1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534899 inlägg · 4127 ämnen
« · 165303 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ny nyarena
Björn VII:

Det stora problemet med kommunalfullmäktige vid arena frågan stavas: VALÅR. Nu har lobbyarbetet med projektet tre år på sig att påverka beslutsfattarna.

Björn VII: Hmm, kanske lättare att löga sig, än att befinna sig på hal is, för ledamöterna i kommunfullmäktige.

Torde väl bli fråga om någon form av EU-projekt för att eventuellt få till stånd byggandet av Kånken Arena, antar jag.

Lumber Jack:

Är helt övertygad om arenans förträfflighet, är mindre imponerad av människoföraktet i Ö-viks kommunfullmäktige. 24 miljoner till en ospecificerad utbyggnad av en simhall. I stort sett 100% av samma kommunfullmäktige säger nej till vidare studier av vad de 50 miljonerna som behövs till arenan skulle användas till. För...jag menar, ett bad som går med miljonförluster ligger ju så enormt mycket närmare folksjälen i Ö-vik än en investering som ska bära sina egna kostnader och husera något som (med lyckat utfall) kommer att locka 20% av tätortens befolkning, en gång i veckan, hela vinterhalvåret...

Människoförakt, sa Bull.

Sv: Money makes the world go round...
Logan:

Ibland taxerad, ibland pudelfierad och ibland exalterad, men för det mest fabricerad. Utom i fallet Tingsryd där det handlade om det man inom byggsektorn kallar: "såna här riktiga, rätt sorts, pengar".

Ny nyarena
Grabbarna på kansliet, med Skägget i spetsen, jobbar på i bästa byggherresstilen till Björn VIIs stora förtjusning, kan jag tänka.

Paddan: Taxerad inkomst

Lumber Jack: Det var väl nästan det jag förstod. Bara jag som hade missuppfattat alltihop!

Paddan:

Skulle aldrig falla mig in att påstå att kvällspressen inseminerar skit i samhällskroppen!

Lumber Jack: Hmm, sitter du där och insinuerar att kvällstidningarna någon gång skulle ha råkat publicera felaktiga uppgifter. Kan jag aldrig tänka mig.
Mini-Magic verkar ha en riktigt fin juniorlön, eller, kan det kanske vara så att även annat än löner är medräknat......

Paddan:

Vad skönt att siffrorna stod att läsa i AB så att man vet att det ligger stor sanningshalt i dem. Detta avslöjande borde även leda till att styrelsen avsätts då lönekostnade mer än fördubblades (inkl. sociala avgifter alltså) till säsongen efter undersökningen.

Snittlön 2001: 287 142
Snittlön 2002: 1 000 000 (inkl. sociala hoppas jag)

För jag kan inte tro att Aftonbladet vräker ur sig en massa skitjournalistik. Det ser jag som en omöjlighet att den moraliska arbetartidningen skulle syssla med...

Sv: Det förutsägbara länsderbyt #3
mike66: Krossa MoDo säger du. Hmmm, bättre att du mognar till dig i snacket så du platsar här på forumet. Hoppas på en bra match ikväll. =)

mike66: Hmm, linjedomarna kanske känner sig lite osäkra och börjar darra när de ser Hedin försöka lyfta in pucken i Timrås zon...

Lumber Jack:

Hehe, hoppas att ni riktigt skälver av skräck inför vad som komma skall ikväll.

Det som kan rädda upp er ikväll är väl som sagt att Vimmelkantig dömer. Det som krävs är väl att ni tar vara på pp:en. Dom lär bli många eftersom jag känner på mig att det blir en ny domarskandal ikväll.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Vinnerborg bör eller ska inte få döma ES-hockey eftersom han inte har den känslan för hockey som en domare borde ha.

Vinnerborg - Timrå IK.....100 - 0

mike66:

Det är aldrig en skam att förlora mot ett lag spelar både Saxon och låtar från Kill `em all i spelavbrotten, dessutom var det domarskandal...

rådbjer:

Undrar vilka som darrar igenkligen? Tre pinnar från kvalstrecket. Förlust mot katterna i SCA-cupen(haha) Två raka förluster mot länets stolthet.

Jojo, jag undrar vilka som darrar ikväll ja. Snart är Brynäs ikapp också...

Krossa MoDo.

Lumber Jack: Totta Näslund??? :))))
Ja ja mycket ska man få höra!

Vad BIF anbelangar så förklarar det ju varför dom ligger där dom ligger!
Spelarna har väl fått nåt hjärnbryt eller nåt lagom tills dom kommer in på plan!

rådbjer:

Japp. Men värst är det för stackars Westerlind som håller på ett f.d.hockey-lag som har ett coverband (!!!!) som spelar i hallen på hemmamatcherna. Huvva.

