1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479649 inlägg · 4078 ämnen

Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

1588923 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Icing-Ove: Båda nalternativena är ju drömspelare för ett shl lag,  eftersom jag inte har salmela på näthinnan så skulle jag nog välja cumiskey då jag vet precis vad han går för.

Men spontant känns salmela närmare om nu nån öht kan anses nära

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: ..och där går lönen ner till 60-70,000 kr i månaden för "Road Runner Cumiskey". Där ska han också spela +82 matcher, istället för +40 matcher i SHL. Kan nog bli Schweiz eller KHL, om det blir Europa. Då är jag nöjd med Salmela om det går i lås.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno: Så skickades cyle cumiskey ner till AHL

http://ducks.nhl.com/club/m_news.htm?id=683779

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Bad_Brett: Ok då. =)

Han var väl även bra i landslaget undet tiden i Modo också.

Men vi kan vara överens om att hans karriär gått stadigt neråt efter Modo? ;)

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno:

Nja. Krizan var redan en världsmålvakt när han kom till Modo. Folk gör om historien bara för att han hade så dåliga testvärlden. 93,9% och 1,88 insläppta per match i slutspelet och det var inte direkt några blåbär han ställdes mot (Hossa, Demitra, Satan, Gaborik, Visnovsky).

Faktum är att det är få gånger som jag har varit så lyrisk över ett nyförvärv. Jag minns det som igår; Modo hade i flera års tid saknat en stabil sista utpost. Lundström, Hirsch, Riksman - Ingen kunde fylla luckan efter PR32. Under lockouten skulle Salo ta Real Modo till SM-guld, men floppade rejält. Modo tömdes på spelare och jag undrade hur det skulle gå.

Men så helt plötsligt, under en regning lektion i "Digitalt Skapande", loggar jag in på Modohockey.se och läser den glada nyheten. Jag har för mig att vi snuvade honom framför nosen på Djurgården, som fick Lassila istället. När jag hans fantastiska statistik under lockouten, blev jag helt lyrisk.

Jag minns också att jag var otroligt irriterad när Lückner meddelade att Zacke var uttalad etta. Sedan skadade sig Zacke och Krizan kom in och var lika bra i en urvattnad Elitserie som han var under en stjärnspäckad lockout. Och alla tyckte vara jäääätteförvånade.

Så, Krizan var inget "fynd" i den bemärkelsen. Bengt Hedin öppnade helt enkelt bara plånboken och värvade en av Europas bästa målvakter:

- Krizan är en av tre målvakter inför årets VM och har gjort en fantastisk säsong i Slovakiska ligan där han är rankad som nr.1, fortsätter Hedin.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Ja okay du har en poäng, dock räknade jag inte kanske så långt tillbaka i tiden som 30 år utan jag höll mig iaf på 2000 talet men sak samma, alla är det bra spelare. 

Jag kan ju även tycka att det finns spelare som inte varit lika poängstarka men som ändå varit tungan på vågen och då tänker jag mycket på robert döme som växte ut till en favorit med sitt otroliga jobb när det såg som mörkast ut

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Horava, Mikko Leinonen, Adrian Accoin, David Vyborny.

Nej, Lord Byron är inte nära att vara topp fem, men han var riktigt bra i grundserien. (Tämligen medelmåttig i kvalserien).

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Jo många (bland annat gubbarna på jobbet) ju gärna säga "Så typiskt MoDo att så fort dom tar hit en spelare så blir dom dålig och när dom åker blir dom bra igen!"

Helst målvakter. Men där är ju sanningen att vi i regel värvat kassa målvakter som även vare kass här. Krizan t.ex. har ju egentligen bara vare bra under tiden i Modo.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Monno: Vi får hålla tummarna att han kan spruta in lite mål denna säsongen oxå.

mza, oj ja han var och är ruskigt bra, skulle inte tacka nej till att få tillbaka han en vacker dag.

En annan liten legend i lord byron som jag tycker tillhör topp 5 av all time high import i modo, fan när man tänker på det har Modo rott iland en hel del riktigt stora namn, eller stora namn men iaf rott ihamn succespelare.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Jo du gav han ju credden för Zuccas poängskörd också så att.. ;)

Saken är väl att Skröder i princip de senaste 3-4åren alltid fått extremt mkt skit på våren, för att sen ligga i toppen av interna poängligan på slutet.

