1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534263 inlägg · 4126 ämnen
« · 130811 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Påhlsson
samjo: Är det en sån här du menar?

Jag kan upplysa dig om att man fick inte allt som man ser på bilden tyvärr... Men halsduken funkar bra för sig själv... ;-)

MartinSedin: Jag framförde liknande synpunkter på modohockeys egna forum. Angående att frigöra pengar genom att låta Lehtinen och Leverström få söka sig till andra klubbar där dom får speltid (för Lehtinen borde det väl bli Finland igen). Nu när Hedlund t.o.m. är 7:e back så känns ju både Lehtinen och Leverström OERHÖRT överflödiga.

Jag tycker förresten att petningen av Hedlund är rätt för tillfället. Han är en jättebra spelare men det fanns ingen annan att "peta" för tillfället. Givetvis ska Tobias Enström få chansen så länge han fortsätter spela lika inspirerat som han gjort hittills. Varenda match han kan få är guld värd för hans fortsatta karriär. Jag fick ju som sagt tillfälle att se #6 Tobias Enström med egna ögon för första gången förra torsdagen i Linköping och han imponerade stort på mig, trots förlust i just den matchen.

PS. Har nu beställt en Werner-halsduk i webbshoppen så nästa "bortamatch" jag besöker kommer givetvis att gå betydligt bättre. Det var för få MODO-halsdukar bland publiken helt enkelt :)

Linda Persson: Påhlsson har förmodligen ett två vägskontrakt vilket innebär att lönen i farmarligan blir betydligt sämre än i NHL och förmodligen inte så mycket bättre än en elitserielön.

Mitt förslag. Dumpa Lewerström och Lehtinen spara ett antal tusenlappar i månaden. Om MODO råkar ut för någon skada på backsidan så kan alltid Agu eller Lind återkallas för någon match.

Jag kan anta att Mika L inte flyttade till Övik för kaffepengar och det samma gäller nog Erik L. Just kaffepengar hade Erik fått om han stannat kvar i Karlstad(om ni förstår vad jag menar).

Taddy:

Man kan ju hoppas på att han kommer tillbaka...eftersom han inte får spela så mycket där borta!!!

Man hoppas på att detta är sant!!!

Påhlsson
En fågel har viskat i mitt öra att Samme kan vara på väg tillbaka.
vore ju inte helt fel. Men frågan är om det verkligen kan finnas någon sanning i det hela. Ja visst kan det för Samme är inte så älskad av ledningen i sin nuvarande klubb och ingen annan nappade på att ta över kontraktet. Något som talar emot är väl att han helt enkelt bara kan infinna sig där och få lön hur som hellst.

Sedan om modo nu snackar med honom behöver inte det betyde speciellt mycket heller.

Ja den som lever får se.

Sv: Frölunda - Modo
MartinS:

Men mig ser du inte imorgon iaf...
Det räcker kanske med att se på comhems matchklipp från Malmö där en galning hoppar jämfota två meter upp i luften vid Werners 1-1.

:-)

Senare i vinter..så kanske. Du vet om att vi i syd ofta har gemensamma resor kors & tvärs i sydsverige va? Helgmatcher i Jkpg och Malmoe brukar vara skoj.

Björn VII: Låter bra det där... om du ser nån galning med Wernblomhalsduk så är det jag iaf. ;-)

Det känns som om det kan bli ganska så bra drag imorron. Vinsten e iaf redan inkasserad på mitt sparkonto, vi säger så. :-)

MartinS:

Jomän, jag tycker att det är hyfsad utsikt, f.ö. kan du fråga en majoritet av skribenterna i den här boken då de allihop har testat bortasektionen (som är ganska långt ifrån isen).

Bra lutning på läktarna, men längst ut i kurvorna blir det ju trots allt en bit ner till isen. Sen har de ju, faktiskt, en lite finare storbildsteve än vad vi har...

I kategorin helt-och-hållet-sittplatser vinner Scandinavium en utklassningsseger mot fjollbollen, om det nu skall ses som en merit.

Ingen invigning...hmm. Då vet du att du blir objekt för min bitska foppatour-spamming tills du anmält dig ;-)

Björn VII: Ojdå, mer än jag trodde. Ser man hyfsat från dom flesta ställen i Scandinavium? Jag har faktiskt aldrig vart där...

