1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536847 inlägg · 4132 ämnen
« · 215325 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

I have a dream
Apropå SM-guld...
Hedlund har ju chansen att vinna det redan i år (utan hjälp av Foppor och Näslundar). Vad sägs om detta "dröm-scenario"?

Slutlig tabell efter 50 omgångar:
1. VF
2. FBK
3. Timrå
4. DIF
5. MODO
6. Luleå
7. SSK
8. HV 71

Dags för kvartsfinallottning.

Kvartsfinal #1: VF-SSK (4-1 i matcher)
Kvartsfinal #2: FBK-HV 71 (4-0 i matcher)
Kvartsfinal #3: DIF-MODO (2-4 i matcher)
Kvartsfinal #4: Timrå-Luleå (4-3 i matcher)

Semifinalslottning.

Semifinal #1: VF-Timrå (4-2 i matcher)
Semifinal #2: FBK-MODO (3-4 i matcher)

Final: VF-MODO (2-4 i matcher*)

* = MODO avgör på hemmaplan i sjätte matchen. Vi får en omvänd repris av SM -99 då lag 1 och lag 5 i serien möts i finalen. Även här vinner det lag som slutat femma i tabellen över det lag som varit överlägset bäst serien igenom.

Att drömma är gratis. Man FÅR göra det :)

Sv: Hemkomsten trestegsraket.
NuMountain: ...det vattnas i munnen när jag läser alla namn :)

MODO har förresten förlängt kontraktet med Magnus Hedlund till säsongen 04/05. Lyllos honom som får vara med och vinna SM-guld. Hehe...

Wikegårds lilla tilltag
Tro om det också kommer att straffa sig med böter, för det var väl det Bäckman fick efter klubban i isen och han har ju inte ens pekat finger åt nån klack heller, vad jag vet iallafall =P

Lumber Jack: Mitt hjärta må vara av sten, men det finns många sprickor i det att fylla. Helst av det material som flytt, mitt hjärta ska bli som nytt.

Men jag kräver någon form av bikt.

poffa:

Kanske inte direkt neka, och framförallt inte Nordgren, men kärleken är naggad i kanten. Ser fortfarande fram mot att se den spelare som rakryggat erkänner att han byter klubb inom Sverige för att det ger mer i börsen (Alt. p.g.a. att tränaren inte fattar ett dugg), Istället för att dra den vanliga visan om "miljöombyte". Jag är inte motståndare till att spelare byter klubbar, bara på att höra de eviga klichéerna när de gör det.

poffa: Jag förstår nog vad du menar, men jag tycker vi ska förvänta oss och kräva att få bita över hela stycket. Kommer spelarna hem igen utan att vara sin plikt trogen så blir jag riktigt besviken. Här finns chansen att klubben går mot en sällan storhetstid. Om nu spelarna köper konceptet, som jag anser fans och klubb kan förvänta sig, så är det önskvärt att det sker på rätt sätt. Jag kräver mer än hälften. (Inte kvantitativt, utan kvalitativ, dessutom fördelat över tiden på effektivaste och mest strategiska sätt.)

- För MoDo. Mot framtiden.

Lumber Jack:

Vi skall alltså tacka nej till Micke P, Nordgren och Hållberg då de kommer på sina bara knän och ber om att få tas under "Pirro den stores" vingar?

NuMountain:

För att citera den gamla ärovördiga gruppen November: "En dag ska hon komma krypande, men mitt hjärta ska va gjort av sten..."

NuMountain:

Missförstå mig rätt nu...:)

Hellre att en av dem kommer hem än att ingen alls kommer hem. Eftersom jag vet att ingen av Foppa, Macke eller Susse ens skulle fundera på att välja DIF eller något annat lag före MODO så behöver jag inte ens ta den tanken i mitt inte allt för klipska huvud.

Lumber Jack: Jag tror också på krypaffekten.

NuMountain:

Vi får se det hela som steg två i Pirro-effekten, spelare som i fjol försvann kommer krypande tillbaka. Ingen Brithén underlättar värvandet av spelare både ur nationell och internationell synvinkel. Fler ångermanlänningar mindre sopor med rötterna runt Stångebro och platser söder där om.

Jenza: Klart att det kan det. hur roligt kan det vara att spela i ett sämre lag än innan?

NuMountain: Har hört rykten om att Micke P är på väg norrut, kan det ligga någon sanning i det?

poffa: Så du blir inte lite besviken om Sundström, Näslund och Foppa avrundar sina karriärer i Djurgården i stället för Modo då, bara vi får åtminstone Salomonsson, Anders Eriksson och Weinhandel i stället?

poffa: Foppa kommer nog hem till nästa säsong, ganska säker på det!
Såvida han inte ändrar sig i sista stund för en sisådär 250 mille för en säsong till.
Fast Foppa bryr sig ju inte så mycket om päningar, han vill trivas socialt o det gör han här hemma o inte over there!

Så han kommer hem, Grattis!

