1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen
« · 110528 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det bjuder vi på!
Paddan: Jag är den enda som håller på nåt lag, blir liksom roligare att döma då! :))

ModoAntz: O du tror TIK slet livet ur sig??? Ja, jag säger då det!

Har varit lite frånvarande i helgen. Kul med en vinst iaf!

...även om det var träningsmatch. Den 24:e blir det andra bullar. Då vinner vi såklart med mer än ett mål! ;)

rådbjer: Du inser väll att modo bara gick på halvfart mot Timrå modo kommer att bli mycket bättre den 24:e

rådbjer:Det är ju efter den 24:e som vi verkligen börjar att glädjas, för då får vi ju se på storbildstv inne i hallen. Tror första programmet ut är Språka!!!
Visste förresten inte att domare fick ha favoritlag :-)

Paddan: He he he :))

Jaaaaaaa, (suck) vad säger man ? Man vill ju inte förstöra er fina dag med att säga emot, så därför är jag tyst o låter er glädjas fram till den 24:e!

Man ska vara snäll ibland också :))

Sv: Tobias Viklund
Vader:En femma med Wilde, Lehtinen, Öberg, Öberg, Wennerberg borde man väl kunna kalla Restless and Wilde!

Vader: Mitt tips är att Västra Frölundas 85or kommer att spela med J20 laget även i vinter och eftersom Frölundas J20 lag också är mycket starkt så är det tveksamt om J18 kommer att få någon hjälp av dessa spelare.

Själv tycker jag att det är synd att Johannes Salomonsson tackade nej till hockeygym. Han är STOR. Spelade bla i som ordinarie för Almtuna IS i kvalet till Allsvenskan redan ifjol.

Frölundas J18 lag blir nog ändå ganska starkt, bla kommer tvillingarna Wikner som gjorde stor succé i TV Pucken ifjol att spela för laget.

På tal om TV Pucken så är Alexander Sundström uttagen i Västerbottens lag. Undra om han söker till hockeygym i Övik tills nästa säsong. Alexander skulle då bli den andra spelare inom kort till hockeygym med en betydligt mera känd fader.

Patrik eller Peter som är fadern? Patrik.

MartinSedin:

Jag tror också på att årets b-jun lag kommer spela SM-Final.
Jag har en nära vän som spelar back i det laget så jag har lite extra koll på dom. Han bildar förresten backpar med Tobias V. Jag såg dom själv spela i kempis mot Timrå för några veckor sedan(vinst med 10-4 eller nåt liknande) och det såg riktigt bra ut
Det kan dock bli tufft mot Frölunda sägs det, dom har VÄLDIGT många landslags spelare födda 85 som dom får ta ner i laget när det närmar sig slutspel.

Värt att notera: Jag skjutsade faktisk min vän, Tobbe och Hellström till den matchen :)

ModoAnte: Det vekade som om isen i Gärdehov inte var den bästa.Pucken studsade hela tiden.Och var va alla in andra det var inbte många modoiter där?

Paddan: Jag måste säga att modo spelade bra förvarspel i slutet av matchen mot timrå.Det såg stabilt ut

Kändisfläkt
Äntligen har då Hotspurs lagt ut intervjun med Foppa på sin hemsida.

rådbjer:Nejdå, du kan vara lugn. Vi har vunnit färdigt i Gärdehallen för i år. Resterande segrar mot er tar vi i Kempis och i Timrå Isstadion!!!

Det bjuder vi på!
Efter Modos otroligt meriterande seger igår mot TIK, i allafall om man ska tro alla SMS jag har fått från mina Modopolare, så vill jag bara säga att det bjuder vi på!

Efter minst 6, 7 krokiga förluster el. mer så är ni värda att få smaka på segerns sötma, även om det bara är träningsmatcher!!

Så återigen: Det bjuder vi på, men inte nån mer gång!!! :))

Sv: Katterna - MODO
westerlind:

Vet inte. Bara att jag brukade få rabatt ibland om jag visade legitimation. Då var iaf jag lugn, men sen är jag ju även en alldeles säreget opolitisk människa.

