1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481249 inlägg · 4078 ämnen

Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

« · 1588605 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka:

Jag tror att det var lite av tanken, att försöka få igång iskalla spelare genom att ge dem förtroende.

Personligen skulle jag dock hellre se att Kempe, Tambellini och Hensick får chansen.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Klart det är mer än att bara göra poäng. Men du som startar en diskution om Skröders produktion.

JFK har inte försvarat Skröders straffar. Tagga ner lite. Det är ingen som vill se Skröder lägga straff, utom coach Forsberg. 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

VI TACKAR ANDERS FORSBERG FÖR UTAGNINGEN TILL STRAFFARNA, ÅTER IGEN GÖR ALLA V Ä R D E L Ö S A STRAFFAR och modo tappar poäng

skärpning för hellvete, TA UT spelare som är heta 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno:

Vad är det för jävla straffar? Ser ut som att de inte ens bryr sig. Och både Ullmark och Forsberg har stått helt felplacerade på samtliga straffar. Övar man inte på detta alls?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
S-vikaren: Men varför i hela friden fått Skröder lägga en straff för?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
J F K: Giilade du skröders straff, han är het va?!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Sundström och Skröder har kompletterat varandra. Sundström var det som Skröder behövde för att spela bra, och tvärtom.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Sanningen är att Susse var offensivt bra ett par år i NHL, men att när han åkte tillbaka platsade han inte ens riktigt i sin enbart defensiva roll. Hensick har absolut pusselbitarna som krävs för att offensivt överglänsa Sundström, men det lär ta ett bra tag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Forsberg gick fram å sa något till Skröder innan straffarna nu. Känns sådär...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

S-vikaren: Det handlar inte om att bara göra poäng, det handlar även om att göra sina uppgifter. 

Nu straffar, känns sådär

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka:

Löjligt. Jag är helt säker på att Skröder var på isen när Luleå gjorde 3-2.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Att jämföra sundström och Tj är löjligt och det fattar du oxå, sundström har spelat med dom bästa i världens bästa liga och har kallats för princen av NY, klart som fan han har påverkat skröders målskytte ordentligt i es/shl

jag vill poängtera att skröder är en ytterst kompetent spelare, men idag borde han knappt varit på isen

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Påsen har visat förr att han kan göra poäng utan Susse. Det är känt sen förr att Skröder är trögstartad på säsongerna. 

Jag sitter lugnt kvar i båten. Det är ett nytt Modo den här säsongen. Nytt spelsätt, nya spelare. Det tar tid att spela ihop laget. Förhoppningsvis lossnar det snart.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Poäng borta mot Luleå, och 3 mål. Riktigt bra!
Riktigt skönt att just Regehr får ett mål också!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Han spelade med Thoresen, vilket är en riktigt vass offensiv spelare. Inget ont on Sundström, men personligen tror jag inte han nått upp till Hensicks siffror i AHL. Nu har ingen av dem varit bra, men det finns absolut potential för Skröder att producera.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno:

Nej, jag har missat det också. Tycker han har varit helt okej. Inte spektakulär, men stabil som 4-5:e-back.

Minst 1 p borta mot Luleå. Den tar jag alla dagar i veckan, framförallt efter två målvaktstavlor. Bra MoDo!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Monno: Forfarande inte poänglös nogon match trotts dåligt spel! :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Förstår fortfarande inte när Hedman har vare så fruktansvärt dålig i år som du vill få han till?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Jag skrev fel förra matchen, som jag bad om ursäkt för igår. sullivan borde vi skicka om han inte är bättre än 7:e back!!!!

jaha så det är ingen skillnad på Norges lag i VM och Modo, snälla inte ens du kan väl vara så dum?!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno:n Nej det hoppas jag inte ;) men det är 2 spelare där den ene inte varit bra sen 3 år och den andre har skapat sitt målskytte vid niklas sundström.

jag älskar per åge, men han har verkligen inte varit bra idag

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Förra matchen skulle Regehr bort och nu är han hjälte. Sist jag kollade i vm gjorde Skröder rätt bra med poäng utan Sundström.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Ibland undrar man ju om Hedman och Skröder legat med din respektive eller dylikt?

Luktar kompensation över utvisning. Är det inte 2m från dörren som räknas? Eller?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Modo verkar köra med Challe-hockeyn igen. Dumpa pucken, för sedan byta. Klart man får jaga pucken hela matcherna, om man spelar på det viset.

Någon borde kliva in och hålla pucken. 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Ja herregud, vi ska ge skröder 25 matcher innan han öht kommer över blå, snälla vakna, susse har slutat , skröder kommer inte gör mer än 10 mål denna säsong utan sundström.

Idag har skröder varit fullständigt osynlig, och det han sysslat med har skapat farligheter för luleå, men skit i det enligt dig, han gjorde ju massa mål förra säsongen. bra resonemang

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
J F K: Billigt av Rautio, men man måste skjuta för att göra mål... Riktigt bra skott dock.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Spina hade sin bästa period tidigt ifjol. Skröder måste matcha igång. Det har tack och lov alla coacher till skillnad från dig begripit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Monno:Hedman i PP HAHAHA
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Chefen har ringt tre gånger under matchen, samtliga 3 gånger har Luleå målat... Jag bad han att inte ringa mig mer idag...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
J F K: Nej nu fick vi PP igen....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Hej jag heter Dave spina och jag slår alla passningar i knähöjd
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Fråga:??

