1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474575 inlägg · 4078 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

2512704 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Krävs en otroligt stark karaktär
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Fan hade hoppats att det skulle gå till sju matcher då hade vinnaren bara fått en vilodag innan match mot oss. Jaja.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoJo2613: ja samma kanal
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoJo2613: Hmmm, hade önskat på en game 7. Då hade vi mött vinnaren två dagar efter mot ett slutkört lag. Hade varit en enorm skillnad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
pean: Skulle tro det.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: vart sänds det? Samma kanal som ssk - Mora?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Zource:

Nu ska vi se vad karlin väljer. Han kanske chockar oss och tar DIF.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Där tog Mora det efter ett riktigt snyggt mål i 4e perioden.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Zource: Vilket mål av Carlsson
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Ben Perrault: Slog över till denna match när Växjö-Luleå tog slut. När Moras målvakt räddade ett skott i boxplay så hände det inget mer efteråt, spelarna gjorde sig redo för en tekning direkt.
Blev helt paff. I SM-slutspelet flyger det hjälmar och tandskydd efter varje blockering.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Zource: trodde det skulle bli fulhockey men är knappt en tackling
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Ben Perrault: Kan ju undra hur fan det gick till. Brukar ju inte bli så illa när en målis får en puck på hjälmen. Fast ekonomin i Södertälje går väl till andra grejer än hjälmar ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: en Moraspelare sköt nästan sönder ssk:målisen, nån tand flög där
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Dålig hockey. Modo tar Slöddertälje eller Mora i fyra raka
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove: Det var tider det! 💪
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
….. yes yes
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Zource: Tollefsen har redan visat Brodin att MoDo är starkast :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: När brukar de beställa pizza till båsen? 5:e perioden? Spännande match.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Välj Djurgården i semi bara för att visa dom!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove:

Dom ser bra ut det jag sett.

Men när Woods tidigt i första matchen piskat in två över axeln har de nog tappat självförtroendet de byggt upp under kvarten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Hur är målvakterna i lagen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K:

En sak är säker, inget av lagen går lika hårt i press och närkamperna som AIK.

Visst SSK är tunga och kompakta men likt ett Bogren lag stressar de inte alls lika hårt som AIK, de vill istället hålla positionerna och laget kompakta, se till att hålla sig bakom pucken.

Mora spelar lite mer som oss där de vill spela sig ur situationerna och äga pucken. Har också bra struktur i sitt spel.

AIK var mer tuta och köra, vi klarade den överraskningen och tror inte Mora eller SSK behärskar detta typ av spel även om de vill, speciellt eftersom de varit spelförande lag hela serien.

Tycker både SSK och Mora backar hem betydligt tidigare med backarna än vad AIK gjorde, det ser ut att finnas rätt bra med yta i mittzon. Sedan om detta är pga att de är försiktigare nu i game 6 vet jag inte då jag inte sett så mycket av tidigare matcher.

Oavsett motstånd kommer det bli mer spel i semifinalen än kvartsfinalen gissar jag. Mora och SSK kommer bli tuffa men tror att våra styrkor kommer fram mer mot dem än i kvarten mot ett vilt kämpande och hårt checkande AIK.

Nackdelen ju att de har betydligt mer spets än AIK så det gäller ändå att se upp hela tiden.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: Olle Liss och Rahimi slashar varandra blodiga zon till zon? Bra TV för Ove...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Blir bara med SSK seger i sjunde perioden och därefter samma historia i Mora.
Kan gynna oss väl, med en tröttkörd motståndare.
Sen kan vi hoppas Löven- DIF plågar ihjäl varandra i sju matcher med många efter övertid 😀😀😀
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Allt går enligt plan....

Även om vi har haft svårare för ssk under grundserien så var det ett ganska trubbigt lag redan med videll, så man hade nog nästan föredragit ssk över mora i detta läge med alla deras skador.

Men känslan är väl att mora tar det här tillslut oavsett om det avgörs ikväll eller om det går till sju matcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
bollan123:

Jo jag hörde det, men trodde aldrig man kunde ta bort en utvisning helt bara ändra straffet.

Har aldrig sett det. Jag tror det är en efterhandskonstruktion, aldrig att den skulle bedömas som en 2+2, inget blod och ingen skada. Tror det var nått man hittade på då man blev osäker och tog ett beslut som tillåter att man kikar video. Hade de tagit en 2:a och blåst av hade de ju aldrig fått ta bort den.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Mora kommer ha många blåmärken efter den här matchserien. De tunga SSK spelarna har smällt på i nästan varje situation i varje match. Nu håller vi tummarna för en lång förlängning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Jag väljer helst Färjestad...Vore bra med utdragen serie. Mora och SSK är lite luriga.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Tyckte AIK var helt slut i tredje perioden mot oss också. Har man som de lagen en tunnare topp, så blir det jobbigt att spela väldigt fysiskt hela tiden. Om AIK körde Gynge, Bagenda och några till väldigt mycket är det väl Liljegren, Pasic osv i SSK. Mora har inte heller världens bredd, men belastar inte sina toppar lika mycket tycker jag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Hårdheten spelar alltså roll? Alright.

