1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534343 inlägg · 4126 ämnen
« · 134490 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Igenkänningslegionen.
Frisco:

Nu när du säger det...så var det något jag skulle göra från igår kväll, ja.

Vad det gäller definitioner av allehanda slag, så godkänner jag sådana som resulterar i att man använder sig av dem. Annars kan man titta på hockeyn, enbart. Jag tycker att det är en trevlig sport i sig.

Sv: Matchens artist
knaskamilla:

Varför inte Mållgan? Det är många som pratar om honom, men det är ingen som vet om han finns.

rådbjer:

Man kan formulera det så här: om jag INTE hade varit snuvig så hade jag nog inte klarat av att stå där. Dock är jag inte så snuvig att jag tappat luktsinnet helt.

Paddan:

Ja, döp dig till Morgan eller något sådant. Det funkar nog mkt bättre än Paddan när du ska förklara för snuten varför du kört för fort... ;)

Sv: TV-pucken
Kollade lite på swehockey.se nu för att få mer information. Ångermanlands Andreas Molinder är bäste poängplockare med 7 mål och ett assist på 5 matcher. Tydligen börjar kvartsfinalen mellan Ångermanland och Norrbotten kl 18 och spelas i Himmelstalundshallen i Norrköping. Vi får se om jag pallrar mig dit kanske? Synd bara att det inte finns nån hockeyintresserad polare i närheten.

Molinder förresten, har han nåt känt påbrå? Det verkar inte vara nåt tvivel om vilken som är hans favoritspelare iaf. Han spelar med #21 på tröjan.
Kaxigt värre :)

MartinSedin: Tanken slog mig faktiskt nu. Om det blir semi- eller final så kanske man ska masa sig dit och kolla? Det är säkert gratis inträde. Jag hörde att de tydligen skulle visa slutspelet på TV i år. Jag minns fragment från åren 88, 93 och 94 då man satt och jublade efter att slutsignalen gått.

samjo: Ångermanland är därmed klar för kvartsfinalspel medans Småland är utslagen.

Jag antar att du kommer att heja fram Ångermanland i slutspelete Samjo..

Remember 1988,1993 och 1994.

Västerbotten med Alexander Sundström är utslagna.

TV-pucken
Ångermanlänningarna spöade Småland idag med 5-4. Mycket starkt gjort. Småland, Göteborg och Stockholm hör väl till de distrikt som anses vara de bästa just nu. Jag såg resultatet genom att klicka på rubriken "ONLINE" ovan. Fast det är inte så långt till ishallen från där jag bor. Ca 10 minuter med cykel.

knaskamilla: Hmm, man kanske skulle byta namn för att ha "en bra förklaring" till sitt beteende om man skulle råka köra lite för fort...

Lumber Jack: Tyst. det är ju hemligt att Sörlänningar inte kan kombinera alkohol och cykelturer...

Björn VII: Jag tror du befinner dig på låg statistisk nivå när du räknar kakelplattor men betydligt högre när du beräknar Wernbloms målskörd.

Frisco:

Usch då, jag knackade iaf in "2-3". Så i den mån jag åtnjuter någon slags tilltro till min auktoritet på detta område från en majoritet av gästbokens frekventa skribenter så "håller" jag på den versionen av verkligheten.

Och när jag fuskläser mig till sanningen verifieras att det som utelämnats är MODOs 1-1-mål i andra, detta går även att utläsas som 50% av Greg Js målproduktion i ES-sammanhang. Själv har jag bara sett en modstulen Johnston några matcher senare samma höst...då han efter TIK-derbyt nästan tvingas be om ursäkt för sin insats av ÖA-reportern (ser så ut i text iaf).

Idag läste jag något liknande, tyvärr.

Men, Frisco, på vilket område befinner jag mig i statistiken? Antal kakelplattor i badrummet? Avklarad statistikkurs 1-10p. på högskolenivå? Antal inlägg i denna gb?

knaskamilla: Hur kan man känna om en människa stinker svett om man är snuvig o tääbbt i nätan? :))

Är det pga av svettlukten? Men i såna fall borde ju snorn rinna.

samjo: Jag minns den matchen. 19-2 i skott till MoDo i 1:a men 0-0 i mål. Slutresultatet mycket riktigt 2-3.

Aftonbladet om matchen: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,92234,00.html

Modohockey.se om matchen: www.modohockey.se/match_visa.cfm?id=238

OBS!!! kolla resultatet på Modohockey.se
Kanske nånting för statistikens Björn VII att kolla upp?

Paddan:

Haha. Ja, faktiskt! Och inte kunde man ha trott att jag skulle vara den personen...

knaskamilla: Det är tur att det finns någon som kan hitta positiva sidor med förkylningar.

