1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481560 inlägg · 4078 ämnen

Malmö-Modo 2007-02-26

« · 840667 Till forumet


Malmö-Modo 2007-02-26
Kommentar
Harald Lückner: Skönt se försvarsspelet funka igen
Slutspurt i grundserien nu. Tre sista grundserieomgångarna på fem dagar i veckan ? och sedan lottning inför SM-slutspelet på lördag kväll.
- Nu har vi bäddat väl för topp fyra också, säger Harald Lückner, MODO- coachen. Vinner vi en av de tre återstående matcherna är det klart och jag skulle bli grymt besviken om vi inte klarade det.

Lückner gladdes i länsderbyt framförallt åt att försvarsspelet satt klockrent igen.
- Nu var vi back to basic igen och vi genomförde en perfekt försvarsinsats i åtminstone 59 och en halv minut.

För MODO Hockey återstår en road trip innan man avslutar med den 55:e omgången hemma i Swedbank Arena på fredag.
- Vi ska fortsätta trimma på vårt spel inför slutspelet, men tror definitivt inte att det blir några lätta matcher i veckan. Malmö har ingen press alls på sig och då kan det vara lätt spela ut. Vi har förlorat där tidigare i vinter, men målsättningen är självklart tre poäng.

Sedan handlar det om Mora borta onsdag, samma Mora hemma på fredag. Verkar lite knasigt.
- Kan man tycka och det är väl inte alltid som spelprogrammet är så där hundraprocentigt genomtänkt. Sedan måste vi tränare åka ned till Stockholm för att vara med då man lottar slutspelet i kanal 5. Det betyder frånvaro på närmare två heldagar eftersom flygförbindelserna är så få över helgerna. Inte heller så väl genomtänkt.

Läget för Niklas Sundström?
- Han stannar hemma och är inte med till Malmö. Bättre han får koncentrera sig på tillökningen i familjen inför slutspelet nu.

Läget i laget annars efter ?holmgången? i derbyt mot Timrå?
- Riktigt bra. Klart det är lite småskavanker här och där, men laget som helhet är fokuserat inför vad som komma skall. Frågetecken dock för influensasjuke Tobias Enström.

Se där, alltså. En del ändringar på det lag som besegrade Timrå. En av veckans tre avslutande grundseriematcher ska också Mikael Zajkowski vakta målet.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Andreas Salomonsson långtidsskadad, borta säsongen ut. Niklas Sundström hemma, väntar tillökning i familjen, Tobias Enström sjuk i går, knappast till spel i Malmö.

Noterbart 2: Förlust senast i Malmö med 3-1. Tidigare i vinter seger 5-3. Då gjorde Skröder säsongens första hattrick.

Noterbart 3: Möjligt är att backen Tommy Wargh, som spelat i J 20 in helgen, ansluter.

Noterbart 4: MODO avverkar matcherna Malmö och Mora i och samma resa.

Noterbart 5: SM-slutspelet lottas i kanal 5:s magasin lördag kväll. Ettan väljer mellan sjuan eller åttan, tvåan mellan det lag som blir kvar här och sexan, trean mellan de återstående sämst placerade ? och fjärde placerade laget får möta det som ?blir kvar?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Laguppställning

Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
6 Tobias Enström (?),
8 Oscar Hedman

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin

38 Adam Andersson.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
10 Per-Åge Skröder,
12 Justin Morrison,
17 Kristian Kuusela,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
23 Zdenek Blatny,
28 Miloslav Horava,
29 Andreas Molinder,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante: Skröder & Morrison utan det tredje S:et. Vem ersätter så dom inte känner sig bortkomna...igen?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Mats Edström: Hella, Hella ge oss ett mål.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Mats Edström: Andra S:et, ditt stora fån!!!  
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Poffa: Äh, vad faan, just när jag tänkte föreslå Hella för att istället för en SMS-kedja få en MMS-kedja så snodde du delvis mina tankar. Kan du sluta med det?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Paddan: Bara inte Steenen får lira med våra snipers. Han har varkligen gått från en superdupersuccé till en belastning på slutet tycker jag.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
shinzawai: Har nog mycket med att Steen fått lira med iskalla spelare som Blatny och Horava på sistone. Sätt ihop Steen, Öberg och Petterson igen så kanske dom vakanr till igen.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Paddan: Bara dominte skapar en PMS-kedja, det kan aldrig sluta väl! ;-)
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
shinzawai: Jag skulle inte vilja säga att Steen är en belastning, han jobbar oerhört hårt och sliter för att försöka leverera pucken till medspelarna. Att de då istället antingen är mer intresserade av att gå på kropp på motståndarna än att få ett pass, eller att de virvlat bort sig själva i hastigheten, det kan väl Oscar inte gärna göra något åt... ja, om det nu inte är så att han ska ta alla avslut själv vill säga.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Paddan:

Hellström blir väl ändå en HMS-kedja?

