1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534865 inlägg · 4127 ämnen
« · 159525 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Arbetsinsatser
Paddan:
Du glömde den mycket vanliga formen skithockey, vanlig bland ES-lag från Norrbotten.

Sv: Arbetsinsatser
Läser en artikel om vikten av vunna tekningar i NHL.
"....USA TODAY research shows a team that wins faceoffs — or gains clear possession after the puck is dropped — at least 50% of the time in a game this season has a 66% chance of earning a point. Increase that to 55%, and the figure grows to 71%."

Lite extra övning på tekningar kanske inte skulle vara helt fel, känns som att vi förlorar nästan varenda tekning denna vinter.

Arbetsinsatser
Blixthockey, sjakalhockey, torpedhockey, militärhockey, biståndshockey, arbetarhockey och allt vad det nu heter.
Ibland undrar man om en stor del av tiden för en tränare (eller en journalist kanske det är) går åt till att hitta på nya klämkäcka arbetsnamn på den typ av hockey som man försöker att spela.

Sv: PAY-PER-VIEW
danoj: I aim to amuse :)

Frisco: Ja, uppdateringen är urusel. Ett tips är man utnyttjar ComHems information om Pay-per-view sändningar istället. Det brukar ju vara samma matcher som erbjuds och Comhem är bättre på att uppdatera sina sidor.

I reklamen påstår även canal digital att detta skall vara möjligt, att beställa matcher via webben, men jag har gått bet! Är det någon annan som lyckats?

I övrigt måste jag ju säga att det här med pay-per-view av elitseriematcher är kanon!

Keden: haha ursäkta men rätt roligt inlägg :)

Frisco: Håller med ... skandal, inget annat än en duktig skandal.

Canal Digital struntar tyvärr i det mesta kan jag säga. Var det någon mer än jag som gick på dunderfloppen med deras "supersändningar" från Fotbolls-VM?? Glad som en speleman köpte jag VM-paketet för 495 pengar i tron att jag skulle få fem vinklar på matchen (som utlovat i reklamen). Tji fick jag, de två extra vinklarna, lag a och lag b, visade inget annat än resp. avbytarbänk. Canal Digitals kundtjänst svarade: "Men det är ju intressant att följa coachens arbete, du hör ju vad han säger till spelarna" ...!!!????!!! JAG KAN FÖR I HELVETE INTE KOREANSKA! Inte portugisiska heller ... inte tyska ... va fan!?

Canal Digital och sport går inte ihop, är min slutsats.

PAY-PER-VIEW
Ikväll Frölunda - Färjestad på Canal +.

Djurgården - MoDo då? På PAY-PER-VIEW?

Canaldigital verkar helt strunta i uppdateringar på sina hockeysidor. Spelprogramet för september/oktober fanns i alla fall.

Sv: Fotbollsgalan
samjo: Du får två extrapoäng för att du såg Norrköping och en minuspoäng för att du såg Djurgården.
Anders Frisk en mycket bra internationell domare. Anders Frisk är en P A J A S som nationell domare.
Storhetsvansinne?

Frisco: Av Shaabans sex matcher i rad, får man extrapoäng om man bevittnade en av dem live?

29/7 mot Peking borta. Kim Källström gjorde matchens enda mål på övertid efter en tveksam straffsituation. Numera Hammarbyiten Östlund fick ett inlägg på överarmen och Frisk blåste i pipan till stort förtret för de flesta av ca 15.000 pers på idrottsparken. Shaaban gjorde faktiskt ett par bra räddningar i den matchen. Matchen var väldigt jämn om jag minns rätt.

zzzzZZzzzZzzz... jag blir sån när jag snackat för mycket fotboll.

Sv: Godnatt
westerlind: Z

Sv: Godnatt
NuMo, knas & miiike: Sov gott! ...zZzZzZ...ZzZz......ZZzZzZzZzZzZzzzzzZz

Sv: Garpenlöv spekulerar
knaskamilla:

Det tar cirka två och en halv månad med min hastighet. Tror att du klarar av det något snabbare. Nu: Go'natt!

Björn VII:

Ja. Det har jag också tänkt. Jag siktar på att bli fornlämning så jag får bli nybörjare sedan och jobba mig uppåt igen. Vore kul att se hur lång tid det tog att bli expert.

