1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534127 inlägg · 4126 ämnen
« · 117403 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu blir det reklamfilm
poffa: Man måste ju göra sitt bästa för att försöka att intala sig att det där reklamgyttret på matchtröjan skulle vara snyggt.

ModoAnte: Hahaha, huuur kunde du tro något sånt? ;-)

Paddan: har dulite att göra eller?

Paddan:

Du skall alltid hitta ljuspunkter i även de värsta fallen. Starkt jobbat, PG!

Nu blir det reklamfilm
Sitter här och kan inte annat än att tycka att AXA-reklamen känns ganska rätt på tröjorna. Den är röd-vit, precis som färgen i danska flaggan. Danskarna som dessutom i värsta fall låter som om de har käften full med gröt när de snackar. Får också än mer långsökta associationer, i namnet Axa, till den skridskostarka ishockeyn som varit något av Modos kännetecken genom åren.

Sv: Dagens Weinis
poffa: Varför inte späda på längtan efter hockey med lite statistik från Rangers, bl.a. så udda saker som störst matchtröja och längst klubba.
Lintner är för övrigt fortfarande med i Rangers träningstrupp, Lasse Kinkys efternamne nedflyttad i farmarlaget.

Sv: Nattens träningsmatcher i NHL
Spelar de med Bertuzzi bör det bli en del poäng. Hoppas det blir så, mkt intressant kedja isåfall.

Snart
4 dagar kvar.Snart

Sv: Jag förlorade allt på tipset
westerlind:

Tjalala...nu är jag inte ensam, i alla fall. Thank you, mike66.

poffa: Jo, precis, lite fördomsfullt men man väntade sig nästan att han skulle köra en handmålad mattsvart 142:a med fuzzy dices i backspegeln. Men jädrar vad den mannen kunde snurra upp ett försvar på egen hand.

Paddan:

För att se ut som en bondraggare med "moppemusche" så är han förvånansvärt bra på att spela ishockey.

Här kommer länken till resultatet av röstningen.

poffa: Jo, trodde inte att det skulle gå så här snabbt för han den där "raggarkillen" från Timråtrakten att göra intryck på lagledningen och spelarna där på andra sidan pölen. Men, men...blir ju bara kul med lite Timrå-Modo "derbyn" även i NHL :-)

Paddan:

Roligt Mattias gör bra ifrån sig. En annan som också gör det är Zäta. I en omröstning på Detroits hemsida om vem av nykomlingarna som publiken varit mest imponerad av under försäsongen så leder han stort. Han har drygt 1500 röster mot tvåans 300 röster. Imponerande att se.

poffa: Jäklar, hade skrivit det tvärtom först och sen tydligen glömt att ändra siffrorna. Så där går det när jag inte läser igenom mina inlägg innan jag skickar iväg de!

Paddan:

Dallas vann väl med 7-1 om jag inte fattade deras hemsida fel.

Dagens Weinis
Kul kommentar om Weinis: A quick poll of Islander players and coaches over the last few days has Weinhandl's name consistently on everyone's tongue when asked who has opened their eyes.

And did we mention that he's 90 percent blind in one eye?

Nattens träningsmatcher i NHL
Vancouver-Edmonton 3-2
Henrik Sedin 1 mål ass. Todd Bertuzzi, Daniel Sedin

Dallas-Colorado 1-7
Foppa 2 min Holding

Inte mycket i Modoväg i matchprotokollen.

westerlind:
Gå och lägg dig nu. Mannen som uppfann slowmotion ;) Det där har jag alltid undrat över vad det är man ska tänka på? Min lärarinna i lågstadiet sa alltid åt mig att tänka först och handla sedan när jag hade gjort något bus. Jag funderar ännu på vad hon menade?

ZZZZZzzzzzz....POWER......power...ZZZZZZzzzzzz....POWER...power

mike66:

Det var då ett jäkla hackande på min skrivhastighet. Jag försöker tänka efter innan jag skriver - Det borde du pröva också.

Ett tips: Det är bra ett tänka efter, men det är bättre att tänka före.

Jag har prövat det själv flera gånger och det funkar fin-fint.

westerlind:
ZZZZZZZzzzzzzz POWER power zzzzzZZZZZZ

Gonatt

Ska du skriva en hel uppsats eller?

mike66:

Ja du har rätt, du har fel! Men det finns ett lätt sätt att göra rätt - Gör inte fel! Men visst, det kan bli en hel del fel i spel, det vet jag.

Tack för den intressanta förklaringen.

Ett säkert tips: Nu ska jag sova.

ZzzzzZZzZz...ZZzzZZ...Z-län......