Eller en P-ÅJM eller möjligtvis PJM-kedja..

Eller kan man godtyckligt blanda för och efternamnsavkortningar, bara för att få något som är passande kanske?

;-)
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Paddan: Jag har varit nöjd med Horava och Blatny i många matcher på slutet då Steen varit osynlig iaf, tror inte att det är deras fel att Steen försvunnit.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Gidde: Hellströms kedja borde kallas Björnligan.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Står sopan idag?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
shinzawai: "Michal Zajkowski byter av Karol Krizan i målet och Tobias Enström kan komma att missa matchen på grund av sjukdom. "
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
shinzawai:

Man är alltså inte speciellt intresserad av andraplatsen. Synd.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
bisterfinnen: Nä, men SM-guld, skönt. Jag tycker att det är perfekt att låta surpuppan vila den här matchen.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
shinzawai: Frågan är väl om de har rätt där. Jag är inte så säker, jag.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
 19. PETTERSSON, Mikael 4. HELLSTRÖM, Mattias 29. MOLINDER, Andreas 
 4th Line  34. WARGH, Tommy 

 23. BLATNY, Zdenek20. STEEN, Oscar 28. HORAVA, Miloslav 
 3rd Line 35. HEDIN, Pierre38. ANDERSSON, Adam 

 10. SKRÖDER, Per-åge18. ÖBERG, Peter 12. MORRISON, Justin 
 2nd Line 8. HEDMAN, Oscar6. ENSTRÖM, Tobias 

 59. DÖME, Robert39. SVARTVADET, Per 17. KUUSELA, Kristian 
 1st Line 32. VIKLUND, Tobias3. TIMANDER, Mattias 

 Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael 
 60. KRIZAN, Karol
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Poffa:

Neeeeeeeeeeeeej, inte Zacke i hålet...
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Paddan: Aktuell +/- i MoDo. Du tycker inte att Steen sticker ute lite negativt. Dumma Harald som bara låter honom spela med kalla spelare hela tiden! Dumma, dumma! +13 på Viklund är faktiskt obegripligt och kan bara förklaras av hans backpartner.

Skröder, Per-Åge 19
Sundström, Niklas 23
Svartvadet, Per 16
Morrison, Justin 11
Enström, Tobias 9
Döme, Robert 5
Salomonsson, Andreas 13
Steen, Oscar -11
Timander, Mattias 12
Horava, Miloslav 8
Andersson, Adam 5
Öberg, Peter 1
Pettersson, Mikael -4
Jonsson, Hans 4
Viklund, Tobias 13
Hedman, Oscar 2
Tuominen, Pasi -3
Hedin, Pierre 4
Kuusela, Kristian -1
Blatny, Zdenek -4
Molinder, Andreas 2
Krizan, Karol 29
Sjödin, Niklas 0
Erlander, Mattias -2
Wargh, Tommy -2
Gästrin, Magnus -5
Öhman, Niklas 0
Nilsson, Johan -4
Zajkowski, Mikael 0
Hellström, Mattias -4
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
scim: nej inte Zacke i målet grattis till segern malmö
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante: Själv tycker jag att det är perfekt att peta in Zakke i måler idag. En vecka kvar till slutspel. Zakke behöver matchträning och en hyfsat formsvag Krizan behöver mest ladda upp med grön linement och slippa bli övermatchad.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante: Jo, Zacke i målet.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
scim:
Neeeeeeeeeeeeej, inte Adam på knäna...
och Pirre i korvkön...
Samtidigt...
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Frisco:

Jag som trodde hans mirakelmedicin var rosa?!

Måste vara något jag inbillat mig kanske?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Frisco: Det är bara att inse att Zacke inte håller måttet tycker att det har visat sig tydligt denna säsong då vi inte vunnit nån match med Zacke i målet.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante: Då får vi hoppas på att ingen kommer på idén att mäta utrustningen då.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante: kan sammtidigt vara svårt att visa vad man kan med endast 5 matcher i bagaget.... men helt klart måste vi vinna ikväll om vi ska ha nån tjans på 2 plats.. i ett slutspel e ju fördelen av en hemma match mer för modos del vinna eller försvinna
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Berka: Kommer man 5-8 har man ju fördelen att få börja på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Berka: Eller 4-8 ungefär.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
vill även påpeka min exeptionella stavning av ordet "chans" i föregående inlägg haha
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Frisco: mmmm fast då med en hemmamatch mindre å de e lite trist.. eftersom modo inte har nån speciellt charmig statistik över bortamöten denna säsong. fast vem vet dom kanske gör en fjolårets fbk:are å blir helt överlägsna i slutspelet.. =)
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Föresten vet nån om de sänds nån hockey alls ikväll på tv?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Berka: Följ länken.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
AM: Enligt swehockey står Krizan.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Poffa: Ja. Och Modo har inga spelare i lineupen.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Modoante:

Jag tycker inte det finns någon anledning till att dissa Zacke bara för att han har gjort några mindre bra matcher. Det är speciellt svårt att stå borta mot FBK. Ska vi gå långt måste vi tro på vår andrakeeper.