Nä, tacka vet jag på 80-talet när Totta Näslund ibland gled in och körde en konsert innan uppvärmningen i Kempis, det är stil det.

Lumber Jack: Ingen bortförklaring, vi vinner ändå! Men jag tänkte ge er lite råg i ryggen i stället för säd i brallan, så ni inte skulle känna er slagna på förhand!

Det var bara för att er självkänsla skulle få stegra lite, så att ni mindes hur det var att ha det, ville bara vara snälla.

TIK= gubbrock???

Men lilla jag då? :)) Är jag undantaget som bekräftar regeln eller vadå?

rådbjer:

Det är till att börja bortförklara förlusten redan 10 timmar innan den har inträffat. Man hör era tänder skallra av rädsla ända långt upp i de ångermanländska skogarna.

Ångermanland - rikssvenska och betyder landet av hockey.

Paddan: Klaga inte, vi har förlorat varenda match där han har dömt (bort) oss i vinter!
Sicken tur ni har!!!

Hmm, Marcus Vinnerborg dömer matchen ikväll, låter som en gjuten 2+ i domarbetyg från Hasse Andersson.

Sv: Lite enögda notiser
Paddan: Jag var uppe rätt sent inatt och NHL-matcherna hade precis börjat. Tänkte att "ähh, jag kan väl lyssna på en match några minuter". Islanders-matchen var en av de matcher som strartade först. Det slutade med att jag lyssnade i två hela perioder innan ögonlocken blev alltför tunga och jag bestämde mig att det var smartare att lägga sig i sängen. Men under dessa två perioder hann kommentatorerna nämna Mattias "Oaijnhaandell" ett otal ggr.

Han spelade otroligt mycket! Var inne i både PP och BP. (Enligt ESPN så hade han 35 byten totalt och 22:25 i speltid). Den enda som gjorde lika många byten var backen Adrian Aucoin och han spelade som vanligt halva matchen. Det var även en intervju med tränaren Laviolette i paus mellan första och andra perioden och där berömde han Weinhandl väldigt mycket. Han sa att det fanns kemi mellan honom och Yashin och att det gjorde att Yashin höjde sitt spel till den nivå som han kan prestera på. Dessutom kompletterar Weinhandl även en spelare som Isbister som är tuff och bökar framför mål. Mattias "sees the ice well and plays low", sa bl.a. Laviolette. Bra betyg!

Money makes the world go round...
Lite löneuppgifter från artikel i dagens AB:

Jim Brithen, tränare, 46, 580 000
Juuso Riksman, mv, 25, ingen uppgift
Pierre Hedin, b, 24, 502 300
Martin Johansson, b, 27, 354 900
Jan Öberg, b, 24, 255 100
Tobias Enström, b, 18, 0
Jesper Damgaard, b, 27, 33 500
Dusan Milo, b, 29, ingen uppgift
Magnus Hedlund, b, 20, 216 600
Mika Lehtinen, b, 27, ingen uppgift
Magnus Wernblom, f, 29, 561 800
Anders Söderberg, f, 27, 433 400
Tommy Pettersson, f, 31, 357 900
Jonas Almtorp, f, 19, 45 000
Peter Högardh, f, 26, 315 200
Fredrik Warg, f, 23, 296 200
Peter Öberg, f, 20, 25 500
Joakim Lindström, f, 29, 133 400
Mattias Wennerberg, f, 19, 161 900
Morten Green, f, 19, 174 900
Miroslav Hlinka, f, 30, ingen uppgift
Martin Wilde, 25, 0
Stefan Öhman, f, 26, 335 100
Kim Staal, f, 24, 385 500
Snittlön: 287 142

Löneuppgifterna är från inkomståret 2001.

Sv: Lite enögda notiser
Så kommer här lite fler nyheter om Mattias Weinhandl.
I natt kom så hans första mål i NHL. Målet innebar ledning för Islanders med 2-1 i matchen mot Ottawa, som slutade med delad pott 2-2.

"Weinhandl snapped home his first NHL goal off a turnover that started when Isbister nailed Wade Redden behind the Ottawa net. Yashin managed to foil an Ottawa clearing attempt as the puck went right to Weinhandl at the top of the slot. In one motion, the rookie whisked the loose puck over Lalime's shoulder."

Björn VII:

Äh, som den gamla blyfot jag är så säg ja som Stenis alltid sa - hä bare å åk.

Trafiken är inget hinder, det är bara en slalomport som ska rundas. Det var iaf bättre förr då man fick åka runt portarna.

mike66:

I Skåne finns det trafik på vägarna, ett hinder för fri fart.