Paddan:

Njae...det blev mer som...äh, jag vet inte. Man känner ju till hur man ska gå vid det här laget, men när jag skulle ner på ståplats lyckades jag inte finna någon lucka när Frisco (förutom bakom LJ, men där ser man ju inget), så jag stod bredvid någon som stank svett. Tur man är snuvig!

knaskamilla: Blev det ungefär som AB:s försök att nedvärdera hockeyns ställning utanför 08-land, ett famlande i mörkret efter någonting att hålla sig fast vid?

Paddan:

Nej, jag menar det. Själv provade jag igår på att komma till Kempis när spelarna åkte in på isen. Det ska jag inte prova igen, om jag kan undvika det.

knaskamilla: På A svarar jag: Att döma av trafikstockningarna efter matcherna i Kempis så är ju inte vägvalen alltför många.
På B svarar jag: Jäklar, det har du ju rätt i.

Paddan:

Om ditt alternativ A stämmer, kan man ju börja fundera på om han tar olika vägar VARJE gång han åker till Kempis. Om ditt alternativ B stämmer så kan omöjligt Hlinkas alternativ "jag är inte dum" stämma.

knaskamilla: Kanske var så enkelt att han aldrig lade märke till skylten/skyltarna i brådskan att ta sig till värmningen. Eller med tanke på situationen i skolorna idag så trodde han väl att det var någon slags upplysningsskylt om hur många elever det gick i varje klass.

Paddan:

Jo. Fast jag undrar vad han menar med "jag är inte dum". Jag menar...nog hajar man att det är 50 förbi en skola, särskilt om det står på två runda skyltar på varsin sida om vägen?

knaskamilla: ....och bilen gick lite väl fort för Hlinka! ;)

NuMountain:

Jo, det är väl så.

knaskamilla: Medelbetyg i Kempis alltså.

Matchens artist
Ja, herrdjävlar. Werner blev matchens artist i AB. Gubben har börja göra en massa dragningar och fintar på äldre da'r.

Måste bara peta in domarplusen här också: ++ fick Tomas Andersson av Hasse. Någon som finner det förvånande?

samjo: Nja, jag tror inte SSK är helt ute ur sin svacka fortfarande(enligt rapport från kompís).
Mot Brynäs spelade de inte så bra, Brynäs var bara riktigt under isen...

Tror att den andra borta matchen mot SSK kan bli betydligt tuffare, dock kanske även MODO är varm i kläderna då..
Vi måste försöka knipa 3 pinnar. Tror helt klart på bortavinst på söndag. Riksman står i målet nu igen?(även om Hirsch var bra sist).

När SSK får igång sina 2 första femmor, kommer MÅNGA lag att förlora mot dem i vinter. Bäst att försöka ta poängen nu..

Skönt med en seger... trots att den kom i förlängningen. Hade Warg satt sin tredje straff för säsongen så hade nog 3p varit bärgade. Men jag ska inte klaga nämnvärt. Innan match hade jag varit nöjd med "en" pinne och nu blev det ju trots allt två stycken.

Jag tror nästa bortamatch mot Södertälje kan bli minst lika svår som de mot LHC och Frölunda. Tälje har ju vaknat till nu när Wanhainen är tillbaka och jag vill minnas att vi under förra säsongen hade ruskigt svårt mot just Södertälje. Speciellt Wanhainen är ett litet spöke. Det var väl en hemmamatch ifjol som MODO vann skotten med typ 42-14 men förlorade ändå matchen med 3-2.

Lumber Jack: Ja, det är inte lätt att vara MoDosupporter i dessa dagar!

För övrigt:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213733,00.html
(Vad ska Black Army börja gå på för sport när de inte får fortsätta gå på innebandy?)

Och:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213730,00.html
(Det var väl inget...poffa spelade med ett diskbråck som inte bara var begynnande en gång i tiden!)

Sv: Poängjaktsresumé.
NuMountain:

Aha. Där ser man. Kan inte du som MoDorator gräva fram vem ettan är?

knaskamilla: Ettan är för mig totalt anonym. Trean kallar sig för
"T G" och är ett hockeyorakel.

Många som gick plus i den här matchen - ingen som gick minus. Kan det stämma??

1 Rickard Hägglund 23 / 14 poäng (11)
2 Linn Engvall (Kapusta) 20 / 18 poäng (6)
3 thomas gustafsson 20 / 14 poäng (11)
4 Knas 16 / 10 poäng (8)
5 Morgan Stafrin (Paddan) 15 / 2 poäng (9)
6 NuMo 13 / 3 poäng (9)
7 Samuel J (samjo) 13 / 3 poäng (7)
8 André Söderholm (Deas) 13 / 2 poäng (11)
9 Johan Pahlin (Vader) 12 / 7 poäng (7)
10 ria-ra 11 / -4 poäng (11)
11 Linda Persson 9 / 2 poäng (6)
12 Per Lundgren (poffa) 9 / -6 poäng (9)
13 J. Westman (radiosaigon) 7 / -7 poäng (7)
14 Mattias Viberg (scim) 6 / -6 poäng (5)
15 Anderas svedin "Modoante" 5 / -1 poäng (4)
16 Frisco 5 / -7 poäng (5)
17 Mikael Lundvall 4 / -7 poäng (4)
18 R Eriksson ( L. Jack) 4 / -10 poäng (4)
19 Magnus Börlin (cadburus) 4 / -12 poäng (4)
20 Kerstin Andersson 2 / -4 poäng (2)

En annan intressant fråga: vilka är de som ligger etta och trea?

