1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534260 inlägg · 4126 ämnen
« · 131046 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En fundering bara.....
westerlind:

Jaha. Men det kan ju inte vara särskilt farligt för människor, att köra in i kork när man sitter i en bil. Eller?

Lumber Jack:
jäkla mansgris! jag håller ju på att måla hallen så det blir nog pågens i morgon.

knaskamilla: Det är nog kork du menar...

ria-ra: Det kan man ju fråga sig...

Gå och förbered morgondagens köksbestyr nu och sitt inte framför datorn hela natten.

Lumber Jack:
vad är det med dom?

Lumber Jack:

Du snodde mitt skämt, som jag valde bort p.g.a. att det kändes lite väl lågt.

ria-ra:

Kor kan simma. Tror jag. Eller?

Roligast i Kempis i lördags var f.ö. nästan ändå en kommentar från någon som här får vara anonym: "jag tror jag vet ungefär vem Lumber Jack är...han har ganska långt hår..." (avd. allt är relativt).

ria-ra: Glöm inte skökorna, f´låt sjökorna ska det vara eller kanske ändå inte.

westerlind:
du, vad tror du det är som lockat fram korna?..

knaskamilla:
den rosa i all ära men med bandvagnen kan man ta vatten vägen hem. guppa lite på vågorna och slippa korna.

westerlind: Talking ´bout my wheels of steel

NuMountain:
de va e ko int e so.

ria-ra:

Är den rosa? Jag får en vision av en långhårig hårdrockare som utgör kylarprydnad. Låt grabben få lite Lord Calvert och sjunga Saxon-låtar så blir det inga större problem med kor på vägen...

ria-ra:

Fast jag tror ändå att en rosa bil är smidigare än en bandvagn.

(När min pappa gjorde lumpen var han för övrigt backningsansvarig i stridsvagnen...enligt honom tyckte de antagligen att han var feg och satte honom därför på backen.)

ria-ra:

N LJ hadd nå vörte gla om ä dänn aschle visat sitt fula tryne.

knaskamilla:
det finns dom som kör bandvagnar hela dagarna å då måste jag kunna köra en jag med. det är väl därför dom visar reklamen för dom vänder sej ju till dej, dej,dej och mej.

NuMountain:
hördu, du såg int aschle på n´dän kossa du int! åm du had jort dä så had du int tyckt att kofångarn på passat´n had vöre na å komme vä. ja ja vet int va söm skulle stoppä ä dän aschle från å komme häri knä på´n LJ om int ja klev på bråmsplatta dä ja kunne.

ria-ra: Sjôlvklart ser`n klenare ut än va´rn ä. Huschka man annasch kläre åv å lurä kräka me´n?

Sv: SockerConny...
Paddan: Domaren med namnet Inge Köhn knäcker allt. Inte långt efter kommer han Finn Balle som dock har bytt namn.

ria-ra:

Kan du köra bandvagn då?

Paddan:

De där hockeykorten påminner mig om några jag har på hög. Blir helt nostalgisk.

MartinSedin:
jag kan tänka mej att hyra en bandvagn när vi ska åka hem för två gånger har det stått kor på vägen. visserligen har vi kofångare på bilen men allvarligt talat, visst ser den lite klen ut?

Vad säger man då om ett så intressant namn som John Baby?

knaskamilla: Nej, inte vad jag vet. Har väl snarare kommit in i det där kommunala tänkandet, då kan det ta en hel dag att utreda ifall man överhuvudtaget skulle vinna på att vässa pennan eller om det är bättre att fortsätta att nöta på pennan i hopp om att det någon gång ska gå att läsa vad man skrivit. Ungefär som mina inlägg med andra ord, saknar den där riktiga skärpan!

Paddan: Efternamn som "Parkinsson" får mig att skälva lite.

Paddan:

Tog det dig verkligen så lång tid att komma på ett sådant uppenbart skämt?? Har westerlind smittat av sig...?

Lumber Jack: Att en far kan ha sådana aversioner mot ett italienskt ligalag i fotboll som vägrat erbjuda honom ett kontrakt att han för att visa sina känslor döper sin son till Milan Blaha ;)

Enligt hockeydb.com finns det fem spelare som heter Blaha i efternamn, vilket kungligt efternamn. ...och jag som tyckte Isbister var det coolaste efternamnet.

Paddan:

Kingen vräker in poäng med sin nya klubb, 14 poäng på 6 matcher. Delad etta i den interna skytteligan tillsammans med en kille med det lite lustiga namnet Milan Blaha.

Sv: Lewerström?
MartinSedin:

Ja, det där var en väldigt bra fråga! Den vill jag också ha svar på.

Lewerström?
Någon som vet vad som är fel på Lewerström? Att spelare är skadade har ju hänt förut men detta är FÖRSTA gången jag ser att en spelare är sjukskriven. För vad?