Björn VII:

Nu tänkte ju jag inte bara på antal körda mil. Tidsmässigt så måste ju sträckan Armsjön - Sundsvall ligga i topp utan konkurrens i hela landet.

Inte ens Iggesund - Hudik kommer i närheten. I Skåne kan man ju köra rätt över ägorna, nästan lite som fågelvägen dårå.

Sv: Dagens match
Lumber Jack:

App-app-app...heter det inte privilegium?

mike66:

Armsjön-->Bye ca 8-9 mil.

Björn VII:

Sumpig? Det var torrt som i en öken när jag var där. Jäkla sandjord. Rinkaby - platsen som Gud glömde.

Björn VII:

Har du räknat på dädäringa? Jag är skeptisk på att du skulle passera Medelpad snabbare.

knaskamilla:

Men när du väl är där så slår du ner dina bopålar (-pinnar) i den sumpiga marken. Kristianstad - har aldrig varit sig likt.

Björn VII:

Medelpad - man passerar det oftare än man överhuvudtaget är i närheten av Skaune.

mike66:

Äsch det där var ju ingen hockseyspelare. Bara Gaz Coombes i Supergrass, en föredetting alltså.

Medelpad - du passerar det snabbare än Skåne.

Björn VII:

Halsduken är så varm att man kan gå i T-shirt hela vintern. Den har även sålts i stora upplagor till vinterstaden Sollefteå.

#11-kepsar åt folket!

Björn VII:

Kanske halsdukar som man får välja vilket nr man vill på, och så stickas de medan man väntar?

(Var det förresten bara jag som tyckte det var kul att Hållberg inte hade vågat be om nr 78 i FBK?)

Björn VII:

Vad är det du säger? Det inger väl både pondus och respekt att vara utrustad med lite kagge (airbag) på äldre dagar. Själv så jobbar jag på för fullt för att komma med i decitonklubben. Efter en trevlig och matglad jul så lär jag ha uppnått mitt mål med råge dessutom kanske.

För alla er som inte känner till vem den häringa tjock-Bulla var och är, så skickar jag med lite intressant lektyr så här natten före slaget om länet.

Ok, här kommer en ny och den får du tolka precis hur du vill:

Medelpad ~ Always Timrå IK

knaskamilla:

Han gör som han vill, det är en kungs privilegie.

Lumber Jack:

Skönt att vi har franska, engelska ligaspelare. Tycker att Högardh-halsduken och beslutsunderlaget för den skall utsättas för hård utvärdering efter säsongen btw. :-P

#11-halsdukar åt folket!

Lumber Jack:

Spelar han fotboll med en puck?

Wewillwintoday och Björn VII:

Det italienska och engelska ligaspelare gör med en fotboll gör Högardh med en puck, rejält bakfull dessutom!!!!

Ickesupportrarochsurfolkssupportrarochallaandra: Jag hoppas att Warg får en plats för gott i MoDos lag.

Ibland undrar man.....

ZZ z zz Z z z
Z z z zZ ZZ Z z

Wewillwintoday: Personligen ser jag hellre Gradin,Öhman,Kristofer Persson,Grundberg,Hållberg än ni vet vem. Men detta kommer inte att hända så jag fortsätter att drömma en stund till.

Wewillwintoday:

Nej, Frankrike mot FN.

Italiensk fotboll för mig är en massa tifo-nissar som tror att "deras" lag ska spela på en kvalitetscertifierad nivå i all evighet, gör de inte det så har man en rätt att storma "favoritlagets" träningar och banka skiten ur dem. England är fotbollens och supporterkulturens vagga. Med eller utan pappersark i 30 sekunder/match.

Wewillwintoday: När det gäller våra forwards är det snarare att låta dem spela istället för att vila. Det är fantastiskt bra att ha en stor, bred, skadefri trupp.

Björn VII: Usch... hattrick..

Frankrike mot Roma... (hur många fransmän har de Arsenal?)

Fy fa* vad dålig engelsk fotboll är. USCH, nästan sämre än Allsvenskan. Tacka vet jag Italienska...

Frisco: Hmm möjligt gällande Damgaard, men knappast gällande Almtorp/Lindström(hence, då skulle de inte spela i ÖSK)...

Wewillwintoday: Jag tror snarare att det handlar mer om att våra spelare ska få vila nån match eftersom det är så enormt mycket matcher just nu än att det handlar om petning.

Frisco & Wewillwintoday:

Thierry Henry.
Slit ut de tangenterna istället.

Frisco: haha, sorry...

Det är roligt att spekulera lite :D

« · 165303 · »