1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536796 inlägg · 4132 ämnen
« · 216078 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad hände???
Wewillwintoday: Huggar-leksand. Får väl kontra med filmar-Modo... Men det är ngen ide att filma när man har uselt PP se... Inte ett mål... men det kanske inte bara berodde på er... ;-)

Vinn mot HV nu.... Det tjänar vi båda på...

Pirro måste fått lite hemlängtan ändå. Sån suverän klack fanns inte på hans tid. Inte Superstars heller... ;-)

F ö ska ni ha en hel del credit för "Samling vid pumpen/Leksands Isstadion" från jag vet inte hur många håll. För att vara Modo var det toppklass. Och hade det varit lite jämnare på isen hade ni kanske hörts mer också... ;-)

Wewillwintoday: Ända in i kaklet...

Dream Team: Som tur var, var det bara SSK förrutom Leksand som tog 3 pinnar. Både hv och lule förlorade ju på straffar respektive i förlängningen. Fortfarande 6:a. Men bara 3 pinnar ner till SSK nu och 4 till Leksand. Tror ändå vi klarar det...

Wewillwintoday: Här var det inte mycket Rock´n roll ikväll inte. Av naturliga skäl.

Ni kommer säkert till slutspel...

scim: Då var den här helgen förstörd. Om vi klarade oss från skador är det dock ett +, med tanke på att det var huggar-leksand vi mötte...

Varför var inte werner med??

Wewillwintoday:

De får skriva vad de vill! Vi får påbörja en ny flerpoängsvecka mot HV nu nästa omgång, det ordnar sig.

scim: Ähhhh, inte ska vi/de skämmas för detta. 9 poängsveckan inleds på tisdag mot Huskvarna hemma.

Frisco valde israce i Nolby dagen till ära [se bild].

PEACE ALLA, vi ses här igen vilken dag som helst.

scim: Nu kan du ge dig faan på att tidningarna kommer blåsa upp det här...

Sv: På segerspåret igen...
Sorry...hamnade i fel GB.

HS fungerar lite halvtaskigt nu...

På segerspåret igen...
8-2 mot MoDo - och stor show av Notan & Robban.
3+1 av Notan och 1+3 av Robban, vilken numer kan titulera sig som poängbäste junioren genom tiderna i ES...STARKT!!!

Hmmmm...skön revansch dessutom för Brynäs-debaclet häromsistens.

Kampen går vidare... :)))

scim: Jag kan ta förluster. Men nu har vi lagt oss två ggr mot Leksand på bortaplan i år...

Wewillwintoday:

Skämmes tammefan!

Wewillwintoday: lider med er.....=(

Vad hände???
8-2??? Hur fan gick det till....???

Aaaarsenaalllll!
Björn VII:

Arsenal - Manchester United 2-0! Hahaha, United - vilken samling pajasgubbar: Giggs bränner TVÅ lägen med ÖPPET mål och Beckham styr tjusigt in självmålet till 1-0, så att Barthez ligger och fäktar hjälplöst på fel planhalva.

Beckham är tveklöst en av världens mest överskattade spelare. Han är som Lill-Babs - mer känd för sina insatser i kändispressen än begåvning som artist.

Sv: I have a dream
Dream Team:

Hans Lodin ska INTE under några omständigheter hem, om man med hem inte menar Kramfors. Usch!!! Vilken hemskhet.

Sv: Leksand-MoDo
bajenmattias: nej han är avstägd den här matchen men är tillbaks imorrn mot DIF.

Frisco: Fast som andra ur-MoDoiter hade det väl varit läge för Lodin att komma hem och sluta cirkeln...

Att Greg Brown slutar är en förlust för hockeyn i allmänhet =))

Mälarmasen:

Hoppas som du att Leksand vinner idag....

Tyvärr kan jag inte vara på plats i Leksand för jag har match själv i innebandy men jag vet att Leksand vinner och jag tror de vinner ganska klart...

Mitt tips är 6-2 .....

Nån som vet om Tobias Holm är tillbaks i dag...

