eran nr 2
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Veriberri:

Trodde ALDRIG jag skulle säga detta. Men jag saknar Tommy Enström, han må vara en medelmåtta men han gör inte misstag som Öhman och gör vårt försvar stabilare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
J F K: får berömma Kik de lägger sig inte på försvar iaf men nu fick vi kontra o mål !
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Rytter: okej. Verkar vara en rejäl sopa iaf. Skicka iväg honom , in med 1 ny back 2 centrar och en forward. Ibland förstår jag mig ej på glader iaf. Han sitter väl lugnt i båten än
Kommentera

2114062 · »