1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Matchen

Sv: Matchen
riara: Om Modo vunnit hade jag vunnit 4 800 kr. Om HV vunnit hade jag vunnit 1700 kr. Dessutom glömde jag attt lämna in Jokern idag. Det betyder att jag har förlorat 25.006.500 kr idag. Ändå är jag glad. VI vann ju en poäng idag.

NuMountain: två va?

riara: En hade vi ju från början.

NuMountain: ingen ska säga att jag inte gör min livsuppgift.. menar du att vi fick en p innan nersläpp eller vad är från början. ;o)

riara: Matchen börjar alltid med reultatet 0-0 vilket är en pinne för vardera laget att försvara. Den pinnen kan man aldrig vinna, bara förlora. Sen kan man vinna ytterligare två om man är duktig.

NuMountain: du tänker så du.. jag tänker så här, båda har noll p vid start och man måste erövra sina p. om det blir lika får man var sitt p för att sedan ha chansen att ta ett p till i förlängningen eller på straffarna. på ditt tanke sätt skulle man om man därtill tillämpar min dotters skolas divisions räkne sätt med sk. rest tal kunna dela ut alla p från början av sässongen och sedan dra ifrån istället för att lägga till. då skulle vinnaren kunna få en slut p på 13 rest 7

riara: Så du menar alltså att om domaren släpper ner pucken i början av matchen och båda lagen skiter i att göra något i tre perioder, så får lagen inga poäng?

NuMountain: jo då får dom varsitt eftersom dom spelat lika ( jag antar att det blev noll noll om dom inte gjort ett skit). då får dom dra bort ett p och får rest tvåp (om dom hade full p pott från start)

riara: Den logiken har jag lite svårt att smälta.

NuMountain: logik? skolans räknesätt blir ju aldrig exakt!! jag skulle vilja se dom gardinerna som man delat i längder efter det räknesättet. jag ska förklara allt för dej när du tagit ett par öl så ska du se vad lätt det blir..

riara: Ja, då så. Då är jag inte orolig längre. Bra liknelse det där med gardiner. Ytterliggare en sak jag har svårt att förstå.

NuMountain: tänk då på barnen på valla skolan som ska räkna det och sedan tror att dom kan använda det i livet. kanske tabellerna ser ut så när den generationen tar över.
nu ska jag äta något för kanske det är så att blodsocker nivån är på rest här..

Ni måste kolla på Martin Johanssons straff..
Han är så kylig där! :D

Första halvvinsten, helvinst nästa match?

Wewillwintoday: Gillade hur publiken buade men när han lade in den så var det några som inte kunde hålla sig utan började skratta åt finten. Det lär väl ha varit Modofans... Högardhs straff var snyggast enligt mig.

NuMountain: Tyckte faktiskt Wargs straff var klart bäst. Lite Weinhandl stuk...

Joakim Lindström skadad, borta 2-3 veckor. Weinhandl till farmarlaget, bara så ni vet............

mgamill: Aldrig har väl uttrycket "Aldrig får man vara riktigt glad" passat lämpligare än här.

mgamill: Vad hände med Lindström?

Lulekickan: härligt med en seger!!!!

ModoAnte: Grattis får man väl säga, 2 poäng är ju bättre än inga alls : (

Lulekickan: det är sant jag trode faktiskt att lueå skulle vinna mot leksand men jag misstog mig.

ModoAnte: Att inte vinna mot huggarleksand ÄR dåligt. Fast man kanske skall vara glad om laget klarar sig utan allvarligare skador genom en match mot dem...

Lulekickan: Lika glad som jag är att vårt lag klarade sig utan allvarligare skador mot Luleå i kvarten ifjol...

Lulekickan:
Vi spelar mot dem nästa match, får hoppas att vi inte drabbas av allt för många skador... Leksand består av en massa sura gamla gubbar som gillar gå bersärkargång på allt som rör sig.
Närå :) nu skojar jag lite. Dock är det lite väl mycket gullande med dem i media.

scim: Jaså, antar att det är för att isprinsessorna är så oförargliga och spelar så snällt som ni låg före LHF i utvisningsligan dårå, ni som spelar en så sagolik drömhockey. Fast statistiken tar ju förstås inte hänsyn till den domarjävelfaktor som fröken Britta skulle vilja se.

Lulekickan: Statistiken tar inte hänsyn till påhopp som domaren missar, nej.

Lulekickan: Den statistiken talar väl inte om något om huggarmentalitet? Leksingar som är så snälla.

scim: Nej, ungefär som croscheckingen i skallen som Skuggan drabbades av alldeles i början av första kvarten mot kärringarna. Domaren såg inte något av situationen förrän han upptäckte att Skuggan låg ner på isen, och då skickade han ut närmaste Modospelare (för övrigt helt fel spelare) 2 minuter för något helt annat. Skuggan lyckades ni ju för övrigt slå sönder senare, om än inte i den matchen.

Lulekickan: Jag såg aldrig nån crosschecking... påhitt..

Wewillwintoday: Över 4000 pers på plats såg den.

Lulekickan: Inte jag.

Lulekickan: Se där, du verkar förstå hur vi kände oss matchserien igenom.

Wewillwintoday: Härligt att se att ni inte kommit över förlusten än... 4-9 svider fortfarande....

Hör och häpna, till och med matchrapportören såg den.

scim: Ge några konkreta exempel så ska jag överväga att förstå er. Att bara gnälla kärringaktigt och att i bästa Tavvestil bara komma med samma floskler gång på gång duger inte.

Eller menar du de situationer som fanns med på videobanden? Hahaha, kan man inte hitta farligare grejer än att en puck flyger över sargen - något man måste ha grävt djupt för att hitta - har man väl inte särskilt mycket att komma med.

Lulekickan: Kom ihåg, det var du som började gnälla på motståndarlagets huggarfasoner, inte jag.

Frisco: Nu blev det nog lite fel..... jag är nog faktiskt modoit också :P

scim: På Leksand ja, och deras huggartendenser är väl välkända. Det har ju resulterat i en hel drös hockeyinvalider och alldeles nyligen i avhuggna fingrar och annat mysigt. Hur många klubbar kan visa upp en lika diger meritförteckning i det avseendet?

Lulekickan: Avhuggna fingrar? Werners eller?

scim: Har han fått avhuggna fingrar de senaste dagrana? Av Leksandspelare? Åh fan, det har jag helt missat.

scim: Allting är relativt, "nyligen" kan lika gärna vara igår som för tio år sedan. Däremot ser jag skillnad på en leksing och en luling.

scim: Däremot så kanske det finns en viss skillnad mellan uppsåt och oaktsamhet, elle?

Lulekickan: Där håller jag med dej, det är två helt olika ord.

Game set match Scim...

Wewillwintoday: Jaså? Vari ligger poängen i det inlägget?

Lulekickan: Att det var humoristiskt...

FAN VA SKÖNT MED EN VINST IDAG...2 poäng med sig...hoppas att det var början på ett segertåg nu!!!

YES, min spådom slog nästan in. Det blev visserligen inga -18, men jag har lyckats försäkra mig om en riktigt stabil sistaplats i HS poängjakt. Min formtopp håller i sig ;)

Paddan: Måste fråga varför Warg står som den som gjorde game-winning och inte Martin?

« · 124355 · »