Jag har en leksing med mig på matchen så det blir nog ingen invigning för mig den här ggn, jag vill inte skrämma bort honom. ;-)

MartinS:

Ifjol i götet vs. MODO

10107 och 9740 personer, bra drag vanligen. MODO har alltid funkat bättre i Göteborg än i Sthlm, kanske har något att göra med var SM-guldet togs? I 08 är det väldigt sällan som MODO drar mer än 10000, trots att det säkerligen bor något tiotusental utflyttade ångermanlänningar där. Tråkigt men sant, vi är ett sovande "Leksand" om vi bara ser det.

Du drar dig väl till Alsace innan match för att invigas som sydare va?

MartinS: ska du ha bra platser får du nog ringa nu, sen att vi "bara" hade ca 7600 pers mot djurgårn var ju av den enkla anledningen att djurgårn inte drar mycket folk ;)

Frölunda - Modo
Extremt viktig match imorron, iaf för mig för det är en av de endast två ggr jag har chans att se Modo i vinter om jag har otur... ;-)

Vinst med 5-4 :-)

Om det är nån liten Frölundait som läser så undrar jag bara om det är ett måste att köpa tickets i förväg el är Modo ett sånt ointressant lag att det inte behövs? ;-)

Sv: En fundering bara.....
MartinS: Den ser ut ungefär som min NOKIA-teve fast lite större och utan den utnötta fjärrkontrollen.....och då blev det ju genast mycket lättare att förstå :)
Funkar riktigt bra, underbart härligt att kunna se repriser på heta situationer direkt efter de hänt istället för att i periodpauserna "tvingas" stå och glo på teveapparaterna i pausutrymmena. Efterlyser bara möjligheten att lägga ut målskyttar och assist på skärmarna men det kommer väl så småningom får jag hoppas

Paddan: På tal om widescreen tv:n... hur ser den ut? Funkar de bra o så? Jag får väl komma hem till jul antar jag och kika på den. Är det så att man går på hockey nu hemma bara för att titta på den eller är hockeyintresset fortfarande dominant?

Sv: Samuel Påhlsson
Samme skulle va perfekt! Killen har ju potential för poäng också, dessutom e han center! Men fasen vad många spelare vi börjar få nu på lönelistan... ja om nu han kommer...

Tydligen var drottning Elisabeth II på matchen Canucks-Sharks och som det hette "släppte den ceremoniella pucken". Hmm, kunde vi inte fixa hit prinsessan Madeleine som "puckleverantör" någon match, det skulle ju slå den där lilla lastbilen med hästlängder. Vart tog den vägen förresten lastbilen, eller finns den kvar fortfarande och jag har suttit och gapat och glott för mycket på skärmarna för att ha observerat något annat överhuvudtaget?

Tycker annars synd om killen.Anaheim verkar inte tycka att han duger.
Hoppas då att MoDo får han för sin egen skull.
Annars är Samuel Pålsson min favorit spelare i NHL.Men nu är det risk att det blir Sverige för honom.
Undrar också förresten varför aldrig Timrå har visat intresse för honom.Ånge är ju närmare Timrå en Ö-vik.

samjo: Det verkar ju som om Anaheim har slängt ut Påhlsson i kylan. Att man inte skyddade han i waiver draften ger ju ganska klara signaler. Påhlsson själv säger att det inte är helt omöjligt att han hamnar i farmarligan och frågan är om han vill det?

Jag skulle tro att Påhlsson föredrar elitserien framför farmarligan men frågan är ju vad Anaheim tycker och tänker.

Påhlsson i MODO laget vore en jätteförstärkning!

Fortsätt på denna väg Bengan!

Samuel Påhlsson
Klicka på länktipset. Hur troligt är det på en skala att det skulle ske redan till denna säsong? Jag skulle inte ha nåt emot att se Påhlsson i MODO redan nu, men frågan är hur pass realistiskt det är? Mattias Karlin är ju en sak... han var ju i princip bortglömd där borta och harvade i farmarligan. Påhlsson är ju trots allt en spelare som klarar sig i NHL, även om han inte gör så många poäng.

