1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534861 inlägg · 4127 ämnen
« · 157366 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Blindkäpp
Paddan: Brithéns coachning är ju tamme fan under all kritik...

Jag lovar att han kommer att bänka både Söderberg och Pettersson före Warg när Karlin och Staal kommer tillbaka...

Helt otroligt hur han verkar särbehandla sina favoriter som inte presterar något..

Tycker dock att Hasse är lite väl hård när han bara ger Wennerberg godkänt. Själv tycker jag att Green gör sin bästa match hittills i MODO-tröjan, frågan är om han kanske till och med var bäste forward i laget. Damgaard tycker jag också höjde sig över mängden bland backarna.
Kunde man dela ut fem minus också så finns det en särklassig kandidat: Fredrik Warg. Så många chanser som den killen fick i varenda PP under matchen och vad blev resultatet? ETT skott på mål drygt 1,5 minuter från matchslutet. Obegripligt att Milo och Lehtinen knappt får någon speltid alls i PP.

Paddan:

Jag skall utreda huruvida han inte presterat några slutspelsplus att lägga in i databasen också...:-)

Nu: Gonatt på riktigt, och släckt HS-livefönster.

Frisco:

Mannen kanske har en digital, Expressen Fredag-skala?

"På" eller "av" alltså?

Hasse regerar.

Björn VII: Tycker det känns som lite av en historisk händelse, men jag har väl fel som så många gånger tidigare. Tror nästan man borde be en tacksamhetens bön i riktning mot Hasses humbla boning. Självklart borde detta förtjäna någon form av uppvaktning, kanske en litografi föreställande Hasse skrivandes denna historiska matchrapport .

Björn VII: Jag skrev ju när jag kommit hem från Kempis att Hasse skulle ge 1+ till Rönnmark. Hade det varit expressen som HA skrivit i hade UR fått en överkorsad geting.

Paddan:

Du snacka visslande skator, jag logga in på stört. Är detta en historisk händelse? Är det Hasses första etta öht? Ska det delas ut blomsterkvast till Hasse vid nästa hemmamatch? Kommer Paddan och Frisco m.fl. att applådera avslaget?

Många frågor...

Björn VII: Jahaa, fanns det domare som tidigare utnyttjat det privilegiet med poliseskort, det hade jag ingen aaaaaning om.

Mitt försök att leka Saida misslyckades lika kapitalt som Wargs försök att träffa mål. Rönnmark fick ETT plus av Hasse och inte två som jag "gissade".

Sv: Friscos Bildgåtor #4
Frisco:

För att citera en irakisk ledarfigur efter att hans land blivit bombat till stenåldern: "Vi vann, Gud är stor".

Lulekickan: Tssssssss. Heja MooDoo.

Frisco: Det är ju inte elakt menat ens utan bara ett smeknamn på samma sätt som Leksand kallas Korvkiosken eller DIF kallas Styvben. Förresten kanske du skulle fundera över om allt du sagt är sånt man fortsätter säga efter trotsåldern.

Frisco:

Kul och se att jag var så nära iaf. Var dock helt övertygad om att ni satt framför garageporten hemma hos dig på bild nr: 9. Bilden med Upton park spelade mig stora spratt, jag var helt säker med tanke på planens skick och beskaffenhet att det var från ditt besök i Sundsvall i höst.

Jaja, huvudsaken är inte att vinna......

Jag tackar alla motspelare och domare för en bra och trevlig genomförd match. Tack.

Lulekickan: Jo men man slutar säga sånt i 10-12 årsåldern.

65 Selander: Det blir nån gång när jag fyllt på bildsamlingen=) Jag lovar att säga till. Grattis till de tre pinnarna.

"smeknamn" ska det stå

Frisco: Jadu, hann inte gissa men jag hade inte haft en rätt iaf, när kommer etapp 2

Frisco: Fjollbollen är ett vedertaget smaknamn för Globen. Sådeså.

De rätta svaren på Bildgåtor #4 finns på adressen
www.lbgk.mineline.se/frisco/frisco/fyra.htm

Lulekickan: Fjollbollen, hoppar över rapporteringen. Att du orkar.

