1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534896 inlägg · 4127 ämnen
« · 163011 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ändringar, varför?
Frisco:

Illasinnade beteendevetnskapliga projekt på intet ont anande hockeypublik, blev det bättre? Mitt frågetecken var ett frågetecken.

Spelschemat...
Urk..

Närmsta tre matcherna:

Färjestad hemma.
Timrå hemma.
Brynäs borta.
---

Måste börja vinna nu. Ingen djäv** inblandning i bottenstriden tack...

Kanske t.om Stalle är tillbaka redan på tisdag?
Sen tycker jag vi kan skicka ner Warg och ta upp Almtorpen istället...

Kalle behöver nog ännu mer ÖSK spel, men snart så kommer han nog tillbaka och glänser! :D

Björn VII: Vad försökte du få fram?

Frisco:

Bättre möjligheter för att sälja öl i arenor som inte får sälja öl kanske?

knaskamilla:

?

knaskamilla: Jag har aldrig trott på den ändå.

Frisco:

Jaru...nu när du presenterar det sådär så är ju inte teorin om Foppaland Tour så gångbar längre...

Ändringar, varför?
www.swehockey.se
Klockan 20.00 torsdagen den 28 november 2002 spelas Linköpings HC-HV 71, en match hörande till omgång 23
Klockan 17.00 söndagen den 1 december 2002 spelas HV 71-Västra Frölunda HC, en match hörande till omgång 24
Klockan 20.00 torsdagen den 5 december 2002 spelas MODO Hockey-Brynäs IF, en match hörande till omgång 26
Klockan 20.00 torsdagen den 12 december 2002 spelas Luleå HF-Leksands IF, en match hörande till omgång 29
Klockan 14.30 torsdagen den 26 december 2002 spelas Leksands IF-Djurgårdens IF, en match hörande till omgång 30
------

Varför ändras matcherna från 19.00 till 20.00?

Sv: Vinhandlarn
westerlind: Om jag fattat det hela rätt så ska jag till Gävle på lördag. Men det dröjer nog ända till tisdag innan det är 100%igt.

samjo: Jag försökte själv se matchen på min vedeldade dator, men gav upp. Med en bildväxling varannan sekund fick jag inte riktigt den rätta känslan. Det var i och för sig skojigt att gissa vad som hände däremellan: Försvarszon - anfallszon - hurra! var den enklaste.

Härligt att det äntligen ser ut som Brynäs är på rätt väg: Jag fick samma uppfattning som dig av matchen. Det ska bli bli intressant att se vad som händer på lördag - nu ska MoDo få smörj!

Hmm, undrar om det kommer några trafikanter från Ångermanland den här gången.

Målskyttar sökes. Finnes: dansk stålman.
Tar en titt på vem som leder "shots on goal percentage" i Norra Allsvenskan. Nej men är det inte vår staalman som toppar den tabellen i överlägsen stil?
2 matcher spelade. 3 mål på 5 skott ger skottprocent = 60%

Fortsätt gärna i den stilen när du börjar spela i MODO-dressen Kim Staal :)
Lycka till!

westerlind: Jag såg Timrå - Brynäs idag på "burken" här hemma. Sveriges första direktsända Internetsändning av en Elitseriematch f.ö. Måste säga att Brynäs var mycket bra i början av matchen och hela den tredje perioden. Men som sagt, det lilla flytet saknas fortfarande...därför blev det "bara" en pinne. Kunde lika gärna varit tre...

Numo, Paddan & the rest: Måste också passa på och instämma i hyllningskören för Weinhandl. Tre ass i en och samma match är stort! (trots att alla tre antagligen var andrahandsass). 4p totalt nu på 5 matcher för Vinhandlarn i världens bästa liga. Nu väntar vi bara på första målet också! :)

westerlind: Nej, absolut inte, men skulle det vara så där enkelt att vinna matcher så borde det där väl nästan vara standardfraser i tränarhandböcker.

Paddan: Var det något speciellt lag du hade i tankarna?

NuMountain: Tänk att några små ord från en tränare kan vara så viktiga. Efter att Mike Milbury gjort några uttalanden på busser från Boston så har Islanders 3 segrar och 1 förlust på de senaste fyra matcherna.

"Milbury addressed the team because he didn't like the way it had been losing this season. "No one in hockey thought you'd be where you are right now," he told his players that night in Boston. "You're forcing my hand to make a trade, but I don't want to do it. I refuse to believe we were that far off on you guys."

Hmm, de där meningarna borde väl nästan funka på vilket lag som helst...

Lumber Jack: Glömde i all hast den parametern..

Paddan: Vore synd om Islanders (min andraklubb, efter Brynäs förstås..) tappade Isbister, en spelare med stor potential. Kan tänka mig att Colorado t.ex vill ha en ersättare till Drury som jag tror Foppa saknat en del.
Nu när Peca dessutom verkar vara tillbaka tror jag vi kan se ljust på framtiden igen. Det viktgast var att man dammade till ärkerivalen Rangers.....

NuMountain:

Åsså är han ju för söt *suck*

NuMountain: Den gode vinhandlarn har ju inte heller helt fel kedjekamrater, Brad Isbister och Alexei Yashin. Just Isbister är en av de spelarna i Islanders som det spekuleras kommer att användas i någon nära förestående trade. En av klubbarna det varit mest rykten om är Colorado, en annan är Florida.

Weinis noterades också för en fasthållning på Pavel Bure.

Sv: MODO - SSK
Paddan: vilken tur att ssk är bäst

Vinhandlarn
Det går bra för pojken.

