1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534788 inlägg · 4127 ämnen
« · 150032 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo-Linkeboda
1-0 Milo...

Modo-Linkeboda
Tjenixen. Hur ser truppen ut? Har ni något att sätta emot med utan Wernblom? Har förstått att mycket av spelet är upphängt på honom? ¨Ska ni vinna är mitt tips att fixa så mycket utvisningar åt båda hållen som möjligt - vi är fruktansvärt dåliga i både box och pp... men nån gång ska det väl klaffa - ikväll kanske? Senast i Linköping var ni rejält akterseglade redan från start och kom aldrig in i matchen. Riktigt utspelade faktiskt. Men det bör ju inte bli likadant idag. Dock har jag vaknat på ett 2-6 humör idag och frågan är om jag inte får rätt. Ska kila iväg och satsa en slant tror jag. Ev. garderar jag med min 4-4 känsla igårkväll... ;-) Må bäste lag vinna!

Sv: Roliga typer i Leksand...
MoDoMartin:

Det här är inget som egentligen handlar om några enstaka personers agerande vid ett tillfälle, om det nu finns sanning i påståendena om vad ni sysslade med så är det minst lika tråkigt om ingen ledare från MODO eller publikvärd på plats sa någonting.

Det är den typen av agerande som skapade Terror-Tommys i fotbollen, ingen vaknade ju egentligen där innan sådant hände. Vad som sedan skedde var ju att fotbollsklubbarna tog ett större intresse i vad supportrarna egentligen sysslade med, på och utanför läktarna. Visst, det blev tråkiga samtal med vissa supportrar först och främst, men sedan så ledde ju det här till ett samarbete med supportrarna som fick hjälp av sina klubbar med att få bättre fungerande organisationer och fick lättare att genomföra vissa typer av evenemang...som t.ex. tifon.

Bästa exemplet på detta inom hockeyn är ju just Leksands Superstars, där gamle ordföranden Doverskog insåg att det här var viktigt, klubben har alltid varit intresserade av och hjälpt till med arrangemang, haft representation i styrelsen med mera...Kan man diskutera resultatet av hur bra den föreningen fungerar?

Jag tycker då iaf att klubbarna ska börja ta ett större intresse i vad supportrarna sysslar med, både när de gör bra och dåliga saker, i MODOs fall skulle ju Reds behöva en hel del hjälp bara med att nå ut med budskapet: alla är välkomna. Det verkar ju finnas en och annan som tror att ett medlemskap i Reds är personlighetsförändrande. :-)

Sv: Djurgården tappar tio poäng!
Frisco: Varför inte, kan Arafat få Nobels fredspris borde Vacchio kunna få det i fysik (tillsammans med Gunde och Armstrong)

Frasse99: Jag ville inte säga det men det bor faktiskt mer apor (Skansen) ute på Djurgården än människor. Djurgården har ingen hemmarena. De hyr in sig Stadion på matchdagarna på samma sätt som de flesta andra klubbar i Stockholm gör.

Lumber Jack: Nobelpriset då?

Frisco:

Det känns lite futtigt, ungefär som att få ett diplom när man vunnit femmilen i OS. Karln ska ju givetvis ha stora journalistpriset.

Forza Vacchi, in med växeln S J P!!!!

Frisco:
Ledsen att säga det men du är fel ute när du skriver att Stockholms Stolthet skulle komma från "öfre Östermalm ??" .
Klubben grundades ute på Djurgården och har inget med Östermslm att göra förutom att hemmarenan Stadion ligger där.

Sedan får du förstås tycka vad du vill om känslan att springa in på ett fullsatt Stadion ;)

Frisco: Återigen vill jag säga att vi aldrig ska glömma Japanen som försvann i OS-maran i Stockholm 1912. Jag kan ju i och för sig förstå att han inte ville springa imål på det stadion som ca 100 år senare vill tas över av rikemansklubben från Öfre Östermalm men men, glöm aldrig honom.

