1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Lagbygget..

Lagbygget..
CTRL C + V från tidningen.to:

Enligt vad TÅ-sporten erfar kommer Modo även att förlänga kontraktet med forwarden Jonas Almtorp inom de närmaste dagarna.
Det pratas också om att spetsa till truppen med ett par riktigt tunga namn. Mellan två och fyra spelare från NHL. Duon Per Svartvadet och Andreas Salomonsson borde ligga närmast till.
Men även en annan NHL-meriterad försvarsspelare, en spelare som enligt säkra källor redan har fått ett kontraktförslag av Modo.
Dessutom hoppas Modo fortfarande en del på den storväxte finske backen Kari Haakana från Edmonton, som haft en problemfylld säsong med skador och kanske vill tillbaka till Europa.
-------

Spekulationerna kan börja, vem kan denna NHL-meriterade försvarspelare vara? Kaberle?

Sv: Lagbygget..
Wewillwintoday:

Vad roligt med spekulationstider! ;)

NHL-meriterad behöver väl inte innebära att han spelar i NHL för tillfället?

knaskamilla:

Tänk om det är Wilde som man tagit till nåder?

knaskamilla: Nä precis... Wilde var ju NHL-meriterad när han dök upp... Det låter iofs mer som en "föredetting" eller hemvändare.

poffa:

Ja, tänk om. Och Wilde själv, han försöker trissa upp lönen genom att dra ut på att skriva under.

Sahlander:

Sitter du och tjuvkikar på poffas dator, eller tänker ni bara likadant?

knaskamilla: "Great minds think alike" heter det ju...

knaskamilla:

Tankeöverföring.

Sahlander & poffa:

Tss...ni hade säkert diskuterat det precis innan, och så försökte ni bägge låtsas att det var er egna tanke...

knaskamilla:

Varför tror du alltid det värsta om mig?

knaskamilla:

För övrigt heter det inte "bägge" utan det heter "båda". Hmpf!

knaskamilla: Du tror du är Sherlock Hemlock eller nån... Sickna konspirationsteorier...

poffa:

Jag tror väl inte alltid det värsta om dig? Jag vet ju att du är sådär jättebäst!

Sahlander:

Vadå, är jag inte Sherlock...?

poffa: 'Det heter "båda"'.
Trams. För en gångs skull håller jag med knas, man kan säga bägge två.

Jag undrar som flundran vem det kan vara...

Anders Eriksson har väl ett år kvar på sitt kontrakt..?

Vad finns det för backar som florerar i Europa, med NHL-meriter?

Kaberle känns inte dock så långt borta, han kanske vill komma hem?

Apropå inget speciellt, men nu tycker jag att Staal får bestämma sig snart.. Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och stannar..

Såg att några lag i tjeckiska extraligan auktionerar ut matchtröjor.
Nu finns alltså chansen att till exempel köpa Milo Horavas matchtröja, eller Jan Alinc matchtröja.

Wewillwintoday:

Mattias Timander har ju benämnt sin hemkomst som en "möjlighet som jag tittar på" sedan våren 1998 (eller var det 1997?).

Bra elitserieback, men "NHL-meriterad" är väl nästan lite i underkant va? Som "NHL-meriterad" brukar man ju, som tidigare nämnts, ha vissa problem att tillföra något i ett ES-lag ;-)

« · 254259