Sv: Påhlsson
samjo:

Påhlsson i MoDo igen. Det vore verkligen något! Tror inte att förlusterna av Lehtinen och Lewerström skulle svida särskilt mycket heller...

(PS. Varför är det inte match lite oftare? Jag hade inte gråtit om jag hade fått följa en match på radion ikväll, t.ex.)

TV Pucken 2002
Nu är det inte så länge innan årets TV Puck avgörs och frågan man ställer sig är om Ångermanland äntligen kan ta steget upp bland final four eller hör det till en svunnen tid?

1988 Vinst med 73orna
1990 Silver med 75orna
1993 Vinst med 78orna
1994 Vinst med 79orna

1995 skulle Ångermanland ta en trippel när finalspelet avgjordes i Husum(efter strejk så att Kempis inte kunde stå värd). Ångermanland hade en hyfsad första line med Sedin-Sedin-Westbergh men trots detta så förlorade "vi" i kvartsfinalen tror jag att det var.

1994 var den senaste gången(tror jag) som Ångermanland var bland final four. Kommer vi dit igen eller ska vi vänja oss att övriga Sverige har sprungit ikapp och förbi oss?

knaskamilla: Detta har jag också funderat på hela hösten. Tror verkligen Hägglunds att det finns några potentiella bandvagnsköpare i Kempehallen?

Om det finns några så är de med 102% säkerhet redan dit bjudna av Hägglunds och har redan tagit del av denna reklamfilm x antal gånger.

Eller håller möjligen Hägglunds på med någon avancerad form av hjärntvätt? Om vi visar denna reklamfilm x antal gånger under säsongen så kommer alla Öviksbor att köpa bandvagnar och kranar så fort säsongen är slut?

westerlind:

Can och can...kan kunde de väl inte direkt?

Jonsson8: jag håller med dig reklamfilmerna för hägglunds,m-real börjar man bli less på

Sådärja, nu har jag skakat av mig ett mörkt kapitel i Brynäs historia.

Jag hade efter matchen en bra kväll i Övik - Nolaskogsarna var minst lika gästfria och vänliga mot mig som Brynäs var mot MoDo. I Kempis träffade jag t ex Lumber Jack & Kärran. Naturligtvis också knas, Frisco, sorken, poffa & några till. De bjöd med mig till Church Street Saloon, där vi åt och hade det trevligt. Och vi fick se ett uppträdande: En intressant uppvisning av fyra glada servitriser.

Själv gissade jag på "Herre på täppan", men Öviksborna kallar det Can-can...

knaskamilla:

Ja, okejrå...

Men om det någon gång införlivas en beskrivning av den nya M-realska bestrykaren, filmatiserad av Pogo-pedagog, så jublar du!

Okej?

knaskamilla:

DUBBELPOSTNING? Gå och ät ngt...

Björn VII:

Gaaaaah! Dubbelpostning, *snyft*.

Så här SKULLE jag skriva i det tomma inlägget:
Ähh... Nog känner man mer stolthet när man ser intervjuer med spelare såsom #21 Forsberg på den stora teveapparaten än när man ser Hägglundstillverkade leksaker.

Björn VII:

knaskamilla:

Medvetandetablering kan man nog kalla det för, risken finns ju att du en gång i en avlägsen framtid lyckas lägga vantarna på försvarsministerposten i en centralafrikansk sta...nej, det blir ju för varmt...

Hur som helst ska vi inte glömma bort den sociala aspekten, ni 3800 tappra skall veta att edert liv i denna stad i all framtid skall framlevas i tjänst hos ett tryggt och stabbigt företag inom den tunga verkstads- eller processindustrin.

Känn stolthet inför rötterna, ända från tårna!

NuMountain: Eller "bångvång" som rörmokarna på Dafgårds i Källby säger.

Lumber Jack: En "bangvang", som man säger i Ö-vikstrakterna.

Lumber Jack:

Jahaaa...är det så? Är du säker?

knaskamilla:
Alla ska ha en pansarvagn, utom pacifisterna, de ska ha en bandvagn.

Jonsson8:

Ja, just den där Hägglundsreklamen är ju rätt intressant... Man undrar hur de tänker när de betalar för att visa den.

MartinS: Ja det var en sån halsduk jag beställde. Tjejen på bilden behöver jag inte för jag har en egen här hemma som duger minst lika bra om inte bättre :)

Jonsson8: Nice, men den ser lite "träaktig" ut...

MartinS: Kolla länktipset så får du se hur widescreen TVn ser ut, jag tog dessa bilder när de höll på att justera den innan serien började.

Den funkar bra men man börjar bli less på reklamfilmerna för bandvagnar, pappersmassa, hydraulikkranar och annan "industrireklam", man kan ju inte direkt gå och köpa några stridsfordon 90 i egenskap av privatperson... :)

MartinS: Aj då, det gick visst inte att infoga bilder. Vi länkar istället.

« · 131046 · »