1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530821 inlägg · 4122 ämnen

Länsderby

Sv: Länsderby
samjo:

Ja, så klart. Jag har ju börjat skolan igen, och allt är tillbaka till det normala (tror jag).

westerlind: Frågan är hur man ska räkna tekningsstatistiken? Fyra klubbor = 100% men om ena klubban vinner så är det ju genast bara 25%. Måste ta en funderare på detta problem. detta kommer ju att innebära en sämre tekningsstatistik för den som spelar med dubbla klubbor.

NuMountain:

Ja.

"att ta tag i mig". Eller, var jag tvungen att använda alla ord i meningen?

mike66: Måste målvakten ha två klubbor?

NuMountain:

Fast om alla hade en extrahjälm...?

Bättre än din knapp: magneter i puck och målbur (inte den egna buren då, förstås).

NuMountain: Läste din lista. Du kan väl stryka några namn från den och lämna kvar dessa:

NuMountain (MODO) Tjuvkikar på de andra
mike66 (TIK) Läser MODO's gästbok
westerlind (BIF) Läser MODO's gästbok
knaskamilla (MODO) Läser MODO's gästbok

...och konstatera detta: MODO är nattlig chattjänst numera :)

Själv är jag för trött för att haka på. Har dessutom inte varit i Sundsvall och tittat på matcher LIVE så jag känner mig lite utanför. Men den 3:e oktober blir det nog så att jag åker de fyra milen söderut till stångebro ishall och ser "den Wilde" överglänsa Pihl och övriga "tunga" LHC-backar. Antos Söderberg kommer antagligen göra några piruetter framför motståndarmålet så att backarna slår knut på sig själv!

zzzZZzz Zzzzz zzzZz zzznart så sover jag nog... *drömmer wilda drömmar*

knaskamilla: Har du en bättre lösning på ordföljden i den meningen?

NuMountain: Tack. Då kan vi fortsätta diskussionen om dubbla klubbor nu då.

mike66: Javisst. Och tänk vad spännande tekningarna skulle bli!

knaskamilla: Du tror inte att en extrahjälm skulle räknas som fusk? Det bästa om man ska fuska vore att ha något system i klubbskaftet, en knapp eller något, som man kunde trycka på om pucken låg på mållinjen å så, så att mållampan lyste upp grönt, så att man kunde lura omvärlden att det verkligen var mål när alla inte så det. (Hmm? Har jag sett den här filmen förut?)

NuMountain:

"att ta tag mig i"? Gå och lägg dig... ;)

westerlind: Bra idé. Med detta så skulle också fasthållningar av motståndarklubban försvinna. Också problemet med hjälmavskuffning skulle säkerligen försvinna.

Fördelarna med detta förslag övervinner nackdelarna vida. Kom också ihåg dessa slagskott som påbörjades i Kanada på 60/70-talet. Man liksom skyfflade iväg klubban med benet. Vet att detta förbjöds senare i Kanada då skotten blev alltför hårda.

mike66: Du har naturligtvis rätt, här gäller det att försöka hålla igen lite med skändningarna annars blir jag själv tvungen att ta tag mig i nackskinnet.

NuMountain:

En extrahjälm är väl ingen dum idé?

mike66:

Jaja. När är den där matchen då? Får väl försöka ta mig dit.

westerlind: På riktigt.... Om man bara har en klubba så kan man spela vidare även om man inte kan spela med den andra klubban som man aldrig har haft. Det du föreslår är ju bara en förändring liknande den att spela med en extrahjälm om man skulle tappa den ordinarie. Om jag vore Paddan nu så skulle jag fundera på varför jag svarar på de här inläggen egentligen.

knaskamilla: Jag tycker som mike. Fast tvärtom.

knaskamilla: Tycker jag inte du ska göra förrens du sett mig spela.

NuMountain: Aningen ööver, det var en klockren på hakspetsen. Men jag reste mig på nio. Sånt där lägger du av med om man ska fortsätta att skriva i denna gb. Uppför dig som folk och ursäkten godtas.