Signing off!

Björn VII: Ja, ett klassiskt ställe med en underbar skylt. Men det har lite orättvist hamnat i skymundan av kravallerna 1931.

Eller var det där det började?

westerlind:

Själv förbannar jag mig för min ekonomiska inkapabilitet att i nuläget lägga ett bud på ett visst café i Lunde. :-)

poffa: Jag är alltid mån om att titulera personer på ett sätt som de förtjänar.

knaskamulla: "Westerlund" Var det du eller Kurran som stavade? OK, jag ska inte vara stingslig. Men skriver du "Wästerlund" då blir jag förb*nnad!

Äsch, jag bara skämtade! Jag har ett liknande problem: Du ska inte tro på allt som står i mina inlägg - Om jag pratar för fort kan det ibland hända att min mamma skriver fel.

Björn VII: Tack för att du uppmärksammade den här felstavningen av knas!

knaskamilla: Om du är legend eller inte har jag svårt att uttala mig om: Jag vet inte ens om du finns. En vandringslegend möjligen...

Paddan: Vet inte om chokladmuffinsen existerar heller...

Paddan: Grattis! "Efter 19 raka förluster tog Nätra Goif igår sina första poäng i div 5 Ångermanland. Bollsta besegrades med 4-3 på bortaplan" DN idag.

För övrigt såg Södertälje ganska starka ut. Äckligt disciplinerade.

Sv: Ny junior har gjort debut i alaget
MartinSedin:

Jorå, visst lever plantskolan i allra högsta grad om man faktiskt följer en liknande policy som användes i början av 90-talet. Att lovande juniorer, istället för panikvärvningar, faktiskt får gå in i a-truppen och ta ett stort ansvar för klubbens fortsatta ES-existens. Det är ju exakt vad som kännetecknade klubben under Erkén. Att detta sedan haft en stor inverkan på spelarnas karriärer är väl kanske något som blir svårt att hitta belägg för, det är mer en känsla som känns vettig.

I kampen mot diverse hockeymagasin om plantdöden handlar väl striden om huruvida MODO idag har spelare som har ett antal JSM-medaljer runt halsen och redan fått viss publicitet i rikstäckande press. Något som kanske blir svårt att hävda. Att MODO däremot idag återigen verkar använda sig av det tidiga 90-talets strategi med att verkligen släppa fram de juniorer som finns blir iaf svårare att förneka.

Jag?
Hoppas.

Sv: Matchen är igång
Lulekickan:Jaha, där ser man. Antar att samma kategori av supportrar finns i alla lag.
Det var ju storsint för en luling att gratulera till en modoseger :-)

knaskamilla: "Slapp" var inte menat som "slapp" egentligen, utan som "fick inte".

Det stämmer nog att han ställt till problem förr, och det är nog inte så där alldeles säkert att han får följa med supporterbussen fler gånger. Själv brukar jag inte åka med supporterbussen överhuvudtaget eftersom jag inte orkar med alla fyllon och helst vill slippa ta hand om någon som inte klarar av att ta hand om sig själv. Åker jag till Ö-vik för att se hockey så vill jag ju helst få ägna mig åt det.

Vader: Jag håller med dig om att någon back från A jun(Daniel Sondell eller David Holmqvist) borde ha blivit uppkallad före Viklund. Frågan kvarstår dock, vart fick Swehockey namnet Viklund ifrån?

Namnen MartinWilde och Tobias Viklund har ju inte många likheter direkt.

På tal om B Jun så känns det som om 86orna kommer att göra en mycket bra säsong och mitt tips är att MODO kommer att spela sin fjärde SM Final för B Juniorer de senaste fem åren.

MartinSedin:

Jag kan aldrig tänka mig att det var tänkt att Tobias Viklund skulle spela. Han är en bra bit ifrån a-laget än så länge. Han spelar ju i b-jun just nu så nog borde dom rimligtvis plocka upp nån från a-jun först?

