1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534832 inlägg · 4127 ämnen
« · 152255 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kontrakten.
Lumber Jack: OK, då vet jag. Klart som korvspad.

Paddan:

Jag menar givetvis honom man ibland kan se gå omkring som en vanlig man i stadsparken i Sollefteå, utan varg och inte drickandes mjölk. Men han han ser ut som en vanlig man, nästan...

Lumber Jack: En fråga, med #25 menar du då den person som större delen av tiden i MODO spelat med #22, även om han en säsong visserligen hade #25. Den spelare som nyss blivit far och som spelar i Atlanta.

Sv: Hahaha, dessa tomtar.
knaskamilla:

Tyvärr pågår tävling lite överallt hela tiden i vårt avlånga land, den skulle behövas struktureras upp lite för att få lite högre status. Idiot-SM har lite av proffsboxningens problem, för många mästare men ofstast ingen odiskutabel. Man stöter ju på potentiella mästare både här och där (dock mest där och inte på ståplats längst till höger).

Lumber Jack:

Hur länge pågår Idiot-SM egentligen? Och var går tävlingarna av stapeln? Man kanske skulle åka dit och heja fram vår lilla luling...

Paddan:

Du får se det som ett bararschelstryk via cyberrymden.

Lumber Jack: Hahaha, känns som att jag förtjänade den där sista anmärkningen!

knaskamilla:

Jag tror han är och tävlar i Idiot-SM eller också blev han så bitter att han konverterade till ättika, men jag är inte så säker...

Paddan:

Han får givetvis även ett fint kontrakt till våren som räcker fram till det tillfället. Så han är klar för en låååång tid framöver. Pucko!

Lumber Jack:

Haha. Det är ju faktiskt jätteroligt!

Vad har förresten hänt med den där lulingen som bodde på modohockey.se ett tag?

Lumber Jack: Hmm, varför ska det behöva ta så lång tid som minst tre år innan Öhman får ett bra kontrakt? ;)

Hahaha, dessa tomtar.
Manliga Luleå gör som Britta, delfinnämnden nästa.

Mina tips:

* Öhman får ett fint kontrakt om minst tre år.
* Hedlund flyttar hem till Dalarna fast till Leksand och inte Mora.
* Staal försvinner nog åt något annat håll, till ett lag på M.
* MaJo flyttar hem till Löven
* Hlinka får förlängt kontrakt om inte #16 OCH #25 återvänder.
* Lehtinen ger MoDo en ny chans med den nya tränaren.
* Wilde försvinner över Atlanten igen.
* Hedin förlänger kontraktet om inte Toronto snor honom.
* Högardh bara måste bli kvar, tänk dig honom med Susse och Foppa om ett par tre år.

Vet inte om nån har märkt detta men enligt TÅ e Lewerström tillbaka i Värmland och Grums, se länk.

Wewillwintoday: Stämmer bra det. Förresten, Wargs kontrakt går väl också ut om jag inte minns fel.

Logan: Högardhs kontrakt går också ut om jag inte mindes fel (tror att han förlängde det med endast ett år ifjol)

Logan: Stämmer med Hedin, hans kontrakt går ur,
det var någon som hade väldigt bra koll på det där...

Taddy: Vad jag vet så är : Öhman, Hedlund,Staal, Martin Johansson,Hlinka,Lehtinen,Wilde utan kontrakt nästa säsong, Hur är det med Hedin ? Kan vara fler som jag missat

Sv: AB:s DreamTeam
NuMountain: Aftonbladet sysslar med bedrägeri. Att ingen omgångens artist hittades i matchen nere i Gävle tyder på att Aftonbladets utsändes huvudsyssla inte är sportjournalistik utan endast består av att skriva i sin egen lönerapport.

Kontrakten.
Någon som har koll på kontraktsläget.

Fick för mig att det var en himla massa som hade kontrakt
som kommer att gå ut efter denna säsong.

Kärran: Jag håller med dig.

NuMountain:
Thomas kanske tittade med andra ögon, eller kanske han använde sitt tunnelseende.
Thomas kände sig nog lite skyldig till missbedömningen, när han gjorde sig besväret att svara och försöka snacka bort det.

Wennerberg har varit bra hela hösten och hör nog till de som varit jämnast i ett ojämnt MODO.
Hoppas att han lyckas i landslaget. Han är verkligen värt det efter sin otur med fingerskadan i fjolårets ES-start.

