1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536549 inlägg · 4131 ämnen
« · 212006 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: NHL's modoiter
Frisco:det ÄR nog så att MODOiterna i väster läser hs, jag bad Foppa sätta 2, han sätter 3! Vem är på tur inatt?
C'nucks först på tisdag,väl? Spelar Timmy inatt?Isf, vassego!

Sv: Colorado - Calgary
Matchen är slut. Det blev till slut 4-2 efter en tredje period där Avs slappnade av lite. Foppa spelade inte så mycket i sista.

Just nu intevjuas de Vries och han anser att Foppa är den bästa spelaren han sett på isen.

Nu är det Foppa som intervjuas. Han hävdar att hans första mål gick via en moståndarklubba och in. Att tvåan var en pokecheck från målvakten som gick på Foppa och in och att tre var ren tur då han inte kom ihåg att målvakten var högerplockare. Blygsam som vanligt.

Han hade en chans att göra ytterligare ett mål, med två sekunder kvar sköt han från halva plan mot ett tomt Calgarymål men missade med en decimeter.

Foppas stats i nattens match:
Player G A +/- SOG PIM Shifts Tot. PP SH EV Won Lost Pct.
P. Forsberg 3 0 3 5 0 26 16:36 0:51 0:29 15:16 2 13 13.0

poffa:

3-0 till Avs på ett mål av Jeff Shantz. Ass av Eric Messier och Greg de Vries.

4-0!!!!! Foppa igen. H A T T R I C K!!!!! Foppa fri från halva banan och skjuter enkelt i mål. De som kommenterar låter som om de är på väg att börja gråta av glädje. Själv får man gåshud.

Peter the G R E A T!!!!

Colorado - Calgary 2-0 på ett mål av Foppa, återigen ass av Tanguay och nu även av de Vries. Kommentatorerna fick orgasm och bara vrålade "Forsberg" i kör. Vad skall man säga? Han är just nu bäst i NHL.

Colorado - Calgary
Sitter och lyssnar på webradion från matchen mellan Colorado och Calgary. Kommentatorerna berömmer Foppa bara för att han är på isen. Igår på C+ också så var det ett väldans tjat om Foppa, trots att det var Detroits TV-team som producerade och kommenterade matchen.

Woops.

1-0 till Colorado, gissa vem. Just det, F O P P A!!! På ett handledsskott, ribba och in. Assisten ger man till Tanguay.

Sv: Maten på Nygatan (dagen till ära)
Frisco & poffa: Bamse, Äggvårtor, Tradartuttar, Big, Paris, Jag säger bara vilket ställe,mmm. Brukar själv stanna till där när jag har svängarna förbi. Var förrseten mitt gamla matstamställe när jag jobbade en sommar på indianbruket i Utansjö. Bodde i 2 månader på en camping alldeles bredvid E4:an, kom inte ihåg namnet på den?

Sv: Slutspel
Paddan: Vilken nostalgitripp. Kolla in de gamla tuuk-skenorna som håller än idag på en hockeyrink. De kommer nog aldrig sluta att tillverkas tuuk-skenor.

mike66:
Av någon knepig anledning så verkar det vara många som är intresserade av att sälja en bild med denne Mike Eruzione.

Frisco:

Jasså, det är till att ha förlustat sig på Sibylla i Älandsbro ser jag. I och för sig så förstår jag dig/er som åt där, då det är ett av de bättre ställena längs norrlandskusten. Men, inget slog det gamla Rondellen här i Övik. Framröstad av tidningen Yrkestrafik som bästa hamburgerrestaurant längs E4 Gävle-Luleå två år i rad.

Måste efter att ha blivit nerlusad med brev i brevlådan och inte i gb:n korrigera de 15 hundradelarna till 1/100. Säcken rules - rätt ska vara rätt även om det blir fel ibland. miiike Eruziones hette förövrigt jänkaren som sköt de avgörande 4-3-målet för USA.

Frisco: På tal om mat. Dagens söndagsmiddagsmenu finns som bild här.

Godnatt alla!!!!!

Z z zz Z z z zz Z Z Z Z z z z z z z z

Zigge: Zzzziggezzzzzov gott.

Frisco o andra nattugglor: GodNatt, the Real (Mc)Koj väntar!!

Björn VII: Jo det var en underbar tid dädära. Stenis blev dubbel olympisk mästare (Slalom och Storslalom) och en utav den roligaste och mest sevärda hockeymatchen jag någonsin skådat spelades också. USA-CCCP 4-3. En dåtidens bragd utav stora mått.

Kom också ihåg att Sverige spelade 2-2 i öppningsmatchen mot just USA. Det var också den enda poänförlusten för dessa collegegrabbar som senare vann OS-guldet.

