1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536507 inlägg · 4131 ämnen
« · 209548 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Konstiga hockeysouvenirer
mike66:

Tråkigt med monopolet på den svenska souvenirleverantörsmarknaden :-)

www.modohockey.se/store/index.cfm?Kat=6

(Det är en dag för tankbilar idag f.ö...svavelsyretankbil fick vi imorse, efter lite hostattacker tror jag nog att missilen är hanterbar, spara Barsebäck 2 bara - annars kanske jag blir lynchad när folk får syn på mina tankbils-supplies :-)

knaskamilla: Det är inte sant. Ni har också sånadäringa råfula kapsylöppnare ;)

Sv: Friscos bildgåta #99
65 Selander:

Vilket påhopp!

När jag var yngre gjorde jag förresten massvis med andra saker än satt vid datorn. Byggde kojor i skogen, lekte att jag bodde på gigantiska stenar (vilka inte är gigantiska längre), eller att jag var ute och åkte båt (i en jättestor trälåda), lagade mat bestående av olika sorters bär, tillverkade parfym av gräs, byggde städer i sandlådan etc. Här har jag dock inte så mycket trädgård, så jag sitter vid datorn i stället.

mike66:

Har inte TIK några sådana kapsylöppnare till försäljning?

Björn VII: Imponerande. Klapp klapp klapp ;)

Jag skickar en kryssningsrobot å de snaraste. Igenkligen var det juh hockeysouvenirer det skulle handla om men en hjälm är en hjälm är en hjälm.

Ps. Bränsletanken rymmer bara 300 l miljödieselolja. Men det blir ju vad det blir i alla fall. Själv använder jag värmepump.

Lumber Jack:

Som coach för ett lag där han får så pass stort utrymme att det blir oundvikligt att han "fixar" loggan kanske?

mike66:

Appappapp!

Kapsylöppnare från Broberg/Söderhamn Bandy!

Ro hit me Saddam supplies!

samjo:
Lyckas ni klura ut vad det här fula är för något så har ni vunnit en fulltankad tankbil från Irak (packad och klar).

Ps. Det är inte samma hjälm som Werner en gång i tiden hade på skallen. Det är en souvenir.

Bra film till kameran
Apropå kameror så bifogar jag denna trevliga reklamfilmssnutt.

Frisco: Vilken film i kameran använder du?

Frisco:

Den ena Färjestadsluvan (116t.jpg) var ju ett riktigt presenttips - jag tror jag är kär. Men... är det verkligen hela bilden du skickat med? Är det inte ett billigt plagiat baserat på originalhjälten som syns i bifogade fil?

www.knuten.liu.se/~krime250/Nollberga/motorh.jpg

Frisco:

Hellgren: - Svenskarna missar helt markeringen där.
Det mänskliga ögat i kontakt med hjärnan: - Vilken lysande 40 meters passning, skar som en skallpell genom det svenska försvaret.

Kort sagt: en irriterande idiot.

Lumber Jack: Javisst.

Hellgren: -Där skriver vi målvaktsräddning Robban.
Perlskog: -Men Gentzel var ju inte på bollen. Det var ju skott utanför.
Hellgren: -Ja men Gentzel täckte ju målet.

Frisco:

Du pratar alltså om mannen som alltid anser att Sveriges motståndare har mer tur än skicklighet, oavsett hur matchen ser ut?

"Strålande räddning av Gentzel, han har tur där den slovenske målvakten"

Lumber Jack: Jag säger som FD landslagsmålvakten Hellgren gör 100 gånger under varje handbollsmatch han kommenterar: OTROLIGT!!!!

Frisco:

Det verkar som om klubben med de färgblinda tröjinköparna har satsat stort på Medeltidsveckan i sin sportchefs gamla hemtrakter. Maken till narrkreation har man inte sett sedan man senast plöjde en Johan och Pellevin, och det var ju ett bra tag sedan.

Frisco:
Tycker det verkar på bilden som att Richter helt plötsligt fått ett enormt anfall av puckrädsla eller kan det möjligen vara någon slags upptrissad gummifeber.

Frisco: Dessutom tar man betalt för dom...

samjo: Dessa två Färjestadshuvudbonader borde få en plats på din topplista direkt.

www.farjestadsbk.se/sbp/fbkshop/shopbilder/produktbilder/115.jpg
www.farjestadsbk.se/sbp/fbkshop/shopbilder/produktbilder/116t.jpg

Frisco:

Vad gör han sig bäst som, han den avsatte, som coach eller utvecklare av logotyper?