Är det illa att han har långt startsträcka? Ja som fan. Men i år är den av förklarliga skäl lång då han dels tappat sin radarpartner, men även ett helt annat spelsystem. Han säger sig själv vara i toppform, bättre än tidigare år. Men det säger sig självt att gå från i princip bestämma tsm med Susse hur dom ska spela tillsammans till att passa in i en helt annan hockey tar tid att vänja sig med. Jag vill iaf ge det 20 matcher innan jag sågar honom. Och essa idiotpass han gör har han ju faktiskt ALLTID gjort. Bara att det gör mindre när han gör 1par mål per match samtidigt. =)

Angående poängkungar så vill jag påstå att det är Susse tillsammans med Skröder som "skapat" dom. Ofta har ju även Susse missat en 20matcher +.

Zucca hade kunnat spela med K-fop å ändå bli poängkung i princip, han är väl den skickligaste FW import vi någonsin haft i Modo? Att han i våras lyckades producera bra i ett NHL slutspel trotts sin minighet säger ju lite om kvalitén på killen.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Bad_Brett: Jag har alltid hävdat att det är tack vare sundström som så många blivit poängkungar, skröder är naturligtvis en kompetent forward som har sundström att tacka för mycket.  Jag har klagat förut på skröder då han varit under isen för ofta, och för att vara den spelare som skall leda laget tillsammans men #24 så ställs naturligtvis förväntningar. 

Jag har givit ris till andra oxå, men av någon anledning så verkar skröder vara fridlyst.

Hur som helst (igen) så har jag bara konstaterat (denna säsong) att han sett helt vilsen ut, att han blir bättre är jag oxå säker på men fram jag tror inte han kommer vara i närheten av någon tidigare säsong poängmässigt.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Bad_Brett: Angående Skröder tyckte jag ifjol att han och Sundström skulle lämna klubben samtidigt. Skröder är en legend i klubben som kommer bli ihågkommen länge. Han är inte förtjänt av att åka runt ett sista år och avsluta med glorian på sne som jag misstänker han kommer göra detta år.

Sen hatar jag att alla är medveten om att Skröder är trögstartad, att man accepterar att en ledande spelare inte förberett sig bättre än att han ska åka runt och vara världelös i 10omgångar, säsong efter säsong. Vad gjorde du annorlunda iår PÅS för att undvika detta?

Men nu är han här, nu måste vi hitta en roll där han kan göra nytta. Vilka passar han med? Ska han hoppa ner och jobba i en Skröder-Öberg-Kfop lina och vara tung och jobbig till han är igång?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka:

Av alla tänkbara spelare, väljer du alltså att konsekvent klaga på Elitseriens bästa import genom tiderna. En spelare som har öst in poäng i Norges landslag. En spelare som senast förra säsongen vann MoDos interna poängliga.

Skröder har spelat med Sundström i sju säsonger. I sju av dem har han hamnat före Sundström i den interna poängligan. Tycker du inte att det är lite märkligt?

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Rytter: Ok. 

Skröder har helt klart överträffat sig själv med att göra 16 mål och 35 poäng ifjol fast han långa stunder så ut som att han skulle göra en werner och sluta med hockeyn, poängmässigt får jag vika mig lite det erkänner jag, men det finns fler saker än bara poängproduktionen.

 Vet inte vad du menar med att vi inte skulle klara oss utan honom eftersom vi aldrig var jättenära att trilla ur eller vinna sm-guld, sen kan man ju bara spekulera i om det finns andra som skulle kunna göra 16+19 under samma förutsättningar.

Nog om skröder, jag har bara flaggat för att han kommer få det svårt utan sundström vid sin sida och det har onekligen börjat tungt.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Lumber Jack: Förklara gärna vart mitt resonemang brister ist för att smutskasta mitt resonemang utan att rätta mig.

