1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536015 inlägg · 4130 ämnen
« · 189987 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
knaskamilla:

Nu undrar jag vem jag blandade ihop Tellström med... Han kom från BIF, där han iofs spelade 46 matcher, men bara gjorde 7 poäng.

Portello:

Det var ju trevligt för er. När han kom till MoDo har jag för mig att han gjorde det som en av Lövens bästa spelare. Fast han blev kanske skadad, iofs?

knaskamilla: Hehe, ett coolt namn ger tyvärr inga extrapoäng.
Måste säga att jag är glatt överraskad av Tellström.Han har helt klart varit bättre än jag förväntade mig.

Portello:

Coolt namn på försten, i alla fall.

knaskamilla: Får väl kontra med några misslyckade Luleå värvningar:
Alexander Vinogradov.
Jens Nyström.
Jari Grönstrand ( Spelade inte en match)
Jokke Heinänen

Portello:

Jovars, han lever och frodas. Tackar som frågar. (Längre än till ÖSK lär han inte komma den här säsongen.)

Några andra nyförvärv som inte varit särskilt lyckade de senaste åren:
- Conny "jag vet hur jag ska skriva in mig i MoDohistorien utan att göra succé i laget" Strömberg
- Johan "jag hittar inte bussen jag kom med" Jonsson/Tellström
- Andreas Byström (visst hette han så, den där lille killen som hamnade i Mora i alla fall? Vad hände egentligen där? Jag har i alla fall pratat med honom i telefon om hans kontrakt...)
- Tommi Kiviaho, en klassiker, med roligt efternamn.

samjo: jo det ser ju rätt bra ut än så länge.Lycka till mot Hv.
Dax att börja ta lite poäng nu.

Portello: Nä en spänn har jag nog råd att förlora :)

Än lever mitt tips: (resultaten efter en period)

WAS-NYI: 3-1
NYR-TOR: 1-0

Om alla fyra lag gör två mål vardera på de avslutande perioderna så...

Nej, nu är klockan 02.
"zz Zzz Zzzz"^2 (snark i kvadrat)

knaskamilla: Hur står det till med karlin igentligen?? Han har väl spelat lite med ÖSK den här säsongen .

Verkar som att ni skulle behöva en ny Lintner i laget. det är en spelare jag gärna skulle se i Luleå.

Portello:

Milo: 34 matcher, 7 poäng
Lehtinen: 30 matcher, 2 poäng

Mest lyckade värvningen den här säsongen måste ändå ha varit Lewerström, tätt följd av Karlin.

samjo: Man får önska lycka till. En spänn tror jag att du överlever att förlora. Om du nu inte har det allt för knapert dårå :)

NuMountain: Weinhandl har ett skott på mål hittills. F.ö. så fortsätter Jagr producera. 1+2 efter drygt en perre. "Bara" 4p kvar till förra matchens poängskörd :)

Nä... nu ZZzzz zzzZ z Zz zz (Godnatt allesammans)

Förresten, mitt Bombenresultat ikväll:
Capitals - Islanders: 5-3
Rangers - Maple Leafs: 3-2

Satsade en spänn. Vinner 400 kr om det slår in. Föga troligt...

NuMountain: Sämre än en Viss J.Lehto kan han ju inte vara.
Han var ingen lyckad värvning från vår sida.

Portello: Mer olyckade kanske.

knaskamilla: Verkar inte vara så i fallet Milo, nej.
En av era sämre lyckade värvningar på senaste tiden?

Portello: Milo är världsmästarback. Han får helt enkelt inte spela sämre än någon som har sämre meriter. Milo var speciellt dålig i början när han knappt fick spela.

Portello:

Det kanske är så att världsmästarback inte betyder världsbäst back?

Passus: Sollefteåsonen Timander har nyss gjort ett mål för sitt Islanders.

NuMountain: Han har väl haft problem mer eller mindre hela säsongen väl??
Även Mr Jim bänkade väl honom med jämna mellanrum?

Portello: Hans största problem är att han blivit värdelös.

knaskamilla: Det är ju jobbigt ju ;)

Portello:

Läs artikeln som NuMo länkade till... ;)

NuMountain:

Ja, verkligen.

NuMountain: Är Milo ur form eftersom han får vila??

knaskamilla: Sjukdomar är värdelöst.

NuMountain:

Ja, det låter bra. En trepoängare vore inte helt fel.

Bara att hoppas att söt-Janne inte lyckats smitta någon annan i laget med magsjukan.

HV71-Modo. Repris önskas
Pirro viker ut sig i ÖA:

"Han kommer att börja med fyra kedjor. Magnus Hedlund blir center. Överraskande för en del kanske, men Pirro är inte orolig.
? Vi har haft funderingar tidigare att låta Hedlund spela center. Han är spelskicklig, lurig och har ett bra skott. "

I övrigt. Dusan Milo får vila.

Pirro-positivism: " Modos enda trepoängare (4-1) på bortais så här långt.
? Vi borde kunna prestera något liknande nu. "

Det låter väl bra. Vi ska alltså vinna matchen.

Sv: Per Bäckmans medieskola
Lumber Jack: Där måste jag ge dig fullständigt rätt LJ. Hella får min röst.

Paddan: Jag hoppas att du inte har samma ansiktsfär som ett ägg för då ska du nog gå till doktorn.

ModoAnte:
Tittar mig själv i spegeln just nu...jepp...ett lätt patetiskt fjunigt ägg...just så ser jag ut just nu. Det där med lätt, fjunig och ägg kanske bara är tillfälligt men i övrigt så stämmer det nog...

