1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481840 inlägg · 4079 ämnen

Luleå HF - MoDo Hockey 111008

1411912 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Hur ska vi lösa tekningsproblemen? Våra fyra bästa tekare är Madsen (55%), Andersson (49%), Sundström & Schremp (45%). Ingen av dessa ska väl spela i en fjärdekedja där det största problemet finns (Forsberg, 32%).

Vad finns det för lösningar på detta med vår nuvarande trupp? Att ta hem Byström lär väl inte hända, så bortse ifrån det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Petey21: Känns som de inte har någon vidare koll. Ett PP hade ni ju. Men att det är svårt att se skillnaden mellan #33 och #51 vet väl alla?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Nikki Nine: 2 matcher + försäsong, de räcker för mig!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Paddan: Haha, då var det fler än jag som såg det där på SVT Text. Undrar om dagens journalister helt enkelt inte får lära sig att dubbelkolla fakta samt korrekturläsning, det kanske tar tid från sensationsrubrikförfattandet?

Och för er som inte sett sidan på SVT Text, den står fortfarande kvar och så här står det (inte ens målskytten blev rätt)...

Mika Hannula tröstmålade för
öviksgänget. Modo hade massor av
chanser i numerärt överläge men har
ännu inte gjort mål i den spelformen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Berka:

Hur mycket J20 har du sett denna säsong?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Heineken: Som Mcfire skrev, Samuelsson har inte gjort något bra sen sca-cupen, killen är efterblivet dålig i 5-5 spelet och har nog inte lyckats med mer än 2-3 skapliga saker på hela serien hittils, att han får så mycke förtroende är frustrerande, hari är resor bättre!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Dags att ge Janos Hari en match istället för Samuelsson nu för fan.

Samuelsson är i grund och botten varken målskytt eller en spelare som bidrar med poäng, utan en brunkare.
Tror att Hari skulle göra ett mycket bättre jobb i kedjan med Madsen och Nyström, iaf bidra med mer offensiv.
Ge karln en chans!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Att Henrik Samuelsson är bedrövlig är ingen nyhet, jag har sett samtliga matcher sedan SCA-cupen. Han var bedrövlig då och ingenting har förändrats.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Frisco: snacka om effektivitet i PP! ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett:

Har sett de två senaste matcherna nu efter att ha följt säsongsinledningen via webradion. Håller med dig om att backspelet blir alldeles för passivt emellanåt. Ingen av backarna går väl bort sig Hållberg-style och jag tycker faktiskt att de spelar ganska rejält och fysiskt individuellt men just det fenomenet, att det ideligen ska backas enda ner i knät på Tellan, det gillar jag inte.

Ser onekligen ut som en medveten taktik vilket för mig är helt obegripligt, Antos mål i förra matchen var en direkt följd av detta.

Gällande BP så gillar jag Luleås taktik med extrem press på puckföraren och jag har i flera år önskat att MODO skulle spela just så. Även guldåret 2007 så var faktiskt vårt BP riktigt dåligt där vi krympte ihop boxen extremt mycket och det var mer tur än skicklighet att vi inte släppte mer mål än vi gjorde då, framför allt i slutspelet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Gbg:

76,47% är bedrövligt dåligt hur man än vrider och vänder på det. Personligen tycker jag fortfarande att ser väldigt illa ut, där backarna ofta backar för djupt och/eller släpper spelare helt fria i slottet.

