1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532535 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Zource: Bänka Näsen innan det är försent nu. Enorma slarv 2 byten irad...

modomille: Näsén är fullkomligt brunnen hittills i slutspelet. Fortsätter det så här borde man överväga petning.

jonsson: Ett helt perfekt PP leder till 1-0!

Halloran!

Fin prestation av Halloran och 1-0!

{7639}: Snyggt o enkelt spelat!!

Får tacka Guden för att vi leder
1-0
Hallonet

{7639}: Man hann inte vara förbannad pä Näsén för att han inte sköt, utan ställde till ett friläge... Halloran")

{10015}: Matchtråd!
Ante var inte super nöjd med gudens match i fredags, bortsett från resultatet. Om han fladdrar lika mycket ikväll får nog tex en start nästa.

Heyerdal: Spelar vi Tex borta mot AIK då må tro?

KB: OP in i fjärde med Theo och Sebbe i övrigt samma lag

Saleva: Ja, ljudsystemet i arenarummet har inte mycket att göra med själva tv-produktionen. Vi vet redan att det är skillnad i det som framgår i tv-rutan baserat på om det är huvudmatch eller inte. Det är helt på CMORE och deras folk.

Saleva: ljudet som tv-tittare på Hovet är toppklass!

jonsson:
Videbro har sagt att nästa stora investering i arenan är en uppdatering av ljudanläggningen men det har väl inget med tv-sändningarna att göra.

Confusius:

Vill minnas att det jobbades på att få till bättre ljud i arenan, men det verka inte nå ut till tv-tittarna.

Slutspelstugg 11:45 modochannel..

{7639}: Trots att tv-ljudet från lyan allt som oftast är sämre än uselt. Det där måste ju att gå å styra upp

Smurfen: I kommunerna ja, pratade dock om städerna.

Esox: Återkom gärna med en fångst framledes

{8225}: Jag tar dem på mask, fluga eller volley, spelar ingen roll för mig! Tack för tipset.

Esox: Skärkån eller Skärkan är ett paradis om man vill doppmeta mitt i natten på sommaren. Vet dock ej om det bara tillåts flugfiske nu, var nåt decennium jag var där, men väldigt rekommenderbart

Hakning-Henrik: Aldrig får man vara glad

Chans att avgöra och gå vidare till åttondelsfinal ikväll. Ingen Lucas Pettersson med, men Gästrin och Hermansson är det.

1. Lundberg, Ebbe
31. Hultgren, Kimhann

2. Timander, Oliver
5. Sigurd, Melker

48. Hermansson, Elton
49. Gästrin, Milton
61. Öberg Andersson, Gustav
2nd Line
20. Wiberg, Måns
36. Svensson, Oliver

43. Bodén, Theodor
15. Sjöqvist, Linus
27. Pettersson, Nils
3rd Line
28. Sedin, Olle
6. Bryvall, Gustav

62. Zalesak, Alex
44. Lundström, Viggo
26. Nilsson, Hampus
4th Line
52. Hallin, Hugo

25. Appeltofft, Eric
37. Dahlin, Gustav
46. Forslund, Sigge

Man skojar inte bort betydelsen Jacobsson, Norén och Styf har haft för J20. Två klara förluster nu utan dem.

grimiss: AP satte den i Kryllan. Han fick mitt vykort..

grimiss:
Glöm inte att många spelare gör säsongens sämsta match… vilket inte säger så lite!!!

JoJo2613: vill inte gå i polemik för jag förstår att det äe känsligt att kritisera. Men 95% var det inte. :)

Jag ska nog nyansera mitt inlägg och utveckla.

Ja, för att vara 4200 åskådare var det bra men jag längtar till att det är fullsatt och att man håller igång hela matchen även om det går emot för att bära laget till seger!

När vi inte dominerar matcher upplever jag att klacken tystnar och inte alls håller igång 95%. Men jag ska kolla om matchen och klocka de tysta perioderna. 😜

modomille: tiden får utvisa.

Finns många sätt att tolka matchen.

1) modo gjorde inte mer än vad som behövdes
2) slutspelsnerver, första matchen dessutom på hemmaplan
3) modo har ibland en tendens (vilket är jättebakvänt) att ändra spelet när det går för bra och för lätt
4)modo vann trots skitkasst spel i minst 1 perre, ett styrkebesked
5)modo är sämst, löven är bäst
6) osv osv osv

JoJo2613: Ja var på plats igår och det var bra tryck för att bara vara 4200 åskådare. Klacken gör verkligen sitt jobb även om jag tycker att det finns förbättringspotential.