Enligt dig kan man inte ha ett färdigt spelsystem och ha ett virrigt mittzonspel i vissa matcher ändå, så tolkar jag det eftersom du hade synpunkter på mina 2 inlägg där jag påpekar att det var just det modo hade i blandannat luleåmatchen?!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka:

" Nu har du tyvärr fel igen, han har aldrig motbevisat mig!

Jag har påpekat att han varit blek, och slut, sett omotiverad ut etc. och vad är din tolkning av per åge det 2 senaste säsongerna?"

Min tolkning är att det är en spelare som gjort 51p och 35p på de två senaste säsongerna. Ett av åren hade han dessutom väldigt bra +/-, han får gärna vara hur han vill så länge han visar upp dessa siffror.

Tycker verkligen att detta är att motbevisa dig när du påpekar att han är varit blek, slut och omotiverad de senaste 2 säsongerna.

Siffrorna talar dessutom sitt tydliga språk, de senaste två åren hade vi inte klarat oss utan honom, och jag tror att han kommer vara viktig för oss även i år. Dock inte lika framträdande som tidigare år. Kom ihåg att serien är 55 matcher och inte 4.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Om man nu får gissa om Salmela så tror jag att det kan vara på detta viset: Salmelas agent har försökt att sälja honom till Modo, Näslund är tveksam till honom både pga den påstådda fylleskandalen samt hans fysiska form. Han och Agenten kommer överens om att salmela får träna med laget en dryg vecka och genomgå tester samtidigt som Modo får en chans att se hur killen är och agerar av isen.

Men som sagt, det är bara vad jag tror...

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Så att om man ser klara logiska brister i dina resonemang är man stendum och bör inte yttra sig? Kliv ned från dina höga hästar eller så startar du en blogg där du kan fortsätta din önskade monolog.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

InVinoVeritas Ok, törs man hoppas på en signing sen?!, vore ju ett väldigt fint tillskott.

Övrigt så noterar jag att ullmark har hela shl´s bästa % och sockan 5:e bästa, dock få matcher spelade men kul att det har vbörjat så fint.

Possler leder interna poängligan vilket är mycket glädjande

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Hela nästa vecka sa Forsberg till bladet i fredags, så ja.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
J F K: Btw. Har du eller någon annan som kanske bor i övik någon koll på vad som händer med salmela, han tränade väl visst med Modo, gör han det fortfarande?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Jag kan nog tycka att det finns en tydlig spelide och att man spelar efter den, sen kan många nog utveckla sitt personliga spel och det gäller nog alla spelare i alla lag.

Modo har inget guld-material det måste man ha i åtanke och med det sagt så tror jag att vi kan vänta oss mer av transatlanterna och skröder men att vi förmodligen kommer slåss om de sista slutspelsplatserna.

Föresten så tycker jag Adrian kempe och albin carlsson spelade övertygande trots att man kastats i i de hela, mycket possitivt =)

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka: Nog vet man vad man ska göra, men det är en sak på papperet och en helt annan sak med en motståndare och i SHL-tempo. Jag tycker absolut inte man kan säga att spelsystemet sitter, utan det kommer att ta betydligt längre än såhär. I SAIK hade man första året mest bara satt offensiven för att under år två under Forsberg även ha en bra defensiv.

Problemet är att hockey går så fort att man inte hinner "tänka". Det måste liksom sitta i "förlängda ryggmärgen" de beslut som ska fattas och så fort nöter man inte in hur man ska agera i varenda situation.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Lumber Jack: å det var inte menat som något elakt, men jag hoppas du förstår vilket korkat inlägg du skrev.

Ett spelsystem kan sitta och det tror jag det gör i modo´s fall, däremot kan man ha en dålig dag på jobbet, eller att motståndarna helt enkelt har ett system som är bättre eller förstör det anda lagets spelide, sen är jag övertygad om att vissa spelare kanske inte hittat sin form helt och hållet, transatlanterna brukar behöva mest tid beroende på vad dom kommer ifrån, liga, bedömningar, rinkstorlek etc etc

Så Med andra ord så tror jag att speliden och systemet är väl utstakat och alla i laget vet sin plats, sin roll och hur systemet skall följas, igår hade vårat spelsystem inte bästa utdelningen då det stundtals blev virrigt i mittzonen etc, mot leksand funkade ingenting men mot Aik innan de så såg det riktigt bra ut,

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Lumber Jack: Eeee?