Förresten så har jag en diabildsprojektor från -66 och den har jag trimmat, så jag står inte alls stilla kan jag berätta om man är snabb med frammatningen.

NuMountain:

Vi spelade i samma lag! Men du har ändå rätt. Därför började vi undra: Varför är det ingen som spelar med två klubbor? Då kunde man spela vidare om man tappar den ena...

mike66:

Ojoj! Då måste jag undersöka den noggrannare. Det är möjligt att jag tar tillbaka mitt uttalande om Foppa efter det, dock...

NuMountain:

Finn ett fel? Eller tre (fyra)?

NuMountain:

Det har du faktiskt rätt i. Det kanske vore en bra idé? Jag ska nog tiga, dock...

NuMountain (MODO) Tjuvkikar på de andra
mike66 (TIK) Läser MODO's gästbok
westerlind (BIF) Läser MODO's gästbok
samjo (MODO) Läser MODO's gästbok
knaskamilla (MODO) Läser MODO's gästbok
nanne (SSK) Läser SSK's gästbok
zenith (MODO) Läser MODO's gästbok
gizMODOs (MODO) Läser MODO's gästbok

MODO är ljuvlig läsning numera.

mike66: Ja, jag blev lite orolig. Den var troligtvis aningen över bältet. Ber om ursäkt för det.
"Råsop". Fyndigt från en som står still när han rör på sig. (Vilket iofs. förklarar hur westerlind lyckas träffa ditt sopskaft så lätt.)

knaskamilla: Det är en mpegfil så det ska röra på sig. "När mike åker skridskor blir motståndarna förkylda" Gammalt Nolbyknölordspråk.

NuMountain: Detta var en s,k råsop från din sida.

knaskamilla: Tack för det. Jag har faktiskt läst lite där på sista tiden och jag tycker att kvaliten börjar att förbättras, med vissa undantag. Tänkte nästan försöka föra lite kampanj här och utlysa "Modohockey.se-forum-dagar" här i Modos gästbok på HS. Det skulle kunna räknas som punktinsatser för att öka kvaliteten där.

westerlind:

Det visste jag inte. Han har ju inte behagat visa sig för mig än, annat än dold bakom något annat.

NuMountain:

Låt mig tänka... Nej. Såvida du inte planerar comeback på modohockey.se och inte orkar med folk som stör sig på dig, för där är ju nästan hela styrkan utbytt (försvagad, enligt min mening!)...

knaskamilla: Är det dags för mig att börja använda såna här. .. ;0)

knaskamilla: OK, tack. Jag blev lite osäker. Ibland är det svårt att veta när mike66 rör sig och när han står stilla...

mike66: Jo, nog kan det vara så att både TIKare och Bryningar kan spela effektiv gladhokky, men troligtvis numera bara om de får spela tillsammans. "Sopor " får en viss innebörd när man hör din berättelse om kärringar och sopar och fyllkajor.

westerlind:

I min dator står den där bilden stilla.

NuMountain: Jag fick sitta och räkna skott på en ungdomsmatch i vintras och man får vara lite flexibel i sin bedömning. Det är nog t o m de som räknar skotten i en es-match. Om 2 st räknar skott i samma match så kan jag lova att det skiljer en del i beräkningen.

westerlind:
Att du gillade MoDo mer än Timrå det gick inte att ta misste på. Du applåderade t o m fast vi stod i Timråklacken. Du ska vara glad att du lever idag.

Fast bästa matchen utspelade sig nog i B-hallen. Det kom in två små Sundsvallare(Katter) med en varsin hockeyklubba och en tennisboll. I avsaknad av rolig och anfallsglad ishockey utmanade mike och westerlind dessa slynglar. Vi fick tag i varsin sop av vaktmästaren och matchen startade i ett ursinnigt tempo.

westerlind slog passningar som skar rätt igenom motståndarna så att mike bara hade att sätta fram sopskaftet och styra in bollarna i öppet mål. Efter 14-0 till mike och westerlind så var småpojkarna rejält lessa och elaka. Då kom deras dåliga humör i dager. Som vanligt är för kattfans. En massa efterslängar som slag över smalben och tillmälen som j-la gubbar blev tillslut för mycket för oss så vi lämnade WO och drack en till öl istället.

knaskamilla: Har du någon stillbild på honom också?

westerlind:

Har ni räknat med människan i Foppas bortamatchtröja från hans sista säsong i MoDo också?