Tar mig friheten att publicera mitt och Friscos brev till ansvarig på AB. Man kan väl i alla fall konstatera att han såg en annan match än den som visades på tv. Eller så gör man en fräckis och försöker lura stora delar av den svenska befolkningen.
-----------------
Den 02-10-25 12.47, skrev "NuMountain"

Hur sjutton kan en halvträff till slagskott från slottet i ett powerplay bli omgångens artisteri, när det har föregåtts av en "foppaaktion" av bästa märke? Jag förstår att man kan bli sur för att matchen inte gick som man önskade, men att ta ifrån Wennerberg matchens artistpris för att dämpa smärtan är barnsligt.

NuMo.
-------------
Kalle fick det inte för målet, han fick det för dragningar och framspelningar vid andra tillfällen.

Thomas
====================
Frisco skrev:

Hej Thomas. Vi är några Öviksbor som undrar om du inte skrivit fel i tidningen.
Som matchens artist från matchen mellan HV71 och MoDo igår har du skrivit Kalle Sahlstedt.
Vi är övertygade om att det ska vara Mattias Wennerberg. Är det inte så?

MVH "Frisco"
--------
Snubbens svar:
Mattias var bra (fem plus!!) - men Sahlstedt var också stundtals glimmrande. Och under sina bästa stunder bättre än Mattias.

Thomas
From: Thomas Tynander

Sv: Falcon Rinksite
mike66:

Det är tur att jag har så bergssäkra tips, både som slutresultat och periodresultat. Jag spikar nog den här omgången - har det på känn!

knaskamilla:

Man är ju lite nervös inför vad som komma skall. Ska jag nu tappa den säkra förstaplatsen till någon mer orutinerad? Ska du lyckas klamra dig fast stadigt därbak i mina hälar? När ska Djurgårdssorken släppa taget?

Frågorna är många och mer jobbiga än någonsin. Ska de få tappra som ännu har en mikroskopisk möjlighet att haka på stå redo att angripa med ett sista desperat försök till kontring? Våga angripa mina gamla fotbollsvader med sådan frenesi så att hälsenorna brister ut i atomer? Är verkligen Tjeckien säker i alla tre perrarna? Är Finnarna på tillbakagång efter VM-95? Har Ryssarna tjyvtränat inför Karjala Cup? Vad är det som händer inne på Rinksite?

Det kommer att bli spännande, mycket spännande......ZZZZZzzzZZZZzZZZzzZZZzzZZZäta is back in business..ZZZZzzzzzZZZZzzzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzZZZzzzz

Gonatt!

samjo: God natt Samjo. Själv tror jag att det börjat bli dags att koppla ner modemet och ställa in det i frysen på avsvalning en stund.

Paddan: Ja nåt skumt är det. jag tror jag lägger ner detta för idag. Ett vänner-avsnitt bara innan jag somnar. Godnatt HS - ses imörrn.

samjo: Hmm, kan det vara någon högre makt som inte ville att du skulle få se Hedins lilla konstnummer. Själv hade jag inga problem när jag tittade på highlightsen från ComHem idag. Liten funderare efter man sett matchen mot Brynäs: När ska Högardh börja sätta sina frilägen?

Lumber Jack: Jag kollade den länken alldeles nyss. Jag provade även tidigare i förmiddags. Samma resultat båda ggr. Den buffrar upp från början för att sedan gå ner till noll kbps efter någon sekund och sedan händer inget. Surt!

samjo:

Jag har tittat på både Hedins mål och Hv 71 målen idag. Kolla länken jag la upp i inlägget du svarade på.

HS-tråd
Är det bara jag som inbillar mig, eller har vissa inlägg (både här och i den privata gästboken) försvunnit medan HS legat nere? Har vi haft inläggstjuvar som huserat helt fritt under de HS-lösa timmarna?

Btw så fyller en scum kille år idag.
Grattis, grattis!

Lumber Jack: Jag håller med om bedömningen av matchens artist. Minns t.ex. att Kalle Salstedt blev det i matchen mot MODO nere i Jönköping, som MODO vann. Salstedt syntes EN gång under matchen då han råkade få upp en puck i krysset under ett powerplay. Det tyckte tydligen snubbarna på Aftonbladet var stort artisteri.

Apropå matchbilderna från comhem så kan jag fortfarande inte få igång dem. Möjligtvis har det gått för många dagar sedan matchen spelades eller nåt. Jag vet att jag har tittat på matchklipp förrut men då har det varit typ morgonen efter match och då har det fungerat. Jag VILLE verkligen se Hedins mål :/

Sv: Det känns tryggt....
Wewillwintoday: ....eller förresten gör det det? Nåväl, där borta på andra sidan pölen fick Mattias Weinhandl omdömet "outstanding" av Peter Laviolette efter sin första riktiga match i Islanders. Något som däremot inte verkar vara särskilt tryggt just nu är Islanders spel. De har bara vunnit 3 matcher av de 12 senaste.