Även om Näslund vill ha honom i A-laget så kan han ju stå uppställd som extraforward. Det är ju Ulf som är ansvarig för den hårda matchningen. Idag var Henrik helt bedrövligt dålig och gjorde inte en enda bra sak under hela matchen. Men när laget toppades på slutet och Hedman flyttades upp, var det ändå Nyström som kliva åt sidan.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
bj21: Domaren höjer armen och det tar nog bara 2-3 sekunder innan pucken är i mål.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett: Jag håller med dig i allt förutom att boxplay har faktiskt tagit sig.
Jag kan ha fel men är det inte Näslund som bestämmer om Samuelsson jr ska spela i a-laget eller inte? Minns vagt att Uffe ska ha sagt det innan säsongens start. Ngn som vet? Om det är så bör ju Näslund reagera snart; det är ju en sak om Samuelsson hade fått spela i 2-4 min men definitivt inte i pp.
Om det inte är så att även Näslund ser ngt som de flesta andra inte ser.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett: Åfan, det måste betyda att Magnus Nyström fått börja på SVT-Text.
Kommentera


Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Paddan:

MoDo hade ett powerplay och lyckades skapa ungefär en halv chans.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett:

Angående Sonen Samuelsson så har vi supportrar "höjt ögonbrynen, bak till nacken" kring hans speltid.

Bloggare och journalister har också börjat göra det och har gjort det ett tag.

Jag blir så jäkla förbannad att det inte finns en enda journalist som vågar fråga Uffe om den hybris han verkar ha kring sin son. Vad beror den mesigheten på?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett: Obefintligt powerplay? Enligt SVT Text hade MoDo mängder med chanser i PP.

Och eftersom jag varken lyssnat på, eller sett, matchen så vet jag inte hur fel/rätt ute text-tv är.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008

Bad_Brett: Axelsson är faktiskt mer loj än vad jag trodde. Att han är loj i hemjobbet och ibland försvinner hade jag räknat med, men just nu är han saknad sedan barmarksträningen, känns det som.

Man kommer undan med att vara loj, om man producerar och skapar framåt. Men Axelsson har nåt enstaka, mediokert skott på mål per match, inte mer.

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Wayne Gresky:

Ja, det är en sorglig utveckling vi bevittnar. Den svenska ishockeyn i dagsläget främjar tyvärr "tråk"hockey där det inte görs mycket mål. Tror att publiken kommer att ge upp snart.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Frisco: Sant! Är statistikerna informerade?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
bj21: Man skulle kunna tro att de ligger 20poäng efter storebror!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
bj21: En gång faktiskt. När Nicke D gjorde 4-2 borta mot Timrå var det avvaktande utvisning på en Timråit.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Poffa:

Det kan ju knappast komma som någon överraskning att Axelsson spelar på det här sättet. Det är ju inte som att Näslund har något magiskt trollspö som trollar bort alla attitydproblem. Detta kommer att bli en låååång säsong.

Jag kanske skulle ha gjort som spud och passat att fira som om vi hade vunnit SM-guld efter segern mot Timrå. Frågan är hur många sådana segrar vi får se i år.

Det finns så mycket negativt att ta upp att jag ryser. Värdelöst boxplay, obefintligt powerplay, inkapabla att vinna tekningar, ostrukturerat försvarsspel, slarvigt passningsspel och uddlöst anfallsspel. Att Henrik Samuelsson får fortsatt förtroende i powerplay är ett tragiskt bevis på att Ulf inte klarar av att göra en objektiv bedömning av spelarnas individuella insatser.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Ser man helt nyktert på det hela så spelade vi ju jämt och kunde lika väl ha tagit poäng både mot Luleå och SAIK, två topplag som vi inte nödvändigtvis "ska" slå. Men, vi skapar ju likväl allt för lite framåt och spelare som Hannula, Schremp och Axelsson är fortsatt besvikelser. Axelsson är ju, som så många andra redan skrivit, så fruktansvärt jäkla lam i sitt spel att man blir galen. Den mannen kommer ALDRIG ens komma i närheten av spel i NHL om han inte förbättrar sin attityd dramatiskt, jag förstår inte varför Samuelsson & Näslund har lyckats få honom att förstå detta än.

Dessutom har vi ju även ett tufft schema framöver där vi skall möta SAIK och Luleå igen inom ett par vecka så det krävs ju att vi börjar ta poäng även mot dem ifall vi skall undvika den stora krisstämpeln inom några omgångar.

