1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Kvällens NHL 3/5

Kvällens NHL 3/5
I kväll hade en fd MODO-it chansen att ta sig till conferencefinal i väst men misslyckades. Jag talar naturligtvis om Samuel som med sitt Anaheim förlorade i kväll mot Dallas med 4-1. Därmed står matchserien nu 3-2 till Anaheim, som i nästa match spelar hemma i The Pond.

Påhlsson spelade 19 byten och hade 12.48 i istid. Trots att man förlorade med 4-1 så hade Samme +1 i +/-.

Att Samme kommer få ett förnyat kontrakt med någon NHL-klubb är nu mycket troligt, för att inte säga helt säkert. Roligt för honom att det äntligen lyckas.

Sv: Kvällens NHL 3/5
poffa: Är inte Stanleys Kupp slut än? Jag hoppas att de rödhårigas lag vinner.

Frisco:

Stanleys Kupp håller på i en dryg månad till i längsta fall. Sånt är vackert. Hockey i mitten av juni. Lovely...:)

poffa: Då ska sport spelas på STORA planer av gräs. Ja förutom i Örebro då där de spelar på Husumunderlag.

Frisco: Stackars Husum-Jocke som måste utstå en sån behandling.

Frisco:

Snacka skit. Springa, sparka, kuta, skjuta slår ALDRIG ishockey.

poffa:

Jag var och såg en s.k. fotbollsmatch för någon vecka sedan mellan Kramfors och Älandsbro och då gjorde man inget av det du nämner.

scim:

Där ser man. Vill du med det mena att den matchen gick upp mot NHL?

poffa:

Jag vill mena att man varken sprang, sparkade, kutade eller skjöt. Om det går upp mot NHL eller ej får du svara på.

poffa: Foppa såg mäktig ut på finsk is som var bra enligt kommentatorn.

Milton:

Var isen eller Foppa bra enligt kommentatorn? Jag hoppas han menade Foppa för isen har ju varit allt annat än bra.

poffa: Det kan ju bara ha varit isen som var bra. För visst är det så det står?

NuMountain: Hmm...om kommentatorn var Kinch så har jag fått det sista beviset för att han verkligen sitter och groggar under sändningarna...

Paddan:

Kommenterar Kinch verkligen NHL-matcher? Och spelar Foppa verkligen sådana matcher nuförtiden?

knaskamilla: Jäklar, det kanske var jag som satt och groggade.

Förresten, en sån där tankeöverföring tar det också 2-3 bankdagar?

Paddan:

Bankdagar? Snarare tankedagar, kanske. Fast vad gör detta i tråden om NHL?

knaskamilla: Jag vet faktiskt inte. Tror det har något med kosmisk strålning att göra.
Eller förresten, jag skyller på poffa.

Paddan:

Jag tror att det är störningar i Bjästa som hindrar vågorna att gå från Härnösand till Övik. Slutledning: J*vla Paddan!

poffa:

Menar du att Paddan har lyssnat av hela min teori?! Jag slängde ju in lite jätteprivata kommentarer där också, som bara du skulle få höra...

knaskamilla: Jaså var det du det där. Slog ut min hörapparat fullständigt och rullatorn skenade. Dessutom blev de andra rösterna i huvudet djupt störda av den där inkräktaren.

knaskamilla:

Attans. De hade jag ju velat höra. Paddan, vad sa hon?

poffa: Det har jag glömt. Minnet försvann nog när rullatorn rände in i väggen. Måste nog renovera lägenheten nu, tror jag.
Jäklar vad det sjunger i öronen...

« · 277828