JAHA, nä så du menar att när man väl fått igång sitt spelsystem så kommer man spela felfritt resten av säsongen då, inte att man för den delen kan göra dåliga matcher ? ,  Smaaaart hörru!!?

Undanber mig fler stendumma svar tack

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Lumber Jack: Man spelar lite mer juniorhockey med mycket fart och vilja att vara konstruktiva. Skröder exempelvis har parkerat på bortre blå i sex år och väntat på pass, för att nu förväntas komma ned och hämta fart. Det är svårare att lära en gammal hund att sitta.

Jag tycker det ändå är oerhört positivt att man släpper in två billiga mål och ändå är nära att kunna vinna borta mot Luleå. Ett Luleå som enligt Savage gör sin bästa match för säsongen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Först skriver du ett inlägg där du anser att laget inte på två månader fått till spelsystemet är bullshit, för att i nästa inlägg beskriva hur virrigt det är i mittzonen och hur uppspelsfasen inte fungerar. Du ser inte sambandet?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Monno: Det har sett ut som att det ofta blir lite "virrigt" i mittzonen och därför kommer passen ofta till mer eller mindre stillastående spelare, då blir det lite challe hockey, dump without chaseing.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
McFire: Haha tänkte samma sak när han sa att Spina det pigg ut!
Att åka skridskor brukar inte vara Spinas problem. :-P

Men är det något vi ska ta med oss från igår är det ändå utdelningen. 3mål emot Luleå trots att våra leading guys fortfarande är iskalla är riktigt bra!

Det känns som att det är uppspelen som inte riktigt sitter där dom ska än.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Lööv bäst i Modo idag och sammantaget bäst hittills överhuvudtaget.
Sockan var inte på tå idag, Ullmark på tisdag mot Frölunda får man anta.

Att Skröder är iskall är väl inte oväntat? Vansinnigt att någon ens kan reagera på att Per-Åge inte ser bra ut, efter fyra matcher, det gjorde han senast 2008. Han kommer igång allt eftersom naturligtvis.

Kempe fortsatt dålig precis som Hensick. Betydligt mer oroande dock att Kempe är så blek, man är nog beredd på att Amerikanerna behöver lite mer tid på sig.

Spina fortfarande lika bedrövlig. Tror att han är tre gånger så bra som han är, fortfarande.
Märker man inte själv till slut att man inte är speciellt bra, när man inte lyckas göra bra saker?
"Spina ser pigg ut", den är så jävla skön. Klart han ser pigg ut, har han ju alltid gjort. Alla förstår dock inte att det inte går ut på att åka så fort man bara kan, man måste åka i rätt riktning också.
Näe, han duger inte helt enkelt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Snacket med att det tar tid för att man inför nya spelsystem, efter 2 månader så tycker jag det är mycke bull, man tränar 2 ggr per dag och halva laget har direkt vana av olika spelsystem. att hela tiden påstå att juniorerna gör si och så pga av frenesi osv är ochså en delad mening, Jag tycker att juniorerna, är mer skärpta, man jobbar konsekvent i offensiv zon, man har alltid en forward med i defensiven, samt att man levererar framåt, DET är enligtt mig inte pga av frenesi utan för att man helt enkelt är duktiga och spelar sina roller bättre än många andra. (sen kan det bli naivt, men det är helt pga. saknaden av rutin)

Men okay vi kör på din linje, tålamod med gamla stjärnor är framgång, vi har varit ett strykgäng (bortsett från vissa stunder ifjol) så du har verkligen vatten på din kvarn 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Ny tränare, helt nytt spelsystem och många nya spelare. Jämför med exempelvis Luleå som har samma tränare, samma spelsystem och samma stomme. Tro fan att det tar mycket längre tid för oss att få ihop det.
Sedan är det svårare för leading Lines. Juniorerna går på entusiasm och frenesi. Det är mycket lättare och därför är det nästan alltid så att dessa ser bäst ut på hösten.