Försvarsmässigt får man väl åtminstone säga att det ser bra ut, vi har inte direkt någon back som sticker ut på ett negativt sätt likt vi har haft under de senaste säsongerna med spelare som Sondell, Hedin och Hållberg.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Sawchuk: Jag föväntar mig att Modo kommer att ta så pass med poäng att två-tre lag kommer att ha färre. Vilka bryr jag mig inte om. Men Timrå ser ut att bli ett.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Håller med dig Poffa. Ikväll är det god underhållning att läsa i
Timråboken! :-D

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
bj21: Luleå borde i alla fall fått spela bp två ggr till men å andra sidan så jagade Luleå skiten ur Modo i Modos enda pp så det hade kanske inte hjälpt så mkt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo:

Så vilka lag förväntar du dig att Modo kommer att ha bakom sig då?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
supertrött: Ingen motståndare har alltså hakat, interferat, slashat eller spelat med klubban för högt på 11 perioder mot MODO? F-n trot!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Poffa: Tråkigt nog håller jag med dig. Axelsson har så mycket, men ger så litet. Det är antaglingen inget alls att bygga lag kring, men en nödvändighet ifall man skall vinna SM-guld. Det skall ju inte vi i år, så då kommmer hans egenskaper bort på grund av hans oegenskaper.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Dagens resultat:
2-1, 2-3, 2-1, 2-0, 1-3. 3,4 mål/match i snitt.
Vill man se mål så får man gå på fotboll.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Sawchuk: Fast det kommer ju inte att hända. Modo är har goda chanser uppåt, det ser man ju i att man faktisk är med i matcherna mot topplag. Timråiterna borde däremot vara aningen mer oroade. De förlorar helt utan några hopp om en ljusare framtid.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008

Det är jäkligt svårt att vinna matcher när en av våra leading lines är totalt värdelösa. Axelsson, Andersson och Hannula kommer ingenstans och det är till stor del Axelssons fel. Han ser ut som om han är med i en 55 matcher lång All-Star Game, glider omkring och tar inte mer skär än han behöver, för att inte vara 2 matcher fel.

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Hur fan vore det om vi fick peta in ett oförtjänt skitmål i slutet av en mtach någon gång...
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo:

tråkigt för norrlandshockeyn om modo och timrå ramlar ner...
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
bj21: Ett, borde varit ett par till
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo: En sekund kvar. Vi kan fortfarande vinna. Men å andra sidan kan det hända att det fastnar guld i arschlet på mig nästa gång jag skiter i skogen också.

Att skriva det här inläget tog dessutom två minuter för att HS sitter fast i en evig vaginism ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Den här matchen har ju bara glidit iväg som en jäkla skitmatch.

Överraska oss Modo!
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Hur många PP har det blivit idag?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Så jävla grymt när domarna släpper allting och sen får för sig att ta en utvisning.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo: Jag babblar på. Trots allt är man med i 10ooo klubben.


Nu får Skremp börja göra något! (Webradions uttal.)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Vårt raka spel tenderar att hamna rakt ner i sarghörnen gång på gång. Rakt som rakt va?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Wayne Gresky: Glömde såklart att gå upp till datorn i tid den här perioden också. 2-0 nu. Det känns hopplöst. Antagligen blir det som du säger. Man går ner på folk, men upp med Samuelsson.

Måååål!

Men jag såg inte hur det gick till.

Ahnelöv va? Har ju alltid sagt att han är bäst. ,o)
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Gusse: Axelsson går inte in i en enda närkamp, han jobbar inte hem,och han visar ett väldigt lojt intryck.Ingen lagspelare direkt..
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Wayne Gresky: Vi kanske ska flytta upp Ahnelöv ?
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Gusse: Ja, dubbla byten för Samuelsson istället.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
supertrött: Axelsson är riktigt dålig.Tycker man skall bänka honom resten av matchen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo: Om Hannula är Styf ska han inte ha förlängt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett: Självklart Hannula är Styf.
Kommentera

1411912 · »