1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534134 inlägg · 4126 ämnen
« · 119150 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lika som bär
mike66: Det var säkert bara krampryckningar, inte något flin.

mike66:

Dåså. Då är det ju stabilt.

knaskamilla:
Jamen en gång såg jag Hardy flina två gånger.

mike66:

Ja, det gör de förvisso. Fast om man bortser från det?

knaskamilla:
Visst flinar också trollen? Kan också vara ett problem.

mike66:

Ja, precis dem menar jag. Du hajar snabbt, du! (Fast du kanske har tjuvkikat på hhoger.cjb.net?)

Vänta bara tills jag har friserat om mitt gummitroll, så ska ni få se på Hardy! Har lite problem med hur jag ska få det orangea håret att bli grått, dock...

Ser att scim är här, så då kan ju han radera följande (som inte har ett endaste litet pyttedugg att göra med hockey) om en stund...

Besvara följande frågor:
Vilken utgångspunkt har analysmodeller som utgår från kritiska teorier?
Vilken utgångspunkt har analysmodeller som utgår ifrån interaktionismens perspektiv?
Varför ska jag kunna ovanstående?

(Och som en skänk från ovan spelas nu "Love me tender" på radion.)

knaskamilla:
Du menar dom däringa som tjejerna i klassen hade på sin pennor? Ja det fanns ju olika storlekar på dessa gummitroll.

westerlind:
Ah snabbtänkt av dig min käre dr westerlind. Bruce Dickinson var förövrigt en väldigt duktig värjfäktare i det Engelska landslaget. Han valde dock att satsa på musiken istället och la värjan på hyllan 1983 då hans definitiva genombrott kom med just 666 the number of the beast i gamla Järn Jungfrun.

Kanske jag mer har min lookalike i the beast ändå? ;)

westerlind och mike66:

Ni kommer ändå aldrig att klå den träffsäkra Hardy Nilsson och gummitrollet...

mike66: mike666 & Bruce Dickinson?

mike66 & Bruce Willy.

knaskamilla:

Låter rimligt. Sen rör sig både Roger och Eilert som modoiter: Ännu ett plus...

westerlind:

Ja, t.ex. Hans tofs skulle ju dessutom matcha matchdräkterna i färg.

knaskamilla: Roger Pontare?

westerlind:

Då vill jag ändra mitt statement:

Om man ska ha någon som inte ser bra ut på hjälmen kan man väl i alla fall välja någon som sjunger bra!

knaskamilla: Njae, men han lämnar sällan någon oberörd...

westerlind: Borde inte han ha någonting liknande en tavla eller så? Nej, just det ja, det var ju vad han kommer att göra i vinter, ett antal tavlor. Tavelram, ja jag säger då det, folk skaffar då precis vilka namn som helst nuförtiden.

westerlind:

Jaha? Och Eilert är ett lysande exempel på någon som sjunger bra då, menar du?

knaskamilla: Haru somnat bruttan?

Paddan:

...däremot ska jag med glädje sponsa Jamie Ram, så att han får en stilig ansiktsmask med Thomas Di Leva. Gärna med någon av hans tidlösa visdomar såsom "Jag är själens krigare, med kärlek som vapen"

westerlind: Hahaha, jo jag kan just tänka mig det.

Paddan: Masken, den avfällingen. Jo, honom har jag sponsat många år...

knaskamilla:

Du ska väl bedöma kingen efter hur han sjunger, inte hur han ser ut! Hur skulle det gå om MoDo valde spelare efter hur tjusiga de är?

Jag är i och för sig övertygad om att så inte är fallet...

westerlind: Visste inte att det fanns någonting som heter hemliga Modo-supportrar. Men det är klart att vi är glada för att du betalade masken ;-)

westerlind:

Hyfsat långsökt ordvits.

Om jag skulle ha en målvaktsmask och betala för att få den lackad skulle jag definitivt välja någon vackrare människa än Pilarm. Huu.

Paddan:

Masken är en kul detalj som ofta glemms bort. Har du uppgifter om det är någon hemlig MoDo-supporter som har betalat kalaset?

Paddan: Jäklar, blev fel på länken. Här kommer den riktiga, hoppas jag.