Lumber Jack: Vilken länk du satt dit. Kunde du inte skrivit varningstext?
samjo: På min länk kan man se ett tyglejon som inte är snyggt,

samjo:

Det är bara att välja och vraka.

Konstiga hockeysouvenirer
Foppa som beanie bear. Only in America?? :)

www.pucks.net/images/nhl/nhl-forsberg.jpg

Även Jaromir Jagr och Brett Hull finns med som mjukisbjörnar. Fast Brett Hulls's björn måste helt klart vara den fulaste någonsin. Vem skulle köpa den??

www.pucks.net/images/nhl/nhl-jagr.jpg
www.pucks.net/images/nhl/nhl-hull.jpg

Tävling: -Hitta en fulare souvenir än Hulls Beanie Bear. Ni har till midnatt på er.

scim: Eller så frågar jag bara min far, ett utav de få ännu levande oraklen från the city of Frånö. Han vet det mesta vad som hände där i trakterna kring 1930/60-talet. Jag har förresten varit på auktion i Frånö, det är väl det mesta jag kommer ihåg från mina alltför mörka barndoms tider.

Nu - upp på Löta för att vänslas med Eulalia.

Ha en bra dag alla så ses vi i natt igen.

mike66:

Fiskjabäcksbron är nog något du ej kan googla dig fram till, inte altavisitera eller yahoolera för den delen heller. Det säkraste sättet att lokalisera den är nog att jag tar ett foto med min digitalkamera vid nästa Kramfors-besök alternativt att du skaffar en orienteringskarta över södra Kramfors och/eller Frånö.

scim: Ok, tack. Nu fattar även jag. Tror att det blir stillestånd på bildgåtorna ända till ikväll.

Frisco:

Det kan ju bero på att folk gissade tills någon listade ut det rätta svaret, och en annan fann det rätta svaret.

scim: Det är ju där som skon för det mesta klämmer. Man vet inte riktigt på vad eller var man ska söka. Förresten, var det du som svarade Fiskjabäcksbron igår på min bildgåta? Min fråga blir då ännu snarare till dig eller Frisco eller någon annan:

Hur söker jag på Fiskjabäcksbron och vilken sökmotor ska jag använda mig utav?

scim: Jag har ingen aning om nånting mer än att det är fegt att googleleta på en simpel gissningsgåta=).
Det tog i alla fall en massa timmar innan det rätta svaret kom

mike66:

Att hitta bilder är väl inte helt omöjligt om man vet vad man söker, min fråga är snarare:

Hur vet du vilka bilder du vill hitta frisco?

Frisco:

Gör det, för den här gången var det alldeles för lätt om man ansträngde sig en aning:

1) Starta Explorer.
2) Styr kosan till www.google.com.
3) Sök efter "Richter +Shanahan +save".
4) Klicka på andra sökträffen.
5) Kolla på de bilder med "Richter" i Rubriken...Färdig!

Att jag inte kom på det tidigare...!

Frisco: Var hittar du alla bilder? Du har digitalkamera va?

Sv: Pyramidspel
Björn VII: Jag tycker Berglund gör rätt för en gång skull, det är juste att betala skatt till staten. Lurar du staten på en krona då ska du inte vara kålsoppa värd. Jag har själv nasat dammsugare på provis så jag vet vad jag snackar om. (Snygg propp han åkte på av Sjögren förrseten, den var han värd skattefifflaren där.)

scim: Nästa gång jag gör nåt liknande ska jag ta bort namn, ändra färger, spelgelvända bilden o.s.v. så ingen ska kunna leta på den=)

Frisco:

Tur att det är få MODOiter som kan räknas som goda vänner till lulingar, väl?

Frisco:

Jag sa ju att jag spelat Battle Ships som liten...naj men allvorlig asso: Kollade träffbilden - såg ett tomt område, kollade efter onaturligt jämna ytor.

S.O.S: - Your fleet is sunk! :-)

Sv: miiikes bildgåta #1
Zigge:
1: Ägnade ingen tid att länka samman tid för brobygge resp. om TIK var i elitserien eller inte.
2: Nej, men en bit på väg.
3: Minns inte hur det gick, tror att TIK vann nån match iaf.
4: Sen TIK gjorde sitt återtåg i eliten säs. 2000/01, har man faktiskt plusstatistik mot MoDo. 10 vinster mot 7.
5: Nej, man sussar oftast rätt skönt vid det laget... :-)

Frisco:

Attans, jag som precis hittade bilden! Jag skulle tagit lunch en timme tidigare!