Självklart tycker jag inte Skröder var brs idag heller. Däremot tror jag aldrig vi går långt i vår utan sådana som honom. Därför måste vi ha tålamod enligt snudd på alla Här utom Berka.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Rytter: Men vi kan ju skippa detta skröder snack, han har inte varit mer än tidigare år, låt oss ist focusera på varför vi inte får igång våra "seniorer"  kanske det är lite tidigt att sia men jag tycker iaf att laget som sådant spelade riktigt bra idag om man jämför matchen mot leksand.

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Rytter: Nu har du tyvärr fel igen, han har aldrig motbevisat mig!

Jag har påpekat att han varit blek, och slut, sett omotiverad ut etc. och vad är din tolkning av per åge det 2 senaste säsongerna?

Du är som JFK, du ser målena i kolumnen men du glömmer allt annat, det som kallas spelet hockey.  Skröder är långsam, han jobbar i en cirkel, han slår 3-4 indianare varje match och han ser åksjuk ut, han tar skott i possitionsfel och han älskar att slänga puckar bakom ryggen, detta gör inte att medspelarna blir bättre! detta har pågått en par-tre säsonger, skillnaden är tidigare att han haft en sundström brevid sig som trots en liknande formkurva ändå lyckats göra en hel del poäng utan att för den delen spela speciellt bra ibland.

Modo är ett sämre lag utan skröder "no doubt" men man är (idagsläget) ett bättre lag där han inte spelar i en leading lines

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Rytter: Bra formulerat.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

Berka:

"Skillnaden på dig och mig är att jag ser när en spelare inte kommer leva upp till förväntningarna innan"

Ja det är klart, går man in till varje säsong och säger att en spelare är slut så kommer man tillslut att få rätt. Angående skröder så leder han just nu på poäng över dig ganska överlägset så många gånger han motbevisat dina synpunkter.

Håller med att Skröder är på väg nedåt i karriären och jag tror inte heller att han kommer vara i närheten av  sin poängbästa säsong. Men att vi skulle vara ett bättre lag utan honom köper jag inte.


Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Det är ruskigt skönt av dig att hitta vägarna även fast det är mörkt, en credd till dig, lite som att fbk har massa sm-guld dom gångerna dom får frågan varför dom förlorade!

Jag är oxå helnöjd med att vi anställer riktiga coacher, men det betyder ju inte att andras synpunkter är fel, lika som att erfarenhet inte är en garanti för att en rookie vet begriper bättre.

Jag gav dig bara en andres synpunkt som delas utav 1000-tal

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Jo, en supporter med rätt lite erfarenhet av shl-hockey förutom som åskådare är rättesnöre. Jag är tacksam att vi anställer riktiga coacher till laget istället för engagerade åskådare...
Kommentera


Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Skröder var stundtals dålig ifjol, MEN han hade sundström.Iår har han inte det och ingen av TJ eller jeff är ens i närheten av att vara så skickliga som sundström kunde vara i sina sämsta stunder.

Skröder förtjänar alla dagar i veckan sina chanser, men då efter det att han trampat igång, det kan han göra på en testcykel eller brevid kfop och öberg, fram tills dess vill iaf jag ha en 1:a kedja och en 2:a kedja som kan leverera från dag ett. 

I övrigt Håller jag med om att TJ och jeff inte kommit igång riktigt, skillnaden är att dessa 2 sistnämnda inte gjort sina medspelare eller sin kedja sämre, ÄVEN fast TJ haft några give aways!

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Det var ju samma sak förra året. Skröder slut osv... Jag anser att han varit så att han förtjänar en ordentlig chans. Alternativet är att plocka in juniorer som inte är redo ännu...
Jag tycker alltså inte att Skröder, Tambellini, Hensick och ett par till visat sig från sina bästa sidor ännu, men jag tror att utan dessa på banan kommer vi inte bli bra i vinter... Vi måste ha tålamod helt enkelt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Vad snackar du för skit, det var du som började de uttjatade snacket om hur bra skröder är i VM och hur många mål han gjorde som barn, och att han alltd gör massa poäng!!

Är det så att en spelare alltid är likabra,ungefär som att "den funkade ju igår så den bör funka idag" ?

