1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534133 inlägg · 4126 ämnen
« · 118958 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DispYt
mike66: Tack för förklaringen.
Dvärg....hmmm...när det gäller Källarsson så var han vackrare än nånsin när han åkte in i plexiglasstolpen....

mike66: Oj. Egna talanger. Ja där ligger ni nog "långt" framme.
En spelare i småkronorna, oj oj.

Anledningen till den ngt arga tonen, kan ju faktiskt bero på att du kallar Söderberg dvärg. En skridskoskicklig spelare som inte ens NI har i närheten av..

Om Timrå vinner SM-guld 04-05, kan jag eventuellt komma att äta upp min hatt. Jag säger, lycka till.

Frisco:
Bl a, plus att det hela tiden kommer upp nya junisar som jag tror mycket på i framtida lagbyggen. Tyvärr så finns inte de rätta pengarna för att värva väletablerade topplirare utan det kommer mycket nya och duktiga junisar underifrån framgenom.

Sedan får vi väl se hur killar som Sanny Lindström, Martin Lindman m,fl hävdar sig i elitserien. En nyckelspelare i årets Timrå IK blir defenitivt Kimmo Kapanen. Har en känsla av att han kommer att bli guld värd för Timrå denna säsong. Tränarparet ser också intressant ut men är ett oprövat kort tillsammans. Men det kan mycket väl bli succé för Lill-Kenta och Eldebrink.

En junis som går från klarhet till klarhet är Mats Hansson som förövrigt gjode elitseriedebut mot just MoDo den 22/1 i år. En lysande sådan trots förlust med 3-2. det gick så bra att han tog platsen av Tomi Källarsson som blev lite kinkig efter detta och for hem till Finland igen. Förövrigt samme Källarsson som tacklade sönder dvärgen Söderberg. Hansson är förövrigt aktuell för småkronorna där han har imponerat stort på gamle Timråcoachen Peo Larsson.

Mot SM-guldet 2004-2005.

Sv: Angående spelschemat...
Wewillwintoday: Jag tycker nog att Liv tillhör de mest överskattade målisarna i ES. Värre fladder får man leta efter. Däremot har HV ett oerhört bra lag i övrigt.

ModoAnte: Ja, HV statistiken kan ju bara förbättras :)
Tror Hv blir mycket svåra i år också.
Ruskiga förvärv och Stefan Liv i målet gör mycket.

Wewillwintoday: Jag tror att den blir vikltig med en seger i premiären mot Timrå det skulle vara skönt med en bra start.jag tror att Hv hemma blir tufft det jick ju inte så bra ifjol.

Angående spelschemat...
Tror att det är viktigt att MODO är med så bra som möjligt i början(7-8 matcherna). Kommer en period i oktober som kan bli riktigt tuff om man kommer in i fel rytm...
Resten av spelschemat ser bra ut. Eller vad säger ni?

Sv: Imorgon startar elitserien.
*skålar glatt*

Sv: ÖSK rockar ikväll
Wewillwintoday: 8-2 och matchen är slut.

Wewillwintoday: Brukar det inte vara vädret eller något sånt som är sist i Expressen ;-)

Sv: Imorgon startar elitserien.
Deas: Here here!!
*skålar*

Imorgon startar elitserien.
Yeeeha!

Äntligen bot för min abstinens.

MartinSedin: Se där :) Såg att ÖSK var tippat att bli sist i Expressen...

ÖSK rockar ikväll
4-1 till ÖSK borta mot Vallentuna efter två period. Henriksson 2, Granström och Grundberg har nätat. Debuten i SuperAllsvenskan verkar börja med en succé för ÖSK. Green en assist

knaskamilla:

Nu undrar jag om jag inte menade "Nolbystofiler"...

mike66:

Vi får väl hoppas att den satsningen sammanfaller med Husums återtåg till landets näst högsta serie, så att ni får mäta kraften inomlänsligt då också. Det är en hall som är bekant va?

Tror dessutom tyvärr inte att en enstaka TIK-tjänst hjälper, min abstinens skulle nog bara kunna botas av det faktum att MODO verkligen blev ordentligt sugande igen, jag ser helt enkelt inga förutsättningar för det i år. Vi blir en stor, grå, mittimellanlandsmaskin. Sådeså!

Frisco:

De kanske har beslutat sig för att ge vissa Nolbyprofiler chansen?

mike66: Ursäkta att jag lägger mig i men jag undrar vad det är för storsatsning? Är det tex inköp av Marcus Åkerblom osv.?

Björn VII:
Vi får väl hjälpa er lite på traven då på tisdag. Jag lovar att abstinensen kommer att avta efter några omgångar.

Allt bättre än en 12:e plats för oss TIK:are får anses som en stor seger i årets ES.

Har även hört en del rykten om att Timrås storsatsning kommer att slå fullt ut säsongen 04/05. Vi får väl se.

mike66:

Jo, självklart minns vi ju de månghundrahövdade TIK/S-T-klackarna som invaderade hallarna längs den mellannorrländska kusten under 80- och 90-talen i division 1...