NuMountain:

Jag ser det så här:

Hellre en fågel i handen, än 10 i NHL och Tyskland. Dock räknas inte Jansson som en fågel, han liknar mer en pingvin.

poffa: Jag tappade konceptet, ursäkta mig. Jag har alltså förstått att du är nöjd om endast hälften kommer, ex: Weinis, Påhlsson, Salle, Hasse J och Svarten. Varför inte Lars Jansson på en gång?

poffa: Men jag är ju Malmö hockeyklubb.

NuMountain:

Men jag kommer inte att vara med i Robinson. Så jag slipper sådan fördelning... Dessutom så skulle nog det gå bra ändå. Jag har så mycket att ta av att jag förmodligen överlever flera månader utan mat. Så du kan nog få mina rishögar också...

poffa: Det är möjligt att nästa år, när vi sitter på Robinsonön och svälter, att jag kommer att utnyttja detta samtal och ditt resonemang.

en riskornshög till dig, och EN TILL MIG, en till dig, och EN TILL MIG.

NuMountain:

Okej. Hur räknar du dem då? Foppa är tre, Macke två och Sedinarna blir tillsammans tre eller?

poffa: Uppenbart, blir inte det hälften.

NuMountain:

Så om "bara" Foppa, Macke, Susse och bröderna Sedin kommer hem medan Weinis, Påhlsson, Salle, Hasse J och Svarten inte gör det så är du besviken?

poffa: Inte jag.

NuMountain:

Om hälften av det du skrivit blir sanning så är jag nöjd.

Hemkomsten trestegsraket.
Nu bränns det. Modo börjar rycka i sina NHL spelare, och det är sant det, det som Bengt Hedin säger:

" - Vi vill visa oss på tårna. Känner att vi nu äntligen borde få hem någon av alla våra spelare i NHL. "

Steg I:

Men även om det kanske inte blir den kommande säsongen så blir det snart, och bör bli snart. För det är ett delikat problem klubben och de återvardande Modospelarna har att ansvara för. Det måste bli frågan om en mjuk övergång, för varande Modotruppens skull. Perfekt om man kunde få hem just de spelare man nämner i artikeln. Påhlsson, Svartvadet och Salomonsson. Min känsla är nästan att Svartvadet och Salomonsson är de spelare som ligger bäst till att komma hem igen. Det beror nog på Påhlssons säsongsavslut i år, om han kommer.

Man kan alltså bygga ett nytt lag med tanke på vad som komma skall och samtidigt behålla och förstärka stommen i truppen, innan det är dags att bränna av steg två på raketen.

Steg II.

Foppa och Macke kommer hem. Möjligtvis också Susse. (Vilka sköna smeknamn.) Här kan vi kanske räkna in Timander och Hasse Jonsson också. (Vad hände med "Krutov", Anders Eriksson? Ska han få vara med?), Det är nu vi kommer att starta våran era av SM-guld. Vi får i stort sett se det som en retroaktiv rättvisa. Det är det här vi drömt om och det är en sanndröm som vi måste få att räcka länge. Allt sker naturligtvis i en proppfull ny arena, med ölförsäljning, vilket kommer att innebära att det blir världsklass även på publiken även om de råkar sitta på sina slipsar de flesta. Vi på stå, får göra som vanligt. Grunda i bussen på väg till matchen och sen gå ut i snödrivorna i pauserna. (Ojsan. Jag driftar iväg märker jag.)

Steg III

Nu kommer tvillingarna tillbaks och med dem lockar vi Weinis. Vid det här laget så har vi fått en "hemkomsteffekt", där plantskolan har en stor del. En del spelare kommer att droppa av och möta en skön pension, naturligt och i ett mjukt tempo, för att klubben skall klara av generationsskiftet . De pensionerade spelarna ersätts av talanger från världens genom tiderna bästa plantskola, liknande årgång -73. Vi har nu skapat en god cirkel, i enlighet med konsekvensvinkelteorin.

Leksand-MoDo
Ja välkomna ner till "ladan" imorgon då ni ska få er första förlust på ett teg. Tror att det kan bli en riktikt bra match med tanke på tabell läget. Tror Leksand vinner med 4-3.
Men som sagt, välkomna till den storadaladansen.

GO Leksand Stars!!!

Sv: MODO är Rock&Roll!!
Zigge:

Stig är en BIFare. Han har kunskaper om benbrott. Med största sannolikhet är jag jag och inte Kärran.

Nu ska HS få vila ifrån mig i några dagar.

westerlind: En del är tom. HV-positiv, trots den bistra situationen.

NuMountain: Trodde väl just det. hs4 ÄR märklig, jag såg att Paddan "Undersöker sina besökare" ? Vad gör man då? Cyklar runt o cyber-tittar in genom windovset? 'Gudda Gudda, hurvarehärdå?'
Det va bättre förr (frexten, det vinns mer nu. än förr)
Äh, glöm detta, GONATT JORD!

NuMountain: Varför det, jag tycker alla är så negativa nuförtiden.

Zigge: Jag litar som vanligt på konsekvensvinkeln som i det här fallet är negativ.