Kolla förresten på länken. Har inte Foppa lite fel tröja på sig?

westerlind: Det låter bra att Modos spel i sista blir godkänt av en någorlunda objektiv person. Modo kommer som vanligt att överraska, precis som Brynäs gamlingar.

NuMountain:

Jo, MoDo blixtrade till emellanåt i sista perioden, så den var bitvis ganska sevärd.

PS. Det var fyra MoDoiter där (2+2). Det fanns två supportrar utan matchtröja också - De viftade med MoDoflagga i varje fall.

mike66 tänkte nog inte på det...

mike66: Bra att man har börjat med bedömningar av skott. Ett roligt avvägnde blir om någon skjuter ett skott i baken på en ovetandes målvakt och den sedan tar i stolpen. Ett i stort sett oriktigt ingripande som turligt tar ofarligt i insidan av stolpen.

NuMountain: Har för mig att det är ändrat. Tror att de nya reglerna började att gälla förra säsongen. "Rätta mig om jag inte har fel". det ska vara ett riktigt målvaktsingripande om det ska gälla som skott på mål. Däremot är det nog riktigt som du skriver att alla träffar i målramen inte räknas.

westerlind: Det är lugnt. Det har tydligen varit knas i telefonen för någon i över två timmar. Ge henne en vink och hon kommer att tokvifta här snart.

mike66: 11-3 + två mål.

Själv är jag skeptisk till skotträkningsproceduren. Inte nu, utan i allmänhet. Ett klockrent stolpskott ger nada, likaså ett mål, men en rensningsfösning från egen zon ger ett skott. Märkligt. Man skulle kunna tro att skottstatistiken visades för att spegla matchbilden.

NuMountain: Jag börjar bli lite orolig - Det har inte blivit något knas på linjen till Härnösand?

NuMountain: Jaja det var 2 st småpojkar i MoDoklacken och inte 4 som herr westerlind så felaktigt beskrev i ett tidigare inlägg. Och beträffande pojkarnas trovärdighet så tillåt mig småle;) Säj så här: MoDo sköt ungefär 110% mer skott än man mäktade med i 2:a perren. Nästan den första också inräknad. Bombardemang och bombardemang. 11-3 i skott får väl kanske räknas in i denna kategori ändå.

mike66: Rykten gör gällande att MoDo faktiskt hade ett riktigt bombardemang mot TIK-kassen i sista perren. Detta till trots att man gick ner på bara tre femmor av ickehelotrdinarie manskap.

westerlind:Nej, nu har det blivit dags att ta av sig den gröna tänkarmössan för idag och vila ögonlocken några timmar innan det är dags för "arbete" igen. Antar att det tydligen hör till att man här också ska skriva några sådana där bokstäver som TIK verkar ha tagit patent på och dessutom i varierande storlek. Äh fan, god natt!

westerlind:OK, intressant. Låter som att det var lite så där lojt tåfjuttande fram till sista två minuterna.

westerlind: Nog var det väl spännande ändå. MoDo låg under med 0-1 inför sista perren. MoDo la in overdriven och blåste förbi till 2-1. MoDo får en utvisning. Timrå tar ut målisen. 6 mot 4. Matchen slut. MoDo vinner helt oförtjänt. Matchen borde spelas om tycker jag. Man borde begära tillbaks alla de åttio kronorna i entré. Hoppas att det blir kuligare den 24/9.

Paddan:

Hade inte fotbollen i Sydamerika en sån regel ett tag? En match som slutade 0-0 gav 0 poäng till bägge lagen. Mystiskt nog började många matcher sluta 1-1 med mål i 89:e och 90:e minuten...

« · 110801 · »