Kom igen nu westerlind innan jag somnar;)

westerlind:
Seriösa spelbolag? Tycker istället att de oseriösa spelbolagen ska ta lärdom av mitt sätt att hantera denna fråga. Inget daltande, utan pang på och ändra till det rätta. Rätt ska va rätt även om rätt ibland kan vara fel. Du kan rätta mig om jag inte har fel!

westerlind: Ja. tänk, om vi inte passar oss så kanske det blir artiklar och intervjuer om det här i media för att smutskasta HS för att de använder osjysta medel. ;-)

westerlind:
Själv har jag vunnit 5 po plus dina tre så jag tog alltså igen 8 po eller har jag rökt på igen? Du kan gott få vara lite arg emellanåt också. Man kan inte va go o gla alla dar;)

Paddan: Jag har ju redan låtit honom få ett tips av mig, det får räcka.

Har vi fått vår första spelskandal här? Sånt här kan få otrevliga konsekvenser: Själv hade jag redan hårdfirat ännu en trepoängare, när mike66 plötsligt drog ner rullgardinen.

Glädjen byttes ut i sorg och tomhet...

westerlind: Har du påtalat detta för Mike66 då? Eller sitter du och väntar på att han ska komma på den lösningen själv?

Paddan:

Hade han haft någon hut i kroppen, så hade han agerat som seriösa spelbolag: Bägge resultaten skulle naturligtvis fått poäng. Det är ju självklart.

westerlind: Ja, där ser du, det blir bara tokigt när man tippar med hjärtat ;-)

Jag förlorade allt på tipset
Nä nu blir jag arg! mike66 har stulit tre poäng av mig. Där får man för att man tippar på MoDo...

Ekonomiska snilleblixtar
Ibland får man sig sina tankeställare. Såg någon blänkare igår om att Hammarby funderar på att göra en storsatsning i speedway, men med det villkoret att de skall tillåtas att inträda i elitserien på en gång. Undrar om det var ungefär på det här sättet Helber & Co tänkte "Om vi visar att vi kan göra av med en massa pengar på en gång så kan väl inte de snälla herrarna i elitserien flytta ner oss utan då får vi vara kvar hädanefter för vi har ju visat oss initiativrika"

Håkan
Nu under lågsäsong i hockeykommenterandet verkar Håkan Södergren åter fått sätta sig i skolbänken. Han kunde skådas åtskilliga gånger i Umeå Universitets lokaler i Örnsköldsvik.
Jag vågade inte be om autograf. Förbannad vare min feghet.
Voj, voj, voj...

Sv: Souvenirer
knaskamilla: Njae....

Frisco:

Skickar du en bild om jag inte kan komma?

Nej, nu: godnatt på er!

knaskamilla: Det får du se på torsdag....

Frisco:

Innebär det att du också ska köpa en?

Lumber Jack: Åhh åhhh, Peeteer Hööögaardh.... Curva Nord ska dränkas i nummer 14 halsdukar.

Lumber Jack:

Man kunde ju ha trott att det var tvärtom annars.

knaskamilla:

Bengt Hedin flörtar med curva nord. Vi rodnar...

Lumber Jack:

Högardhhalsduk. Imponerande. Hur har ni lyckats med det? ;)

För övrigt har jag räknat ut hur man gör för att få en replica med MoDologgan över hela magen: beställ en i storlekar upp till 140/150.

Souvenirer
Imponerande, i år har de lyckats få fram en massa souvenirer innan seriestarten. En del snygga faktiskt, halsdukar med 14 och 9 och en huvtröja där det inte är något snack om vilket lag det handlar om.
Högardhhalsduken kommer att värma mången Sollefteå i vinter.

Sv: Var ngn där ikväll??
NuMountain:

Jupps. Jätteärligt.

Kärran:

Ja, det kanske är en bra idé - att skrämma igång Karjalainen! Nu förstår jag varför man mörkar anledningen till att han först skickades till Skutskär. Han kommer naturligtvis att kriga livet ur sig för att inte bli deporterad en gång till. Fult men smart drag av Esko.

Hmm, nu blev jag genast på gott humör - KK Blir nog en obehaglig överraskning för många när han kommer framstormande efter denna okonventionella uppladdning.

Som det ser ut nu blir han ett acceptabelt tillskott med sin rutin och säkra straffskytte. Men vad jag förstår har han väl haft ungefär samma träningsschema som mig i sommar, så troligen blir han väl som bäst framåt jul. Det brukar jag bli.

Just nu ser nog Per Djoos ut som en oljad blixt på skridskor jämsides med Kösa...

Björn VII: Om inte Skutskär funkar - Kan du skicka några vykort på fabriken?

Sv: FALCON RINKSITE
14 platser kvar ännu!!!!

Alla snackar Dream Team.
Jag säger FALCON RINKSITE...

Ligan heter: MoDo Hockey Forum och Hockeysnack

Skicka ett mail till mig här på hockeysnack med er e-mailadress så bjuder jag in er......... ok?

NuMountain & knaskamilla:

Nu har ni fintat bort mig totalt.
ZZZzzzZZZzz

knaskamilla: JÄTTEärligt?

NuMountain:

För att svara ärligt på den frågan: nej.

Frisco:

Nej, för det var en kristallklar natt med frisk nordanvind...

« · 117403 · »