NuMountain: Ja, åtminstone.

NuMountain: Vad har du för bevis för dessa teorem? Kan Du verifiera, ex.vis via Supersträngteorin, o den 11 o 12 dimensionen?
Elr kan man man bara lita på dimension nr 9, den Kramforslige?

Zigge: knas kan väl inte vara Kärran heller. Tvärtom.

Knas: Vem är Stig? O är Du kärran, eller tvärtom?
Man vet aldrig me er!

Sv: Min tråd
westerlind:

Vem är fläng? Konstigt.

Knas: Jo här trådas det för fullt!!! Hur ere me benbrottet, läker det?

Sv: Min tråd
flängkamilla:

Nämen, vart tog du vägen? Sånt här beteende tycker jag MoDoratorerna ska ta tag i.

Min tråd
Jag blir helt förvirrad. Här har man levt i en annan värld än HS-världen, och när man kommer tillbaka är allt kaos. Folk startar nya trådar hur som helst, t.ex. Vilket modohockey.se-beteende! Nåja, eftersom det verkar som att alla ska ha en egen tråd så har jag gjort en här också.

En annan sak som förvirrar mig är att min mamma lyckats logga in som mig. Hmpf! Att hon sedan inte har vett nog att logga ur innan hon förklarar att det inte var jag som skrev inlägget hon skrev är ju ganska fascinerande i sig. Och hur ska det gå med min och miiiikes tomma inlägg-tävling??

Björn: Vad det gäller publiksiffran ikväll så tror jag att folk hade missat ett elitserien drog igång igen. Det var ju så länge sedan sist, att de kanske satt och väntade in fotbollssäsongen i stället? Eller också satt de bänkade framför teven och väntade på en SHG-match, helt förvirrade. Det var nog skönt att det inte kom fler, dock, för det var nog varmt som det var. Stäng av värmen, MoDo!

Nåväl. Det var ju roligt att vi vann igen (fastän matchen inte kommer att gå till historien som en av de roligaste man sett). Snart är vi om Luleå också. Tjohoo!

(Oj då. Bara ett plus till Lärking i AB? Konstigt! Han som tog så logiska utvisningar hela matchen igenom...)

mike66: ...o TACK TACK,frexten! Av 6 matcher har AB kommenterat 5...Gissa vilken som I N T E kommenterats än?
Har Hasse Hasse smalband? Kör han på taggtråd?
Tom Sudd-matcherna o sena FBK-match finns, men inte ...

mike66: Ja e han inte i Pyramidspelarnas gb o sprider g'natt-bilder, så har väl gett cyklisterna ledigt ett tag.
Hirschen e dejlig!!! Var e vår danske vän ikväll?
Werna e Cung av Cempis. Vabisarna har nu kniven i strupen.

Sv: Modo!!!!!!!!
mike66: Tror Green kanske hade missuppfattat vilka MoDo mötte i kväll.

Var är Paddan förresten? Han måste ju få sitt grattis. Nåja, ni andra får väl det istället då'rå. Jag är inte knusslig.

Sv: Modo!!!!!!!!
green: Tänkte först fråga om du har knarkat länge? Ångrade mig dock snabbt för sånt kan man ju inte skriva i en respektabel gb.

MODO är Rock&Roll!!
Elr hur?? Inte 'Svensk-Toppen', som den depraverade 4a-gubben sade. ÄssÄss-Kå,HERE WE GOOOO!
8-poängs-veckan fortsätter, var har LuleSpel&Dobbel-Paddan sin Gonatt-Bild?

Sv: MoDo - ganska hyggliga
Äh, fick bara en skriande lust att göra en Tommy Lehmann-cover:

Kolfiber - för det är mer fjong i dem.

7) Magnus Wernblom MoDo Hockey...........196

That's all folks, gonatt #2!

MoDo - ganska hyggliga
Kom just på att den där trådrubriken såg ut som något som vi inte brukar syssla med här på HS. Mer MoDorat trådrubrik, mer MoDorat känsloyttring.

Nuså: kan ni tjatta på nattugglor, ZZZzzzZZZzzz.

Modo!!!!!!!!
Alltså, Modo har jöh underbar form! På väg mot åttonde raka utan förlust.
Om detta sker ska jag stå upp och hurra för detta underbara gäng.
Så Timrås gamla gubbar kan slicka sig i röven. Timrås tid e över. Nu ere dags för Modo å visa vad dom går för.

Sv: Färjestad - Modo
Modo leder!

Jag såg på Aftonbladets hemsida att modo leder mot Södertälje just nu. Mycket talar alltså för att det blir åttonde raka!
Håll i detta nu hela vägen.
Så alla ni som tror att MoDo inte kommer ha en suck i slutspelet har nog fått sig en tankeställare!

Sv: Färjestad - Modo
Zigge: Är övertygad om att gästboksfavvisarna också kommer att placeras på ett bättre ställe vad det lider. Lita på mig :)

Marcus kan sina saker.

« · 215325 · »