Varför spelar skröder och spina, 2 fullständigt värdelösa spelare före jul

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Håller med, det blev friläge men nog kändes det som att Abbott tappat bort det där men Forsberg lämnade femte luckan. 

0-2 och nu 3-2, det skulle jag inte trott.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Fötsta pp är helt djävla värdelöst. Man skjuter ju ALDRIG. Det skulle genast bli klasser bättre om man slutade fjantpassa hela tiden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Tack skröder, din sopa, ta å vakna för hellvete
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
S-vikaren: Byt målvakt. Anton är inte alls bra. Den där ska han ta då Abbott inte har någonting annat att göra än exakt den där dragningen.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Rytter: Nä, klart han kan agera bättre. Men skulle tro att han är skolad att ta det jävligt lugnt i situationer för man inte har full koll på pucken. Hur många är det inte som kastar in den i eget mål i såna lägen?
Lööv fick sitt första baklängesmål btw.:-)

Men som ni skriver. Hägg är lite under isen. Som att han har krav på sig att alla situationer ska leda till ett bra förstapass.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

S-vikaren:

95% av gångerna är är den enkla lösningen det rätta. Tyvärr så har hägg vänt på dessa siffror. Han kommer bli en fantastiskt bra back när han lär sig att värdera situationerna bättre.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Rytter:

Hägg har fått hybris. Han spelar för svårt. Han borde spela mer som Carlsson, enkelt spel. Men söker han det svåra alternativet, för att det ska se bra ut. Men dom små enkla lösningarna är fantastiska att se.

Edit. Det är som att Hägg tar förtroendet som han får ifrån tränarna på fel sätt. Nu när han får spela mycket, så ska han spela svårt och visa att han är en gudabegåvad spelare. Men han är ju bara 18 år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno:

Håller med andra ska han verkligen inte lastas för. Är en svår situation där han inte ser nått och sedan ramlar pucken ner och ger Abbot ett bra läge att peta in den.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Sven.Savage: Jag tycker vi alla stänger av tv:apparaterna och helt enkelt klunsar om segern??!! ;-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Nja nog var det billiga mål. Framförallt första. Den andra är väl mer sån skit som händer.
Men han har ju i övrigt sett väldigt stabil ut. Och han verkar ha ett bra psyke. Så om han kan fortsätta bra nu och MoDo får till uppspelen bättre så har vi ju en chans iaf. :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

S-vikaren:

Tyvärr så fortsätter Hägg spela lite osäkert. Ta sekvensen när han har chansen att spela bakom mål till andra backen men väljer nått konstigt alternativ när han ska peta längs sargen och åka runt luleå spelaren. Istället fastnar han i sargen och vi får tryck på oss.

Tycker att Carlsson har varit bättre än Hägg det man sett än så länge i matchen.

Nya hårdare bedömningarna har gett oss 2pp på 5 perioder, har alla andra lag verkligen anpassat sig så fort?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K:

Annars är allt som vanligt. MoDo tar ledningen, för att sedan tappa den. Hur många gånger förra säsongen tappade MoDo tvåmålsledningar? Vissa saker förändras aldrig.

Nåväl. Konstiga domslut överlag. Redan före målen tyckte jag Forsberg såg lite osäker ut på vissa puckar och jag tror att Ullmark kommer plocka förstaspaden. Ullmark tycks ha den där förmågan att göra riktiga Krizan-matcher.

För övrigt, otroligt jämn fördelning av istid. Det är uppenbart att Forsberg vill ge alla spelarna chansen såhär i början av säsongen.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Luleå orkade fortsätta en hygglig period, men efter 0-2 kändes det tungt. Men med flyt kommer vi tillbaka till 2-2. Vid 2-2-målet var det ju på bara 8 sekunder tre tunga avståndsskott på Forsberg och vid tredje ramlade pucken fri och Abbotten hade turen att få fritt på den.

2-2 en period kvar. Skulle vara lite överraskande om Luleå fortsätter med ytterligare en period med bra spel man    kanske   upphämtningen från 0-2 till 2-2 stimlerar till det.

Känns dock som att det kan sluta åt vilket som helst håll.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Han borde se bättre. Krizan hade aldrig blivit skymd vid skotten, utan jobbat sig,till sikt.
Många utvisningar som missats åt båda håll. Inte alls lika enögt som mot Leksand iaf:)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Ännu mer kan man undra varför Modo ska spela så dåligt. 

Signa Susse, så någon kan lugna ner spelet. Spelarna slänger iväg puckarna i onödan. 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno: Tycker inte anton ska lastas för nått av målena, han ser ingenting!

En välspelad och jämn match, vi får vara nöjda med tanke på skadorna. 

Jag väntar med spänning på vilket datum eller årtal Modo ska få med sig en utvisning

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: He he, ja vi måste få till ett mot-stånd;-)
Kommentera

« · 1588605 · »