1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

1693935 · » Till forumet


Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
KomIgenNu: Jo, tyvärr är Skellefteås och Luleås forumdelar riktigt bedrövliga. Brynäs, Modo och Timrå är väl de som både fungerar bra och dessutom har hyfsat med besökare.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Monno: Tackar så mycket..:)

Ja, jo, men vi lövare är mest på ett annat forum, TCIM så därför skrivs det inte så mycket här.

Jag är väl också inne rätt sporadiskt men ska försöka bli lite mer aktiv.

Det är lite som med Svenska Fans också....synd egentligen, tycker HS verkar rätt bra.

Fast då man ser vilka lag som finns högst upp under resp. flik så verkar inte moderatorerna vara helt aktiva också...;)

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
KomIgenNu: För övrigt välkommen till HS! Kul med supportrar från lite olika klubbar! Framförallt såna som kan föra sig och debattera på en bra nivå. :-)

Dock kan man konstatera att HS verkar vara ett norrländskt tillhåll? Bortsett från någon enstaka leksing och färjestadare.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Carl Lejonkräk: Ja, jo, det var väl något sånt. Har dock ingen koll alls på hur det gått. Det är visst några fler lag som testar/testat detta...
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

hellge: Jo, visst är de så. Men att jämföra sig själva med en serie som har så mycket högre pengar inom sig blir bara fel.

Var ju bara för ett par år sen Mike Helber stod o ansåg att "vi behöver få upp lönerna till 400-500 tkr per månad nu"....

Och, precis som Sanny sa till Jörgen Lindgren i en debatt, "varför ska SHL bestämma vilket antal platser ett lag ska ha, laget ska väl själv avgöra vad som är bäst för dem och vad de vill ha"...

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

KomIgenNu:

Då kan man nästan säga att det är en politisk aktion, eller? Gräsrötterna - folkrörelsen mot direktörerna.

Fast när Modo byggde arenan gick man från en omsätt på 60 miljoner till 130 miljoner på en enda säsong. Lite mer affärsmässighet är trots allt en nödvändighet om svensk hockey huvudtaget ska kunna överleva.

Kommentera


Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K: De ser på NHL och den affärsmässiga delen där, med all försäljning etc. Det de verkar glömma hela tiden är att den sortens underlag finns inte i Sverige, vi har inte den marknaden.

Det som då är konstigt är att då vissa NHL direktörer var hit för ett par år sen och då fick lära sig om strecken och hur det funkar/funkade så sa de, "ändra aldrig på det, det är ju kanon", etc.....

Sen att vissa klubbar därborta nu tittar på hur det funkar med klackar i Sverige och startar egna ståplatssektioner, tex Ottawa, men här gör man tvärtom, ja jäklar...

Jaja, lycka till i serien nu!

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
KomIgenNu: Men visst blir jag skrämd över hur många av idéerna som kommet från shl verkar helt utan tanke på våra svenska idrottsideal. Hur man kan tänka sig stänga serier, kvotera in lag i folkliga regioner eller för den delen ställa krav på arenastorlek förstår jag inte. Det verkar som om de som sitter där har helt glömt bort sporten och bara fokuserar på den affärsmässiga sidan.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K: Nåväl, det är väl kanske så. Men samtidigt pågick ju diskussionen under en stor del av fjolårssäsongen, svårt att missa den kan jag tycka.

Men, jag förstår vad du menar!

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
KomIgenNu: Problemet är att man måste vara påläst och oerhört få icke die-hard fans är det i detta fall. Vi andra fattade ingenting då det inte fanns någon kontext. Det framstår bara som förvirrande.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K: Som ni kanske minns så gjorde samtliga klackar i SHL och Allsvenskan gemensam sak under förra säsongen och protesterade mot de nya regelverken som SHL genomför med kraven på sittplatser, den omgjorda kvalserien etc. Jörgen Lindgren är en av dessa som har fått mycket kritik hos SHL och det är väl han som är ansiktet utåt.

Jag vet inte om Modoklacken tog del av detta förra säsongen men det var alltså detta det gällde nu senast. Eller rättare sagt, de som svarade i fredags vet ju uppenbarligen vad det handlar om vilket är bra!

Det finns inget förvirrande i protesten, är man påläst på vad som skett under fjolåret och vad klackarna sa så vet man vad den handlar om.

Se bla bifogad länk.

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
hellge: Nej, efter att ha läst någon lövenblogg är jag förvirrad. Någonting om att man vill ha klackar nära isen och att man är emot kommersialiseringrn. Den där Jörgen Lindgren eller vad han heter kan jag protestera mot alla dagar i veckan för deras korkade tänk att ge fribiljetter åt vissa klubbar med bra hall/publik, men den här protesten var mest bara förvirrande.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K:

Men inte var det väl VD:n man avsåg med hockeymördare?

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
hellge: med tanke på vilken tomte som är vd så ställer jag upp på alla protester. Karlen är en riktig idiot helt utan hockeyintresse...
Sedan förstår jag inte specifikt uttrycket i matchen, men så länge man är för en förändring på vd-posten är jag med
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Carl Lejonkräk:

Fick heller inte ihop det. Fast kan tänka mig att Björklövens supportrar är förbannade på SHL då de gjort det är svårt att gå upp. Detta gäller i och för sig inte fjolåret när tre lag gick upp.