Thomas Wassberg vann Över Juha Mieto med en tändsticksasks längd, 15 hundradelar. Eric Heiden, amerikanen som blev alla tiders skridskolöpare - det hette så förr. Minnena är många från en svunnen tid då även Sverige var att räkna med i dessa sammanhang.

NuMountain:
Jag hittade igen tennisen på barnkanalen, så jag såg den 5:e matchen med vissa avbrott för hockey. Svensken hade det flyt som behövdes för att vinna. Tror han hade bättre stöd från laget också.

När det gäller Sverige- Finland så tycker jag att de får nästan för mycket beröm, för visst gjordes det en massa misstag och ibland var det rena kaoset i försvaret.

Men Werner såg hel ut :-)

Sv: Sweden Hockey Games
Zigge: ja det skulle va hur bra som helst. :)

poffa: Kanske kan Werna låna ut 'jätte-hjälmen' till Henke?

Samjo: Tänk att Hasse J måste läst hs, han gjorde ju iaf ett pass !!
Werner verkar vara För Fryst för att måla. Men Foppa, sätt 2 mål nurå!

Frisco:

VILL du att MODO skall åka ur Elitserien eller?

Sv: Jag ska komma hem till.....
Frisco: det läter bra:)

Sv: Jag ska komma hem till.....
Frisco:

Flinet sitter kvar i ansiktet än. :-)

poffa: Jag tycker MoDo ska behålla Wilde, köpa Nord och köpa tillbaka Jansson.

Jag ska komma hem till.....
..MoDo och spela nåt år.....
[Foppa i TV4 för ca 1 minut sen.]

poffa:

Någon som verkligen får en att andas lugnt är då hela Manchesters och London N5s hjälte:

Shaun Goater.

Hoppas att inte allt för många japaner blir ledsna bara.

Frisco:

Har redan testat det där med att andas och ta det lugnt. Men efter att Nord sumpat allt så kunde jag liksom inte fortsätta så. Han är en sopa.

mike66:

1980 - Kan det ha varit Fjällvinden-åkares framfarter som fick familjen att överge transportmedlet för television i fjällen?

En tid när hela familjen samlades - och såg på TV tillsammans, tänk t.o.m. jag har vaga minnen av sådant. Stenis mest tydliga avtryck på min barndom var iaf Lejon-skor med kardborreband hela tiden fram till att man började lågstadiet, då med effekten -"det är inte lätt att knyta skor för en som int förstår".

Klok affärsman den där Ingemar förresten - om jag inte missminner mig försökte han faktiskt kränga Amstrads analoga D2MAC-dekodrar i början på 90-talet...och fick oss att köpa just en sådan.

Sv: Att bygga ett hockeyland...
Paddan:

Sliten - hmm...skillnaden är att vi i bödel...f'låt - planeringskommittén aldrig har och kommer att hymla om att det vi erbjuder är paradiset för en, och enbart en, spelare/stakeholder och att den andra sidan innehåller ond, bråd död för en odiskutabel majoritet av deltagarna.

En annan skillnad gentemot "andebol"-mästerskapet är att ju att de här j*vlarna minsann har tjänat ihop till allt sitt lidande, under en lååång tid. :-)

poffa: Jag vet att du är en av Sveriges största backhatare, backifrågasättare och backkritiker men jag vill bara ge dig ett tips: -ANDAS DJUPT OCH TA DET LUGNT.

Björn VII:
Å fan, se där, råkade visst avslöja de hemliga planerna. Men jag tycker att den där pyramiden som du talade om verkar lite väl sliten.
Du tror inte att den har varit med i någon annan turnering tidigare, typ det där Handbollsmästerskapet i Portugal?

Paddan: Då jag skrev mitt inlägg så var Svarte Orm on air :)

Portello:
Hmm...Svarte Orm på 5:an just nu säger du. Tycker det verkar vara något helt annat, till exempel reklam...
På de ickekommersiella kanalerna är det tydligen någon tävling i teamåkning eller vad det nu heter. Åka i formationer i likadana dräkter.

Sweden Hockey Games
Efter att ha sett första perioden mellan Sverige och Finland så ifrågasätter jag starkt varför Björn Nord är med. Han har misslyckats med i stort sett allt och slagit inte mindre än tre felpass i egen zon.

Sv: Heja Danmark
Kom Staal: -Jeg er træt af at se på ishockey.

www.danhockey.dk/news/1153

Sv: Heja Danmark
Lumber Jack: >>> [Det blir röda Pölser i vinter... och mycket Carlsberg]

Det vet du att det blivit också=)

--------

SENESTE: Danmark vinder af Intrum Justitia Cup
Danmark - Norge 5-2 (0-0) (3-0) (2-2)

24:54 1-0 Frans Nielsen (Jens Nielsen)
28:56 2-0 Kristoffer Frederiksen (Christian Schioldan, Thor Dresler)
33:25 3-0 Lasse Degn (Nicolas Monberg)
47:13 3-1 Snorre Hallem (Mats Trygg, Anders Myrvold)
50:25 3-2 Lars Peder Nagel (Tommy Jakobsen)
52:14 4-2 Thor Dresler (Frederik Åkesson, Morten Green)
54:20 5-2 Ronny Larsen (Henrik Børner, Frans Nielsen)

Udv.:
Danmark: 13*2 min.
Norge: 11*2 min.