Sedan en länk som Lumber Jack gillar.
www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=570462&sport=

Sv: Bekanta namn
Ja, jag säger då det. Tänk att det skall vara så förbaskat svårt att lära sig hur man på ett lättöverskådligt sätt lämnar sina tips på matchresultat på modohockey.se att Frisco fått vidta en sån drastisk åtgärd som att rita upp en teckning över hur man går till väga.

Resultat ikväll? 4-2 tippar jag. Lehtinen har nu ställt in siktet och gör ett mål, Öhman ett mål och Wennerberg två. Men hoppas på mål från TommyP och Antos.

Paddan: Artikel i Värmlands folkblad: "Flytten till Modo skulle ge en nytändning i karriären.
Så blev det inte.
Nu återvänder Erik Lewerström till Värmland.
- Det blev inte alls som jag hade tänkt mig i Örnsköldsvik, säger Lewerström till VF-sporten.
Nu pekar allt på att Lewerströms nya klubbadress blir Grums IK.
Erik Lewerström var med och vann SM-guld med Färjestad i våras men Vålbergssonen hade svårt att ta en ordinarie backplats hos mästarna. Lewerström var en tid utlånad till Malmö.
Efter Färjestads SM-guld i våras anmälde Modo tidigt sitt intresse för den reslige och hårdspelande backen.
Lewerström skrev också på för Örnsköldsvikslaget innan sommaren.
Färjestad ville till att börja med låna ut Lewerström men Modo stod på sig och köpte loss värmlänningen.
- Det känns oerhört inspirerande att vi får möjligheten att fortsätta utveckla Erik till en stabil elitserieback, sa Modos sportchef Bengt Hedin när affären var i hamn.
Lewerström var också han positiv när flyttlasset gick norrut.
- Jag har kommit till en ålder där det inte håller att sitta på bänken längre, menade Lewerström som har 31 juniorlandskamper på sitt samvete.
UNDER FÖRSÄSONGEN var Erik Lewerström ordinarie hos SM-finalisten.
Sen hände något.
Lewerström placerade i frysboxen av Modo som sedan ville låna ut Vålbergssonen till Björklöven, något "Löven" var positivt till.
Men det blev ingen utlåning till Björklöven. Det blev heller inget mer spel i Modo.
Lewerström sjukskrev sig och gjorde sig oanträffbar för media.
- Det hände något. Så mycket kan jag säga. Om du återkommer om några dagar ska jag berätta allt.
* Men det stämmer att du varit sjukskriven?
- Ja.
Erik Lewerström pratar ogärna om det inträffade. Ämnet är fortfarande hyperkänsligt.
ENLIGT VAD VF-sporten erfar kommer Lewerström att återvända till Grums, klubben han spelade för innan han gick till Färjestad.
- Jag kan inte kommentera något eftersom ingenting är klart, säger Lewerström och ber återigen att VF-sporten återkommer senare i veckan.
Modos ordförande Åke Eklöf bekräftar att Modo och Grums för en dialog med varandra om Lewerströms framtid.
ERIK LEWERSTRÖM har tränat med Grums sedan i fredags och vore ett välkommet tillskott i bruksklubben.
- Ingen vore gladare än jag om det löste sig, säger Grums tränare Jan-Olof Rågfors.
Han fortsätter:
- Erik skulle gå in i vilket division I-lag som helst."

Paddan: ingen större förlust i så fall.

Läser idag i pappersupplagan av Örnsköldsviks Allehanda att Lewerström eventuellt är på väg att flytta hem till Värmland och spela hockey för Grums.
"-Inget är klart, men vi har haft en dialog med Grums. Men jag vet inte på vilket stadium den ligger, säger Modo Hockeys ordförande Åke Eklöf"

MoDoMartin: Alla kan göra bort sig nån gång se bar till att det inte händer igen

Förra veckans "Player of the week" i Bridgeport Sound Tigers, vem kan det vara? Låter kanske namnet Mattias Weinhandl bekant? Jaså, det gjorde inte det.