Frisco: Att vi mötte DIF i självaste fjollbollen borde ju utgöra garanti för att vi åtminstone får se målen från den matchen. Fast å andra sidan förlorade ju DIF så de kanske hoppar över rapporteringen därifrån helt den här gången, det skulle i vart fall inte förvåna mig.

Jaha, typiskt...
Även alla lag som skulle förlora vann samtidigt...

*Svårdomar*

Frisco: Slå mot hakspetsen och samtidigt stå och flina och flirta. Vad är det för sätt?

Frisco: förödmjuka modoister.

Lulekickan: Du missade visst min =)

Lulekickan & Frisco:

Är ni gifta eller?

Nej nu: Gonatt!

Frisco: Åh, dessa ödmjuka och Hemskt Mycket Trevliga MooDooister...

Lulekickan: Vad fick du luft ifrån. Kolla in hockeykväll nu och ta tid på hur mycket Luleå de visar och ring jämställdhetsombudsmannen eller nån=)

Sv: Frölunda Frölunda
indianen99: Komma hit och tro du regerar med ny matchtråd och allting.... grrrr. Har aldrig i mitt liv sett gnälligare indianer. I min Vilda västern skulle de inte ens få städa i saloonen.

Frisco: Surprise att Rönnmark var kass. Det var han i matchen mellan LHF och BIF också, och det åt båda hållen.

Frölunda Frölunda
Hejsan på er alla!! Det var gött att vinna mot er, för ofta har det varit svårt men nu vänder det. Så se upp för Frölunda!!!!

Någon som var på matchen?? Var den bra???

Frisco: Glömde säga att domare Rönnmark komemr att få ett stycken + av Hasse Andersson senare ikväll. Domarinsatsen var den sämsta på år och dar.

Nu dröjer det bara nån halvtimme innan rätt svar på frågorna kommer upp.

Fortfarande finns chansen att DU blir först till 13.

www.lbgk.mineline.se/frisco/frisco/fyra.htm

Paddan:

>>>Mardrömsscenario: 0-3 efter 1.30.

Jaja. Grrrrr......

Sv: Matchtråd
nikki88: Foppa skulle ha slagit till Börje på käften. - Det e sant dé!

nikki88:
det får bli en godnattsaga där modo vinner på slutet.
nu kommer john blund. natti.

ria-ra: Gör så. Gå på knock-out.

NuMountain:
det är jag stolt över.

nikki88:
nej inte ens med knas. däremot kanske jag måste ta en match med ongen nu när det är läggdax.

NuMountain: Vänta bara tills jag kommer ;)

ria-ra: Inte ens med knaaaaaaaas?

nikki88: Hon är oslagbar i den ädla sporten lerskytteduve.

nikki88:
nej men så boxas jag inte heller.

ria-ra: Du är inte dum du! Alltså har du ingen chans att vinna i boxning :)

nu vet jag, modo var ju det lag som var minst utvisad så här långt in på sässongen. kanske man skämdes för det och satsade allt på att dala på den listan för att få ett bättre rykte. ja så måste det vara och det fick kosta en förlust.

nikki88: Hockey är som boxning. Man måste vara dum i huvudet för att vinna.

NuMountain & Nikki:

Ola Hedqvist i mål hädanefter, då räcker det med tre mål framåt.

nikki88: ja, nog skulle jag ifrågasätta varför det inte blir fler mål på bättre lägen i PP än lägen som sker när man spelar lika många.

NuMountain: Men Mr. Pessismist 2k2, var lite positiv..Inställningen är lösningen! ;)

Lulekickan: Skit. Lulää. Det blir ju inte direkt lättare att möta ett sämre lag. Det här ser inte bra ut.

NuMountain: Jag ska ta ett snack med Bengt Hedin och be han anställa dig. :)

Lulekickan: Modo kommer att krossa Luleå ;)

nikki88: Träning är inte lösningen, inställningen är lösningen. Man måste tro att man är något. Fan set är väl bara att skjuta in pucken i mål? Och en sak är då klar. Ingen kan ta sig förbi mig, jävl.. i min skäl. Det är min heder som är på spel.

« · 157366 · »