1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532404 inlägg · 4126 ämnen

Man mår dåligt.

Man mår dåligt.
Jo det är sant, man mår dåligt och det är alla ni här på forum som rår för det. Eller rättare sagt det är pga av att det nästan inte är någon på forum man mår dåligt.

Det snackas knappt något alls och när det snackas är det inget intressant. Vad skall man nu fördriva dötiden på jobbet med.

Säger bara: Jag är besviken på er allihop.
Kom igen nu och stötta mig och skriv lite.
Hmmmm Eller nu slutar man ju så just idag behövs ingen hjälp.

Sv: Man mår dåligt.
Taddy:

Asså...förlåt, men ja ha typ annat för mej... =P

knaskamilla:

En lämplig bakläxa kanske kunde vara att för oss sörlänningar presentera en fyllig analys över den första isträningen? Kom igen nu och sprid information över nätverket för informationsutbyte...=P

*räcker upp handen*

Jag vill också höra om första isträningen. Ni kan väl berätta utförligt om den imorgon kväll (för den sker väl under tisdagen?).

F.ö. vet vi imorgon om Hedin sticker eller inte. Den fruktade deadlinen infaller inte förren arla tisdag morgon svensk tid. En klubb som fick väldigt många "tråkiga" (fast så fruktansvärt tråkiga var dom ju inte för alla andra klubbar som vill vinna SM-guld) besked väldigt nära deadline var Färjestad. Först bryter Olausson ett färdigskrivet kontrakt och sticker tillbaka till Anaheim, lockad av feta dollarbuntar. Efter det sticker både Wallin, Gerber och Johansson, varav de två förstnämnda måste sörjas ganska mycket. Själv tycker jag att det är rättvist att SM-vinnarna också börjar tappa spelare. Nu kommer det bli en jämnare serie. Kanske blir det t.o.m. HV 71 som vinner den? Hittills tycker jag att dom är de lag som gått mest plus sedan ifjol (iaf på papperet). LHC står iofs också mycket på plus, men deras utgångsläge från förra säsongen är betydligt sämre.

Modos nyförvärv är mer oskrivna kort, men det är inget som säger att inte åtminstone någon av dem visar sig vara en "jättevärvning" redan under den första säsongen. Målvakten är ju en "jätte" i fysisk bemärkning. Återstår att se om han är det i spelet också. Det ska helt klart bli intressant att se honom i aktion.

Avslutningsvis kan jag inte göra annat än hålla tummarna för att inte vi ska mötas av ett negativt besked angående Pierre Hedin imorgon bitti.

samjo: Det är väl klart nu att han stannar? Visst? Eller hur?

MartinS: Hedin tränade i Kempis idag klockan 9.50. Ja några till tränade också...

Frisco:

Kan säga så att hetaste samtalsämnet var att Högardh sålts till Boston för en ruskig summa som modo får ta del utav. Detta skedde just innan träning. Vilket medförde att Högardh var 30 minuter sen till träningen.

Taddy:

Läs förra inlägget först.

Detta var svaret man fick av Hedin när man frågade varför Högardh inte var med. Men det visade sig att han bara var sen.

/Taddy

Taddy: Jag undrar om du kan gå i god för att förhållandet inte var tvärtom, nämligen att: Högardh var trettio minuter sen till träningen, vilket medförde att ryktet om att han sålts till ex. Boston för en ruskig summa blev ett hett samtalsämne på läktarna. (Förklaringen kanske låg i att Högardh i en ekande, stojig hall försökte förklara för övriga spelare att han var sen för att det var lång kö till korvmojen och att bostongurka har blivit vansinnigt dyrt, varvid ensast fragment nådde fram till den kunniga, långörade publiken)

NuMountain:

Satt och läste en artikel i expressens nätupplaga.
www.expressen.se/article.asp?id=115750

Där framkom en del av avtalet med NHL som jag inte hade en aning om.

"– Nej, enligt avtalet har NHL möjlighet att plocka de spelare som varit mindre än ett år i klubben ända till 15 augusti. Fast då måste de betala 100 000 dollar extra."

Nu behöver väl knappast modo vara speciellt orolig för jag tror knappast någon av förvärven ligger i närheten av att ta en plats i NHL.

Tycker i alla fall att backsidan nog ser ganska bra ut, men ett orosmoment är dock att vi inte har någon som rakt av kan gå in och flytta på ett gäng spelare. Haakana hade nog inte varit så dålig att ha i ett annars som det verkar ganska rörligt försvar.

Taddy: Hoppet ligger i att Modos spelare, som är övervägande lovande talanger utvecklar sig mer än genomsnittet. Jag tror faktiskt att det är möjligt. Eller "hoppet" förresten. Nu fick jag det att låta onödigt negativt. Jag hyser stort hopp till att vi är ett av fyra topplag även i år.

NuMountain:

Visst har modo ett antal spelare man hoppas på borde kunna utveckla sig en hel del.

Tänker på Hedlund Jocke PÖ JÖ (Har utvecklats hela tiden) MaJo (har inte sett han spela så bra som han lyckats med i löven) Wennerberg och varför inte några till. (Man glömmer alltid några samtidigt som någon av de junisar som tränar kanske blommar ut)

Däremot kommer vi inte undan att modo saknar en stor back som kan lyfta bort någon. Men intet säger att man verkligen behöver en sådan.

Hoppas på en säsong runt plats 5-6 men tycker det är ganska svårt att tippa något redan nu. Däremot vill man ju aldrig tippa alltför bra för då kan man inte bli överaskad och extra glad .

Taddy: Håller med om att det emellanåt har varit praktiskt med Phil som grävmaskin, speciellt i slutspelet. Samtidigt så föredrar jag faktiskt spelare som slår en passning med samma självklarhet.

NuMountain:

Visst är det så att man inte kommer att sakna midjepassningar och knäkrossarpassningar men jag hade faktiskt hoppats på att Hakan kunde slå en passning.

Modo verkar ha en massa spelskickliga backar vilket helt klart är bra. Tror mycket på backsidan bara Lewerström och Damgaard är ok.

« · 98071