1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

Martin Wilde testas i modo

108573 · » Till forumet

Sv: Martin Wilde testas i modo
NuMountain: Speciellt som att Brithén fanns i LHC när Wildeingen gjorde sin första match i A-laget. Bör ju med andra ord ha ett ganska bra hum om vilken spelartyp han är, gäller väl bara att se så att han inte lagt sig till med några mindre lyckade ovanor "over there".

Paddan: I stort sett är värvningen klar, skulle jag tippa. Här kommer man i högre grad än andra utllandsimporter att kolla till "potentialen" bara man ser en liten, liten glimt av den.

JK: Great Brithén kommenterar Wildeingen: - För tidigt att uttala sig, men så mycket kan jag säga att nye Martin Wilde såg intressant ut på första träningen. Han är en fin typ som hockeyspelare och helgen blir ytterst intressant då det gäller honom också.

JK: 98Oktan Arena och 95Oktan Arena borde väl kunna vara gångbara namn, eller Blyad Arena respektive Blyfri Arena :-)

knaskamilla: Det kanske borde vara Preem Arena A och B istället?

JK:

Vad fult det skulle vara, om det fanns en Preem Arena i Umeå och en Preem Arena 2 i Övik. Huu.

knaskamilla: Arenan i Ö-vik får väl bli Preem Arena 2 i så fall. Det lär väl bli numrerade Preem-arenor längs hela norrlandskusten.

knaskamilla:

Jag ska ge dig mina tankar om valet, i ett annat forum.

Nu: ZZZzzzZZZzzz. Rent definitionsmässigt alltså.

Björn VII:

Jag slog upp ordet "dubbelnickare" i min SAOL. Det fanns inte där. Konstigt!

Själv försöker jag göra valtest, eftersom folk hävdar att man MÅSTE rösta om inte vårt samhälle ska gå under (eller något liknande). Det går dåligt.

knaskamilla:

En dubbelnickare är per definition någon som utnyttjar tillståndet till att föra fram och stärka sina åsikter under förespeglingen att man inte är samma person. Gör jag det?

Vad gör du?

(Levande charaader!)

Björn VII:

Dubbelpostare - ja.

Dubbelnickare? Look who's talking!

knaskamilla:

Erkänn! Du är en dubbelnickare!

poffa:

Jag börjar känna att om jag vill HS-pensionera mig så kan jag göra det utan ångest. Paddan är en värdig arvtagare till att få trådar att spåra ur. Han klarar det ju till och med på egen hand, medan vi andra brukar behöva vara åtminstone två om saken...

poffa:Jag måste ju göra mitt bästa för att hålla min trådlämnandekvot på topp.

Att döma av bilden i tidningen så skulle jag säga: en stor hop med fnissande småflickor. Tyvärr så hade jag som den fnissade småflicka jag är fullt upp med att försöka förstå mina egna mötesanteckningar.

Paddan:

Så kan man då konstatera att ytterligare en tråd har lämnat hockeyn som samtalsämne för att fullständigt spåra ur.

Var det någon som var ut på träningen för att kolla in den nye wilden?

NuMountain:

Ej räkna grå hår nu, som jag upplever det har herr H.H. en väl utvecklad förmåga att skriva selektiva CV:n. Typ, som att han har en så pass stor förmåga att prestera fiaskon att hans framgångar oundvikligen står ut ur mängden.

Visste du förresten att han och tillhörande flickvän utvecklade en tidig form av David B/Victoria-status i "Schtaan" för sisådär 30 år sedan? Redan där har vi troligen ett handfast bevis för att denne man alltid har haft och alltid kommer att ha en Gore-Tex-förmåga att hantera kritik.

samjo:....eller så var han psykpatient, nej det får vi verkligen inte hoppas. "lived on the funny farm"

Paddan: Aaaaa...*frustrerat uttryck*...precis när man ska gå härifrån så får man se Hägerfors komma med ytterligare försök till lustigheter som man bara MÅSTE kommentera.