Jag vet inte varför Modos supportrar anser att företrädare för SHL skulle vara "hockeymördare". Om inte SHL gjort utökningen ifjol hade nog inte Modo spelat i kvar. Att vi fick möte Vita Hästen var maxflax. Fråga t ex Leksand 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
hellge:Varför är SHL hockeymördare?
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
hanzon: Samma sak med Haataja för övrigt.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Varken Torp eller Skröder spelade matchen, fast dom va med på presentationen.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
hellge: Jo. Det kändes lite 2014 faktiskt. :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Monno:

La också märke till att lövenklacken och modoklacken samkörde vid ett tillfälle: SHL - hockeymördare.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K: Har inte sett matchen pga jobb så lämnar den därhän. Men vad gäller Huras ledarstil så är jag väldigt förtjust i den. Det är så en ledare ska jobba, peka med hela handen och leda sina trupper, och ställa krav utan att tveka. En stil jag överlag skulle vilja se mer av i detta land, som i alltför hög grad styrs av mellanmjölk, daltande och slapphet.

Om nu några av de äldre spelarna skulle ha problem med detta, är det de som borde se sig om efter en ny arbetsgivare, och inte tränaren (som ju ofta är "lösningen" när det skär sig mellan spelare och ledare). Tränaren är spelarnas chef, och om inte spelarna finner sig i det kan de gott söka lyckan på annat håll, och inte leva på gamla meriter ("jamen jag har ju spelat i laget sedan Moses vandrade i öknen så jag sitter säkert och behöver inte kämpa"), den mentaliteten måste bort ur svensk hockey. Ja, ur det svenska samhället i allmänhet faktiskt.

Hårt kan tyckas, men att spela hockey är spelarnas jobb, då får de se till att göra sitt jobb också om nu tränaren kräver det. Annars finns det nog många andra spelare som skulle vilja ta deras plats utan att gnälla.

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Ok, vad fan gjorde Alavaaaaraaa? :)
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Imponerad av Lövens klack måste jag säga! Överlag väldigt mkt lövare på plats. Kul med stämningen. Mindre kul att det var med heja löven ramsor. :-P

Matchen då? Ja jag vill nog påstå att jänkarna, framförallt backarna inte tar i för kung å fosterland direkt. Det är försäsongs inställning där.
Alternativt är dom as sega å slappa. Men jag hoppas det snarare handlar om att dom inte är helt motiverad i träningsmatcher.
Satan vilken fart Ludde Nilsson har alltså. Än om han inte visa det jätte mkt. Men lite Önerud över han.
Annars var det mkt petipetande å slarv. Och väldigt mkt dåliga avslut tkr ja.

Svårt å ge nå jätte mkt betyg då till å med spelarna sen ifjol bytt nr... hade fullt sjå å hålla reda å vem som var vem.
Olofsson är dock märkbart bättre än ifjol! Och Sandin kan nog bli nånting om det flyter på bra.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Sven Tuta: Håna inte Gradin. Han höll i alla fall i taktiktavlan år Huras. Vad fan gjorde Alavaara?
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Ha ha, skönt att ha en like. Skyltdockorna som du säger, speciellt Gradin, vad tillför han????
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Japp det var Lavander.

Vilken fart Viktor Olovsson har på skridskorna. Han ser grymt bra ut.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: För övrigt var tackling på Öberg mycket fulare och farligare än den som gav matchstraff senast. Köra på en icke puckförande spelare i ryggen nära sargen. Det var väl fega lavender?
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Men är också imponerad över Björklöven. Kommer helt klart att bli ett topplag.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Gusse: men Heshka ser ju ut att ha en massa kunnande.är mycket mer orolig för Runesson, Djuse, Carlsson och Hedman.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Gusse: Huras ja, men vad fan gör de andra två skyltdockorna i båset. Exakt noll kommunikation med spelarna. I alla andra lag brukar man kommunicera med spelarna om vad de gör bra/dåligt, men den kursen (och alla andra tränarkurser) måste firma alavaara och Grandin skolkat från.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

J F K:

Lugn. Torp spelar nästa. Då blir det ordning och reda.

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Gusse: Hescka ser väldigt nonchalant ut och fräller ofta med pucken.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Huras har mycket jobb framför sig. Sex minuter på andra utan en farlig målchans.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Gusse: Blir orolig för backarna. Ingen av de yngre imponerar förutom möjligen Jesper...
Offensivt är det jämna plågor.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K: Björklöven klart mer samspelt. Märks att dom har nästan samma trupp.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
J F K:
Vilket säger en del....
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Gusse: Fast inget lag har haft en enda kvalificerad målchans. Sämsta perioden jag sett på riktigt länge.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
S-vikaren: Björklöven är bättre än Modo i första. Dom äger pucken i fem mot fem spelet och skapar mest chanser.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Rytter:

Nu laddar sidan enormt långsamt för min del. Jag ska även ha senaste uppdateringen på silverlight. Kollade för en liten stund sen..

Edit: Så ja

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Kör IE och började fungera efter en uppdatering av silverlight.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Rytter:

Endast länken från modohockey.se gör att man hittar streamen..

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Igång nu för mig

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Cyklob:

Något konstigt är det, hittar inte ens matchen på live arena under dagens matcher. 

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
S-vikaren: Fattar ej hur man kan ta betalt för dessa tjänster när man inte ens kan leverera. Tycker det är skamligt man får sända gratis tills man kan lova att allt funkar som det ska.
Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

Cyklob:

Vi är tre som inte får i gång matchen. Jag har testat tre olika webbläsare. Händer absolut inget alls när jag trycker på play.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8
Fattar ej hur dom gång på gång misslyckas med dessa online sändningar. 
Kommentera


Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

S-vikaren:

Händer det något för er, när ni försöker starta sändningen? 

Kommentera

Sv: Matchtråd 2 x Björklöven, 18/8 och 21/8

S-vikaren:

Någon som får igång sändningen? Får bara "access denied" när jag försöker starta den.

Kommentera

1693935 · »