NuMountain:

In med Hellgren som spelande andretränare, då jävlar blir det full speed ahead.

Paddan: Ett lätt fjunigt ägg?? hur se ett sådant ut.

knaskamilla:
Tänk om det vore så enkelt att Pirro, styrelsefolk, massmedia m.fl. helt enkelt var irriterade över att behöva ha en tränare med en sån taskig skäggväxt. Han har väl försökt spara slutspelsskägg under hela säsongen och resultatet ser ut som ett lätt fjunigt ägg...

NuMountain:

Eftersom jag just fått veta att Björn inte säger vad han egentligen menar, så måste jag nu dra mig ur den här diskussionen. Omöjligt att debattera med någon när man måste vara tankeläsare för att veta vad man debatterar emot.

Här tänkte jag skriva något klatchigt slutord, men jag kom inte på något, så det blir inget.

Wewillwintoday: Har ingen aning. Jag har inte sett inslaget.

Björn VII:

Jag tycker att han ska få en chans att visa vad han kan innan man sågar honom. Jag vet hur resultaten ser ut sedan Pirro tog över, men jag tycker (som sagt var) att det är för tidigt att bedöma hans insats.

Vad är det för brist på agerande du pratar om? Är det måhända samma som Brithén blivit anklagad för? Eller en annan sorts brist på agerande?

NuMountain: Apropå ingenting, du såg möjligtvis inte Brithén i sportspegeln igår? Jag missade det; vad sa karln?

Wewillwintoday: MaJo övertygade ju i början av säsongen. Är grabben endast uppbyggd av självförtroende? Har man varit en av Björklövens förgrundsfigurer i ES, så måste man väl någon gång ta tag i saken även i Modo.

Wewillwintoday: Enligt nån på modohockey.se verkar det som om han har vägrat att spela för ÖSK...

Eftersom ingen besvarade mitt inlägg (längre ner) angående MaJo, antar jag att ingen vet varför han inte finns med i laguppställningen eller skadenoterad. Han måste helt enkelt vara petad.

Förresten; Warg som center???
Och varför inte låta Milo gå ned som forward istället för bänka?

knaskamilla:

Problemet ligger just där, hans MODO-hjärta och hans långa tid i MODO ger honom ett överdrivet förtroende i lokalpress och av vissa skribenter. ;-)

Belasta/hylla honom för dagens resultat, inte andra kvalitéer. Som en förstärkande faktor i den bedömningen ser jag den där "agerandet/bristen på agerandet" eller vad det nu var för något...

Björn VII:

Jag måste ju ligga i, om det ska kvittas någon gång innan vi dör.

Hmm...du tror att Pirro är kapabel att själv ta ansvar för sina resultat? Vari ligger då problemet?

knaskamilla:

Det var värst vad du var intresserad av att göra tolkningar av mina åsikter, tyvärr måste jag nog lägga in lite veton, för sådana har jag väl? :-)

1) Jag tror inte att det gått sämre pga Pirro. Däremot tror jag tror att han är kapabel att själv ta ansvar för sina resultat, det är allt.

2) b - du har uppfattat mig helt riktigt, din ståndpunkt accepterar jag.

NuMountain:

Nä, den sämre miljön tror jag inte gäller nu längre för det var väl tvärtemot "alla" spelare som var emot Brithén?

No offense, men allt jag vill ha ut ur den här debatten att Pirros "agerande"/"brist på agerande" inte stämmer överrens med min syn på hur man ska sköta den här typen av situationer som idrottsledare.

Thats's all folks (?) #97

NuMountain:

Nu lyckades du förvirra mig också.

Björn:

PS. Eller?

Björn VII:

Om du vill komma ifrån olustiga diskussioner ska du söka dig till lulingarnas gb. Där raderas alla sådana.

Kontentan är i alla fall att:
- du tror att det gått sämre p.g.a. Pirro, medan jag tror att det hade gått dåligt även om Brithén varit kvar.
- du tycker att han skulle ha lämnat sin position i klubben när han var oenig med Brithén redan förra säsongen, medan jag tycker att det är fullt förståeligt - och accepterbart - att han valde att stanna kvar, eftersom jag tror att han verkligen brinner för MoDo.

För övrigt tycker jag att det är för tidigt att bedöma hans prestation i båset.

Björn VII: Men inget tyder faktiskt på att det har förekommit någon oärlighet, egoism, eller att någon stämning har blivit sämre av hans agerande, om det nu ens kan räknas som ett agerande. Hur ska vi veta att det är sämre miljö nu för att han lät bli att ta ett uppdrag för att du anser nu i efterhand att han inte borde ha gjort det, än det skulle ha varit med Brithén endast vid rodret?

knaskamilla:

Nope, det där med att "sätta framför MoDos" är något som helt och hållet hamnar på ditt konto. Jag har då inte påstått det - jag har påstått att hans tilltro till sitt eget hockeykunnande, att han inte lämnade sin position i det uppkomna läget har bidragit till en sämre miljö, och är riskabelt för MODO.

Allt det här kan mycket väl till viss del bero på hans stora MODO-hjärta, tjurighet helt enkelt. Kan vi komma ifrån den här olustiga diskussionen någon gång? Jag tvivlar då inte på hans MODO-hjärta men det är inte slagfrekvens eller pumpvolym i detta hjärta som man ska bedöma hans prestation i båset med. Tyvärr.

knaskamilla: Tyvärr knas. Jag måste nog påminna dig om att du omedvetet är färgad av uttrycket, som jag den här gången förde in.

Björn VII:

Det var nog jag som förde in det, då du antydde att han satte sina egna intressen framför MoDos.

« · 189987 · »