1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532718 inlägg · 4126 ämnen

Kvällens match

Kvällens match
Foppa bakom ryggen till Hejduk, rakt upp i krysset!!!

Sv: Kvällens match
Lumber Jack: 2-2. Jag har satsat 100 spänn på 4-2...

Wewillwintoday: Kan ni bjuda på en länk till matchen?

Portello:
Jag har inte Canal +, utan lyssnar bara på www.nhl.com

Portello: Typiskt en luling att filma så där, 5 mot 3 för Röda vingarna... :)(Holmström)

Wewillwintoday: Holma är ju Pitepalt :)

Portello: Roy gör några riktiga svettiga räddningar :)
Första perioden över.

Foppa har passat till båda Hejduks mål och Holmström har gjort båda målen för Detroit...

Wewillwintoday: En bra kväll hittills för Holmström och Forsberg.
Har Lidström eller Zetterberg någon assist?

Portello: Luleå = köpelag, MoDo= Plantskola...

Portello:

Tror inte ens Z har varit på isen än. ´Men Homer har visat framfötterna.

Kommentatorerna sa just:

"Peter Forsberg, best player on the planet, has also been the best today player today"

Wewillwintoday:

Foppa verkar vara på ett enormt spelhumör. Det syns, då han samtidigt är lite småirriterade. Jag menar till exempel då han efter att blivit av med pucken i offensiv zon under ett 5 mot 4 spel proppar en Detroit-spelare så att han landade någonstans i mitten av nästa vecka.

Lumber Jack: Jodå, jag hörde Z:a nämnas 2 ggr...

Wewillwintoday:

NuMos eviga visdomsord: "Jag hade inte kunnat sagt det själv".

poffa:

Men det var väl själva f*n vad vinet gör en sladdrig i fingrarna. Man hittar ju inte ens de rätta tangenterna.

poffa:

Lorden gör en stadig på hand, try it !

Wewillwintoday: Skulle vara kul med ett Hat-trick för Holmström.
Är rätt säker på att han aldrig har gjort det i NHL.

Lumber Jack:

Har ingen Lord i baren men man kanske skall ta sig en liten Lagavulin eller en Oban.

Lumber Jack: Fan, nu får Bruinerna kamma till sig och vinna över skit pingvinerna. Har en hundring på 1:a där ....

Wewillwintoday:

Eller som ESPN valde att kalla matchen: Mario vs. Bruins.

Lumber Jack: MEN FUCK DÅ......
2-3 Shanahan...

Wewillwintoday: Det gick snabbt. Efter 15 sekunder gör Shanahan 3-2 .

Det här känns inte bra. Nu gjorde pingvinerna mål också...
Vill inte förlora mer pengar nu T_T

Wewillwintoday:

Alldeles nyss var det en närbild på Hull och döm om min förvåning men han var ju äckligt lik dockan som vi alla hade nöjet att beskåda i går.

Wewillwintoday: Om du inte vill förlora pengar ska du nog låta bli att spela ;)

Få se om man är miljonär imorgon, spelade en 50 lapp på Harry Boy idag. 83 miljoner i potten...

Kommentatorerna fortsätter ösa beröm över foppa...

Wewillwintoday:

Helt utan anledning...

Lumber Jack: Förstår att du är ironisk. Använd gärna situationstecknen för ironi ""

Portello: Jag känner på mig att jag tar hem 83 mille bara jag spelar. När måste man senast lämna in kupongen?

Lulekickan: Ingen idé att du ens försöker. Jag kommer ta hem ensam 83 miljoner kronor :D

Lulekickan: Sista inlämningstiden var idag klockan 14. Så du är liiite sent ute...

Lulekickan:

Travsnack på en sportrelaterad sida???

Hockey är sport.
Whiskey är sport.
Hårdrock är sport.
Trav är fan i mig inte sport!

Rättning i leden.

1-3 till Pingvinerna. Det var de 100 spännen...

Wewillwintoday:

Den där jävla skyddade oldtimern Lemmijuuu. Jag börjar mer och mer tro på Boorkens teorier.

Lumber Jack: Sigh, vad är hans teorier?

Wewillwintoday:

Förutom att han alltid får spela i gynsamma PP-lägen så är det ingen som törs röra honom och om nu någon mot förmodan rör honom blir han omedelbart satt på botbänken.

Skulle han få ta en tiondel av allt som Foppa får ta skulle han förmodligen lägga av igen. Ett bra exempel var ju häromdan när han kastade hanskarna när någon var på honom litegrand. Han spelar i en skyddad verkstad Pittsburgh Samhall.

Lumber Jack: Ah, jo så är det ju. Ännu värre med Gretsky.

Karln fick nog aldrig nån tackling under hela NHL-karriären....

Wewillwintoday:

Nja, nog fick Gretsky allt slita för sina poäng, framförallt i tiden med Rangers. Men hans tid i Edmonyon var även den Samhall.

Men nu ska man ändå inte ta ifrån dem både deras storhet när de var som bäst, i Gretskys fall närmare 15 år!!!) Både är gudabenådade spelare, men har dessvärre ibland blivit behandlade med silkesvantar av både press och motståndare.

Lumber Jack:

Fantastiska spelare, men gudabenådade? Där får amerikanerna gapa hur mycket de vill, jag säger bara Makarov, Krutov och Larionov - där kan vi snacka om gudabenådade lirare.

westerlind: Och Larionov håller ännu. Inte så illa...

westerlind:

Krutov dominerade fullständigt på Kolmilan i Brunflo, brännvin från morgon till kväll.

westerlind: Det skålar vi för.
Hehe såg Krutov i några matcher när han spelade för Östersunds IK för några år sen. Då var han otränad, fet och inte speciellt bra. NHL var inte bra för den mannens karriär. Klarade sig inte utan Sovjets vakande öga...

Lumber Jack:

Hahaha, det där var ju tänkt att bli min replik. En kille som både platsar i ÖIK och Brunflo måste ha något visst. Jag har för övrigt ÖIKs härliga kassett "Vi har Krutov i vårat gäng", som är sponsad av Fjällbrynt.

westerlind: Nja, han spelade aldrig för BIK.
Tillslut blev han t.om bänkad (!) i ÖIK....

Uppenbarligen var det århundradets räddning från Roy alldeles nyss i ett 3-1 läge för Röda vingarna...

Wewillwintoday: Apropå temat så ger denna site nog bara ljuva minnen av en BETYDLIGT vassare Krutov...

Wewillwintoday: 4-3, vrbata? OnLinen e inte så snabb som Reportrarna, o inte har man ZAP...:-(((

Zigge: Stämmer men det var Reinprecht. Foppa var väldigt nära göra 5-3 alldeles nyss...

Wewillwintoday: e de en skön match lr????

jag hoppas på att modo istället för typ LEksand blir vf´s kvartsfinal motståndare, svaret: roligare hockey med modo än mot masarna dom e mycket för gris hockey dom.

« · 210981 · »