1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535096 inlägg · 4128 ämnen
« · 174602 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Aftonbladet
knaskamilla: Frölunda?

Aftonbladet
"Vem är bäst i elitserien? Vem har bästa skottet? Vilken ishall är trevligast?
Det är fler än Sportbladet som undrat om sanningen bakom elitserien.
Nu har Sportbladet tagit reda på fakta – av huvudpersonerna själva. Samtliga elitserielag har deltagit i Sveriges största enkät om elitserien.
Först ut i serien är Frölundas Jonas Johnson, som framröstats till bäste spelare i elitserien. Han fick nästan dubbelt så många röster som Thomas Rhodin, Färjestad, som kom tvåa i undersökningen.
I morgon: Spelarna röstar fram elitserien mest överskattade spelaren."

Skojigt. Får mig att tänka på Sedinarna och Frölunda, av någon anledning.

Sv: Tv 4
Wewillwintoday: Jag tycker det är härligt med en halvtimme Svensk hockey. Ja det var allt.

Wewillwintoday:

Dom måste även ha taskig tidsuppfattning när man anser att det var länge sedan Johan Asplund stog, typ två dar...

Sv: Nu vill jag höra allt om den här matchen
knaskamilla: Ja, jag säger inte emot er.
Det är väl konstigt att just de bänkas som jag sade. Men hellre dem än Enström och Hedlund enligt mitt tycke.

Frisco: Jag förnekar inte detta.

Lumber Jack: Det är så låg nivå på det programmet att det är helt otroligt. 10 program gick åt att tjata om Brynäskrisen, nu väntar väl ytterligare 8 program med nya Linköpingkrisen...

Tänk om SVT kunde göra ett hockeykväll precis som de gör fotbollskväll. Det skulle vara guld värt för hockeyn.

Det mest tragiska med tv4-sporten är ändå att Johan Edvall glider runt och verkar vara överallt, han förstör inte bara hockeykväll utan även trav, tipslördag och precis alla andra sportevenemang som finns i tv4.

Frisco:

Ja, och man fick till och med se alla MoDomål och inga FBK-mål!

Wewillwintoday:

Inte helt oväntat (läs: totalt jätteväntat) fick Lindh bara ett + i AB. Han var ingen höjdare!

I övrigt förstår jag inte hur man kan låta Wilde spela när Milo (och kanske MaJo?) sitter på bänken.

Lumber Jack: Dock härliga 30 sekunder=)

Tv 4
I dagens hockeykväll om c:a 30 minuter lyckades pajaskanalen visa HELA 30 sekunder av MoDo - Gnällspikarna från Värmland. Imponerande.

MartinSedin: Wilde har väl varit bänkad i 2 matcher i rad.
Att han får chansen igen att visa vad han kan är väl inget konstigt?
Kanske konstigt dock att det blev just på Milo och Johanssons bekostnad, men hellre dem än Enström och Hedlund enligt mitt tycke.

Wewillwintoday: Visst kan det vara bra att vila vissa spelare men jag förvånas fortfarande hur Wilde får chans på chans utan att visa någonting.

Damgaard och Lethinen var mycket bra idag och Brithén berömde också Enström.

Werner mot 200....
Werner har tre gånger i sin karriär gjort mer än 20 mål i Elitserien och han verkar vara på god väg mot en fjärde säsong.

96/97 är Werners rekord säsong med 26 mål och frågan är inte om Werner slår detta rekord om han fortsätter i samma takt.

Hur som helst så står han på 187mål efter kvällens match och närmar sig topp 10 med stormsteg. På tionde plats återfinns Jonas Bergqvist med 193.

Magnus har också "bara" 83 mål upp till LG Pettersson som är den bästa målskytten genom tiderna.

MartinSedin: Som Frisco sa tidigare. Eftersom vi har så många backar kan det vara bra att låta nån back vila här och där...

Frisco: Milo o Martin satt på bänken hela matchen, dock fick Wilde spela...

Wewillwintoday: Det var i alla fall 4 kedjor. Bakåt såg jag inte till varken #27 eller #16, men nån annan kanske gjorde det?
En härlig kämpaseger i vilket fall.

Nu vill jag höra allt om den här matchen
Gick Brithén runt på 4 femmor?

Läste just att det var en riktigt riktigt bra hockeymatch.. Härligt att det går så bra fortsatt hemma.

Lehtinen - Wilde?

Enström spelade bra?

Sv: Eldkvarn
Mano:

Norrköping, ett fint gammalt MoDoit-fäste, av någon pappersmässig anledning. Skulle det sen visa sig att även någon medlem i Spånka NKPG har liknande hockeyböjelser så börjar man ju nästan nära ett hopp om frälsning för det gråblaskiga trance-näste som idag kallas "Ö-vik". Sen ska man väl aldrig underskatta möjligheten att hitta musikaliska plantor i reggae-nästet Skärblacka heller...:-)

Sv: Eldkvarn
Mano: Jag citerar Eldkvarn: Ikväll ikväll ikväll ikväll.... slut citat.

....och det ska det lilafula laget få sota för.

Eldkvarn
Jag måste omvärdera det gamla gubbgänget Eldkvarn som var här på mitt jobb idag. Plura kom inrullande på mitt rum och ville skaka tass för att min Modohalsduk hängde från taket. Han och brorsan håller ju också på den röda armén.
Ett förträffligt band således.

