1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen
« · 110758 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Länsderby
NuMountain: Har för mig att det är ändrat. Tror att de nya reglerna började att gälla förra säsongen. "Rätta mig om jag inte har fel". det ska vara ett riktigt målvaktsingripande om det ska gälla som skott på mål. Däremot är det nog riktigt som du skriver att alla träffar i målramen inte räknas.

westerlind: Det är lugnt. Det har tydligen varit knas i telefonen för någon i över två timmar. Ge henne en vink och hon kommer att tokvifta här snart.

mike66: 11-3 + två mål.

Själv är jag skeptisk till skotträkningsproceduren. Inte nu, utan i allmänhet. Ett klockrent stolpskott ger nada, likaså ett mål, men en rensningsfösning från egen zon ger ett skott. Märkligt. Man skulle kunna tro att skottstatistiken visades för att spegla matchbilden.

NuMountain: Jag börjar bli lite orolig - Det har inte blivit något knas på linjen till Härnösand?

NuMountain: Jaja det var 2 st småpojkar i MoDoklacken och inte 4 som herr westerlind så felaktigt beskrev i ett tidigare inlägg. Och beträffande pojkarnas trovärdighet så tillåt mig småle;) Säj så här: MoDo sköt ungefär 110% mer skott än man mäktade med i 2:a perren. Nästan den första också inräknad. Bombardemang och bombardemang. 11-3 i skott får väl kanske räknas in i denna kategori ändå.

mike66: Rykten gör gällande att MoDo faktiskt hade ett riktigt bombardemang mot TIK-kassen i sista perren. Detta till trots att man gick ner på bara tre femmor av ickehelotrdinarie manskap.

westerlind:Nej, nu har det blivit dags att ta av sig den gröna tänkarmössan för idag och vila ögonlocken några timmar innan det är dags för "arbete" igen. Antar att det tydligen hör till att man här också ska skriva några sådana där bokstäver som TIK verkar ha tagit patent på och dessutom i varierande storlek. Äh fan, god natt!

westerlind:OK, intressant. Låter som att det var lite så där lojt tåfjuttande fram till sista två minuterna.

westerlind: Nog var det väl spännande ändå. MoDo låg under med 0-1 inför sista perren. MoDo la in overdriven och blåste förbi till 2-1. MoDo får en utvisning. Timrå tar ut målisen. 6 mot 4. Matchen slut. MoDo vinner helt oförtjänt. Matchen borde spelas om tycker jag. Man borde begära tillbaks alla de åttio kronorna i entré. Hoppas att det blir kuligare den 24/9.

Paddan:

Hade inte fotbollen i Sydamerika en sån regel ett tag? En match som slutade 0-0 gav 0 poäng till bägge lagen. Mystiskt nog började många matcher sluta 1-1 med mål i 89:e och 90:e minuten...

westerlind: Kan hända att en seger för Modo alltid kommer att betyda en massa glädje för mig och mina gelikar, oavsett om det råkade vara Brynäs vi slog.

westerlind: Kanske i sådana fall borde införas poängavdrag för dåligt spel. Undrar hur många lag som skulle stå på minuspoäng i sådana fall. Sen skulle det då bli en definitionsfråga om vad som egentligen menas med dåligt spel.

NuMountain: Blir derbyt lika spännande som igår, så borde bägge lagen få noll poäng.

PS. Jag kanske bara är allmänt sur och negativ: Alla fyra MoDo-supportrarna jublade ju...

NuMountain: Mmm tänkte inte på det. Hej då.

mike66: Tänk om det blir bara två poäng utdelade. Inte speciellt smart tänkt i det läget va?

Wewillwintoday: Jag tycker det var smart sagt av Ambulansen-41.

Amb-41: Oj, alltid dumt att säga sådär. Aldrig roligt att få äta upp sina uttalanden :)

Sv: Wilde klar!
Frisco: Tja, behöver vi nån som rensar framför mål, så kan man ju anlita honom..

Länsderby
Tisdag 24/9 19.00 Timrå IK - MODO Hockey kan det bli bättre...... redan 3 poäng i första matchen!