Sv: MODO är Rock&Roll!!
Zigge:

HS vila från mig. Fast det höll sig visst inte riktigt.

Till Leksand ska jag inte.

Knäet är nog sabbat för alltid... ;)

Ha en bra helg, MoDoiter!

Dream Team: Man blir besviken när man läser detta Aftonbladetmeddelandet. Det hade nog varit nåt för Timrå att bygga vidare på=)

mike66: Äh f-n jag tyckte att det var något med ögona som påminde om Pålssons osäkra självförtroende ;)

Ajfan, var det Lindh, jag som trodde att det var Socker-Conny. Tyckte han var väldigt olik sig på bild, men tänkte att det var något gammalt körkortsfoto för det vet ju alla att på dessa körkortsfoton ser man ju inte alls ut som i verkligheten...

Conny förresten, han har på 36 matcher gjort 86 poäng fördelat på 30 mål och 56 assists.
Go Blue Devils!

65 Selander: Då drar jag till med Olle Påhlsson ;)

foldron: Hmmm..... Varför kan dom inte göra rätt för... =(

Ja, jag var inne på Tjälldén. Han spelade ju med Timrå efter MoDo och tänkte skoja till det lite. Iofs tyckte jag att han var olik sig, men man vet ju inte när bilden togs och så.

Ja, du hade alltså mer rätt än frågeställaren....

Dream Team:
Det är ett feltryck! Det där är Fredrik Lindh men namnet på bilden är Mikael Tjällde'n, på Tjälldens bild står det Fredrik Lindh!!

foldron: Ledtråd #3 & 4: Spelaren på bilden har representrat ännu ett lag i elitserien, ganska länge sen nu.

Han har spelat i två andra klubbar i länet förutom MoDo...

Dream Team:
Fredrik Lind

Dream Team: Dum gissning men jag chansar på Samuel Pålsson

Mälarmasen: Håller med tror oxå Leksand vinner me 4-3
det verkar som Leksand spelar bättre när dom är undertippade så därför tror ja Leksand vinner mot Modo.

Zigge: Icke! Nånstans i Europa...

Dream Team: Ledtråd #2: Är han aktiv i Högsta serien idag?

Zigge: Nope. Så enkelt tänker jag inte göra det för er. Upplysningsvis är det ingen som nämnts här idag, som ev. tänkbart nyförvärv.

Dream Team: Eftersom Du frågar, så måste det ju va en genmanipulerad Nordgren...??

Få se hur bra koll ni har på historien nu. Vem är det på bilden??

Dagens låttips på Rockklassiker* - Highway to Helg. Fniss.

* Lokal radiostation söder om Ångermanälven.

poffa:

Nope, du drar för stora växlar på det - jag menar att Niklas Nordgren (med flera) inte fick den chans han förtjänade i MoDo. Bäckman har skuld i det - tillsammans med den gynnsamma sponsorsituation MoDo hade under slutet av 90-talet.

Möjligheten fanns att köpa komplementspelare för tredje- och fjärdefemman när en tränare så önskade.

Samtidigt är det en ganska så röd tråd överallt där Bäckman drar fram - Huselius i Färjestad, Nordgren/Karlin i MoDo och nu Vas-ar och Valdixar som lånas ut till allsvenska lag i sydsverige.

Min poäng är att Bäckman inte är någon större tränare på det här området och att MoDo inte har råd att göra den här typen av misstag på löpande band.

Det viktigaste för mig i den här tråden är trots allt att jag inte tycker att man som MoDoit har någon rätt att klaga på Nordgren för hans beslut - han har själv byggt upp sin karriär efter att han inte fick någon chans i MoDo, och han har all rätt i världen att ta den dit han vill.

COLD MAN: Näe du Timrå är fortfarande lillebror i länet. När sedan Modo tagit hem några lirare från NHL så behöver vi nog inte några timrå-spelare. Nordgren kanske till och med drar till NHL snart så kom ner på jorden igen alla timrå-fans.