Ser att Hirsch övergett den obeskrivligt fula kromade masken till förmån för en ny version av Eilert-masken.

Lika som bär
Hittade ett e-zine där de bland annat hade ett par "separated at birth"-bilder. Ganska kul, Lyle Odelein - Kermit och Jere Karalahti - Kejsar Ming!

Sv: DispYt
Frisco:

Nu har du defekerat i den rödvita, snickarglada ladan :-)

LÄNKTIPS!

Frisco:

Jaha, och då hänvisar jag till glemms tidigare fråga, riktad till mig...

knaskamilla: ???? Jag har aldrig sett nån tavla.

knaskamilla:

Fusk.

Björn VII:

Jag behöver inte fylla något. Jag har kontakter.

Björn VII:

Jag behöver inte fylla något. Jag har kontakter.

knaskamilla:

Och vilket av dessa båda kriterier är det du uppfyller?

Frisco:

Äh. Är man bara tillräckligt lång och skicklig så går det att se en liten bit av tavlan!

Frisco:

Okidoki, plus också för lukten (rikkti håkky!) och antitesen till bemötandet man får som bortasupporter i KA.

Björn VII: Med trälada menade jag LADA + TRÄBÄNKAR. Inget negativt alls... förutom dålig sikt och ingen resultattavla.....

mike66: Stenhårt och bara öka är en härlig taktik....

Frisco:

Trälada? Tycker att TIK-kojan är ett fint exempel på gammal hederlig svensk snickarglädje. Föredrar den framför den dystra öststatsbunkern i JKPG vilken dag som helst. Om det nu skall ses som en merit?

Det hela bygger väl i övrigt på att man personligen ser det som ett hot när länets lillebror tar sig ton och inhöstar 50% av säsongens samlade poäng mot oss. Ärligt talat så måste jag säga att det knappast har känts särskilt betungande de gånger det inträffat de senaste säsongerna. Snarare meningslöst bara, irritationsnivån ligger ungefär på Stella Fares nivå. Man vet om att hon finns, någonstans. Och att hon faktiskt orsakar problem för vissa människor, någon gång.

Frisco:
Tror nog att vi fick oss en liten läxa iom förra säsongen. I år tror jag grabbarna går ut stenhårt och sedan bara ökar tills den 50:e omg är spelad. Sedan får vi väl se om det finns något mer krut kvar i ett eventuellt kommande slutspel?

Förra säsongen är som du kanske förstår redan glömd och nu kan det bara gå åt ett håll, nämligen uppåt i tabellen.

Kommer väl också att hålla kontakten med någon här på HS, så det är bara att kika in på Timrås gb emellanåt.

mike66: Tyvärr blir det ingen färd söderut till träladan utan det blir till att följa matchen på radion..... Men det är klart man hoppas på en bra match. Det finns flera frågor. En är viktig tycker jag och det är nåt i stil med att man i försöksloppen i friidrott springer och vinner med en halv minut för att i den kommande finalen inte ha nånting kvar att ge:

-SKA TIMRÅ VINNA TA UT SIG SÅ MYCKET SOM DE GJORDE FÖRRA ÅRET VID EN VINSTMATCH MOT MODO ATT MAN INTE VINNER PÅ MER ÄN 10 MATCHER EFTER DET?

mike66: Spara på du...^_^
2004-05 sa du...

Wewillwintoday:
Jaja jag tar tillbaka ordet dvärg och byter ut det mot ordet småväxt. Ska genast spara detta inlägg som du skrev här på HS den 22/9-2002 kl 21:12. Detta ska du få äta upp. Eller hatten.

Sv: Angående spelschemat...
KentaK: Äh, är han inte fladdrig då?

Frisco:
Ja det var en ful tackling av Fokin. Hoppas på en bra match på tisdag iaf med mycket derbykaraktär.

Väl mött i ladan.

Sv: ÖSK rockar ikväll
MartinSedin:

Och jag satt och trodde att jag hade spelat pengar på Vallentuna och förlorat dem, men när jag kom hem visade det sig att jag hade spelat på ÖSK. Sicken tur.

Sv: Angående spelschemat...
Lulekickan: Nu tog du väl i så de eka rejält nerifrån Jönköping!? =)

« · 119150 · »