Frisco: Ja, jag vet inte. Han kanske jobbar åt Migrationsverket och är en av de framgångsrikaste när det gäller att avvisa asylsökande.....

Frisco: Har har fått mest utvisningar.

Ytterligare en fundering...
-Hur kan Pär Styf leda utvisningsligan?

Sv: Westerlind har varit på hockeyskola
westerlind: Godmorgon.

Har ni gått och lagt er?
Såg att det snöade i Gävle: Äntligen får Brynäs börja träna på is. Se upp om tre veckor, då kör champagnehockeyn på full fart framåt igen. Men, vänta er ingen nåd i framtiden:

Man förlorar inte mot Vitryssland två gånger...

knaskamilla:

jaja Gonatt mäer alla. Gillar inte pussel.

knaskamilla:

Vad fanken skriver jag??

Trött!

Jag slänger in ett "det" här i stället. Ni andra får pussla själva!

mike66:

Jag trodde att du inte orkade. Det var du skrev nyss. ;P

Jag tänkte mig det där. Det var därför jag blev lite nyfiken.

Nu ska jag sova.
Godnatt!

knaskamilla:

Vad tjatig du är. Jag vet inte för jag fick hoppa utav matchen kl 20.00 för att westerlind skulle hinna med tåget inne på Sundsvalls centralstation.

Du hade inte velat höra ramsorna, jag lovar. Tänk dig en Brynäsing som försöker sig på det omöjliga, och som endast i vanliga fall på sin höjd applåderar sitt lag.

mike66:

Ska man tolka det som att din femma förlorade?

Ramsor? Dem hade jag velat höra.

knaskamilla:

Du är uppmärksam. Hmm, Nolby Hockey vann. Var dock dåligt med folk på läktaren men westerlind glimtade till med ett par rejäla hejaramsor emellanåt.

mike66:

Ja, då var det ju snällt.

Vad är svaret på fråga två?

knaskamilla:

Det var väl snällt att skriva att jag bara orkade i 5 min när det egentligen bara var 2 min.

På fråga tre svarar jag: Detta program är tryckt på papper från M-real Husum. Ansvarig utgivare är dock Åke Eklöf, tfn, 0660-750 00.

Klacken
Känner att jag måste skriva ner några rader credit till klacken som oftast brukar få skit på diverse sätt men som i årets 3 första hemmamatcher har överraskat positivt på mig och mina bänkgrannar. Tack för ett bra jobb hoppas det håller i sig.

mike66:

Jag vet inte...är det bara jag som inte tolkar det som så mycket beröm? Vilka vann, förresten, din femma (sexa) eller den andra?

Fråga tre: vem hade skrivit om Fegemo på sidan 54?

Sv: Hedlund...
Wewillwintoday: Svar nej Kingen har varit Kung.
Han känns faktiskt som ett nyförvärv så stor skillnad är det på hans spel sen ifjol. Jag tycker Brithen gjorde rätt som bänkade Hedlund.

mike66: Hrmpf! Det är bergis du eller El Maco som gjort något liknande det som någon gjort när det blev väldans fel i BIK:s matchprogram i samband med matchen mot SAIK för någon vecka sedan, det är bara det att MooDooisterna aldrig upptäckte erat tilltag.

I det matchprogram som gick i tryck inför matchen BIK-SAIK fanns i SAIK:s laguppställning namnen "Stefan Svikare" och "Pasi Senapinen" att läsa, något som BIK upptäckte så småningom med följd att de fick sitta och tippexa över namnen i samtliga matchprogram och för hand skriva dit de rätta namnen. Någon SAIK:are hade naturligtvis inte kunnat låta bli att sedan skrapa bort tippexen i sitt matchprogram för att se vad som stod därunder, och sedan var kriget mellan BIK- och SAIK-supportrarna i full gång : ) BIK förklarade sedan det inträffade med att någon varit och ändrat i Urbans dator utan att de upptäckt det. Smart drag om det var en gröning som bara ville jäklas med SAIK som gjorde det. Det får ju inte direkt BIK att framstå i bättre dager.

knaskamilla:

Man drar åt sig utav berömmet som en gammal läckande tvättsvamp.

Det bästa av allt var erat matchprogram i MoDo som herr westerlind överlämnade till mig här ikväll vid Nolbyknölens fot.