Själv lider jag faktiskt av en svår abstinens efter motgångar. Mitt supporterskap är baserat på 1-12-förluster och besök i Björkängshallen, Himmelstalund och dylikt. Jag tror även att mina medsupportrar faktiskt har en bra förmåga att lära sig att gilla sådant, åter.

Lidande är skönt, när man bara lärt sig.

mike66:

Det är väl inte sådär jättetroligt, kanske...

Fast jag kan iofs bara tala för mig själv.

knaskamilla:
En gång MoDoit alltid MoDoit? Man har väl rätt att ändra sig och inse att lidelsen för ett lag blir så mycket mer passionerad att hålla på ett lag som Timrå.

Ja menar att om det nu skulle te sig så illa att MoDo nu ramlade ner i NHA:n. Då skulle säkert många av era s k medgångssupportrar hängiva sig till ett lag som Timrå. Liknande sjukdomsfall finns även inom de egna leden.

knaskamilla:

Äh...vilken grammatik! =(

mike66:

Så du menar att problemet för MoDo är inte att folk i allmänhet är medgångssupporters, utan att de flesta är tillräckligt unga för att vara det utan att riktigt veta om det?

Äh. En gång MoDoit - alltid MoDoit!

knaskamilla:
Kanske är det detta som skiljer en hängiven MoDosupporter mot en hängiven Timråsupporter. Ni ungdomar som inte varit med så länge surfar på en framgångsvåg likt medgångssupportrar, och ni vet inte hur ni skulle reagera om nu erat lag gick en aning tungt några säsonger!

Skulle vara roligt att få se hur många av era supportrar som engagerade sig i laget MoDo lika mycket om ni nu fick några riktigt tunga och jobbiga vargaår? Ni har blivit en aning bortskämda med att alltid finnas kvar i finrummet.

Att vara Timråsupporter är ett hårt jobb, men någon måste göra det. Men att vi skulle komma sist i år igen, never.

mike66:

Trots allt är det ju faktiskt ganska roligt att vara MoDosupporter. Jag har då i alla fall inte upplevt många bottennappsäsonger sedan jag började intressera mig för sporten (vilket iofs inte är särskilt länge sedan) - tvärtom har de gjort väldigt bra resultat. Silver är ju inte att förakta! ;)

Att Timrå kommer sist är jag helt övertygad om i mitt realistiska tippande.

knaskamilla:
Du har nog rätt i att ni supportrar kanske inte kan ha samma förhoppningar om en eventuell SM-finalplats denna säsong. Skull också förvåna mig mycket. Det kommer sannerligen att bli huggsexa om slutspelsplatserna 5-8 kan jag tänka iaf.

Frågan är om de s k experterna också får rätt? Trots allt var ni i SM-final ifjol och de flesta lagen kommer att kämpa extra hårt för att knäppa er på näsan denna säsong, liksom lag som FBK och Lin(köp)ing, därav mitt tips som Lin(köp)ing på en 11:e plats.

Däremot att Leksand kommer att komma sist är jag helt övertygad om i mitt s k realistiska tippande.

mike66:

Fast om man utgår ifrån alla "experttips" så kan man ju lugnt säga att MoDo också slår ur underläge i år. Jag tror inte ens att det bland MoDosupporter finns någon större tro på att laget ska upprepa fjolårets prestation (fast det är ju bara vad jag tror, jag är ju realist).

Björn VII:
Helt rätt och det är också detta som oroar mig alltså de där 25 procentena? Får hoppas att det tar sitt förnuft tillfånga och klickar rätt på webpollen.

Tror nog inte att det är speciellt många som tar illa upp, en del tycker självklart att det är tråkigt att ens lag blir sågad jäms med fotknölarna. Men som sagt någon ska bli tippad sist och som vanligt så är det givetvis Timrå IK.

Jag tycker väl iofs att det är bättre att slå ur underläge än som exempelvis MoDo som kommer få det tufft att göra en lika stark säsong som ifjol. Weinhandl, Pihl, Lintner är kanske mer kännbara förluster än Zäta och Fagemo(ney) i Timrå.

MoDo kommer att få bekänna färg, sanna mina ord.

mike66:

Jag tycker nog att det finns vissa tipparprofiler som inte tagit sin uppgift på 100%igt allvar. Hyser stora förhoppningar om att den där siffran tickar upp emot 90% innan nedsläpp, vettiga människor ju.

Hoppas du, och andra TIKar, inte tar illa upp och tror att det skulle det skulle ligga någon slags illasinnad önskan bakom tipsen, enbart en from förhoppning om att få behålla sin status som expert efter säsongen...eller var det "rookie"? Jaja...

Mitt politiskt korrekta tips efter full tid: TIK-MODO 0-0 och Pär Styf 25 minuter, minst.

Björn VII:
Var väl en ganska väntad reaktion med tanke på att vi har tappat hela laget. Alltså Zäta! Däremot är det positivt att hela 25% tror på något annat?