Jaja jag har inte mkt att säga att jag var en av dom som var där o svina.
Men jag har erkännt att det var jag och jag har bett om ursäkt.
Sen när snacket börjar gå om TIFOGruppen tycker jag ni ska skippa. Att vi en match uppträder som svin får egentligen inte hända men jag kan säga att jag kämpar som en galning för att få saker gjorda(har ni sett bilderna från södertälje)(hem.passagen.se/modotifo)
Jag vet att jag från TIFOGruppen var där men vi hade inga planer på ett TIFO efter som vi får grejerna i veckan.
Sen också det där med inte tvätt äkta supportrar tycker jag är patetiskt,Jag har åkt ända från sthlm för att se den här matchen iof hade jag inte beräknat med så mkt intag av alkohol och jag tar helt på mig skullden,Jaja ni får säga vad ni vill men egentligen orkar jag inte ta mera skit för jag har redan fått tillräklig så kan ni inte inse att det räcker nu???
Ett fela är mänskligt men att förlåta är gudomligt..
MODO mot sm-guld.
PS.vi syns på lördag i gävle då i nyktert tillstånd.DS
MVH Martin

Mattias Weinhandl gjorde i natt 2 assists i den fjärde matchen på 14 dagar (eller den tredje matchen på fem dagar) mellan Bridgeport Sound Tigers och Saint John´s Maple Leafs. Anders Eriksson svarade för 1 assist för St John´s.
Weinhandl har därmed gjort 1 mål och 5 assists på de senaste tre matcherna.

Paddan:

De kanske har gjort som de gjorde med Werner och fingret i våras: drogat honom tillräckligt mkt för att han inte ska ha någon som helst känsel kvar... ;)

Lumber Jack: Lite förbryllad blir man. Läser på USAtodays hemsida att Svarten blivit uppkallad till Trashers igen. Måste ha varit en otroligt snabbläkt handledsskada! Eller kan det vara så jävligt att "handledsskadan" egentligen handlade om den planerade nedkomsten.

Sv: Wernblom skadad
Frisco: På tal om ingenting. Sudnsvall - ÖSK 2-2 i mål i andra perran. 26 - 2 i skott till Sundsvall. Det är effektivt spel det. Troligen har inte ÖSK skjutit ännu isista eftersom bara Sundsvall öser in mål där.

knaskamilla: Malmö borta var en match. Den som Martin Johansson gjorde sista straffmålet.

knaskamilla: Urk ja pinsamt (för mig). Jag var t.om på plats när han gjorde det straffmålet mot Frölunda.
Det andra var suddenstraffen mot Malmö...

Wewillwintoday:

Straffmål? Iaf ett av dem, väl?

Frisco: Enligt modohockey.se så skall Warg ha gjort 2 mål i år.

Kan nån påminna mig i vilka matcher det var???

Wewillwintoday: 158 minuter och 8 sekundet og det för råttorna att göra mål på Bajen denna säsong.
Jag har sett Beck både i junismatch och alagsmatch ... En bra spelare.

Frisco: Appropå AIK. Min brorsa är bor i sthl och har sett Mattias Beck ett antal gånger. Han är ett enormt bra klipp i skridskoåkningen, riktigt imponerande. Tycker Hedin ska ligga i hårt för att försöka värva honom och Jämtin. Båda födda -83 om jag inte misstar mig. AIK lär ju inte gå upp till elitserien i år menar jag, och de kommer knappast harva i allsvenskan även nästa år, även om de är unga...

Lumber Jack: Jag vet av erfarenhet att det är mycket lätt att överdriva ibland.

Sv: Antos scorar imorgon???
Wewillwintoday:

En helt lysande idé, åsså sporrar han förhoppningsvis Tommy P till att börja pyttsa han med.