Lulekickan:

Slapp?

Efter vad jag har hört så var det inte första gången han ställde till problem...

mike66:

Tack.

Paddan:

Inte direkt.

Paddan: Efter vad jag har hört slapp också lulingen i fråga åka med supporterbussen hem efter matchen. Våran ordförande och klubbdirektör råkade se eländet, fast de skrattade bara.

Synd att vissa måste skämma ut sig så. Sedan finns ju den kategori supportrar som verkar sträva efter att bli så fulla som möjligt med följd att de missar matchen eftersom de:

1. Står och spyr istället för att se matchen
2. Står och grinar någonstans
3. Ramlar och slår sönder glasögonen och får ett enormt blåöga
4. 1-3

Portello har nog tvingats lotsa runt en kille som fallit in under punkten 4 under någon Modomatch skulle jag tro, kanske till och med under samma match som den där killen streakade, om det nu inte var någon annan som fick den stora äran.

Grattis till segern förresten.

Sv: Back and Forward
MartinSedin:

Jag såg matcherna i Sca-cupen mot Sundsvall och Södertälje. De två spelare som hade mest att spela för ( bevisa att de platsar i laget ), var nr 44 Lehtinen och Wilde. Wilde lyckades med råge och nr 44 gjorde bra matcher. Från att tidigare knappast varit med i spelet så tog han nu för sig bra och gjorde poäng. Om denna uppryckning räcker för att han ska blir kvar i MODO, får vi nog snart veta.

Wilde var en mycket glad överraskning, en som kanske blir en stor favorit denna säsong. Räckvidd som Popovic, men betydligt smidigare i skridskoåkningen.

Ny junior har gjort debut i alaget
Tidigare denna säsong så gjorde Gustaf Palm och Tobias Enström sina första matcher i MODOs alag och i SCA cupen så fick Kristoffer Persson chansen i tre matcher.

Persson som har Björklöven som moderklubb och är född 1984 blev mycket överraskande draftad i somras av Calgary Flames. Persson är en mycket stor och stark spelare som det ska bli intressant att följa denna säsong.

Plantskolan lever! Zajkowski, Lindh,Agu,Lindström,Almtorp,Enström,Palm och Persson.

Detta betyder att åtta juniorer har fått chansen att visa upp sig denna säsong och vi har inte börjat säsongen på riktigt än.

Tobias Viklund
Frågan har redan diskutteras på det "riktiga" forumet men har något en bra förklaring varför Swehockey blandade ihop Martin Wilde med Tobias Viklund. Var tanken från början att Viklund skulle spela?

För er som inte vet så är Tobias Viklund en stor backtalang som började hockeygymnasiet för någon vecka sedan. Viklund som är född 1986 kommer från Kramfors och raknas som deras bästa spelare sedan en viss Wernblom.

Hur som helst så hade Wilde/Viklund +5 i SCA cupen..

Wewillwintoday: Jag tror inte att Enström kommer att spela för ÖSK iår. Om inte Tobbe tar en plats i atruppen så kommer han nog att spela J20 SuperElit med MODO och kanske träna med alaget.

Sedan tror jag inte att Lehtinen är särskilt intresserad av att spela i ÖSK. Mitt tips är att Lehtinen lämnar Örnsköldsvik innan Elitserien börjar.

Wewillwintoday:

Enström kommer nog att bli kvar i truppen då en backplats är en s.k. juniorplats. Han var förövrigt riktigt bra i 4-nationsturneringen har jag fått berättat för mig. Jocke lyckades förresten göra ett självmål.

knaskamilla: Ja mycket. Grattis. Om matchen var bra? Näpp.

knaskamilla:OK, nu har jag klurat lite mer på det där med muffinsen. Jag tror att det har någonting att göra med Shake and Bake och att det du tvingat Westerlind att köpa och baka en massa chokladmuffins för att du skall få ihop pengar till ståplatskortet och nödvändig reskassa genom att stå på torget i H-sand och sälja dessa muffins påståendes att du är en stackars elev som skall samla ihop pengar till en skolresa. Stackars Westerlind får endast känna lukten av dessa chokladmuffins....
Är jag rätt ute? :-)

knaskamilla:

Så du hann notera att det var ett "elände" iaf?

