1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536543 inlägg · 4131 ämnen
« · 211581 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Att bygga ett hockeyland...
Danmark på väg mot tredje raka segern i Intrum Justitia Hockey Challenge. 2-0 mot Norge i mitten av andra perioden och storspel av en viss MODO-målvakt, ryktas det om.

Håller man detta innebär det att de enbart förlorat två landskamper (om jag forskat rätt) under säsongen, och båda var mot det ganska etablerade Lettland med knappa marginaler.

Och, hej - 3-0 innan jag hann skriva färdigt inlägget.

Sv: NHL's modoiter
NuMountain:

Let´s all laugh at the finns with a stängd liga, vetja!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,261851,00.html

(Eller är det kanske dags för Hjallis att få EU att vakna, vilka av hindren för den fria rörelsen av arbete och kapital faller först då?)

Zigge: Jag gissar på Wernblom. Idag måste han väl träffa pucken någon gång.

Björn: Vad ska vi hitta på?

:-(( Kort ledning för Mackan, Super-Mario gjorde ju en massa pass
Foppa passar vidare, härlig seger!
Vicken MODOit scorar härnest?

Colorado- Detroit
Vilken bra match, och Foppa var en av kungarna på isen.
Colorado tog en rättvis seger.

Sv: Skojtråd
poffa:

Jo, nog var det Åsa som skådade ditt norra öga, allt!

När jag ändå har ordet vill jag passa på att tipsa om När och fjärran på TV4 på tisdag. Med största sannolikhet kommer där att vara med ett reportage om dansmaran då.

Nu ska jag nog sova.

Sv: Kvällens melodifrågor?
mike66: 8/10, fel på 2, 4 :)

westerlind: Ligg väl i din snarkofag.

mike66, NuMo m fl: ZzzzZZzz.....

westerlind: Jag tänkte så här i efterhand gratulera dig till ett utav dina fasansfulla bumerang-utslag. Dessa utslag kanberra kanske bota?

Nu - ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZätax40ZZZZzzzzzZZZZZzzz

Gonatt alla.

mike66:

Jo det är vackert, men man får se upp - sist jag var där fick jag några oroväckande utslag.

Snart är man värre än Frisco att ösa ut bilder här på HS. Känner du igen dig westerlind? En vackrare vy från Nolbyknölens topp får man nog leta efter. Kvissleby by summernight.

Nattens Sopranos. 5+. Dito: South Park. 4.5+, men då har jag inte sett allt än. (Kommer aldrig att kunna heller.)

westerlind: Du har käkat för mycket Hockeysnacks ikväll.

mike66: De var bra som fanken båda två - jag dansar och sjunger fortfarande..

westerlind: Sidan är bra om man har lite humor och tar livet med en snedspark ;)

NuMountain: Jo det dära kan man ju tolka på olika sätt. Äre grönt så äre - kör över kärringen. Tror att det rätta svaret var C = Veva ner rutan och vråla "öka kärring"

mike66: Själv gillar jag det här svaret bäst: "Jag ska köra eftersom jag har grönt ljus." (Obs! Wewillwinntoday: "Ingen ironi".)

NuMountain: Jo - inte kul för oss men kanske för Bill. Testa nu era trafikkunskaper, själv fick jag ihop 7/10 rätt.

pub.alxnet.se/quiz?id=2041182

mike66:

Hahaha, underbart. Snacka om mitt i prick - en av de bästa sidor jag läst på länge.

mike66: ja det är inte omöjligt

mike66: Bevare oss.

NuMountain: Så här kanske det kommer att se ut i framtiden.

hejbilist.nu/win.htm

westerlind: Det bevisar kanske vilka insikter en tvååring redan har kommit fram till.

NuMountain:

Ääh, det är helt rätt av din dotter: Inte f-n klickar jag mig fram i någon meny för att stänga av dammsugarn, inte behöver jag ta ställning till om det är "Återstarta", "Stand by", eller "Ska du verkligen stänga av?" när jag vill ha upp brödet ur brödrosten. Det är bara en dator som kan komma undan med såna här stolligheter.

Jag är rebell - jag stänger konsekvent av med knappen. Min dator har gett upp, och har nu slutat trakassera mig med "Datorn har blivit avstängd på ett felaktigt sätt. Programmet genomsöks därför av Scan disk."

