1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536464 inlägg · 4131 ämnen
« · 207369 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DM-final
Lumber Jack: Bara om du för ;)

Lumber Jack: Jag har också lyssnat - vilket raggargung.

Sollefteå - hårdrockens högborg

Lumber Jack: Ja visst ja, f´låt.

Lumber Jack: På måndag.

Frisco:

För oss som bor centralt... I morgon spelar vi igen och inte mot IK Polar utan Solle Håkki, (ingen själ). Ni är alla välkommna till Niphallen.

65 Selander: När du vill, tid och plats...

Sv: Djurgårdare undrar...
carina:

Jag tyckte att hon mumlade något bilen om att "åka 60 mil för att se dem förlora..." och "jag ska aldrig mer heja på spelarna när de kommer in för uppvärmning".

Ska försöka komma ihåg att hälsa.

knaskamilla: Haha, så det är Foppa-Frenzy? Ja vad annat kan man vänta sig vid ett besök i de trakterna? Det är ok ändå hör du. Tror inte hon kan ge mig en särskilt upplyftande bild iaf. Hälsa =)

carina:

Jag ska se vad jag kan göra. Risken är att innan min mor visat henne alla videoband med Foppa på så har du somnat för länge sedan... ;)

knaskamilla: Ahh, så du har Ami där. Visst, tjata på henne att komma upp och ge mig en bild av matchen som jag VILL ha ;)

carina:

Det sitter en tillrest DIFare, som var på matchen, i källaren under mig för tillfället. Om du vill höra hur matchen var ur ett Djurgårdsperspektiv kan du alltid testa med att fråga henne (tror hon kallar sig Ami på HS)...

poffa:

Jag ville mest veta varför man inte hört ngt om honom, men tack ändå! ;)

Jag har naturligtvis också sett att han har svårt att fånga puckarna. Jag säger dock något i stil med vad jag hört en modorator säga: MoDo vinner ju matcherna när han står, det är väl det viktiga?

Han GÖR ju de där idioträddningarna - faktiskt.

För övrigt tycker jag att det är synd att det kommer ett uppehåll precis nu (vilket jag kommer att ta tillbaka om det går lika bra eller ännu bättre för MoDo efter uppehållet... ;)).

NuMountain och Poffa: Tackar så mycket för det. Då vet jag lite mer. =)

carina: Djurgården kan knappast ha kommit upp i sin normala standard, men Modo spelade disciplinerat. Modo styrde det mesta i första, utan att för den skull komma till några större farligheter. Skottstatistiken är verklig, men kanske inte helt överrenskommande chansövertaget. Spelet styrde dock modo. I andra startade DIF riktigt bra. Hittills hade matchen varit riktigt snäll, för att inte säga mesig. Kanske var Diffarna övertaggade för att man nöjde sig inte med att vara aggresivare i spelet, man blev aggressivare fysiskt också. Man blev helt enkelt fulare med efterslängar och så vidare. Det här drabbade laget med ett antal olyckliga utvisningar, som inte var orättmätigt. Snarare skulle det ha dömts ut några till när DIF låg som mest pyrt till, men domaren tyckte väl att det fick räcka med spelövertag för Modo. I tredje startade återigen DIF väldigt frejdigt. Den här gången stod Modo upp och resten blev en transportsträcka. Segern var alltså odisskutabel och rättvis. För oss känns det fantastiskt att formen verkligen var det vi trodde. DIF var det ultimata testet.

knaskamilla:

Vill du höra något om Hirsch? Okej!

Mannen som har stöten i plocken. Han har förvånansvärt svårt att fånga puckarna. De ramlar hela tiden ut och dansar runt framför honom. Visst har han varit bra de senaste matcherna men man ser ofta att han är felplacerad i målet. Det är därför som han måste göra idioträddningar.

Nä, efter uppehållet är lugnet Riksman tillbaka i kassen igen. Snittet insläppta mål kommer då att sjunka från 1 mål/match till 0,5 mål/match.

poffa:

Var det i DIFs första PP som de överhuvudtaget inte lyckades vara i MoDos zon samtidigt som pucken? Det var i vilket fall som helst helt underbart att se. Lysande BP.

Såg just att Werner och ngn till fått fyra plus i AB, men ingen fem. Fanken vad de slarvar nuförtiden! (Jag tror dock att det endaste pluset på domare Sjöberg är rätt och riktigt.)

Det var förresten länge sedan man hörde något om Hirsch från dig, Per. Warum?

carina:

Denna gången ljuger inte skottstatistiken. Djurgården hade förvänansvärt svårt att komma in på mål, ja till och med svårt att komma in i zon. MODO var allt som oftast först på de puckarna och gav faktiskt inte DIF en rilktig chans.