Sv: Division 1-bulletinen
Lumber Jack:

Jaha. Var det så. Fan, inte lätt att minnas sådant folk säger till en på hockeyn. Ibland blir man ju hög av ångorna... ;)

knaskamilla: Det är Nyland som inte vinner p.g.a. för lite mål. MoDo tycker ibland att det räcker att göra ett...

Taskigt kaffe/Tomas DiLeva.

Det är ju nu till veckan det blir riktigt spännande på Rinksite - det är nu ni amatörer (alla som inte är jag, sorken eller mike66) har er chans att dra om genom era chansningar!

Lumber Jack:

Att Sollefteå vinner utan att de har börjat göra en massa mål! Eller, var det inte de som hade problem med det?

Lumber Jack: Det var ju däremot ett bra resultat.
ÖIK är den största skitklubben som finns!

Björn VII:

Sollefteå - Östersund 5-2(!)

Gamle MoDobekantingen Oskar Stenberg hängde in tre baljor.

Det känns tryggt....
...när man vet att Högardh snart kommer i storform och att Stalle och kalle kommer tillbaka ^_^

Björn VII: FAA* också..

Division 1-bulletinen
Brunflo-Husum 4-7 (!)

Hoppet om ett lag från Ö-viks kommun i nästa års NHA lever alltså fortfarande. :-)

Lumber Jack & Paddan:

Äh, tycker mest att felet med den där tävlingen är dess allmänna fjortiskaraktär, med ständigt hoppande från omgång till omgång, tacka vet jag den något mer statiska varianten på:

surf.to/modohockey

Där får man t.o.m. personligt författade mejl när man blir omgångens coach, trevligt!

Tycker att reglerna för DT skulle ändras till max 3000000 kr, samma värderingsnivåer, alla spelare ur samma lag och ett byte/säsong. Dååååä. :-)

Lumber Jack: För att bli matchens artist, borde man då inte gjort vackraste tavlan eller så? Tycker i sådana fall att Martin Johansson bör ligga bra till för titeln Årets Artist med sitt "självmål".

Paddan:

Aftonbladets dream team har blivit en riktig flopp. Bedömningen på vad som är matchen artist är så otroligt dålig att man bara vill gråta. Om man går in på comhem och kollar på t.ex. Hedins avgörande mot Brynäs så kan man ju undra hur i h-vete han inte kunde bli matchens artist. Han gör ju en Beliavski, enormt snyggt!!

Ett annat exempel, även det finns på comhem, är Hv 71-MoDo. Kalle Sahlstedt bli matchens artist för sitt mål, medan Wennerberg gör ett inverterat Högardhmål, efter att på Foppa manér först ha tagit pucken av motståndaren genom en fullblodstackling.

Lägg ner skiten eller skaffa åtminstone halvobjektiva journalister.

Frisco:

Där har du kommit på något. Om vi ser till att inte ta ledningen, så kan vi aldrig tappa den. 0-0-taktiken mot flaxgubbarna från Nolaskog gjorde mycket riktigt att Brynäs var med och slogs om vinsten ända intill slutsignalen.

Men vem ska omforma och utveckla Brynäs mot detta spännande nytänkande inom hockeyn? Hmm, visst är väl Laban Arnesson ledig för nya äventyr?

Frisco: Ja, det bildbeviset har omvänt mig. Nog ser man tydligt att hela pucken var innanför mållinjen.

Det påminner mig om en kvartsfinal, tor jag det var, där MoDo dundrar in en puck mot VF. Den pucken blev dömd i ribban,, fast jag vet inte om hela pucken verkligen var i ribban. Sekvensen som sedan vevades i tv flera gånger visade sig sedan ta i i en stolpe långt inne i mål, men kommentatorn verkar ändå trotsa alla synlagar och hävdade: "Ja ser ser ni tydligt att den tar i ribban". Det är alltså så att en puck kan vara helt inne men ändå ta i ribba, stolpe och ut vilket härmed skulle vara bevisat.

Om denna puck blivit godkänd så skulle det till slut blivit ca 4-1 till Modo. BIF har ju varit experter på att tappa ledningar och ska vara glada över den poängen man fick i Gavlerinken och att målet INTE blev godkänt.

westerlind: Och en uppfintad på läktaren. Det glömde du. (Det skulle kunna vara Djoos sen han trodde att han inte såg dubbelt när Sedinarna snurrade runt honom. Det har nu visat sig att han såg dubbelt i dubbel mening.

NuMountain:

Det där är ju härliga killar du plockat fram. 1-1-2 kan nog vara ett system värt att pröva, men själv tror jag du bör fundera på 1-X-2: det känns tryggare för tillfället.

« · 152255 · »