Själv kommer jag ihåg från min senaste Ö-vikssejour att lulefans har en tendens till att visa upp diverse accessoarer som verkligen inte har på hockeyarena att göra!

"Tokroligheter" som: Spapshjälmar, skridskor av känguruskinn runt halsen, skojsiga ansiktsmålningar m.m. Detta i kombination med att de gärna skulle dra sig bort mot reds-hörnan med sina dumdryga leenden, mumlande för sig själva på klassikern: "40 miljoner för ingenting".

Those were the days!

Paddan:

Ja, man var ju glad när man slapp se eländet. Fast jag vet inte om en Luleåhalsduk är så mycket bättre, iofs...

Paddan: Hmm...
Jag tror att Lehtinen och Enström kommer att spela i ÖSK.
Men man kan ju alltid hoppas att Enström tar en plats i MODO.
Jocke tror jag defintivit kommer att platsa, däremot skickas nog Almtorp till ÖSK.
Warg verkar ju ha skärpt till sig mycket i år, och kommer nog inte att petas... P.Öberg ligger dock i farozonen tror jag tyvärr....

Back and Forward
Vilka spelare tror ni kommer att förstärka ÖSK ur den här truppen?
Hedin, Damgaard, Milo, Johansson och Wilde (om han nu kontrakteras) borde vara säkra.
Framåt är det väl främst Jocke och Almtorp som jag är tveksam till om de kommer att platsa i MODO.

knaskamilla:Jasså, jäklar vad observant du var då! :-)

Lumber Jack:

Fast halsduken flyttade på sig - från att hänga runt halsen när han sprang omkring till att hänga någon annanstans när han eskorterades ut ur hallen.

Lumber Jack:Hur sjutton klarar de små liven att bära mössa i skolan hela dagarna. Suttit nu sedan klockan 17 med Duluthmössan på i något slags inbillning om att det skulle ge mer tur. Himla vad varmt det blev, tala om att koka bort den lilla hjärnverksamhet som finns kvar.

Sv: Leksand
Lumber Jack:

Småaktigt, måste jag säga, själv rekommemderar jag en sådan här:

www.handlaidalarna.nu/leksandstars/showproduct.asp?articleID=100-00

I hockeyhänseende, iaf, har jag blivit en mycket mer nyanserad och avslappnad individ efter mitt inköp.

Välkommen tillbaka, btw!

Portello: Kan tänka mig det och sedan så kan man ju alltid skylla på "shrinkage" ifall någon skulle klaga på utrustningen.

Frisco: Sjuk människa på en sjuk bild...

Portello:

Helt fel, karln hade en halsduk på sig.

Paddan: Stämmer bra det . Rätt rolig syn faktiskt.

Lumber Jack: Ähhh, mycket skitsnackom Leksand. Trevligt ställe. Tex Mårtas Livs, Moskogen och Spol-Jansson.

Se länken!!

Lumber Jack: Det beror väl på var någonstans du har tänkt placera kallingarna och vilka ytterligare klädesplagg du tänkt ha på dig. Om jag inte minns fel så var det väl en luling som näckade förra säsongen.

Portello: Precis, får väl avlägga löfte om att inte skriva här under pågående Modo-matcher.

Paddan:
Själv hade jag ett par vackra MoDokallingar, men jag blir nog utslängd ur Kempis om jag glider runt med dem.

Paddan: Ser du nu vad bra det går så länge du inte är på HS när Modo spelar :)

nikki88:Ladies and Gentlemen let me introduce our latest addition to our team: Tobias Viklund, jag menar Wildeingen.
Fan, suttit och svettats i lägenheten i min gräsligt fula gröna stickade Duluthmössa. Nu måste jag med andra ord ha på mig den mössan i fortsättningen.

« · 110528 · »