Sv: hallå
FAN va pinsamt jag var ute och cyklade i badkaret varför fick jag för mig att werna har spelat i NHL

Sv: Fråga
sektionU: Werna har ej spelat i NHL. Han blev draftad av LA Kings 1992...

I vilket/vilka lag (NHL) har werna spelat i.

westerlind: Japp! Den måste köras på 45 varv, glömde jag säga det.

Zigge:

Dream Team vill nog visa att han har köpt ny grammofon. Jag var tvungen att uppdatera min Real One Player med en Dolby-tillsats för att höra.

Blev fel va. Skulle säga att du måste ha RealPlayer...

Zigge: #¤>

Dream Team: ?? Unable to connect.Tecnical problem.

Zigge: jaså samuel p har kommit tebax till anaheim igen...

NHL's modoiter
..eller MODO's Nhlare, eller hur vi nu ska benämna dem, de verkar alla ha kommit igång! Senaste dagarne har det ju fullkomligt vimlat av kända målare o passare, förutom de mest frekventa har ju även Samme P strutat. Nu väntar vi bara på att Hasse J ska kruta in nåt ( han e väl oskadad,elle?)
Nåväl, får nu Den Gamle trycka in ett mål mot Finland, så är lyckan nästan...

Fråga
Vilka lag möttes när detta mål gjordes? Vilket mästerskap, vilket år samt vilka vann turneringen?

westerlind: Jag bara klampar in här i direktsändning utan att ta notis om några rubriker eller något. Det tog ett tag att läsa ikapp sig ikväll, man skulle nästan kunna tro att det varit match. Upptäckte dessutom att jag ofrivilligt varit inloggad. När jag tänker efter så kommer jag ihåg att det beror på min dotter. Hon stängde av datorn till sin pappa när jag nämnde att vi skulle hälsa på mormor.
- "Jag ska bara", sa jag....Knäpp! På knappen... Inte ska man stänga av på knappen! Datorn kan ju bli trasig, eller nått. Lär sig dagens ungdom inget?

mike66:

Härlig låt måste jag säga - sån musik gör de inte nu för tiden. Hmm, det låter som Angus, men sedan som Blackmore när han kliver in i slutet av andra solot. Jag chansar på Ove Molin.

Wewillwintoday: ja de e dåligt...han har ett gott öga till dif.....synd....falk har inte varit bta denna säsongen....

ribba9: Räkna inte med det. Hardy vet man aldrig vad han gör. Det räcker om Rudslätt eller Falk är hälften så bra så blir de uttagna...

Wewillwintoday: okej.......hoppas hardy tar med honom till soumi....

ribba9: Trots visir kan han ju få en klubba på näsan. Det är nog inte så bra om han brutit den. Det är nog för att vara på sin säkra sida...

sektionU:

Starkt jobbat P-G - du har ögonen med dig ser jag och winamp. Fråga 1 är dock enklare än du tror om du har haft ögonen med dig här på MoDos gb ett tag.

Finns väl bara en som kan dra ett riktigt solo med guran här - Resten spelar väl bara banjo och mungiga?

vet någon varflr han har ett förstärkt vid hakan...?

mike66:

1?
2 Mugabe - Stand up for our rights

Sv: Kvällens match
Lumber Jack: Intervju med foppa alldeles nyss.

Han gav mycket cred till hela laget och Patty ^_^

Dream Team:

Har bara kollat lite snabbt, men vilken underbar site. Får rysningar bara av att tänka på när ryssarna utklassade kanadickerna med sitt fantastiska lir. Ofta blev matcherna ändå siffermässigt jämna, eftersom en kanadensare endast blev utvisad om det var ett uppenbart mordförsök.

Kvällens melodifrågor?
1.Vem spelar det första banjo,ehh gitarrsolot på det här spåret? Ett tips: Det är inte Yngwie.

2. Vad heter gruppen?

Wewillwintoday:

Abelangandes Roys räddning:

Efter att ha gjort en vanlig räddning på ett skott rakt framifrån gör han, citat: " A kick save and a stick save". Det var svettigt.

Krogen, here I come!!!!!!!!!

Wewillwintoday: Hejja Hejja Hejduk!!! 5-3, empty net!!
Tomt nät?? Då pucken e där?

« · 211581 · »