1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480570 inlägg · 4078 ämnen

Leksand - MoDo 13-14

« · 1609774 · » Till forumet


Sv: Leksand - MoDo 13-14
mattias - 74: Leksand förlorar ju nästan jämt
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
J F K: Jösses. Riktigt bra pp. Bland de bästa jag sett under säsongen.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Blake: Det börjar ju bra. Ritola är helt chanslös på att reagera när han helt oprovocerat knuffas in i Alsenfeldt. Patetisk Utvisning.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
mattias - 74: Lööv, Torp, Possler, Öberg skadade. Tränare Forsberg kan nog få fart på Kabanov.. jag är mer skeptisk till att Nylander JR verkar vara tillbaka... var det inte han som skulle till NHL nästa säsong?
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

zigge:

Grattis till 3 sköna poäng, jag missat matchen pga jobb, varje gång jag gjort det har Leksand förlorat. ;)

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
zigge: Kilen har en del att bevisa, han har presterat noll och ingenting på seniornivå än så länge. 
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
zigge: Istiden lär nog bero på prestation, men han lär få en del inledningsvis för att få visa upp sig. Dock har jag ingen koll på killen men hoppas han spetsar laget framåt för det behövs!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Jaha, match ikväll då, hur mycket istid får "krillen"? Kan han uträtta nåt, mot wiki-motståndaren LIF?

Tror Johanna får börja lyssna på svaren, om hon ska fortsätta intervjua, inte ställa frågan hon nyss fick svar på...

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
J F K: Ja dom 3 du nämner behöver nog några matcher för att hitta timeingen osv.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Nog fasen stör det. Man har invanda rutiner sedan år tillbaka och får istället stressa. Jag tycker inte man får skylla på det, men rent krasst såg det ut som om man inte ens bar på isen i första perioden. Så urusla som man var då var det länge sedan man såg Modo.
Förra gången fick Modo hål på igelkottsförsvaret och kunde vända till vinst hemma, men då var man vassare. Det är bara att erkänna att Nordgren, Possler och Skröder behöver ner tid ännu. Jag tror det blir kanon om någon vecka, men än så länge har de en bit kvar till formen.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Berka: Leksand gör det ju kanon efter sina förutsättningar. Vi själva har inte heller lyckats dyrka upp deras igelkottsförsvar och är nog den enda gången jag sett vår coach verkligen tappa fokus.

Kul? Inte direkt.
Effektivt? Tabellen ljuger inte. 

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
J F K: Det känns för enkelt att skylla på väder, förseningar och annat, man var ju ändå på plats ca en timme innan nedsläpp!
Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur man kunde vara så off i 2 perioder för att sen komma ut och dominera tredje?!

Sent det lite magiskt hur mycket flytmål Leksand får mot modo, att skjuta på jacke framför mål verkar vara en tydlig plan iaf.
Sen är det lite pinsamt att se leksingarna lägga sig i en jättebögHög framför Oscar alsenfelt varje gång det osar katt, får man öht ligga i sin målvakts målgård och agera 2,3,4,5 målvakt?
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
zigge: Undrar om inte snökaoset ställde till det ändå i uppladdningen. Säsongens sämsta period och sedan när man kommer igång tar man över ganska ordentligt.
Det är inte acceptabelt att sitta kvar i bussen i en period, men det var nog så det var.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
supertr?tt: Nä, han tränar ju Kramfors ju! Om flickvännen och kameran är med l Kfors kan jag tyvärr inte svara på.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
ULTIMAVICI:Sparka Nordgren! Inte en poäng sen han kom in i bilden! :-)
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Gusse: Beror på om man kommer hem öht.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
3 raka förluster.. Nu finns det inga ursäkter att inte visa karaktär och ett jävla anamma imorgon!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Berka:Vågar man tro att Modo börjar spela redan i första perioden imorgon? Eller kommer det se likadant ut

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Modo röv! Jag är så jävla sur att jag överväger tanken att slå på idol.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
J F K: Leksand spelar iaf efter sitt material, Kempe,spina, ritto, tambo mfl. tror ju att dom alla är Pavel dutsyk å då blir dea pölsa.
Många matcher i år där vi tokjagat i sista men inte orkat göra ett enda mål...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Nä fy fan.
Ja vi var inte värda poäng. Funkar inte att bara spela en period.