TIK-Power

Sv: Femmor..
MartinSedin: Är det inte bra att ha ett par backar extra vid eventuella skador? När det gäller Lewerström så utsåg jag honom till den sämsta backen och den bästa fasthållaren i elitserien när han spelade i Färjestad... Men jag kanske såg dåligt där uppifrån räcket?

Wewillwintoday: Det är väl ändå domaren som utvisar :-)

Paddan: När Hedin t.om går ut i media och säger att han inte levt upp till förväntningarna, tycker jag var en klar indikation att det finns stor risk för att han kommer att bänkas...
Jag vet dock inte, tiden får utvisa..

MartinSedin: Jag var inte speciellt kritisk till den eftersom jag inte visste någonting om Leverström och dessutom litade helt på pappa Hedin..
I det här fallet verkar du haft helt rätt. Det här var verkligen inte ett bra förvärv. Han kommer nog inte att tillföra mycket, och om man letade efter tyngd fanns ju Agu...

Green har gjort 5 poäng, men jag har hört att han inte har imponerat särskilt mycket han med. Tror dock att både Green och Almtorp inte kommer att få spela särskilt mycket.
Warg har däremot varit bra och kommer nog att få spela...
Jocke Lindström borde vara given...
Man får även hoppas in i det sista att Tobias Enström kommer med....

MartinSedin:Vad anser ni om Lehtinen då? Han har ju trots allt gjort fem assists under försäsongen varav två nu i helgen. Kanske är svårt för en kille som spelat i TPS hela sitt hockeyliv att byta till ett nytt land, en ny liga och en annan typ av hockey.

Wewillwintoday: Jag var kritisk till värvningen av Lewerström och är fortfarande kritisk till den. I dagsläget verkar det som om MODO har kastat bort en massa pengar på en back som i bästa fall blir sjunde back..

Om jag inte tar fel så betalade MODO utbildningsbidrag till Färjestad dessutom får man väl anta att Lewerström har en hyfsad lön. Detta till en spelare som INTE ville lämna Färjestad.

Green har ju inte imponerat direkt och personligen vill jag hellre se Almtorp i alaget än Mr Green.

nikki88: Bra Nikki. Musashimaru är en bjässe det kan alla hålla med om. I alla fall när vi pratar kilon. 230+ är lite skillnad mot ca 90 kilo hockeyspelare=)

Wewillwintoday: Detta är nog en bjässe ;)

Frisco: Hehe, nästan 100Kg, jag skulle vilja se en bjässe med dina mått :)?

Wewillwintoday: iaf. måste man vara imponerad dock.....(bra svenska).

I alla fall måste man vara imponerad av hans +- statistik(Så skulle det stå)

poffa: Klart man måste lite på oss..... Men visst är Wilde fortfarande en lättvikatre?

poffa: Uppenbarligen har Hedin gjort det :)

Iaf. Måste man vara imponerad dock av hans +- statistik. 5-0 i cupen i helgen och +12 i Providence(klart överlägset bäst).

Nu säger jag kanske för mycket, men det där kan vara en gubbe för landslaget!

Wewillwintoday:

Och som tur var så litade du på min och Friscos scouting vad det gällde Wilde. Verkar som om Hedin också lyssnat på mig.

Lumber Jack: En massa frågor??? När ska Born to be wild spelas? I så fall med vilka? Blue Öyster Cult kanske? ??
????? ?? ? ? ?

Femmor..
Förlåt, det här är så enormt uttjatat, men jag tycker det är så enormt skoj :D

Söderberg - Öhman - T.Pettersson
Hedin - Johansson

Wernblom - Hlinka - Högardh
Hedlund - Wilde

P.Öberg - J.Öberg - Wennerberg
Damgaard - Milo

Lindström - Karlin - Staal

Sjunde backreserv kommer troligen att bli Leverström, jag hoppas dock VÄLDIGT mycket på att det blir Tobias Enström istället...
Byt ut Karlin och Staal med Green och Warg om de inte hinner komma tillbaka...

