1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535689 inlägg · 4129 ämnen
« · 186855 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo-Leksand
NuMountain: 6.16.

Jo jag också. Det här låter inte bra. Bra kontring av Damgaard alldeles nyss dock...

Högardh har hittills i första perioden missat öppet mål för övrigt.

Wewillwintoday: Hmm? Jag har negativa vibbar. Vi får nog satsa på nästa match.

Wewillwintoday: Högardh är dålig idag, och bör enligt kommentatorerna bytas ut mot Lindström...

NuMountain: Leksand trycker på hårt. Snurrar runt och skjuter ett backskott som tar på 3-4 spelare och stolpen och in....

Mycket dåligt försvarsspel av MODO...

Wewillwintoday: Gör det. På ÖA:s rapportering brukar det vara tyst i en kvart, sen kommenterar man plötsligt en icing. Jag vägrar tro på att det händer så lite. Det skulle vara bra att få en känsla över hur spelövertag och chanser fördelar sig osv.

NuMountain: Om du vill kan jag skriva när det händer något

Wewillwintoday: Jepp. Nu funkar det. Hoppas man får följa matchen nu då.

Sv: Ljudet ikväll?
MartinSedin: Ledsen, men något gör att jag inte kan lyssna på webradion från hockeyligan. (All annan webradio fungerar.) Har inte kunnat lyssna på hela säsongen. Kommer helt enkelt inte in på sidan.

NuMountain: De verkar ha fixat det nu...

MartinSedin:

Det är ju inte världsklass på ljudet men det är inga problem att höra vad ni säger.

MartinSedin: Ljudet var dåligt det första fem minuterna. Nu tycker jag det är precis som vanligt, dvs bra.

Wewillwintoday: Vad är det här? Ingen uppdatering på Swehockey, ingen på ÖA, men mål i baken i direktsändning i riksradion. En pina.

Ljudet ikväll?
Vi ber om ursäkt om ljudet är dåligt under kvällens radiosändning. Vi har fått en hel del inlägg som säger det om ljudet. Någon här som lyssnar på matchen? I såna fall hur är ljudet? Vi är inga ljudtekniker men vi ska jobba på att lösa problemet.

NuMountain: Fladderpass som skjöts på studs in mot mål och turlig styrning. Måste allt gå emot MODO....

NuMountain: 1-1 19:53. Det är väl i stort sett bara Modo som inte förstår att offra allt när det är några sekunder kvar. Vila, vila, vila, saft och bullar. Faan vad bitter jag blir.

MoDo-Leksand
Undrar om ÖA hämtar sina rapporter från Riksradion idag. Inte en enda rapport trots att klockan är snart tjugo över. 1-0 Modo nu i alla fall. Wennerberg.

Sv: Friscos hockeyminnen
westerlind: Det verkar som att man växer som människa när man har en Brynäströja på sig, och som kärring givetvis. - Givetvis,

65 Selander:

Ja, visst är hon. Hmm, vilken effekt brynäströjan har på hockeyälskare: Ser du hur hon till höger ser lite rädd och försiktig ut, medan knas utstrålar kraft och styrka - ser nästan ut som Kamilla ska spricka av stolthet.

westerlind: Tyckte väl att Knas var fint klädd!

Sv: Leksand mörklägger Ö vik!!!
Uppställningen:

. HEDIN, Pierre 6. ENSTRÖM, Tobias
9. WERNBLOM, Magnus 30. HLINKA, Miroslav 10. SÖDERBERG, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 16. MILO, Dusan 44. LEHTINEN, Mika
26. WENNERBERG, Mattias 33. ÖHMAN, Stefan 14. HÖGARDH, Peter

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 23. HEDLUND, Magnus 7. DAMGAARD, Jesper
41. ÖHMAN, Jens 4. ÖBERG, Jan 11. PETTERSSON, Tommy

4th Line 32. WILDE, Martin
22. LINDSTRÖM, Joakim 29. GREEN, Morten 17. WARG, Fredrik

-------------

Positivt och se att Enström tillbaka med Hedin som förstebackpar. Enström blev för övrigt utsedd till en av de tre bästa svenska spelarna i J-VM(även Jocke Lindström).
Hedlund går in igen istället för Wilde. Vi behöver kanske inte samma tyngd som mot SSK.

Nu djävlar ska det bli vinst!

westerlind:
Antingen är det Dieseldoris eller så är det Busshulda. Men troligtvis är det Snyggylva.

westerlind: Behöver inte prata högt om sånt... =)

Knylan:

Nämen va kul, är du säker? Jag trodde det var andra i Timrå som brukade hålla på med sånt.

westerlind: Psst, mike66 till höger, kvällen till ära iklädd kvinnokropp tillhörande crazykamilla.