Det blir liksom ett drev efter vissa spelare, Zacke är en och Adam är en annan. Viklund som jag mest varit med att drevat kring har gjort mål två matcher på raken, dessutom har han + 13 som Wayne visade, därför tror jag att det är viktigt för laget MoDo att en som Viklund får göra mål och få självförtroende..

Ja, ja hävdar säkert somliga. Zacke och Adam är ju så jävla dåliga att de förtjänar att bli dissade. Jag vet inte. Det finns någon slags skiljelinje där det passerar gränsen till vad som blir olustigt. Jag hävdar inte att jag själv är bättre, bara att det blir allt för neggigt kring vissa.

Därför hoppas jag att Zacke äger, Hedin dominerar, Adam stänker och Viklud målar, inget skulle vara bättre för MoDo
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Frisco: Ser vi ett Lex Hasse Eskilsson? ;-)
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Frisco:

" Kommer man 5-8 har man ju fördelen att få börja på hemmaplan."

Sen får man ju Lördags och Fredagsmatcher om man kommer 5-8, fubbigt.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Berka:

"vill även påpeka min exeptionella stavning av ordet "chans" i föregående inlägg haha"

Jo, vi noterade det. ;-)
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Poffa: Hoppas. Det vore roligt. Och blir Krizan utvisad så slipper han ju åka och sätta sig. Då kan det till och med bli sege till skillnad för Broder Eskil som bara fick oavgjort mot AIK.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Den där länken som Gidde bjöd på för inte så länge sedan, den man kunde räkna ut egna tabeller.

Gidde har du den, eller är det någon annan som har den?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
hellge:

Denna?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
vi tar nu tag i detta å på olika håll i landet håller tummarna för att modo ska göra en bra match å ta 3 välförtjänta poäng... go go go
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Wayne Gresky: Äh, statistik är inget bra mått på Steens styrka. Tänk istället på att det är tack vare Steen som vi fått se en transformering av kollosala mått vad gäller Tobias Enström. Hmm, kan han inte ta sig an Hella också?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
hellge:

Mindre bra matcher? Har han någonsin gjort en bra match, där han uppträtt säkert och stabilt i målet?

Adam är en annan historia, han är definitivt en av våra sämre backar, men han är åtminstone en elitseriemässig spelare (om än knappt). Zacke hör hemma i divisionen under, eller lägre.

Vi behöver definitivt ge oss ut att värva en vettig andramålvakt till nästa säsong, för skulle vi hamna i det läge att Krizan lämnar eller skadar sig, då sitter vi rejält i skiten.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
hellge: Zacke kanske har någon form av potential, men det krävs att han får stå ett år i allsvenskan eller så för att uppnå den. I nuläget så är han inte användbar i ett slutspel. Behöver vi använda honom så kan vi lika gärna lämna WO. Aldrig att vi spöar FBK med Zacke i målet, no way!

Den största förklaringen till Viklunds +/- heter nog Timander. Tobias irrar runt och klantar till det på tok för ofta. Det håller inte i ett slutspel. Då är det marginaler som gäller.

Adam har varit ett riktigt fiasko eftersom han inte klarar av att leverera offensivt, däremot vet jag inte om han varit så katastrofal bakåt som vissa vill hävda. Men ska man vara en offensiv back måste man kunna göra över 10 mål och dessutom så bör man vara bättre på rören.

I slutspelet hoppas jag att Steen och Blatny med flera klarar av att spela fränt och visar att de är spelare vi saknade ifjol. Blatny tycker jag för övrigt (även om han glimtar till ibland) mest åker omkring och spelar fult med klubban istället för att spela tufft.

Jag ser gärna en stabil defensiv insats ikväll, 3 poäng och Kuusela som sätter ett distinkt PP-mål. Skulle vara kul om Peter Öberg fick det att lossna också.

Har för övrigt lagt märke till att Molinder visat upp lite av sitt spelsinne när vi mött sämre lag där han fått mer tid. När han lär sig behärska elitserietempo blir han en tillgång.
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Så har vi just hört ännu ett inlägg i debatten om nationalssångens inte vara.

Jau Jau Vill lejva jau vill döj i Njordön...

Bort Bort Bort!!!
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Salle: Och in med Oh Canada?
Kommentera

Sv: Malmö-Modo 2007-02-26
Salle: Instämmer, det hade varit mer smakfullt med något av Edward Persson, Nisse Hellberg eller Kal P. Dal.
Kommentera

« · 840667