Skillnaden på dig och mig är att jag ser när en spelare inte kommer leva upp till förväntningarna innan, medans du och några till är helnöjda tills det redan är för sent.

Jag har för längesedan påpekat att skröder inte kommer vara ens i närheten av sitt fjolår, han gör heller inte fler än 10 mål

jag har för längesedan sagt att lööf kommer kunna bli årets utropstecken

Jag sade redan förra säsongen att Modo bör satsa på sockan/ullmark och dumpa starky eftersom dessa 2 kommerklara A-lagspel, trots detta fick jag skit från alla på detta forum.... 

Är det någon som genomskådar någon så är det jag som genomskåder din okunskap.

Trevlig kväll

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Det var ju ett svar till dig som varit på Skröder (bland annat) ett tag nu. Det känns som om många börjat genomskåda dig så jag lägger ned diskussionen nu.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

J F K: Ta och kamma flinten!!

Det var du som började ditt legetima snack om hur bra skröder var förr och hur man kan leva på gamla meriter, hur bra det är att ge han halva säsongen av dålig hockey för att han ska börja göra mål. Jag säger att skröder aldrig gör mer än 10 mål denna säsong eftersom att han inte spelar med sundström, dessutom var han direkt ansvarig för ett antal idiotindianare som turligen inte renderade i något baklängesmål samt även direkt ansvarig för missen som ledde till luleås 3-2 mål, utöver det var han fullständigt värdelös.

Berka: Spina hade sin bästa period tidigt ifjol. Skröder måste matcha igång. Det har tack och lov alla coacher till skillnad från dig begripit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Rytter: Det var ju den enda riktigt konstruktiva kritiken mot Anders Forsberg, dvs att han var för social i sin coaching. Sedan hade bittra Bert lite mer, men det lät endast som svammligt gnäll och skitsnack.
Vi måste ha igång de äldre spelarna. Ungdomarna i all ära, men det kommer inte räcka med dem i vinter.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Du har inte startat diskussionen genom att säga att Skröder inte kommer att göra i närheten av så många mål som han brukar... Är du politiker?
Jag vill aldrig se Skröder som straffskytt, någonsin!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

7p på de fyra första matcherna. Där tre st varit bortamatcher. Ett bra facit för ett lag som är under uppbyggnad.

Tankar efter dagens match:

-Juniorerna fortsatt pigga, kan dock få tryck på sig i egen zon samt strula till det och fastna i mittzon. Men när dom får checka fast motståndarna eller komma med fart så är dom farliga

-Hägg har en svacka och måste börja spelare enklare först och främst

-Sullivan stabil idag, tycker att han tagit steg framåt

-Hedman & Torp är ok, är det backpar som bäst lyckas få fast motståndarna ute vid sargerna. Blir dom bara mer noga i egen zon så kommer dom bli viktiga för oss under säsongen

-Hensick har det tungt, har för lite puck just nu och har inte kommit in i detta än

-PP bedrövligt, måste börja nöta in detta snarast, vi har de spelare vi behöver för att kunna ställa upp med två riktigt bra pp formationer. Främst inspelen i offensiv zon som inte fungerar

-Lööv fortsätter att imponera, bra storlek, fysisk, och bättre händer än vad jag hade kunnat tro

-Carlsson gör en bra match och är i mina ögon bättre än Hägg idag

Det var någon som sa att istiden var ganska jämt fördelad över matchen, kan detta vara en anledning att de rutinerade spelarna inte kommer igång så fort. Dessa är ju spelare som är vana att ta mycket istid? 

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
S-vikaren: Men kamma flinten, jag har inte startat en diskution om skröders poängproduktion, det har du och enöga JFK gjort, jag påpekade att skröder inte är samma hiockeyspelare utan sundström och att utan sundström gör inte skröder mer än 10 mål på denna säsong. 
Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

S-vikaren:

Tar väl två månader innan de får ihop laget som alla andra år. Blir samma sak nästa säsong. Och säsong efter det. Kontinuitet yeeeeeh....

Kommentera

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
Berka: Vem var het i den här matchen? Min kaffekopp var det i alla fall. Jag borde kanske ha skickat den till Coop Arena.
Kommentera

1588923 · »