Sv: Katterna - MODO
westerlind:

Det är min MOR SOM INTE KAN STAVA I TELEFON. Att någon kan anta att jag stavade fel är för mig en gåta...

Lumber Jack:

Har du planer att söka till den beryktade tjänsten som DJ på junis-matcherna? Skulle ju vara kul för mångfaldens skull.

Mvh,
Leg. Lädertechnoskeptikern

Sv: Truppen klar nu?
MartinSedin: Nej, det tror inte jag heller.
Tror på kanske en center...(artistsskatt).

Tror att Leverström kommer bli reserven bland backarna.
Han blev ju bänkad sist mot Timrå i tredje perioden...

Första femman är ju redan klar med söderberg, TP och Öhman. Andra blir troligen Hlinka, Wernblom, Högardh..
Tredje blir P.Öberg, J.Öberg, Wennerberg(Oj oj oj, vad tungt att möta, där kommer det att smälla i vinter).
Fjärde blir nog Lindström, Karlin, Staal (om de hinner tillbaka till ES premiären). Annars blir det nog Warg och Green.

Tror dock att Green kan komma att bli bänkad i vinter eller t. om petad???

MartinSedin:
Vid eventuella utvisningar spelas givetvis Youth gone wild...

MartinSedin: hehe appropiate name i alla fall :)

Truppen klar nu?
I och med att Wilde kommer betyder detta att MODOs trupp inför säsongen är klar? Det tror jag inte.

Jag tror inte att M Lehtinen kommer att spela någon Elitseriematch för MODo och dessutom tror jag att Hedin kommer att inhämta något artistforward.

Wewillwintoday: Jag sätter en hundring på att Wilde kommer att överta Alavaaras line up låt i klassikern Wild Thing med The Troggs.

nikki88: Bra jobbat Hedin och Brithén, RIKTIGT BRA jobbat!

Jag tror att Wilde kan vara skillnaden mellan några placeringar..

Wilde klar!
Härligt härligt, ännu en back :)

Sv: Det bjuder vi på!
Paddan: Låter som en utmärkt idé!
Söker vi sånt hos EU då eller?
Fast då ställer dom väl krav på hur breda skridskoskenorna ska var el. vilken bredd o tjocklek det ska vara på klubbtejpen o sen får vi inte vara sponsrade med grötreklam på magen utan med ett enda stort EU märke där istället.

Men vi får lägga in ett veto på detta viktiga poängstöd i krissammanhang, men så lång kommer det väl inte att gå? :))

rådbjer:Vi kanske kan införa något sånt där norrlandsstöd så att eventuella poäng vi tappar mot norrlandslag får vi tillbaka retroaktivt i den händelse att vi skulle råka befinna oss farligt nära kvalserien :-)

Paddan: Synd bara att vi måste ta poäng av varandra men det är kul när vi möts, spec alla tråkningar man har med kompisarna före, o efter matcherna.
Under matcherna står vi ju på skilda håll :))

Sv: Tobias Viklund
MartinSedin:

Det där med västra frölundas 85or sa iaf en i modos b-junior lag, själv så är jag inte säker. Vi kan ju alltid hoppas att du har rätt :)

rådbjer: Jomenvisst, någonting måste vi ju göra för att hålla humöret uppe tills slutspelet börjar. Tror att matcherna oss emellan kan bli intressantare iår, då ni som lag betraktat verkar vara mycket jämnare istället för att som ifjol förlita sig till Zätas femma.

Paddan: Ja visst, vi kommer aldrig att ha haft en roligare säsong när vi sammanfattar den som kommer! :))

Tro mig vi kommer 5:a!! (bakifrån)

Får väl se fall ni har humor efter denna säsong, än så länge går det ju hyfsat, med humorn alltså!

rådbjer:Inte lätt att vara rådvill, och att dessutom lotten föll på Timrå! Nej, allvarligt, kul med TIKar med en känsla för humor. Det kan ni ju behöva när det är dags att sammanfatta säsongen!!!
Jäklar, kunde inte hålla mig från att skämta igen.

« · 110758 · »