Men att Timrå IK skulle hamna jumbo två säsonger i rad tror jag inte ett skvatt på. Är nog så fräck att jag t o m tror vi har chansen att komma före fjolårets SM-finalist MoDo i årets elitserietabell.

Platserna 11-12 tror jag är gjuten för lag som Leksand och Linköping. Resten av platserna kommer lag som MoDo, Timrå, Lulä, DIF, MIF att slåss om med näbbar och klor.

Brynäs kommer att göra en kanonsäsong och överraska likt SSK. Färjestad, Frölunda och HV är övriga lag i toppen av tabellen.

Skulle också bli mycket besviken om vi inte vinner länsderbyt på tisdag mot MoDo. Skulle sitta fint med en vinst direkt i inledningen för att sedan på torsdag åka ner till LLA och ge kaffekokarna en rejäl fight. Tror även på bra vinstchans även där för mot Färjestad borta brukar Timrå alltid göra bra matcher.

Mitt tips blir då som följer: Timrå IK - MoDo....4-2 precis som Lill-Kenta också tippar.

Väl mött alla MoDooister på tisdag i ladan om exakt: 2 dagar, 4 timmar. 52 minuter och 24 sekunder.

scim:

Hur gick det?

Alla andra:

Enligt supporterklubben Reds syds tabelltippningstävling tror hela 75% av MODO-supportrarna att TIK hamnar på sista plats i årets elitserie, det var ungefär sådant jag letade efter!

Sv: Backarna...
knaskamilla:

Citat ÖA 18/9:

"Jesper Damgaard fick känning av en knäskada i sista perioden och tvingades kliva av, men Modoledningen tror inte att skadan är allvarlig."

Sv: Backarna...
Wewillwintoday:

Nu har jag klurat hur länge som helst utan att lyckas plocka fram informationen om vad Damgaard har för skada ur mitt huvud. Någon som kan upplysa mig?

Backarna...
Om ni inte redan sett. Pga Damgaard skadad kommer det bli: Hedlund - Wilde, Milo - Johansson och Hedin - Lehtinen.

Intressant där hur han ändrade backparen istället för att bara fylla i Lehtinen eller Leverström.
Jag tror personligen inte att Leverström kommer få spela en match i MODO.

Sv: Hockey på uterink
Frisco: Ser på ESPN:s hemsida att NHL överväger ett förslag om en match på uterink mellan Edmonton och Calgary till år 2004.

Frisco: Master of Spikes och Big Wigg, låter nästan misstänkt likt en frisörmässa ;-)

Paddan: Bara ett länktips till säsongsstarten på den Svenskaste av issporterna....

Frisco: Jo, jag förstår det. Men tror faktiskt att det skulle kunna bli en superhäftig helg om det skulle gå att genomföra. Naturligtvis så måste det ju också finnas såna oundvikliga saker som öltält, hamburgerförsäljning mm

Paddan: Ja varför inte?? Det vore helhärligt trots att en fotbollsplan egentligen är för liten för isracing...

Frisco: Varför då inte slå ihop det och ha bandyfinalen och hockeyfinalen samma helg. Sen, om det finns någon is kvar, så kan man ju avsluta alltihop med lite härlig isracing!

Paddan:

Blir nog finfint, det.

knaskamilla: Jag tror inte att det finns nån möjlighet att få in drygt 70000 på Råsunda men 30000 tror jag skulle vara en bra siffra. Bandyfinalen har numera drygt 20000 varje år. Varför skulle inte en hockeyfinal kunna bli en sån folkfest?

knaskamilla: Anundsjö IF och Järved.

Frisco:

Och vilka svenska lag har ni tänkt ska spela för att få ihop så mycket folk...?

Westerlind:
USA : 6th October 2001
(Spartans Stadium, East Lansing, Michigan :
Michigan State Spartans v University of Michigan Wolverines) ** 74,554
** To establish a new record, the 2001-02 season opener between Michigan State Spartans and University of Michigan Wolverines was played at Michigan State's football (gridiron) stadium, which has a capacity of 72,027 for football but with the hockey rink placed in the centre of the football field, another 2,527 seats were available at rink side.

Frisco: Hittade en artikel om den matchen, vitsigt nog döpt till "The Cold War". Publiksiffran var 74.554.

westerlind: Tror det var nån collegematch som hade drygt 80000 förra året....
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Jag tycker att finalen i hockeyn ska vara i bäst av 1 match och den ska avgöras på Råsunda Fotbollsstadion.

Hockey på uterink
Jag läste någonstans att man i Kanada spelade en NHL-match på en för dagen isbelagd fotbollsstadion. Om jag minns rätt tog arenan ca 70.000 personer, och det var fullsatt. Nu i vinter tänker man tydligen upprepa denna succé igen.

När spelade vi sist en elitseriematch på uterink? Skulle vara ganska kul om vi testade det här i Sverige också...

Björn VII:

Du har rätt. Det kunde vara intressant med lite seriös debatt inför matcherna.
Men det överlåter jag i detta fall med varm hand till Y-fronten...

« · 118958 · »