Björn VII:

Alltså: du kanske skulle ta och lägga ner ditt skrivande helt och hållet?

knaskamilla:

Hockeysnack är överskattat, tror jag. Man kanske skulle ta och lägga ner det helt och hållet?

Hallå...vad håller ni på med? Här är det hur många som helst inloggade, men under min timmas frånvaro härifrån har ni bara åstadkommit ett enda inlägg (och han som skrev det är inte ens inloggad längre). Hmpf.

Garpenlöv spekulerar
Lite kommentarer från Johan Garpenlöv, om matchen imorgon kväll, i länktipset.

Sv: TV Pucken 2003 och 2004 Ångermanland
knaskamilla:

Gå dit och titta vetja, de spelar i blått och gult. Klasskompisen kan hjälpa dig annars om du fortfarande inte förstår vad jag menar.

Björn VII:

Vilket bandylag?

MartinSedin:

Ingen som noterade din quiz?
Nåja

Finalspel - 1 endaste, platsen för den nya evenemangsarenan:
Den orangea hallen i Husum, 1995.

I övrigt: Slutspel, men inte finalhelgen i:

Ö-vik 1965 (i Kempehallen utan innertak=skräpis)
Ö-vik 1970
Sollefteå 1978
Kramfors 1983
Härnösand 1985
Bjästa 1987
Nordmaling 1991 (i en nyinvigd Norrskenshall)
Kramfors 1993

Sådärja, skulle man kanske kunna få sin Hockey Live-vinst nu? ;-)

knaskamilla:
Imorgon lunchtränar bandylaget med sveriges mest stabila målproduktionsnivå i Härnösand, gå och titta på dem med bandymasen vetja!

knaskamilla: Nejdå, inte alls, bara det att vi är väldigt försiktiga i vårt flyttande. Själv har jag ju flyttat hela långa vägen från Västersel!

(I och för sig också bott dryga femton år liiite längre från Bjästa, med utsikt över Foppas nuvarande "sommarstuga")

Paddan:

Stackars Bjästabor. Ni slits upp med era rötter - fastän ni bor kvar där ni alltid bott.

knaskamilla: Tydligen har samma fenomen nu också drabbat livsmedelsbutikerna och Nordhallen har blivit Supermarket.

Frisco: Visst, det är så sant som det är sagt. Han var inte bra i början av säsongen. Han kom dock i väldigt bra form och var helt klart bäst när det gällde i de viktiga omgångarna.

Wewillwintoday: Ja det har jag heller aldrig sagt emot. Jag ser det så här. Isaksson började stå, var dålig. R S tog över och var kanonbra. Fick kontrakt med Arsenal och då fick Dif ta tillbaka den dålige Isaksson igen eftersom de inte hade nån bättre.
Thats it.

Dags att sova därav dessa ZZ z z z Z z zZ zz

MartinSedin: Angående Almtorp. Han måste ju nästan bli utlånad till ÖSK nu när han blev petad??

knaskamilla: Jo, precis, genom olika former av umlaut och liknande språkreformer så har uttalet förändrats från Bubbens över Mammas till Bjästagrillen.

Frisco: Ok. Det var så många. Men Isaksson stod nog fler ändå under tiden Shaaban fortfarande var där.

Paddan:

Ungefär som Bubbens uttalas Bjästagrillen (eller ngt sådant)?

knaskamilla: Jomenvisst, men tydligen skall Isladan uttalas som Bjästahallen nuförtiden. Något dialektalt kanske som oföre, ovöre och liknande.

MartinSedin, Wewillwintoday: Bara för att rätt ska vara rätt.
15/7 mot Hammarby på Råsunda
24/7 mot Helsingborg hemma
29/7 mot Peking borta
4/8 mot Kalmar hemma
8/8 mot AIK på Råsunda
11/8 mot Malmö borta

6 matcher från start under säsongen. Dessa 6 matcher i rad.

Paddan:

Bjästahallen? Jag trodde det hette Isladan.

westerlind: Jag vet inte hur nånting stavas. Jag bara skriver=)

MartinSedin: Ja men en målvakt i Arsenals b-lag kan också få Bästa målvaktstiteln.