Sid 54:

" Fegemo, från Timrå till Luleå och poängkung på köpet." Där fick Lulekickan som hon teg, nu är det klarlagt att Fagemoney även är en Fegemo!

Har fått i uppdrag av en viss BIFare att lämna hans matchrapport från den intressanta hockeymatch han var på idag. Här kommer den:

"CSKA Nolby Vets ångar på. Idag vann våra hjältar ännu en ohotad seger. Mike66 jobbade hårt, men tröttnade tyvärr efter ca 5 min spel. Resultat: Nolby vann på wo"

Jag tror att det var det hela, men jag kan ha missat något när han sms:ade till ngn med mobilriktnummer "+70" i stället för till mig.

Den där dansen på bardisken var för övrigt det sämsta jag sett på länge. Är fortfarande besviken över att poffa inte dansade.

Lumber Jack: Vem som var gladast är nog svårt att säga. Alla borde varit lika glada en sån härlig lördag......
Nu ska jag sova....
ZZz z z z zZZZ Zz zZZZZZZZzz zzz

Frisco: Har man inga fans kan man alltid köpa några.

Undra vem som var lyckligast i lördags, Westerlind som fick se hur riktig hockey spelas eller poffa som fick smaka på en riktig kvalitetswhisky?

Lumber Jack: Du menar de som köpte BK Söder för att deras eget lagf kom näst sist i div3. Nu ryktas det om att Djurgården ska köpa ett hockeylag på samma sätt. De har visst varit på både Vallentuna och Huddinge och frågat om de vill byta namn.

Frisco: Inte i handboll i alla fall.

Lumber Jack: Ja självklart. Har Bajen torskat ett derby på senare år? hmm...

Frisco: Håller med, Derbykungarna från söder kommer som vanligt att dominera 08-derbyt.

Frisco:
kan bara hålla med...

mike66: Förstår inte varför Bajen skulle förlora 20.00 imorgon på Råttsunda Fotbollsstadion ute i Betongsolna. Nej jag tror snarare på att Söderbrödernas vinstvrål kommer att höras ända hem till Westerlinds balkong. Forza Bajen!

Frisco:

Jo jag har fått höra en och annan historia efter eran vilda helg. den däringa dansen på bardisken lät riktigt intressant.

Kan iaf berätta att westerlind har världens anlag för att bli andremålis. Han var riktigt haj på att öppna båsdörrar. Blev mer och mer öppnande ju längre matchen led eftersom benen för de flesta blev som blyklumpar.

Tyvärr så blev det bara en internmatch med en avbytare i vardera båset eftersom Gällsta Heegoats aldrig dök upp?!

Boorken är för mig sedan länge en utdöende ras, så vad han säger och hästen skiter, det lägger jag i samma hög.

Ps, Giffarna vann med 1-0 över skånejävlarna idag och imorgon förlorar Bajen, och Djurgården tar ett steg närmre SM-guldet.

Frozza Timrå och Giffers.

Hedlund...
Det viktigaste är självklart att MODO vinner sina matcher. Men lite besviken blev jag trots vinsten pga att min störste favorit Hedlund blev bänkad och sjunde back.
Tobias Enström tycker jag helt klart också ska spela. Men är inte Hedlund ett bättre alternativ än Martin Johansson????

mike66: Själv har man sett J-20 match i em. MODO - HAMMARBY 1-8!!!!!!! Jag och Boooork var där.
Hoppas på en bra match med bra båsöppnare. Westerlind klarar nog sin uppgift nu efter en lugn lördag i Övik. Först fick han lån min lina och kolla in HS för första gången på 3 dar, sen fick han se härlig hochey och sen avslutande middag på Saloonen med dans på bardisken (ja inte av mig eller Westerlind).

Björn VII:

Nu snackar du verkligen om framtida hightechgrejor. En centraldisplay i Timrå isstadion verkar dock långsökt. Men man ska aldrig säga aldrig eftersom det gamla kulturmagasinet lever på lånad tid idag.

Förrseten så står det på Thomas tröja att han ser allt?!

Mera hightech till folket. Nu måste jag lämna in då jag måste åka in och hämta westerlind på Sundsvalls centralstation.

Mae råkes som surjamtarna brukar säga.

« · 130811 · »