1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529174 inlägg · 4121 ämnen

Matchtråd SSK - MODO

Sv: Matchtråd SSK - MODO
knas: "inträffade"

westerlind: Linkping???

Har du börjat med barnslig Luleådialekt?

knaskamilla:
Ni MoDo supportrar är skyldiga att samla ihop min spelförlust på Unibet eftersom jag hade er som vinnare!

ps/Lyssna inte på Westerlind. Han har druckit för mycket Heineken i kväll.

westerlind:

Tack vare geflefiskarnas månghundraåriga utsugning och kolonialisering av den ångermanländska kusten ansågs den inhemska befolkningen vara av mindre värde och förbisågs vid dragningen av sådana nymodigheter som jernbanor.

De trodde visst att det var en transportsträcka, vars enda värde var en invasionsbrygga för ryssen, Ångermanland.

Nu geflar står resecentrumena och blänker i väntan på den nya guldåldern, enbart human- och hockeyspelande kapital saknas.

Björn VII: Utan Gävle inget Ulvön eller Trysunda, det tror jag till och med du vet.

Dessutom, utan Gävle ingen klapp-klapp-hockey i Sverige.

Nog pratat för min del. Jag känner mig helt slut i huvudet vid det här laget.

westerlind:

Du menar väl: utan Kiruna ingen klapp-klapp-hockey i Sverige?

Björn VII: Du glömde Timrå.

westerlind: Jag tror att Ulvön och Trysunda funnits även utan fiskare från Gävle. Öland och Gotland också.

westerlind:

Hockeymerkantilism är en härlig konst, hoppas att ingen börjar komma med anklagelser om bristande samhällsansvar och plant-ryckeri.

Sen får man ju bara tacka och ta emot för de strafftullar (utb.-bidrag)som syndikatet hockeyförbundet sätter upp på våra missväxta pajsare.

Gonatt!

Frisco: Naturligtvis, du har rätt. Men då hade de haft lika många entusiastiska mäniskor som Kempehallen.

knas: "människor"

« · 292811