Sv: Ni som var där...
Lumber Jack: Det är klart, med en sån omsättning på spelare och ett minst sagt skralt försäsongsfacit är det väl lätt att stämningen i truppen blir lite irriterad. Nu verkar alla spelarna mer eller mindre modstulna redan innan matchen börjat och det håller ju inte att åka omkring och ta i lite halvhjärtat om man tänkt sig att tillhöra slutspelslagen när säsongen lider mot sitt slut.
Nej, vi får hoppas att någonting händer relativt snart så att vi får in spelglädjen i truppen igen.
Men, det vore väl själva den ifall vi inte skulle kunna göra en bra bortamatch i Södertälje på söndag.

Paddan:
Det som inte är bra för tillfället är att det tydligen inte är riktigt bra stämmning i truppen (enligt en av spelarnas far). Något måste hända på spelarfronten så lugn och ro åter infinner sig.

Frisco: Enligt hockeylive och aftonbladet gjorde han en rätt bra insats mot Brynäs.. det är allt jag vet...

Wewillwintoday: Helt klart rätt att bänka honom. Nån som sett honom göra nånting rätt i MoDo??

Paddan: När det gäller Hedin får han börja lugna ned sig med utvisningarna också...
För han tar ju bara dumma sådana...

Lumber Jack:
"Intressant" att de två dyraste nyförvärven just nu sitter och nöter filt.
Visst syntes Hedlund, men man kan ju undra om han skämdes över att behöva spela, så ofta som han stirrade rakt ner i isen och skickade iväg blindpass. Enström blir bara bättre och bättre. Sen undrar man vad fan Pierre Hedin sysslar med. Han har ju knappt en siffra rätt i sitt spel i anfallszon.

Lumber Jack: Hmm. Lite oroande ändå att Milo blir bänkad. Nog för att han var riktigt dålig senast i scandinavium, det var ju dock nästan alla...

Tror att Milo har stor kapacitet, kanske var rätt att bänka honom, så han skärper till sig menar jag...

Frisco: Vissa med hjälp av cykel på skånska gator...

Wewillwintoday:
1. Nog var han det alltid.
2. Hedlund syntes knappt, Enström var riktigt bra, kommer att bli en storback.
3. Den var stundom ett sömnpiller. MoDo var inte bra, Luleå var sämre.
4. Positivt - målchanser skapades, Högardh gjorde mål, Damgaard gjorde sin bästa match hitills, Wernblom som vanligt bra, MoDo spelade som vi är vana att se dem i förlängningen.
Negativt - intensiteten som det så fint heter, jag känner inte igen Tommy P och Hedin, skärpning krävs.

Lumber Jack: Jag räknar inte Danskarna som utlänningar för de är hockeyskolade i Sverige från ung ålder....

Igenkänningslegionen.
Jaha, nu är vi snart bara svenskar i MoDo, bara tre utlänningar på isen idag. Vart ska det här sluta ?

+

Ni som var där...
...svara på följande frågor :)

1. Var Milo bänkad hela matchen???
2. Hur var Enström och Hedlund???
3. Hur var matchen???
4. Positiva och negativa intryck???

Jag bugar, bockar och fårhonar den person som besvarar mina frågor :)

Sv: Första perioden slut..
lizzard: Får väl säga tack så mycket. Jag har ingen aning om hur
jämn matchen var, eftersom jag inte beställde hockeylive den här kvällen...

Om Luleå var bättre så ska jag väl vara glad, men om modo var bättre, skall man nästan kunna vara missnöjd med tanke på att det trots allt är hemmaplan.

Måste säga grattis till segern fastän det svider i hjärtat

Wewillwintoday: MODO avgör i sudden 3-2 genom Wernblom. BRA JOBBAT. Synd bara att vi inte kunde ta med oss 3 poäng....

Wewillwintoday: Klantigt. 1 minut kvar och luleå kvitterar och nu är det förlängning..

Wewillwintoday: MODO har börjat ta utvisningar... först var
Öhman utvisad, just nu Hlinka...

Wewillwintoday: 3:e perioden, Söderberg missar friläge med Henriksson...

« · 134490 · »