Kan det inte vara så att de menar "...en full säsong av (TV-programmet) "Farmen"? Jag menar, eftersom han uppenbarligen rest till Sverige nu. Han är nog den nye jokern! *hett tips*

NuMountain:Börjar att bli fundersam på vad Wildeingen gjorde där borta i Amerikatt egentligen, får lätt lite andra associationer när man läser följande: "Most likely, Wilde will spend another full season on the farm...."
Inte visste jag att han jobbade som bonddräng därborta :-)

Björn VII: Naturligtvis har du rätt. Hur kunde jag glömma detta välkända faktum? Hårde Hardy har redan känt på riktig hokkykultur och nu vill han runda av med hokkykultur. På den tiden var han ju fräsch och oförstörd och helt oframgångslös blev han ju.

Wewillwintoday:

Att Lehtinen inte håller måttet. Men jag ser nu att jag missade att stoppa in Damgaard (usch så pinsamt) och jag placerar honom med Enström istället för Johansson.

Wewillwintoday:Uppenbarligen risk för bänkning/utlåning, ser ut som följer: Hedin 186 cm 93 kg, Damgaard 187 cm 94 kg, Lewerström 189cm 90 kg. Längst men lättast och sedan kanske han är sämst av de tre på att kunna utnyttja kilona på rätt sätt. Behövs kanske lite våta handdukar för att få igång honom.

Paddan: "– Vi söker storlek. I dagsläget har vi bara Damgaard och Hedin som är stora. Och i och med att Boston Bruins är angelägna att skriva kontrakt med Martin så förstår man att han tar utrymme på isen. " - Brithén

---------

Inget ord om Leverström(som är stor). Ser ut som om han kanske bli bänkad då...

Björn VII:Så har då lokalblaskan intervjuat Wildeingen. Ser ut på bilden som att vi här har en tänkbar kandidat till att ta över tronen efter Weinis som den som kommer att få sådana där fina inlägg på modohockey.se som "Åh, guuuud va han e gullig. E D nån som vet om han ha tjej".
Ingenting i artikeln dock om Lehtinens vara eller inte vara. Återstår väl att se efter helgen antar jag.
Ser på bilden att de inte börjat montera Mediakuben ännu.

NuMountain:

Jag tror faktiskt att det inte handlade om någon dröm, och att den för din del är självupplevd. Den stavas: Säsongen 1983/84. Coolt med sponsring av Wang Computers iaf.

westerlind:Saddam, hahaha. Ja, varför inte. Skulle vara intressant att prova på rollen som hårdför ledare, tyvärr saknar jag anlagen till att kunna anlägga en sådan där härligt buskig mustasch. Kanske man också då kan utropa ett sådant där heligt krig, borde väl gå för sig i Norrlands Jerusalem, mot alla andra lag.

Här vare döare än i kyrkan en vanlig hederlig söndagsmorron! Lite snudd på den världskända "Nolbyvarningen" verkar det ändå ha varit i natt! ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzz är bäst och kommer att lyckas i Detroit! ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz!

NuMountain: Hahaha, jag misstänker att både du och jag behöver sova.

Du kan gå och lägga dig du också samjo! Du påminner lite om brorsans döttrar som lovar att gå och sova, men sen ivrigt står och tjuvlyssnar i sovrumsdörren...

ZZzZZzZzzZzZzzzzzz............zzz.....zz......z.........z.......................

westerlind: Jag satt och somnade här framför tangentbordet nyss. Snacka om min förvåning när jag plötsligt fick en vision av Hårde Hardy, stående i Kempehallens pressrum med en damhandväska hängande i armvecket. Han avslöjade för ett fanatiskt pressuppåd, bestående av en massa Anrellar i diverse storlekar, (Ja det såg riktigt roligt ut.) att han skulle träna MoDo nästa säsong och några år framöver. Tydligen såg han fram emot att äntligen få andas lite hockeykultur i hockeyns Mekka, precis som föregångarna Brithén, Bäckman och Boork gjort. Han vara så väldans avundsjuk på dem sa han och han tyckte det var på tiden att alla B:ena fick avlösning av en Hårding. Torpedhockeyn hade han dumpat och nu skulle det spelas med sjunkbomber och kanonskott i klykan. Finnström, som han handplockat, skulle stå för finliret och Söderberg och Conny Strömberg skulle stå för skitgörat. Allt för att förvirra motståndarna och expertisen så mycket som möjligt. - Sen vaknade jag med ett ryck och kom på mig med att jag borde försöka somna. Urfånigt.

Hmm...kom precis och tänka på en korsning mellan en Nigeriansk fotbollsspelare med gräna flätor i håret och en brynässuporter som försöker leka "förstå-sig-påare". Namnet?