NY Islanders - NY Rangers 3-1

Scoring Plays For NY Islanders
3rd Prd:
Nyi - (Pp) Mark Parrish 7 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 2:23
Nyi - Brad Isbister 5 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 8:20
Nyi - Brad Isbister 6 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 10:43

Sv: Phil.
Frisco:

Dags för telefonkiosk snart?
56.41 3 - 6 EQ ÖSK 7. STAAL, Kim
(3. HENRIKSSON, Lars)

Davs och go aften!

Frisco: Ähh, nu drar jag från stan. HEJA
Om ca 6 timmar från nu: ZZZZ z z Z z z

Frisco: Jag kan tillägga att det blev 2-18 i skott i andra perran. Jag har även sett till min fasa att domare i kvällens match är Björn Larsson, Ljusne. En pajas som dömde träningsmatchen mellan Sundsvall och MoDo. Det kan var en förklädd Sundsvallspelare.

westerlind: Jaha. Mina bokstäver sitter i fler ordning.

westerlind: Hette han du menar Phil Andreas eller Anreas Phil? Eller är detta ett försök från din sida att göra dig lustig?

Frisco: Där kan du ha rätt. En merit är en merit, det kan ingen ta ifrån en. Wennerholm är en luring.

NuMountain: Eftersom odrinarie rättstvningsprson är borta ville jag bara uppmärksamma att han heter Pihl. Phil är en gammal hockeyhjälte i NHL.

NuMountain:

Enkelt, alla får sådana vid övergång till Cluben. Det skulle inte vara i linje med verkligheten annars.

NuMountain: Wennerholm kanske menar att han mött landslagsspelare i närkamper?

westerlind: Slutat med vad?

NuMountain: Phil? Har inte han slutat spela för länge sen?

Sv: Friscos bildgåtor #5
westerlind:

Oki, en livlina borta. (Men jag är övertygad om att jag sett den där tegelväggen förut...jag får bussassociationer).

Phil.
Enligt Wennerholm har Andreas Phil landslagsmeriter. Det har jag nog glömt bort, verkar det som. Någon som kan friska upp mitt minne?

Björn VII: Var det där svar på fråga 4? Det är fegt att gardera.

Frisco:

Kim Staal!
Mattias Karlin!
Jonas Almtorp!
Johan Kruse!

westerlind: Det verkar som mitt minne sviker mig men jag hoppas att nån annan kan svara på den frågan.

Southampton!!!

Frisco: Hoppsan jag glömde besvara en fråga:

4) Hmm, vem är det? De vackra färgerna visar ju tydligt att det är en jublande glad smygbrynäsare som firar dagens enpoängare i förväg.

westerlind: Svår bildgåta denna gång. Jag får vänta ett tag med svaret.

Sv: Staalmannen höftade in en
westerlind:

Annars är ju länktipset en habil serie, dags för en Saftpiratsk revival? Själv skulle jag tycka det vore fint med en Strömsbro-comeback i högsta serien, det skulle ge lite utrymme för att sälja sin tröjsjäl lite oftare. (Turkost R.I.P.)

Friscos bildgåtor #5
Frisco: Den här var inte lätt - men jag försöker:

1) Mannen håller en puck i handen. Att pucken ser ut som den gör beror antagligen på att han har tittat på tabellen i Rinksite. Och att pucken är gjord av en skumbanan.

2) Den stiliga utstyrseln beror på hans vanliga tur i klädpoker. En vänlig busschaufför lånade ut kläder för att hejda floden av kärlekstörstande kvinnor som hotade välta bussen.

3) Han står där för att han inte hittar hem. Efter en titt på knappsatsen på porttelefonen är jag övertygad om att detta drama utspelar sig på Nygatan 12. I Övik.

Sv: Staalmannen höftade in en
westerlind: Javisst är det skoj att Skutskär går bra i hockey-ettan ? Nu fattas bara att bandylaget skrämmer alla motståndare och trotsar oddsen......

Sv: Hockey, ett fall för domstol
westerlind: Ojojojojj.........ojojj iojojoj.......ojoj.
zzzzzz med stort Z
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz ojoj

westerlind: Vadå, som att jag tänker när jag skriver mina inlägg. Äsch, sånt sliter bara på den där sedan länge insomnade hjärnan.

Hmm, jaså, han är inloggad. Kanske han sitter SOLo och har blivit alldeles i hatten av att vara mexikan och nu helt enkelt tagit en siesta över tangentbordet.

Paddan:

Självklart, jag lyckas alltid uttolka något ur det du skriver. Om det är vad du har tänkt dig kan jag däremot inte svara på.

Undrar om Frisco vet att han är inloggad? Han skulle tydligen lalla omkring i mexikansk hatt och dricka Sol ikväll. Kan han ha kommit åt tangentbordet när han sträckte sig efter en ny öl, eller vad tror du?

Jag ringer upp honom ifall han inte ger ifrån sig något livstecken inom de närmaste dagarna.

westerlind: Jaså, var det så det var. Trevligt att det är någon som lyckas uttolka något ur det man skriver....

Paddan:
Det måste vara Tottenham du menar - de är säkert bättre på hockey än fotboll.

westerlind: Hmm, där får man för att man aldrig läser igenom det man skriver innan inlägget skickas. Ska naturligtvis stå "Konkurs har varit ordet på alla hockeyälskande engelsmäns läppar...", men det antar jag att du redan förstod.

Eller var det det där med hockeyälskande engelsmän som du inte fattade?

Paddan:

Förlåt, men jag förstår inte riktigt det här påståendet: "Konkurs har varit ordet på alla hockeyälskande engelsmän" - kan du vidareutveckla det?

westerlind:
Eftersom att advokaterna gav det svaret så måste det ju vara sant. Väljer här att citera Homer Simpson: Mmmmmmm, donut!

« · 163011 · »