Sv: Friscos bildgåta #10
mike66: Söder om Söder också....

Frisco: Den var inte lätt den. Jag tror att jag återkommer när jag tänkt färdigt.

65 Selander: Ok. Denna gången befinner jag mig söder om Nolby, ja söder om Gävle också.

Frisco: Du får väl ge lite ledtrådar, ser ut som Veda *ler*

Frisco: Jag gissar att ingen vill veta.

Sv: Skottvilliga MODO!
MartinS:

Statistik borde vara en folkrörelse. :-)

MartinS: Jag tycker att Antos ska få ett ASSIST för sin första snygga dragning som lurra bort hälften av försvararna å det grymmmmaste. Men han gjorde faktiskt 3:e assisten=) Skulle inte alla spelare som befinner sig på planen vid mål få ett assist?

Frisco: Nope, men däremot borde inte Antos få nån serru... men svensk statistik går ju inte o lita på... undra vilka virrpannor som håller i den egentligen. :/

knaskamilla: Har kollat matchklippet igen och ser vid MoDos 1-1 mål att Antos passar Hlinka som passar Werna som passar tillbaka till Hlinka som gör mål.

Borde inte Hlinka få ett assist han också då?=)

26.43 1 - 1 EQ MODO 30. HLINKA, Miroslav
(9. WERNBLOM, Magnus
10. SÖDERBERG, Anders)

Sv: Vad händer i Nyköping?
Frisco: Hmm, intressant....hockey, turkiska bad och cyklop i ett och samma inlägg.

Wewillwintoday: Äh, inte så allvarligt. Eftersom du skriver saker som :

-Nu kräver jag.....
-Gå ner på 2 femmor så det blir lite resultat för i ******.
-SKÄRPNING!

och mycket mer så får du väl vara beredd på nåt bitskt svar från en hammamatchcyklopmänniska=)

Sv: Brithéns chat
westerlind:

Hörrudu, det ska jag tala om för dig, att min granne tyckte minsann att det syntes på min kropp att jag tränar. Så det så!

Man kan förresten börja undra om det kanske är så att du till och med coachat Brithén i denna tangentbordsteknik? Att du är smygmodoit vet vi ju sedan länge, men du kanske har mer koppling till MoDo än vad någon kunnat ana...

knaskamilla:

Jag blir alltmer imponerad av Brithén. Först berömmer han Brynäs spel och nu det här: Äntligen en modern modoit. Fler och fler frångår nu det ergonomiskt förkastliga Lunarsprattlet, där alla fingrar hysteriskt fladdrar över tangentbordet. Fältstudier i Härnösand har påvisat att denna teknik orsakar återkommande dubbel- och trippelinlägg.

Att istället skriva med den nya ekonomiska tekniken som omväxlande använder två fingrar på varje hand ger finfina resultat i skrivhänseende och ger dessutom en stilig och vältränad kropp.

knaskamilla: Dubbel pull...

Lumber Jack:

Om man tittar på bilden av Brithén kan man notera att han och westerlind kör samma teknik när de använder ett tangentbord...

Lumber Jack:

Vilken tid det tog!

Brithéns chat
Den ligger ute på ÖA nu.

Sv: Bilder man minns
NuMountain: Extrasten, är det han Stanley det? Eller är det någon fd vikarie till Sten "Kontrapunkt" Broman?

El Maco: Hasse har förmodligen en massa extrasten i badbyxorna.

El Maco:

Jag hade tippat 80-0. Jag hade lite fel.

NuMountain: Inte i någon aspekt. Alla kan ju inte vara lika fina i badbyxor heller.

knaskamilla: Go SSK go!

El Maco: Hasse är inte estetisk.

NuMountain: Hasse Andersson hade behövt mer sten eftersom han skriver MODO och inte MoDo

Wewillwintoday: participitera i lite julkänsla istället! Inför julfesterna...
www.rancon.co.uk/sober/index.html

NuMountain:

Jag har gjort samma sak, fast uppe på fjället. Tycker att Helagsrenarna behöver få lite allmänbildning de också!

NuMountain: inte undra på att man blir lite segerviss av sådan stimuli.

knaskamilla: Det ligger mycket i det du säger. Självklart försöker han förbättra den -viktiga- allmänbildningen på ön.

Frisco: Men va faan är det här?

Det enda jag sa var typ att MODO måste rycka upp sig ang. bortaspelet, annars kan vi glömma slutspel... Och så är det ju...

Jag förordar ingenting. Jag participiterar på ett forum och har åsikter precis som alla andra. Jag känner mig påhoppad här...
Det är ju inte precis som om jag har sagt eller gjort något som du kan ta illa vid. Självklart stöder man ett lag i motgång och medgång, och det är det jag gör. Mina åsikter är ganska säkert bristfälliga och irrelavanta(som du nog tycker), och ja (!), jag är en internetsupporter i den månen eftersom jag inte har råd att flyga till Ö-vik varje dag för att se matcherna. Jag ser dem på PPV när jag kan och åker till Scandinavium när de spelar här. Något annat val har jag inte just nu.

« · 174602 · »