Taribo Westerlind så klart!!

Nej, nu börjar Z-tecknen svämma över. Jag känner att jag måste gå till sängen innan jag sssszzzz ZZzZZZZZZz zzzzzZZz zzzzzz
ZzzzzzzzZZzzzz zZzZz zzzzzzZ ZZzzz zzzzz

NolbyMountain: Sov gott! Ursäkta, "NuMountain" menar jag.

westerlind: Dej kan man alltid lita på West. Ursäkta "westerlind", menar jag. ZzzzzzzzZZZzzz

zZZzzzzzZzzzzzzzz

Zzz ZzzzZZZzzz

NuMountain: OK, jag tar över...

westerlind: Jag är trött. Nu orkar jag inte vakta den här gästboken mera idag.

Dom där samjo och paddan skriver ju hela tiden dom! Jag har ett trick till hur vi kan få en fruktad utmanare till knas:

Kan vi inte slå ihop dom till en signatur - Saddam?

knaskamilla: Mycket fintigt t.o.m.!

Paddan:

Jaha. Så han har liksom maskerat smutstvätten genom att gömma den i kassar med julmotiv? Fintigt!

samjo: Jo, visst kan han väl ha en viss likhet med en sån där monster, jag menar mönsterstudent. För det måste ju vara hans mormor och morfar samt farmor och farfar på bilderna och säckarna innehåller naturligtvis den smutstvätt som han generöst nog dumpat hemma hos dessa.

knaskamilla:Nja, det måste väl snarare vara Haakana. Han damp ner här lätt amerikaniserad en morgon i en lägenhet som en del av Hedins önskelista och försvann så snabbt att vissa tror att han inte ens finns. De julklappar som han skulle dela ut fick vi aldrig se och heller inte uppleva när han fyllde "säcken" hos motståndarmålisen.

Wewillwintoday:

Han (poffa) fick nog ett videoband med herr Faxe II:s samlade prestationer under sin tid i MIF och såg...ingenting.

Det är vad jag tror iaf, jag brukar vara bra på att dra andemeningen ur folk ;-)

Nej, men allvarligt talat är då jag positivt överraskad av de recensioner han får av människor som (förhoppningsvis?) sett honom spela. Kul att trenden med MODO som blodgivare för avstannade karriärer fortsätter.

Burra, någon? --->Valfri emoticon här

poffa skrev: Hedin - Milo
Johansson - Enström
Lewerström - Hedlund

-----
Hmm, var det inte herrn som trodde på att backparet
Milo - Damgaard, sulle bli årets utropstecken??
Vad har gjort att du ändrat dig?

Frisco:

Det är lite tragiskt att de ska falla för de sjuka kroppsidealen som härskar i mediavärlden...

knaskamilla: Då är det väl inte Martin Wilde som är jultomten. Snarare är han "paketet" i så fall.

Och Bengt Hedin är vår jultomte :)

samjo:

Många paket blir det...

(Eller iaf säckar som ser ut att innehålla paket.)

knaskamilla: Var har du fått jultomten ifrån?? :)

Paddan:

Är det Martin Wilde som är jultomten?

Lumber Jack: Varför skaffar MoDo bara en massa lättviktare.

Paddan: det är då ingen poänkung ni får =)

Paddan:

Vi får hoppas att han är svinbra och att vi får höra Explendido!, magnefico!! Honom ska vi ha!!! klinga från herrar Hedin/Brithéni Gärdehallen.

Björn VII: Själv studerar jag ju faktiskt också vid Linköpings Universitet (fast på Campus Norrköping) när jag tänker efter. Men jag är en cm kortare än Wilde och bra många kilo lättare :)

Paddan: Men erkänn, visst ser han ut som en sådan där mönsterstudent. En som är bra på sport, med i ideella föreningar och samtidigt klarar toppbetyg i skolan. Jag känner igen sådanan när jag ser dem. Det finns ett par stycken här på Campus också. Tyvärr är jag inte en av dem själv (eller är det kanske tur?)

Hmm...nä jag hade nog gärna varit både bättre på sport och bättre på studiedisciplin om jag hade fått önska...

Intressant läsning om Martin Wilde på prospects-sidan. Det finns betydligt sämre spelare som lyckats bra i Sverige. Ser lovande ut. Någon som ska följa matcherna i Sundsvall på plats, som kan se honom IRL så att säga?

108573 · »