Tilskuere: 1200
-----------
På papiret er Ukraine Lundströms hidtil største skalp som dansk landstræner. Men den største ære for sejren lader han tilflyde målmand Peter Hirsch, som med sin ro og sine klasseredninger skabte stabilitet i egen zone.
-----------

Björn VII: 1978 köpte min mor och far vår första färgteve till familjen. 1980 bytte min far bort våran snöskoter (Ski Doo Elan 18 hk stark motor -69 årm) mot en 14 tums färgteve som vi alltid hade med oss på fjällresan till Handöl. Trippen till Sylarna blev lite mer ansträngande men det var det värt ;)

Skänkes mot annonskostnad: Nästan ny analog decoder i gammal kartong med tillhörande smartcard!

poffa: Det blir till att zappa hit och dit, så att man missar alla viktiga bollar och Wernamål.

NuMountain:

Skit nu i tennisen och slå på SVT och se på Sverige mot Finland. Det är så roligt att se på förluster så jag kommer att sitta som bänkad.

Avgå, Hardy! Även om du lyckats med två vinster hittills så är det ändå dags att du lägger av nu.

NuMountain:

Tacka vet jag 1992; en parabol, ett 20-tal kanaler och ett smartcard för TV 3 och hockey-VM. Så var det när jag var barn. :-)

Björn VII: Det är både möjligt och omöjligt. Jag märker att jag dribblar i mörkret ovanligt mycket just nu. knas ska inte känna sig så säker där uppe i toppen.

NuMountain:

Och kanalen heter väl SVT Extra när det inte är barnprogram, när du ändå håller på? :-)

NuMountain: Flavio Saretta. Så. Nu ser det bra ut. 22 år är han också.

NuMountain: Sareta heter han visst.

Kärran: Matcherna går på TV. C+-utbudets Barnkanalen.Björkman dräpte in en serve på 228 km/h när han låg riktigt illa till. Där vände matchen. Nu väntar jag bara på avgörande match. Brassrna byter spelare och Vinciguerra får möta någon annan jeppe jag inte kan namnet på. Psykning?

Åsså vann ju Danmark såklart, men det var 17 vad Hirsch skulle börja sila i sista: 5-2 efter att Norge kommit upp till 3-2 efter en timeout i mitten av tredje perioden.

Nåja, turneringsvinst utan anmärkning av något slag - Tammerfors nästa.

Paddan: Du har väl inte missat att det är Svarte orm på 5:an nu?

Slutspel
Timrå kan förbereda sig, se supportersidan ( på hemsidan) där man skriver om en träff den 27 feb. Där skall tränarna medverka + några spelare.

Nu får vi hålla tummarna att Wernblom håller sig hel den sista matchen mot Finland. Han kanske kan få till ett mål också, det skulle ju stärka hans självförtroende.

Till en annan sport, det är stentufft i tennismatchen i avgörande sett i Davis Cup. Björkman har just nu lite flyt. Synd att den inte sänds på teven.

Björn VII:

Hoppsan skrev jag "15-20 anmärkningar..."? Alldeles för mycket Freud där - "15-20 anmälningar" skulle det så klart vara.

Paddan:

Hyssschjjj...du vet väl att du inte får avslöja de extremt hemliga tankegrunderna bakom turneringen för svenska klubblag som kommer att äga rum i slutet av mars 2004:

Life Or Death Swedish Hockey Challenge, första steget i pyramiden kan vinna dig tio strukna betalningsanmärkningar, andra steget blir en förstudie till en ny evenemangshall, och så i tredje steget: Ni! Har! Vunnit! En! Auktoriserad! Revisor!

Vi i planeringsgruppen räknar kallt med 15-20 anmärkningar ur Elitserien och de båda Allsvenskorna, och att vårt koncept i slutändan faktiskt kan vara det som får en hel traditionstyngd svensk klubb att börja tro på framtiden igen.

Det låter väl fint?

Björn VII:
Innebär vinsten i Intrum Justitia Challenge att det vinnande laget får betalningsanmärkningar och ett besök av julto...kronofogden samt ett införande i Justitia som extra bonus?

Zigge: Jag tippar på att Forsberg gör mera poäng i nattens match mot Calgary Flames.

« · 212006 · »