Frisco:

Härligt Frisco, det känns skönt att du håller fanan högt för Arsenal när inte Björn eller jag är här. Sen att du inte alltid har kläm på hur mästarna stavar sitt namn, det får man väl ha överseende med. ...för du är väl inte som en del andra och hittar på öknamn och skriver fel med flit?

Frisco: Ahh, härligt, den röda och fina skokartongen i Bjästa får besök av TV-Pucken.

MartinSedin: Stora hallarna. Ja om man jämför med skokartonger så.

Frisco: Spelade verkligen Shaaban 5-6 matcher i rad? Känns som det var färre än så. Hur som helst så skrev ju Shaaban på för Arsenal efter mindre än totalt 15 matcher i Allsvenskan.

TV Pucken 2003 och 2004 Ångermanland
Enligt dagens ÖA så kommer Ångermanland att stå för värd för TV Pucken 2003 samt 2004.

Spelplatser blir de stora hallarna i Ångermanland och jag antar att det blir Kempehallen(eller har vi en ny arena klar 2004?) som står värd för finalen.

När höll Ångermanland senast i slutspelet?

Frisco: Hmm. 5-6 matcher i rad? Nä, det tror jag inte..
dock brukar jag alltid reservera mig om jag har fel, så att det är möjligt att du har rätt :)

Stämmer med att han är osäker i luften. Han är däremot enormt grym på markskotten, och jag tycker han läser spelet bra, går ut på rätt bollar, bra timing etc.

Sundfors däremot tycker jag kanske kan utmana Isaksson. Såg honom mot ÖIS, han var GRYM. Mer placeringssäker målvakt finns det nog inte Allsvenskan.

Tror att Sundsvall kommer bli ett topplag nästa år..
Allsvenskans bästa försvar och nu har de ett par unga Argentinare som spelar i A-laget för ett av de bästa lagen där borta på gång...

Om AIK gör sig av med Svante så kan de också bli ett topplag.
Hammarby (:P) finns det risk att de åker ut om de tappar Kennedy och Hermansson...

Äh nu orkar jag inte skriva längre om Allsvenskan... orkar inte gå igenom alla skitlag.

Jag såg flera matcher, och fy faan vad dålig svensk fotboll är. Gå på hockey istället svenskar, för fa***!

Wewillwintoday: 5 eller 6 matcher i rad (tror jag) hade Shaaban stått innan han stack till London. Eller har jag fel? Jag tycker Isaksson är en dålig och osäker målvakt. Särskilt i luften trots att han är lång.

Frisco: Nja. Det är faktiskt inte hela sanningen. De alternerade, den som var bäst för dagen stod. 2 mycket bra målvakter. Isaksson stod nog fler matcher än Shaaban.
Shaaban är också väldigt bra, vet dock inte om han är lika bra som Isaksson. Det är väl mycket möjligt att han blir nu, när han får förtroende i Arsenal..

Wewillwintoday: Rami Shaaban höll ju Isaksson på bänken tills han stack till ASSenal. Där har du en som är bättre. Det borde räcka.

Frisco: Hmm. Helt seriöst, jag är ingen djurgårdare, men han är faktiskt Allsvenskans bästa målvakt så där är du helt ute och cyklar :P

Vem är bättre? Fredrik Sundfors KANSKE.
Dick Last, inte en chans.
Mattias Asper??(den killen är ju ett skämt, han är riktigt riktigt överskattad).

knaskamilla: Jo buss när tåget varit inställt ja..haha.

Frisco:

Nejdå, jag har åkt en hel del buss på sistone också. På torsdag ses vi för övrigt i Kempis!

knaskamilla: Du bara åker tåg du. Jag med andra tycker att du ska börja se lite hockeymatcher. Säsongen har faktiskt börjat.

Lumber Jack: Formel 1 tåget från Budapest till Hungaroring (ca 1,5 mil) är det mest fantastiska tåg jag åkt. Det skulle vara det optimala tåget för våra hockeyturnerer.

Kärran: Hockeyfri dag blir ofta fotbollssrik.

knaskamilla, Frisco mfl

Fotbollssnack tror man, men här är det tåg och biljetter som ramlar in.

Frisco:

Riktiga fans åker alltid med Inter City tåg, The firm you know.

« · 159525 · »