1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535090 inlägg · 4128 ämnen
« · 171805 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66:

Jag är (var?) bäst på 400 meter. Det är precis lagom för att ge allt men ändå orka hela vägen. Dock har jag inga siffror att presentera.

Fan, jag kom just på att det kommer att kännas som ännu mer *tänkatänka* när westerlind skriver inlägg nu. Så jobbigt!

knaskamilla: Min dator gör 0-100 meter på tjugo sekunder blankt. Själv så gjorde jag det på 11.32 sekunder blankt när jag sprang skol-dm-finalen för Nivrenaskolan 1982. Dessutom sprang jag på kolstybb utan spikskor. Men det här var ju när jag var ung och dum, numera är jag bara dum..

Djävulskt vad snabb min nya dator är, jämfört med den gamla! Nu märks det verkligen att jag har ett bredband på 10 Mb. Yeah.

Sv: Friscos bildgåta #9
Tack alla för responsen för bildgåta #9. När ni minst anar det dyker nästa gåta upp. När och vilket nummer den har vet ingen, inte ens jag. Sov gott alla.

ZZZZ z z z z zz ...... .. . . . .

Björn VII: Interå. Ska jag vara ärlig så var jag helt säker på att detta var en slamkrypare upplagd för en sån som westerlind.

Om jag skulle ha svarat ärligt på bildgåta #9 så skulle det ha blivit Furuviksavfarten istället.

Även en blind miike hittar emaljögonen i fickan ibland.

Chatten med Brithén
Någon som var med?

Frisco:

Jag skulle ju kunna göra det, men man kan ju alltid skylla på #91 "Näslund" oxå! :-)

Frisco:

Jovisst. Den däringa viadukten har krävt mången dödsoffer i nollvisionens illusionsvärld. Har för mig att det ytterligare breddades på viadukten så sent som förra sommaren.

Den värsta olyckan som har inträffat där var när en fullastad AGA-gaslastbil (24 ton oxygen) frontade med en gammal Volvo 142:a. Hela Nolby låg i farozonen för en eventuell explosion. Hur det gick för föraren i Volvon? Inte bra!

Detta tåls att tänka på när man susar förbi på den lömska Nolbyviadukten.

Krama varandra i trafiken...

Björn VII: Du kan ju skylla på att du inte åkt förbi där sen igår=)

Frisco & miike:

Skönt att ha fel någon gång, eller börjar man bara bli gammal? :-)

Frisco: AHAAAA, vägbygget=) TACK!

mike66: Vad var 99??

Frisco: Ujujuj vilka svåra frågor du ställer. Tiden går fort då man har roligt men jag har för mig att det var -98/99.

mike66: Tack för inbjudan=)

ÖMK Rundbana är tyvärr inte med i elitserieomgången som går i Nolby. Tråkigt faktiskt.

I övrigt på isracingfronten kan rapporteras att Världsmästarklubben ÖMK har 100% vinster i säsongens tävlingar. Stefan Svensson vann Master of Spikes i Berlin igår.

Frisco: Sväng in där som bilden visar och ta sedan första höger. Andra vänster och andra kåken på vänster sida där bor miiike.

Kom gärna in på en kopp när det är isracing i byn nästa gång. Måste väl vara pågång nu när vi har haft lite minusgrader de sista två veckorna. Njurundatjurarna måste vara sugna nu ;)

Fortsätter du vägen raktfram alltså mot Matfors och inte svänger av första höger så kommer du att få beskåda¨"The New Löta Arena" på vänster sida om du har ögonen med dig i fickan. Ser du någon som sitter i en gammal blå Zamboni(årsm 1977) och irrar runt runt runt på isen så är det troligtvis spol-miiike som är i farten.

Frisco: Må vara men jag såg det inte förrän mike svarade på live...

Frisco: JUH

:elmaco:

mike66: När byggdes vägen just där skylten finns?

Tycho: Den hade ju legat ute i flera timmar=)

Frisco: Ash... det där hade juh jag kunnat också...

Frisco: Aj faan hur kunde jag glömma bort det gamla brukssamhället Matfors.

mike66: RÄTT (tror jag). GRATTIS!!! Skickar med den riktiga bilden.

Frisco: Påminner lite om viadukten hemma hos spol-miiike vid Nolbyknölens fot. Jag chansar på Nolby. Klockren elle?

luring: Fel med Gävle. Förresten har väl Gävle inte vunnit guld sedan 1957.
Sen minns vi alla år 2000. Sedin 2, Sedin 2, Weinhandl 2.

