1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

Lattjolajbanlådan återvänder

Lattjolajbanlådan återvänder
Det här skulle alltså vara elitseriens tio hetaste utlänningar enligt XP. Hmm, nog tycker jag att åtminstone Milo skulle ha en platsa på den här listan.

1.Jani Hassinen-HV71
2.Fredrik Norrena-Frölunda
3.Juha Riihijärvi-MIF Redhawks
4.Jouni Loponen-HV71
5.Juha Lind-Södertälje SK
6.Barry Richter-Linköpings HC
7.Kalle Sahlstedt-HV71
8.Jens Nielsen-Leksands IF
9.Frans Nielsen-MIF Redhawks
10.Dieter Kalt-Färjestads BK

Sv: Lattjolajbanlådan återvänder
Paddan:
Eller, Tommy Miettinen-Brynäs?

Skrattretande.

scim: Jo, men vad är det väl annat att vänta av Expressen.

Paddan: Inte Milo, han är ju MooDooist ju, men väl Miroslav Horavas systerson Pavel Skrbek.

Nej, ärligt talat tror jag att XP:s olistande av utländska spelare i norrländska lag beror på att de har ungefär noll koll. Norrland existerar förmodligen inte i sydbottningarnas ögon.

Lulekickan:

Det skulle väl inte vara ngt nytt, i sådana fall.

Lulekickan & knaskamilla:

Jag tycker att det skulle vara skönt om "Norrland" slutade existera i norrlänningarnas ögon. En bra förutsättning för att synas, höras och plocka för sig av det som vill has.

Björn VII:

Hahaha, underbar kommentar! Det skulle nog vara hälsosamt om inte så många satt och tjurade i vedboden och muttrade om "sveriges framsida" eller "fjollträsk".

westerlind:

Mmm, men jag är ute på tunn is. Tur att man (fortfarande) är hyfsat anonym.

westerlind:

Äh. Det är roligare att gnälla. Det är ju t.ex. rätt kul att skrika "TV 3!" när TV4 väljer att inte visa "norrlandsmatcher"... ;)

knaskamilla:

Ökad befolkning, höjd sysselsättning, infrastrukturorgie, högskola, evenemangsarena (?)...m.m. m.m.

Det kan ju hända att man blir en parodi på sig själv till slut.

knaskamilla: Men det ligger något i det...

Jag har en idé hur vi kan decentralisera hockeyn: Förbjud inomhushallar och konstfruset! Då blir det garanterat bara norrländska klubbar i elitserien...

Björn VII: Då kan man alltid byta signatur...

westerlind:

Hmm, det är noterat. Tror dock att de värsta Törnmanisterna i den här GB:n inte är inloggade just nu, i aim to please! ;-)

westerlind:

Äh. Det skulle ju bli som att gå på Sundsvall-Bajen, fast kallare.

knaskamilla: Där sa du något: Måste komma ihåg att gratulera Frisco:

FROZA BAJEN!!!

westerlind: Tung förlust men giffarna kommer igen

Hejaa GIFFARN!!!

westerlind:

Jag tycker att det är konstigt att fotbollssäsongen inte är slut när hockeysäsongen börjar.

knaskamilla: Det är nog inte så långt kvar av fotbollen tror jag.

ModoAnte:

Tja...jag vet inte det, jag...

knaskamilla: Det spelar ingen roll det är mycket inressantare med Hockey än Fotboll.

knaskamilla:

Jag är lite imponerad - Nu har du kommit dig för att avnjuta fin fotboll med Hammarby. Säg bara till så ska jag bjuda dig på finfin hockey med Brynäs!

westerlind: Finfin hockey med Brynäs?? Du är rolig du

westerlind:

Avnjuta?

Nog har jag njutit av matcher med Brynäs i också. Ett exempel är den när MoDo gick vidare i slutspelet medan Brynäs (*snyftsnyft*) åkte ur, p.g.a. ett par tvillingar.

Ett annat exempel är den när isen i MoDos zon inte behövde spolas om i ena pausen, eftersom precis allt spel ägt rum i Brynäszonen.

westerlind:

Jag tycker isf du kan slänga in lite fulful fotboll med Brynäs i paketet...

Kastvallen 28:e september

IK Huge-Brynäs IF

Gästboksderby t.o.m.!

westerlind:

...men det är klart, betalar du min resa ner och biljetten till matchen, så nog kan jag tänka mig att titta på t.ex. BIF-MoDo i vinter...

knaskamilla: 1999.

Björn VII: Vi försöker ju, men på grund av det geografiska läget kommer vi förmodligen att få arbeta i motvind så länge ES-lagens geografiska spridning ser ut som den gör. Det är väl ingen hemlighet att de sydbottniska lagen helst skulle slippa resorna till Luleå och Ö-vik.

westerlind:

1999? Minns jag inte mkt av.

westerlind: 1999 Vad är det med det.Det hände väll inte något då.

Lulekickan:

Äsch, Percy tycker iaf om att komma till Ö-vik, tror inte han blir bättre mottagen av någon annan publik söder om dalälven. Sen får han ju jaga tillsammans med hr. Erkén och gratismål i vipboxarna.

Förstår bara "vårt eget" kommunalråd att hon inte har något val när det gäller de 50 millarna till Fjällräven Arena så har vi ju våran biljett till den stängda ligan.

För det är väl vad en sådan är liktydigt med?

knaskamilla:

Om jag bjuder? Självklart. Då ska du få ditt livs upplevelse - Inte många har åkt hårdtrimmad Shopper mellan Härnösand och Gavlerinken! Misstänker att jag får tanka i Tierp, Iggesund och Gnarp... Och tvärtom.

westerlind:

Ja, det kan ju bli intressant...

Jag har förresten några minnesfragment ifrån -99 när jag tänker efter: först stod jag och jublade åt att MoDo i princip hade tagit SM-guld. Sedan satt jag och studerade golvet i Gavlerinken lite närmare.

knaskamilla: Ge inte upp, någon gång vinner ni säkert...

knaskamilla: hmm jag har svaga minnen att jag var i gavlerinken den 15 april 1999 Hemska minnen.

« · 118138