Satan Vad jag hatar förluster.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: Modo gör en av sina sämsta matcher för säsongen. Leksand är riktigt djävla dåliga. Man fattar verkligen inte varför de inte är sist faktiskt. Men, om alla lag gör sina sämsta matcher mot Leksand begriper man en del iaf. Trist.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
3 poängen är inget annat än en gåva till Leksand..
Är helt oförståelig till inledningen av matchen?
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: fint därnere, mycke atmosfär att insupa
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

J F K: Vart är alla spelare. Vi kommer in med pucken i zonen, men backarna står kvar och beundrar utsikten i egen zon.

 

Jag blir förbannad. Det är som om att man inte vill vinna matchen.

 

Ritola måste ju ha dribbeltourettes dessutom.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
J F K: bittert att Modo iaf är riktigt bra i 3:e, synd man inte kunde spela hockey mer än 20 min
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Åfan, är Huokko med?
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Jag kan köpa en förlust mot bra lag som Frölunda och Saik, men Leksand är riktigt dåliga och då är det katastrof att förlora poäng:( fy fan vaf usla Modo varit.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Böka in ett mål nu Skröder!!!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: Leksand kör böghög framför eget mål
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: Ja sett över hela säsongen har det varit på tok för få avslut!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Monno: Vi är nästan kaxiga när vi börjar bli överlägsna spelmässigt så därför blir det en eller par extrapassningar i stället för att göra avslut. det hade jag ursäktat ifall vi ledde, men nu måste vi ikapp.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Spännande match.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Monno: Inte fick ska de stå...
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Gusse: Hänger ju i luften, så hoppas kan man ju!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Monno: Vågar man hoppas på en kvittering
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: Lite synd Kempe fick nå bra passningsläge. För att göra mål går inte när man är kall som Ångermanälven...
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
När vi åker skridskor och visar vilja är vi ju faktiskt bra! Finns till och med passningsvägar i uppspelen då!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Vafan SKJUT!!!

Eller som en viss person här brukar säga. SKUT!

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Hoppas vi kan starta nästa match såhär!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Monno: Håller med om domarna. Slår av icing trots att de lyfter den i en hög båge över hela planen och ingen hinner nå den.

Nu fick Lööv revanschera sig. Ett mål kvar och mersmak.

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Bara en till nu Berka!!
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Ja dom känns lite hetare nu. Är väl så dags nu...

Är linjedommarna fulla btw? Omöjligt å säga när dom släpper och inte...
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Monno: Ja, det högg till rejält där i knät, rena rama slägghammarslaget.

Vi har startat ganska bra, men fortfarande så ger vi oceaner av is till motståndarana när de får kontroll på pucken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Monno: ett stolpskott och en på linjen, nära nu..
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
På tal om straffen. Kapstads slashing är fan inte att leka med. Han hugger verkligen allt han kan. Tur knäet höll...
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Monno: 2 mål är ju bara 2 mål men ja hur.. Finns inget go i laget och man jobbar inte klart situationerna, Leksand vinner mycket puck och yta. Ist för att slåss efter slutsignalen kanske man borde lägga energin på att få spelet att stämma bättre.
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Nog kan du vara en rätt stor pessimist?;-)

Nä ser segt ut idag. Tycker dom ligger så långt ifrån i allting. Leksand har hur mkt is som helst att leka på.

Det faktum att det ändå känns som att vi kan sno nån poäng talat kanske för hur Leksand är som lag.. Men känns inte jätte troligt att vi ska ta igen det här. Men med lite tur så. :-)
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14
NuMo: Synd på straffen, den satt som en smäck i ribban
Kommentera

Sv: Leksand - MoDo 13-14

Patrik Källstr: 

Vi hade nog behövt ett mål i den här perioden. Nu har vi ändå jobbat in oss i matchen och Leksand kör med frihjul. Vi har nog chansen till ett oavgjort resultat och sen kanske vi snor extrapoängen.

Kommentera

« · 1609774 · »