Enligt mig var detta MODO:s bästa match denna säsong. Länge sedan det såg så stabilt och säkert ut.

Sv: Live från Kempis
poffa:

vat? what? vet! Jaha.

Djurgårdare undrar...
...hur matchbilden såg ut. DIF fick inte iväg många skott så det verkar inte som de hade så mycket spel egentligen. Särskilt inte med tanke på att både Ottosson och Micke J var borta. Men statistik är inte allt. Så, någon som var där, berätta please =)

scim:

Varför räknar du upp det ni INTE har gemensamt? De sakerna vat vi ju redan.

scim:

Fanken, vad bra jag är! ;) Vem av er är det förresten som har "det där lilla extra"?

knaskamilla:

Nu när jag ser det så är vi ruskigt lika till både vikt och längd, det skiljer en cm och ett kg.

poffa:

Jag vet inte så noga. Kanske är de ungefär lika långa?

knaskamilla:

Jag stöter ju inte på min numres (!?) fru.

poffa:

Det vinnande leendet, skådespelar-talangen, spelsinnet och tjeckiskt öl.

knaskamilla:

Det enda scim hade gemensamt med KaHlinka var väl tröjan eller?

scim:

Äh, vadå? Du försökte ju inte ens sätta in en stöt...

Frisco:

Jag vidhåller att Hlinka var vinnaren, även om han är Hlinka.
Jag såg föresten Slinka Hlinka idag, jag vet inte om hon blev imponerad av #30x2.

Sv: Truppen spikad
nikki88:

Jag känner mig mobbad. Jag skrev redan igårkväll (eller -natt) vad jag tyckte om att de inte värvat någon, och lade dessutom ut samma länktips som du lade ut. Fan, vad det suger att inte vara profil!

PS. Har ni haft mötet än, modoratorer? För det är väl nästa vecka nu?

Frisco: ang låten, får jag lov?

Frisco:
Hmm...det har du nog rätt i.
En sån där crew cut, vad för slags slag är det?

Paddan: Husum-Jocke-Åke har bara ett slag i boxning. Uppercut!

Frisco:
Själv så tycker jag det är fruktansvärt att Husum-Jocke måste gå in och försöka slåss. även han.

Lumber Jack: Snart en spännande DM-final i Sollefteå. Det ryktas om att Sollefteå redan tagit en stor ledning. Skickar med en liten härlig låt till hemmalagets ära.
Lyssna och njuuut!

scim: Jag skulle inte heller säga att Martin Johansson åkt på en snyting även om han gjort det.

Frisco:

Visserligen var det Magnusson som fick Hlinka på fall, men när de väl låg ner var det definitivt Hlinka som hade övertaget och Magnusson låg mest och försökte skydda ansiktet.

poffa, Frisco, Jonsson8:

Slagsmål, slagsmål, slagsmål - är det allt ni har på hjärnan? Nåja, tur att man har tillgång till hockeyintresserade kommentatorer för att få reda på vad som egentligen hände.

ZZZzzzZZZ

ttv.tv2.dk/index.php?side=215

Frisco:

Kan inte annat än att hålla med dig om fighterna. Skall man utdömma en vinnare mellan Werna och Tjärnqvist så vinner Werna den. Dock var det mest tröjdragning och inga rejäla slag.

Hlinka hade dock en chans att sänka Magnusson i slutet av fighten. Trots starkt övertag för Magnusson så hamnade Hlinka överst och hade chansen att slå på liggande spelare men lät bli och markerade bara slag mot ansiktet. SJälv hade jag inte kunnat hålla mig utan jag hade slagit näven i visiret bara för att riktigt markera.

Jonsson8: Magnusson van klockrent över Hlinka. Hade det varit proffsboxning hade domarna gett ungefär 119-112 i poäng till Magnusson.
Fighten mellan Wernblom och Tjärnqvist var en liten stående fight med två linjedomare emellan de två som försökte slåss. Lillåke kan ta åt sig lite av äran för att de två inte fick matchstraff.

Jag tycker att domare Sjöberg dömde rätt i båda situationerna.

poffa: Jag tycker också att Rådbjer är den bästa domaren. Han kan göra bort sig och ändå vara bra, ungefär som Pierre Hedin=) Sjöberg ska dock ha stor credit för att han visar väldigt tydliga tecken (vid utvisningar).
Jan Tommos, Nykvarn är enligt mig den sämsta domaren nånsin.

Vem vann förresten fighten mellan Hlinka och Magnusson? Tycker att Magnusson var mest aktiv i början och fick in ett par träffar men sedan kom Hlinka igång, men såg ej riktigt om han fick in några bra träffar från min position, någon som såg?