Antos scorar imorgon???
Det är tamme *** på tiden att han börjar producera lite...

Frisco:
Så sant, så sant. En överreaktion från min sida. En genomförd ståndsutjämning vore värre, helt klart.

Lumber Jack: Motgångar? En sådan skulle väl vara om de slutade sälja Lorden på apoteket röda näsan.

Nu har AIK inte gjort mål på Bajen i hockey på 7 perrar och 5 min sudden.

Lumber Jack: hur ska det gå utan Eilert hur ska man gå vidare nu.

åsså ska Eilert lägga av, nu kommer motgångarna i våg efter våg.

Paddan: Ska Hirch stå då får man vara nervös igen.

Frisco: Jo, jag vet. Men det hade varit intressant att se hur en kedja med Wennerberg, Hlinka och Högardh skulle funka. Nu när Högardh har börjat att få bättre fart under skridskorna också.

Paddan: I texten står det att spelarna ska alternera på Wernas plats.

Blir tydligen Hirsch i målet i matchen mot LHC i morgon kväll. Wennerberg verkar få en jobbig kväll också, med spel både första och fjärde femman om man får tro laguppställningen. :)

Illa illa
Juuso verkar ha problem me puckarna som skjuts mellan benskydden...svårt å hålla tätt? in med Hirsch

Lumber Jack: Det är nog inte helt otroligt, en sisådär tre stycken kanske.

Paddan: Skulle tro att en och en annan bier flowade ned i mountainet för att fira tilldragelsen...

Lumber Jack: Tänk vilken poesi det kan bli av en sån nyhet som att Conny blev matchens lirare genom sina tre mål mot Selber Wölfe!

Paddan:
Som enligt alatavistas översättning till engelska blir:

One the daily was the Swede Conny flowing mountain, with which finally the knot burst and against the wolves three times met.

Allas vår Conny Strömberg verkar göra poäng på löpande band i Blue Devils Weiden. 5 mål och 21 assists på 11 matcher har det blivit hittills. Liten språkövning från söndagens match mot Selber Wölfe: "Man des Tages war der Schwede Conny Strömberg, beim dem endlich der Knoten geplatzt ist und gegen die Wölfe dreimal traf."

Lumber Jack: Enligt uppgift på USAtoday:s hemsida är han handledsskadad och borta på obestämd tid.

Paddan:

Undra om det är därför som han inte har spelat de tre senaste matcherna, då Chicago har varit ute på en roadtrip?

Lumber Jack: Jo, han Wennerberg är ju en frisk fläkt och han är bra på att använda kroppen på ett hårt men juste sätt.

Ser helst båda två i MODO-tröjan så snart som möjligt. Såg förresten att Svarten blivit pappa nu i dagarna, till en Vilmer.

Paddan:

Som tur är har vi ju arvtagaren #26 Hard as a rock.

Förövrigt anser jag att Svartvadet eller Påhlsson skall köpas hem (eller båda)!!!!

Lumber Jack: Vet tyvärr inte mer än det som står i tidningarna. Jädrigt synd att Werner skulle bli skadad. Han hade behövts imorgon mot LHC. Men någon annan får väl kliva fram och visa framfötterna och kämpa som ett djur.

"Magnus Wernblom tvingades utgå i tredje efter att ha sträckt baksidan av låret."
" -Det brände till, och jag hade fullt upp att ta mig ut i båset, berättade Magnus medan han fick behandling i omklädningsrummet efter matchen."

Paddan eller nån:

Vad var det som hände?

Frisco: Forumet på den officiella sidan. Dessutom verkar det vara de iaf enligt ett inlägg nu på morronen...

Jaja, när vin (tja, öl då) går in går vettet ut... "Sämre klack än Antjärn" (stavning) var ju rätt kul iaf... ;-)

gripen66: Forumet.... Det var ju som sagt inte officiella sidan.

« · 150032 · »