1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Jag anade oråd redan när jag såg att Tex skulle stå idag också. Förra matchen var långt ifrån övertygande.

Den här förlusten får faktiskt tränarteamet ta på sig. Inte bara för målvaktsvalet men även för passiviteten och oviljan att ta timeout.

Thors 22: Kan NÅN bara köra HÅRTORKEN därinne?!!?????

Man funderar på varför man betalar relativt dyra pengar för att se denna soppa. Förlust idag så kommer dessa pengar gå till bilbesiktning istället

Nucky: Trodde vi värvat spelare som skulle vara som bäst den här tiden på året. Det är ju nästan skamligt hur vi undviker kampen där ute.

Nucky: Vi trivs bäst i skön serieliknande. Slutspel är jobbigt… man måste kämpa å så. Vi vill göra sköna moves i lugn o ro. Så besviken. Det påminner om förra slutspelet.

Fattar inte vad man ska till slutspel att göra när man åker på en skridsko. Modo tror att man är så bra så man spelar ut lagen. Funkar inte så i ett slutspel. Närkamper, tekningar vinna kampen framför mål är saker som är så viktiga men som Modo helt saknar

19MoDo21:

Det blev lite uppförsbacke, men MoDo brukar bli lite bättre när de behöver….
Vi får se denna gång

Tarasov: Kör guden i tredje och ge honom resten av matcherna.

dempa: jag gör nog samma. Av någon konstig anledning så brukar Modo göra mål när jag tittar bort. Kanske lika bra och göra annat

Tarasov: Jo, det hade man kunnat göra vid 3-2 också för att väcka laget.
Det är bara att erkänna att vi har ett extremt passivt tränarteam.

Steken84: nu tar jag en för laget stänger av och kollar Mästerkock med frugan. Det hjälpte en annan gång för inte länge sedan.
Ni vet vem ni ska tacka sen.

Dansken 29: HA’s skönaste och bekvämaste lag. Satans pinsamt att se

Nu är det bara fokusera på nästa match. Denna är körd nu. Hade rätt känning i att det är inte våran kväll ikväll. Aik är inne i zonen ikväll.

Dansken 29: fattar inte hur var vi alltid kan vara så svaga framför mål

Gavelo: Hur fan ser det ut!! Positionsspelet är som bortblåst

{5647}:
Det är faktiskt läge att ta ut Tex

Jobbigt att bevittna "förhandlingslamningen".

Vi har bestämt oss att vara i egen zon och jaga puck och dutta på den när vi får chansen.

Jag tycker de ser sjuka ut.. bleka i ansiktet

19MoDo21: Karlin har verkligen gjort under med detta lag

Hockeyallsvenskan även nästa säsong tyvärr…
Hur kan vi vara så kassa?

Modo är det passivaste laget som någonsin spelat i hockeyallsvenskan

Sigge: Jo, jag tror exakt noll tränare låtit bli att ta timeout tidigare. Det är som Näsén att skjuta.

Det där går inte

modomille: så jävla värdelöst spel, hur fan kan man låta detta hända??

19MoDo21: ångrar mig påminner fan om Leksand, allt går in

Detta är tragiskt att se

Fyfan vad dåligt ne det här räcker inte

19MoDo21: fyfan vad dem dåliga är

Dundee:
Skämtade bara här, det gäller att klara även sådana här matcher. Vill man vinna måste man klara av att vända matcher.

JoJo2613: Olle Eriksson Ek blir vår etta nästa säsong, är känslan när man ser den här matchen. Hur i helvete ska vi ta oss upp.

Hmm detta är utan tvekan en av de slöaste sämsta perioder jag sett Modo spela. Det händer ingenting.. ja det kan ju bara bli bättre iaf

JoJo2613: Sanning med modifikation det där, fanns spelare men man hade väl helt enkelt inte råd eller ville betala något dyrt pris. Kommer säkert sluta med man chansar med Josh och så går det åt skogen och sedan är säsongen över.

KRB: påminner väl om kvarten ifjol. Även om Modo hade någon storseger då

{5647}: Och så undrar tränarna varför det ser ut som det gör. Laget glider omkring och de sämsta spelarna för dagen får spela mest.

Passiviteten hos den här ledarstaben (begravningsentreprenörerna) kommer bli vårt fall i år.

Dundee: Marknaden var ju si så där så fanns väl inga bra centrar. Men håller med om målvakts frågan där hade man kunna namngett någon SHL målvakt.

Robin Ztorken L:

Det ser kanske illa ut nu men över 7 matcher så vinner vi, lite mera stök och bök så går det till sig

Robin Ztorken L: Största misstaget var att välja Aik visst dom kom sist men alla vet ju hur det är att spela på ett fullsatt Hovet det är en jävligt svår bortamatch. Domarna är lätt påverkade med.

Robin Ztorken L: men läser man forumet här inne är det ju domarens fel att vi spelar dåligt. Får inte ihop det riktigt.

Dundee: J18 har vänt mot Luleå iallafall. Alltid något

Smurfen: Haha nej verkligen inte, våra ”tuffa” spelare som OP åker omkring som en fjant och blir bortplockad

Dundee: Jag hade velat ha mer energi i båset. Alla tre tränarna är tysta analytiker och ingen går runt och slår spelarna på axlarna/benskydden för att väcka dem. Hellkvist var riktigt bra på det, men nu är det tre begravningsentrepenörer som ser sura ut bakom bänken.

NuMo: Vi har inte varit bättre än AIK , någon match hittills man kan tro att dom vann serien och vi var sista lag in i slutspelet.
Vi är faktiskt inte bra just nu.
Detta kan sluta illa om Karlin får ordning på spelet.
Vi är bedrövligt dåliga för tillfället, spelet stämmer inte någonstans för stunden

Gusse:

Halloran, Woods och kanske Neiderb försöker

Sedan måste jag ge Hinken lite kritik med varför man ej valde att säkra upp en målvakt och en center nu när Josh aldrig verkar komma tillbaka bara svammel från Modos sida. Nä där skulle han gjort något bättre, kan bli väldigt dyr köpt det här att man ej agerade.

Gavelo: Vi är då inte ett slutspels lag i alla fall !!

Tarasov: Ja så är det ju, jag anser fortfarande att säsongen som ställdes in hade vi det absolut bästa laget. Och den stora chansen att gå upp. Allt från målvakt till forwards var grymma.

Dundee: Fler spelare måste kliva fram och ta sitt ansvar. Nu håller det inte att gömma sig längre. Nästan bara Halloran som skapar nånting framåt.

19MoDo21:

Tex i bättre form hade kunnat motat två av målen faktiskt….

jonsson: Borde tagit timeout för länge sedan. Var djävligt uppenbart. Får hoppas att vi kan komma igång i tredje, för den här perioden är bortkastad och man gör ingenting för att få energi till gruppen.

NuMo: Modo har verkligen ett riktigt mesigt lag!

« · 2506456 · »