Förstår ändå inte varför det blev tek i mittzon hur som helst, möjligtvis att man ändrade beslutet isf.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gusse: SSK verkar helt slut nu, så hoppas dom vinner, även om jag vill se Karlin välja redan i kväll
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Nej det får man inte om det inte finns något mer bakomliggande typ dubbla straff eller en 5:a, men är inte helt påläst i ämnet så har inte full koll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
7r1l5k3: Hårt på mål ska alltid vara avsiktlig offside, men inte lösa puckar dit. Och tekar man i mittzon var det inte dömt avsiktligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Tycker Mora känns som det bättre laget. Södertälje ser mer tung i bena ut än som lag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Finns potential för en lång och jobbig förlängning idag. Hoppas på en Ssk vinst i sjätte perioden, eller sjunde.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Vet inte om du hörde men Daggen förklarade nyss att då det var en 2+2a så kan dom ta bort den helt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Monno:

Delvis väldigt godtycklig regel ja, men inte om man lägger pucken på mål när spelare befinner sig kvar i zonen (vilket var fallet igår och idag).
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
7r1l5k3: Avsiktlig offside är ju lotto om det blir eller ej...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Skulle precis skriva samma. Har aldrig sett det förut.

har vi nån domare här som kan förklara vad som gäller?
Men nu kom förklaringen, det gällde en 2 plus 2;a
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo:

Domarna kollade precis repris på en dömd utvisning i SSK - Mora och tog bort den helt. Får de verkligen använda video till detta? Att sänka en 5:a får de, men helt ta bort en utvisning har jag nog inte sett.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
pean: Oj, det var nytt för mig. Då kanske Widebro sa åt dem att motivera stölden :-) Att MoDo är bäst i världen har vi ju sagt länge. Här i Umeå pratar de mest om Tore Ökvist. Bra lirare, men..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Reagerade igår över att det blev tek i mittzon när AIK drog på sig en avsiktlig offside, men nu när SSK gjorde samma sak blev det tekning i deras försvarszon?

Förutsatte att det skulle bli tekning i AIKs försvarzon igår men antog att regeln var ändrad i och med att det blev tek i mittzon, men verkar som att vissa domare i ligan inte kan regelboken helt enkelt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Vad jag hört från insidan så är det att han kört på is ungefär en vecka nu och det är tydligen så att han ökar träningen hela tiden för att känna om det håller, än så länge ser det bra ut.
Laget är helt lediga idag och i morgon men Josh kör på is så blir det inga bakslag nu så tror jag han är spelklar till helgen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove: Äh, coolt ändå. Går man in och läser hyllar dom ju MoDo och erkänner att det inte bara är loggan man nallar. Låt dom sprida budskapet tycker jag!
Citat:
Inspiration

We are often asked why we based our identity on MODO Hockey - the hockey development ‘hotbed’ in the High Coast area of Sweden dubbed ‘The World’s Greatest Hockey Factory’ and the home of Forsberg, Naslund, Sedins and Hedman - this is our inspiration…
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JoakimE: Haha, det är en lång historia. Widebro snackade med dem för flera år sen om varumärkesintrång, sen hände inget. Harmlöst, men lite pinsamt att kopiera rakt av. Vill väl ha lite av MoDo-VooDoo!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Icing-Ove: Va i helvete händer!? Går Modo internationellt nu också?? Satt o läste grejerna och ba coolt och sen location Oakville??? Jäklar va man storsatsar för framtiden
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Kan bara tala för mig själv, men hade helt kopplat bort Dickinson inför kvarten i alla fall. Skulle dock lyfta tuffheten och PP nu. Var så skönt att vi lastade in centrar innan fönstret. Till och med Wahlberg kan kötta center i fjärde. Orolig för Brickley dock. Där kan det bli jobbigt i längden. En lagmaskin ska kunna fixa det ändå, men han bidrar med mycket vi saknat när det hettar till.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
erjo: Är inte alls lika övertygad om att man har koll på Dickinson. Det handlar väl om smärta och en röntgen. Exakt när han är redo att spela är sannolikt dels en kvalificerad gissning och dels fördröjd med tanke på att han åkte på en skada förra gången han gick för fullt.

Det är ingen exakt vetenskap där man kan med säkerhet veta när det är tillräckligt läkt eller hur snabbt det kan gå.
Kommentera

2512704 · »