Björn VII: C16 är rätt. Helt plötsligt en gissning på ett område på bilden som ingen varit i närheten av att "gissa" på förut.
Säg inte att du suttit och lettat på Google.com efter bilden?

Frisco gratulerar!

Frisco:

Tyck synd om pojken istället, de 14000 lär han ju kunna titta i stjärnorna efter dumdumma Aftonbladets artikel. Annars är man ju imponerad av mannens uppenbart goda avsikter och intentioner att skapa bättre levnadsvillkor för norrbottningar i gemen och... sepåtusan: hade han inte tänkt att betala skatt också?

www.pitea-tidningen.se/index.php?artikel=56767&option=1&PHPSESSID=3519119086975573a2bf5e4723f4749f

Det är dags för samhället att sluta sätta käppar i hjulet för driftiga människor som enbart vill skapa sig en bättre framtid för sig och sina familjer, basta!

(Ironimarkörer borde inte behövas, men med tanke på HS allt starkare dragning åt lunarstorm-hållet slänger jag trots allt in en brasklapp här)

Frisco:

Vid närmare eftertanke är nog bilden sparad åt eftervärlden pga att Mike gör en tavla, inte en fantastisk räddning - så vi säger väl något lååångt ifrån: C16?

Battle Ships på C64 var f.ö. ett av många spel som man la ner för mycket tid på redan under 80-talet, Kärran. Men då fann vi av någon anledning ändå tid till att spela "landbandy" på gatorna i stort sett varje dag. :-)

Pyramidspel
[”Bulan” Berglund: Det är ju lagligt i alla andra länder]

Undrar om Bulan kör på höger sida när han är i England? -Det gör de ju i nästan alla andra länder=)

Nej kanske dags för Bulan att trappa ner i Egyptiska ligan?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,260195,00.html

samjo: Alla dina gissningar har godkänts. Tyvärr är alla fel.

Frisco: Jahaaaaa... du skulle sagt att du retucherat bort pucken, det hade hjälpt avsevärt :) Får jag gissa igen då? Nu kommer en mer kvalificerad och logisk gissning. Samtidigt skickar jag med ett akrobatiskt försök av samme Richter att rädda Jonas Höglunds skott (som en sekund senare hamnade i målet trots allt).
Min gissning: H8 (...ajajaj!)

Sv: miiikes bildgåta #1
Dream Team: Jag har funnit minst 5 fel på bild/resonemang:
1: Byggkran uppe på toppen, dvs Byggtid för bron.
2. På den tiden var inte TIK i Elit-serien.
3. OM de möttes, så var det nån pre-season i Kramfors elr Ånge.
4. TIK vann sällan då heller.
5. Om TIK skulle vunnit, hade Du aldrig uppfattat bron. ;-))

Bara så ni får lite press på er. Om ingen gissat rätt före 22-tiden i afton så kommer originalbilden att visas och JAG kommer att bli vinnare.

samjo: Pucken är borttagen för att vid senare tillfälle sättas dit igen. Trodde att du (alla) sett bildgåtor förut där saker retucheras bort. Om inte så vet alla det nu.

Frisco: Inga rutor som angränsar till de som redan gissats sa du? Då finns det rätt många man kan utesluta. Dessutom kan man utesluta alla rutor där det uppenbarligen inte finns någon puck. Eftersom pucken inte syns på bilden så måste den vara skymd av antingen spelare, målvakt eller målbur. För den kan väl inte finnas utanför rutnätet??

Min nya gissning lyder: L16 (med viss tangering av K16)

65 Selander:
Knas är helt klart mycket kreativ och påhittig, hon kan inte ha ärvt mig :-).

När jag var i hennes ålder fanns inga datorer som "knyckte" tid från folk. Man roade sig med att gå på hockey i Kempis och som studerande så betalade man 3:-. Det var då som Anders Hedberg, Nicke Johansson och Bäckis var några av stjärnorna.

Annars så sydde man sina egna kläder eller handarbetade (broderade, stickade, vävde tex)
Åkte skidor och skridskor, spark på vintern. Badade och simmade, var i skogen och plockade bär. Listan kan bli lång och spännande men det är knappast av intresse för alla, så nu slutar jag.

Frasse99: Rätt så långt.

« · 209548 · »