Björn VII:

Ibland undrar jag om du är allvarlig med vad du skriver. Menar du på allvar att Nordgren hade varit i MODO nu om det inte varit för Bäckman och att det är ett bevis för att Bäckman inte är den store ledare som övriga tycker.

Jag undrar lite grann för mig själv: Hade MODO spelat i Elitserien nu om vi INTE haft Bäckman i båset? Om vi gjort det, hade vi haft de otroliga framgångar vi hafrt under senare år eller hade vi varit ett Södertälje eller Malmö?

Lumber Jack:

Se där, då har vi olika uppfattningar om den biten - jag skulle vilja säga att det var värvningar av starka namn som Conny-ar, Xavier-ar och Wallenbergare som av någon anledning satte honom i Sundsvall.

Jag skulle vilja kalla det för feghet och rädsla-för-att-förlora-ansikte av någon som stod med armarna i kors i Linköping igår. Men sen var ju jag aldrig med och gav någon stående ovation heller...

Björn VII:

Nu fick han faktiskt chansen att ta en plats i MoDo under sin tid i Sundsvall, men p.g.a. MoDos mycket starka trupp räkte han inte till.

Björn VII:
Tror nog inte att han blir så fruktansvärt överbetald, han hade säkert kunnat få mer pengar om han valt en annan klubb, inkulderat MoDo.Det de hela handlar om är att han fick chansen, tog den och nu trivs kanon härnere
Jag tror faktiskt att vi kommer att få behålla alla våra tongivande spelare kryddat med andra kanonvärvningar som vill spela i Timrå nu, i Vår börjar vi ju ombyggnationen av vår hall för 50-60 miljoner, hockey livet leker i Timrå nu.

knaskamilla: hs vila från dig? Elr tvärtom? Skaruner till Fiolernas & knätofsarnas rike? Skrattmatch... Så Stig hjälper dig med rehab?
han hare väl nog så svårt, med laget me Sveriges största tränar-skattesedel.

Jenza:

Besviken på vem? På killen som aldrig fick någon chans i MoDo och nu hittat både sin ära, berömmelse och, får man väl gissa, rediga kappsäck med slantar.

Jag vill bara att se att man aldrig tillåter ett sådant uppenbart misstag att begås igen, talang hade han - och idag finns ett allsvenskt lag i staden, så ursäkterna för att misslyckas idag är inte lika stora (om det ens fanns några tidigare).

Ett kast som man får stå, helt enkelt.

Jenza: Konstigt att du trodde det. Nä, hädan efter är det nog Modo som får ta dom som inte platsar i TIK.
Nya tider nu!

Paddan: Ahaa, då vet jag!! Ditt 'snabbmess' lyckades jag finta bort, så jag är lika vis nu,vad Du ville.Kanske var det inget viktigt?
Bara nåt om att Du hört Foppa lovat komma hem till hösten? Nådåså, då får det bero.

Nu blir jag lite besviken alltså, jag hade väntat mig att Nordgren skulle komma tillbaka till Modo.

Paddan: Läste att ni spekulerade i Niklas Nordgrens framtid. Ni kan sluta med det nu, han blir som väntat kvar i Timrå...

Sv: Hemkomsten trestegsraket.
Vet inte varför, men jag får en känsla av att det kommer att svida till ordentligt i plånboken framöver trots tidigare uttalanden om att smärtgränsen nu är nådd vad gäller biljettpriserna. Men, men jag är ju dum nog att betala ändå så ,am får väl skylla sig själv.

Förresten, Craig Billington då, tycker han snart borde få användning för sin MoDo-matchtröja i elitserien. Eller kanske inte.

samjo:
Åfan, så du menar att man får drömma. Jamen, då drömmer jag om SM-guld till MoDo under en lååång tid framöver och eftersom jag bara drömmer sanndrömmar så verkar det lovande...

Zigge:
Jomenvisst, jag är väldigt ofta ute och gör okulär besiktningar av diverse HS-användare så får du en obehaglig känsla av att någon bevakar dig och hör det omistkännliga ljudet av knirkande ballongdäck så vet du vem det är!

« · 216078 · »