1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

Långt till match- el I brist på bröd-tråd

Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Vallin: Det behövs inte. Jag sa ju att jag skulle kontakta dom IGEN. :-)

Björn VII:

Stora och dyra? Medelstora och prisvärda anser jag.
Kalkningsapparat? Nej, men däremot har jag fullt med vita mönster på både diskställ och diskbänk, förstår inte riktigt hur de uppkommer.

Frisco: På tal om Danmarks landslag så finns det i länktipset lite mer läsning om, bland annat, mannen som är lagkapten i både det Danska ishockeylandslaget och MoDo Hockey, Jesper Damgaard.

Paddan:

Jesper Damgaard kapten i MODO? Men kommentatorerna sa ju att han spelade i Malmö. Salle spelade för övrigt i DIF kan ju nämnas.

Poffa: Ojojoj, antingen kan de se in i framtiden, har gjort dåliga efterforskningar, eller så antog de kanske att alla spelare i Tre Kronor kommer från just DIF.

Undrar just hur korrekta de rykten är som säger att Damgaard har velat förlänga kontraktet med MoDo, men att klubben vill avvakta med kontraktsskrivandet. Kanske lika korrekt som de flesta rykten som råkar passera ens öron.

Paddan:

Det enda jag hört i det där är att Jesper har bett sin agent att börja snacka nytt kontrakt med MODO. Jag hoppas det är sant, för jag vill verkligen se honom i MODO:s third jersey nästa år.

Men det är ju som sagt ett rykte och skall väl tas med en stor nypa salt, som vanligt.

Poffa: Det är klart att man verkligen vill se att lagets bästa back sätter sin namnteckning på ett kontrakt som sträcker sig något eller några år till. Ser också gärna att man förlänger kontraktet med experten på crosscheckingar och mannen i gästbokens banner, Mika Lehtinen. Den killen är nog hyfsat jobbig att möta, kan jag tänka mig.

Paddan:

Att skriva kontrakt med MIKA! är väl en självklarhet, eller?

Poffa: Tja, jag har också tyckt att det skulle vara en självklarhet att Milo skulle få spela back i MoDo, men där rådde det ju minst sagt skilda meningar. Men jag anser att det är snudd på tjänstefel ifall man inte väljer att förnya kontraktet med Mika.

Apropå Milo, förresten så har han en lagkamrat i Lausanne som heter Stefan Grogg, om jag inte minns fel. Skulle man värva honom och tjecken Michal Sup så får man ett lag som gjort för lördagsmatcher...

Hmm, enligt Hockey news så tar Jiri "jag måste hem och göra värnplikten" Vykoukal återigen en plats i det tjeckiska landslaget. Himla synd att Boorken lyckades skrämma bort honom från MoDo. Det ytterst lilla som han fick spela så var han ju riktigt bra och han har väl heller inte direkt gjort bort sig i finska ligan i bland annat Espoo Blues.

« · 389434