Lite konstigt också att det bara blev 2+2 för Wernblom och Tjärnqvist, de hade ju kastat handskarna med, är det inte automatiskt 5+20 då?

Tyckte även det var konstigt i matchen mot Leksand när Tobias Holm kastade handskarna mot Wennerberg men bara fick 2+2, och denne Holm vevade på för fullt idag med mot Erik Kakko i Frölunda såg jag på fyran...

Wewillwintoday:

Ja, då har vi definitivt inte samma syn på de svartvitrandiga.

poffa: Hehe, ingen är perfekt. Jag vill dock hävda att han är dubbelt så bra som "hyllade" Ulf Råbjer som jag tycker är riktigt dålig.

Wewillwintoday:

Ja du, om Sjöberg är eliteseriens bästa domare så bävar jag. För han var då idag inte speciellt uppmärksam eller konsekvent. Eller vad sägs om att missa Staffan Kronwalls yxhugg på Janne Öberg (en förseelse som börde renderat matchstraff) för att sedan ta ut en Djurgårdare för skit och ingenting.

Nä, inför proffsdomare och tvådomarsystem NU!!!

Sv: Werner mot 200...
Björn VII:

Men i nästa års Hockey:
Erkki Laine: 193.

Grrrrr.....jobbig verklighet, en gång till då: the world according to Von Konow:

1).Lars-Gunnar Pettersson IFB/LHF.................272
2).Håkan Loob FBK.......................................262
3).Peter Gradin MoDo AIK/AIK........................216
4).Jens Öhling DIF/SSK.................................210
5).Tore Öqvist IFB/LHF..................................205
6).Jan Larsson* BIF/MoDo Hockey/BIF............205
7).Anders Carlsson BIF/SSK/BIF/VIK/LIF..........195
8).Lars Hurtig LHF.........................................194
8).Magnus Wernblom* MODO Hockey..............194
10).Jonas Bergqvist LIF..................................193
10).Erkki Laine FBK........................................193

Sv: Werner mot 200...
MartinSedin:

Du komma med swehockey.se-stats, jag komma med Von Konow-stats, men ingen skillnad för Werners placering hursom...:-)

1).Lars-Gunnar Pettersson IFB/LHF.................272
2).Håkan Loob FBK.......................................262
3).Peter Gradin MoDo AIK/AIK........................216
4).Jens Öhling DIF/SSK.................................210
5).Tore Öqvist IFB/LHF..................................205
6).Jan Larsson* BIF/MoDo Hockey/BIF............205
7).Anders Carlsson BIF/SSK/BIF/VIK/LIF..........195
8).Lars Hurtig LHF.........................................194
8).Magnus Wernblom MODO Hockey...............194
10).Jonas Bergqvist LIF..................................193

Just på Erkki Laine vet jag inte vad de har hittat på inne i den skumma servern. Han fick helt plötsligt ett 50-tal mål till när den där databasen slogs igång, men whattahe...

Sv: Juniortvång i Elitserien?
MartinSedin:Tommy Boustedts förslag är dåligt och främjär inte hockeyn! Man ska spela med dom som tar en plats i laget.

Werner mot 200...
Med ytterliggare två mål ikväll så tog Werner ett stort steg mot att få göra mål 200 redan denna säsong.

Målligan i Elitserien genom tiderna

8 Magnus Wernblom 194
Erkki Laine 194
Lars Hurtig 194

7 Anders Carlsson 195
6 Tore Öqvist 204
5 Jan Larsson 205
4 Jens Öhling 207
3 Peter Gradin 216
2 Håkan Loob 262
1 LG Pettersson 270

Detta borde innebära att efter nästa säsong så kommer Werner att vara TREA genom tiderna i alla tiders skytteliga. Tänkk då också på att om några säsonger så kommer han kanske att få #21 som centerkompis och då kommer väl målskörden att öka?

Juniortvång i Elitserien?
Tommy Boustedt senaste förslag är att införa juniortvång för Elitserielagen. Alla lag ska innehålla minst två juniorer. Frågan är om detta verkligen är lösningen på problemen? Hur mycket istid kommer dessa juniorer att få om de är bara med i laget pga kvottering?

Om detta förslag går igenom redan till nästa säsong så antar jag att MODOs spelare heter Tobias Enström samt Kristofer Persson. Frågan är vad som händer om båda dessa är tex skadade en match? Tvingas MODO kalla upp ytterliggare två juniorer då? Tex Daniel Sondell och Nicklas Johansson?

Dessutom vill de höja TV Pucksåldern och hur ska detta påverka på något sätt? Detta i sin tur innebär att man söker till hockeygym innan man spelat i TV Pucken. Kan nog bli lite svårare för folk att anta spelare då

MartinSedin: De är upplagda nu hehe :)

« · 207369 · »