Friscos hockeyminnen
Mystiskt, den här situationen hade jag missat - men naturligtvis inte Frisco. Hmm, hade Selander lånat ut tröjan? Kul, men vem är raringen till höger?

Kempis 30/12 - ett fint minne.

Paddan: Klart man ser vem det är på bilden. Karln har dessutom ungefär lika dialekt som undertecknad.

/ /Frisco

Nej, nu är det dags att fokusera blickarna på en bild från fornstora dar för att få inspiration inför kvällens drabbning mot Leksand.

Vem kan denne tvålfagre unge man vara tro? :)

bajenmattias: Har du spanat in ES-tabellen eller?

Leksand mörklägger Ö vik!!!
I dag kommer ljuset att slockna i Ö Vik!!

Pirro Alexandersson kommer att få sin gamla klubb skjuta MoDO i sank!! Inte roligt att Modo har det tabelläget de har, jag hade hellre sett malmö där eller SSK men nu är det som det är och det kan ju ingen ändra på för tabellen ljuger sällan!!!

Jag hoppas på 3 p för mitt Kära leksand opch att vårat slutspelsläga förbättras i och med 3 p ikväll!!

Sv: MoDo - Leksand
Lumber Jack: Näslunds första mål inatt var oerhört läckert. Snacka om speed på skridskorna. Sedan har han ju en bössa som de flesta i världen bara kan drömma om att komma i närheten av.

Det vore väl tusan om inte killen gör 50 mål i år. "Bara" 20 st kvar nu.

El Maco:

Eller som vi hockeyälskare brukar uttrycka oss: Maaarrrccuusss Naaaaaaaaaaassssssssssssssslllllllllllllllllluuuuuuuuuuundddd!!!!!!!!!!

Frisco: Detroit #40 Detroit #40 Detroit #40 Detroit #40 Detroit #40

:elmaco:

Frisco: Äsch, han bör väl kunna gratuleras av en rekordsnabb landsman. Om jag nu kommer ihåg vad han heter...

Frisco: Ja ok då. En på gummihjul, mer än han inte värd.

z 2

MoDo - Leksand
Och Riksman ska stå imorgon *suck*. Det firar vi med en bild.

Godnatt... z z Z Z ZZ Z z z zZ z

Sv: Bara en liten bildgåta
Frisco: Hmm...det är inte Magnus så då borde det väl vara Fredrik.

Frisco:

Vad jobbig du är. Jag är trött.

knaskamilla: Sonen till han på bilden (bredvid Pelle).

Sv: Målvakter
MartinSedin: Namnet på den ryske rookiespelaren i Philadelhia Flyers, som så tragiskt omkom i en båtolycka, är Dmitri Tertyshny.

Frisco:

Vem stod i mål i ÖSK?

Frisco: ......och Hammarby vann=)

MartinSedin: Eurosport har sänt sen 19.00. 3-0 till Bajen i paus i finalen. 10 min kvar nu.

Frisco: Går den matchen i någon TV kanal? Såg glimtar från Djurgården vs Bröndy tidigare ikväll på EuroSport eller Viasat Sport.

MartinSedin: Det har du rätt i. Det är naturligtvis det viktigaste.
Jag gissar att Öhman spelar i MoDo (Jag gissar (hoppas) även att Hammarby vinner över Molde i Nackas Minnes Final om en liten stund).

Frisco: Huvudsaken är att Kiruna och Vallentuna är efter när serien är färdigspelad. Detta skulle innebära att öSk stannar i Allsvenskan och det goda sammarbetet med MODO o ÖSk kan fortsätta.

Till sist en fråga..I vilken klubb spelar Jens Öhman den 1/2?

MartinSedin: Jag har också svårt att se 4 lag bakom ÖSK. Men man vet aldrig. Formtopp snart kanske?

Frisco: Tung förlust för ÖSK. Lelle stack ut hakan i ÖA idag och sa att målet var en topp fyra placering. Vilka lag ska ÖSK ha bakom sig för att klara av detta? Kiruna och Vallentuna är två lag men vilka flera?

Portello: Piteå - ÖSK 7-0 och Peter Öberg 12 utvisningsminuter. Nu får vi snart se en frisk fläkt i elitserien.

Sv: J18 Allsvenskan börjar idag
Matchen är över och MODO vann övertygande med 6-3! Stor hjälte Patrik Ödmark med 3 mål och 2 assist.

Sv: Dålig behandling???
Wewillwintoday: Var det inte också så att Palm längtade hem till Ängelholm?

« · 186855 · »