Bortsett från första perioden så tycker jag att vi var rätt "blöta". Inte många som spelade slutspelshockey. Vi måste upp flera snäpp om vi ska kunna slå Löven eller DIF.

Padrone78: Klacken höll ju igång 95% av matchen om inte mer. Du måste ha kollat på någon annan match om du tyckte det var helt tyst igår ^^.

JoJo2613: Hmmm….jag tyckte att det var högt tryck när det var tryck. Men tycker att det för ofta är helt tyst under matchen….

JoJo2613: Kul att höra! Draget hördes bättre på tv än vanligt tyckte jag.

JoJo2613: Håller med. Tycker stämningen i hallen blivit sjukt mycket bättre de senaste åren. Klacken gör ett riktigt bra jobb

Även om det nu "bara" var 4200 så var det ett jävla tryck från klacken och alla som var där. Ibland kändes det som om det var fullsatt.

Smurfen: Du pratar om kommunen. I exemplet nämns STADEN.
Då ligger siffrorna ganske nära det som anges i exemplet (ca. 33 000, resp. runt 92 000).

jonsson:

Vet inte ens om man bör förutsätta att klubban touchar eftersom han initialt söker pucken men när han inser att den är förlorad viker sig både ben och nacke.

Vanligtvis ryggar ju spelar tillbaka bara klubban swishar förbi ansiktstrakten, men här var reaktionen fördröjd likt ett annat känt fall som gav eko i hela hockeysverige.

Donald:

Jösses vad benen tog stryk för en klubba i ansiktet 😀

Zource:
Han skrev ju även långt innan jul att MoDo och Dif redan avgjort toppstriden i serien, haha.

{10015}: Gillar killens potential. Störde mig mest då han knappt jublade då han gjorde ett viktigt mål. Måste ju för fan använda dina kilon när du är i fjärde!

{9682}: Tack för att du delar min uppfattning till 100%! Ser hellre än mer offensiv och hungrig Umis som inte spelar jättefysiskt än en OP som bara ser less ut hela tiden.

{10015}: Inte säker på att han platsar. Då får han först börja fatta sin roll. Halvseg attityd. Varför inte bara köra stenhårt?

Har otroligt höga förväntningar på att OP kommer synas imorgon. Åtminstone bara synas. Slutspel borde vara hans grej liksom.

Bengans nya låt EJK finns ute nu!

Fel bild dock...😆 går tydligen inte att ändra heller...
Uppladdat:

500x0-1677092434-picsay.jpg

Rytter:

Synd att det inte stod en välplacerad kameraman vid sargkanten, hade varit fint att starta slutspelet med ett litet drev mot löven.

Hade dessutom varit intressant att följa debatten med tanke på att detta är en värre filmning än Ingmans.

Hoppas klippet får spridning...

Hakning-Henrik: Hoppas JanneG fick i sig nåt dött djur i Ö-vik innan match. Brickley fick sätta upp första pucken av 12 på tavlan. Kul för honom!

{8225}: Vän av ordning så är det oveja som är får :)

Donald:

Haha det roliga är ju att han följer pucken ett tag efter smällen, när han sedan ser att han inte kommer nå den då dör han genom att kasta bak huvudet och vika in benen.

{5647}:

Luktar lite böter på denna förstärkning? Det var ju löven som aldrig någonsin hade förstärkt eller filmat överhuvudtaget

twitter.com/magnush74/status/1636834898450305030?s=46&t=CagcXkzWsON8_hYMBh0ATA

Solklar utvisning när klubban är uppe mot huvudet men frågan är om lövenspelaren bröt båda benen samtidigt eller fick en underkroppsförlamning från bröstet och nedåt? Hoppas allt gick bra och att han kan leva ett normalt liv framöver

Smurfen: Tror det handlar om hur många som bor centralt i respektive stad. Geografiskt är Övik rätt stort.

Confusius: Vid årsskiftet 2022/2023 hade Umeå 132 235 invånare

Örnsköldsvik 55 557 invånare

« · 2500635 · »