Frisco: GÄVLE ?
VÄGEN TILL GULD-RIKET 99

Björn VII: GÄVLE
VÄGEN TILL GULD-RIKET 99

65 Selander: Söderhamn är fel. Då skulle man kanske sett nåt flygplan i bilden?

En back öl och Westerlind för Werna? 2 backar öl och ingen Westerlind vore bättre=)

Frisco: Söderhamn?

Förresten är det ok om ni får Westerlind och vi få Werna samt 1 back öl i utbyte.

Millwall (West Ham Kiss My Ass)
Länken är till en intressant artikel i Dagens Nyheter om fotbollsklubben Millwall i London.

Sv: Hmm. Enström?
MartinSedin: Blir det nåt slutspel för dem?

MartinSedin: Ja så var det.

Wewillwintoday: MODO vann mot Hammarby med 6-5 efter straffar och losade mot Huddinge med 1-2 efter straffar.

El Maco: Viksjö? Nej nej...

Frölunda85's tråd
Har inte ni någon låt som går typ: Röda vita gröna, alltid lika sköna, MODO hockey såklart. ??

Sv: Någon har glömt...
samjo: En rätt gammal elvisstrip. Hedvig har ju inte permanentat hår längre.

Äre avfarten från Deltavägen mot Viksjö och så dårå? Men vad står det på skylten... Äh, jag säger Timrå.

Mutkolven från Long Island (öster om Manhattan):

Jag tycker det är tråkigt när di håller på med seriösa svar på dina tävlingar, det leder ju troligen till bara till ett evigt bjäbbande utan chans att hitta rätt svar. Så jag ger dem en kvalificerad ledtråd (?).

Vägavsnittet finns i Y-län, och är producerat under åren 1993-1997 (ungefärligen).

knaskamilla: Fel, fel.

Frisco:

Om jag får vara med och gissa så gissar jag på Bollnäs eller Edsbyn (det är i princip samma sak). Om det är fel så har jag ingen aning, och ska inte gissa igen.

Hmm. Enström?
MODO vann iaf borta mot Huddinge i J20 Superelite när Tobias Enström och Kristofer Persson var med på straffar 6-5.

Normalt sett brukar Brithén alltid skriva vad alla spelare i truppen, håller hus. Dock är inte så fallet idag. Enström verkar då inte följa med till Stockholm, och han har väl varit bänkad nu plötsligt i 2 matcher i rad om jag inte misstar mig?

Björn VII: Glada Hudik äro fel.

Frisco:

Alla vägar bär till Hudiksvall, igenkligen.

Friscos bildgåta #9
Vad står det på skylten under det överstrykna?

Sv: Sådan far, sådan son
MartinSedin:

Riksintag från hela Hockeysverige...

Sådan far, sådan son
Idag presenterades kullen som har kommit in på hockeygym hösten 2003

Antagna till ishockeygymnasiet i Örnsköldsvik
Följande spelare, födda 1987, är antagna till ishockeygymnasiet i Örnsköldsvik läsåret 2003/2004:

Målvakt
Niklas Wallberg, Sveg

Backar
Johan Nordén, Kramfors
Mattias Olsson, Domsjö
Anders Sehlin, Sollefteå
Niklas Öhman, Sollefteå

Forwards
Johan Dahlberg, Kramfors
Alexander Lundqvist, Örnsköldsvik
Andreas Molinder, Ramsele
Johan Nilsson, Själevad
Niklas Sjödin, Härnösand
Alexander Sundström, Umeå

Olsson, Sehlin, Öhman, Dahlberg, Molinder, Nilsson samt Sunström har juniorlandslagsmeriter.

Ja, Alexander Sundströms far heter visst Patrik Sundström....

Sv: MODO:s hjärta
samjo:

...dessutom var det ju det där med att de inte har förlorat en match som Werna nätat i den här säsongen. Det är coolt. Hoppas han slår till igen i morgon...

MODO:s hjärta
Apropå pulserande rött kroppsorgan...
Vad är stort, rött och bultar för föreningen MODO Hockey?

Svar: Magnus Wernbloms hjärta!

Inte nog med att Wernblom gick upp i ledning i MODO:s interna poängliga med sitt 12:e och 13:e mål i lördags. Han ligger nu på delad andraplats i Elitseriens målliga, där endast Niklas Andersson har gjort fler mål (15 st). Men Werner har bättre målsnitt eftersom han missat 4 matcher.

-When the going gets tough, the tough gets going! (Fortsätt kriga Werner!)

Frisco: Kul seriestrip! :)

Frisco:

Äh. Kan väl inte jag rå för, heller!

knaskamilla: Mycket 6-snack. Usch på er.

« · 171805 · »