1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506655 inlägg · 4189 ämnen
3035853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Men det beror ju på att alla poängspelare har lämnat utan att något nytt har kommit in. Hur det kan ses som någonting positivt övergår mitt förstånd.

Bad_Brett: Att hela forwardsbesättningen bortsett Elton/Falkenhäll består av grovjobbare eller sargbrunkare är väl en ganska bra indikation. Att Hinken pratat om att MoDo inte går tillräckligt mycket rakt på mål vid flertalet tillfällen en annan.

Haakana32: Vad ger dig det intrycket? EJK och Caderoth?

Haakana32: Jag tycker det är svårt att säga något om laget innan det är satt, men jag tycker att jag ser en målbild av att bygga ett lag som vinner närkamper, går rakt på mål och spelar klart situationer. Det som MoDo saknat en period.

Det stora frågetecknet för mig är inte vilka tre som kommer in utan hur Karlberg och Madsen lyckas med att sätta ett bra spelsystem. Misslyckas dom med det så spelar det ingen roll vilka tre som kommer in.

k1m: Jag gissar att det är strategi. Viktigt inför säsongen nu att han får visa upp sin mänskliga sida så att de som är kritiska ska dämpa sig lite.

För Bad Brett är detta helt perfekt. Mer stoff till Hinken-dokumentären. Han kommer garanterat säga någonting som fullständigt motsäger det han har sagt tidigare, så ju mer han öppnar kakhålet, desto lättare blir mitt jobb.

Frontschwein: "Ja, jag tycker att vi har ett sämre lag om dom tilltänkta stjärnorna vi hade skulle ha levererat lite bättre. "

Nog finns det tillräckligt med argument för att årets trupp ser sämre ut än förra årets, så att man inte behöver ta till ett hittepå-argument? Ska man jämföra lag så får man ändå göra det på vad det tidigare laget faktiskt gjorde, inte vad man själv trodde att dom kunde göra.

k1m:
Jag trodde att alla hade fattat att det programmet är inspelat sedan långt tillbaka?

Hinken hade kunnat varit med på Robinson också.
Det hade han vunnit lätt också!
Han kan det sociala spelet!

Frontschwein: Fick nyss höra av en släkting att Hinken ska sommarprata. Varför ska han göra allt annat än sitt jobb? Har han gett upp på förhand?

Förr, när jag gnällde på Hinken, var det mest i onyktert tillstånd. Nu gnäller både jag och min katt på honom i nykter beskaffenhet, så det borde säga något om hans kompetens.

Confusius: För övrigt lite småkul att Marcus har blandat ihop färgerna, så att det visar rött när nya inlägg är postade och grönt när ingenting har hänt. :-)

Trilske: Jag fick aldrig dom signalerna förra säsongen att sparka tränarna var folks första alternativ.

Jag tror nog att prioordningen var 1. Styrelsen 2. Hinken 3. Tränarna

Nu tog ju styrelsen tag i sakerna och sparkade tränarna först, mest för att rädda sina egna skinn. Allt började i fel ände så att säga.

Sedan trodde väl ingen av oss i vår vildaste fantasi att den odugliga styrelsen skulle ge Hinken ett 3-års kontrakt, men voilá!

Nu gick ju kritiken så het förra säsongen att t.o.m den vanligtvis sömniga valberedningen fick eld i röven, och grävde fram fyra nya förslag till ny styrelse.

så förhoppningsvis får vi kanske se några förändringar framöver, men knappast förrän nästa säsong.

Smurfen: Ja absolut, kanske vägde det över pga honom även om hinken var ute efter honom redan förra säsongen. Därför trodde man ju att Karlberg skulle lockas hit också, om han och Rosén nu är polare. Det ena brukar ju ge det andra...

Drar mest en parallell till Bogren som fick med sig tre spelare på ett bräde (Vaino, Nordsäter och Touhimaa). Det sänder ändå rätt bra signaler.

Sen kommer ju Karlberg från en högre liga, vilket kanske gör det svårare, men ändå. Hade inte skadat sett till signalvärdet för en ganska oprövad huvudcoach imo.

Gavelo: kelleher, Fitzgerald, topping och även gästrin är spelare som stod för merparten av poängen vi tog under slutspelet.

Jag ser fan inte en enda utpräglad poängspelare som värvats in på seniornivå.

Ja, jag tycker att vi har ett sämre lag om dom tilltänkta stjärnorna vi hade skulle ha levererat lite bättre.

Sen ska jag väl enkelt säga att jag saknar inte rundblad och Olofsson.
Men jag tycker det är pinsamt billig nivå på nyförvärven. Ren besvikelse faktiskt.

Så tydligt att man inte satsar för att gå upp.

Det är ett svek från en klubb som spelade i shl för 2 år sedan.

Risken är stor att vi missar slutspel om det inte kommer in några riktiga jävla superlirare.

Hinken är totalt värdelös

Trilske: Elias Rosen är väl ett namn som han lockade till sig

Willow: Fair point, även om det var i en ganska trygg miljö där han kunde operera lite mer i skymundan. Nu är det en annan typ av uppdrag där han ska bygga mer från grunden.

Min poäng handlade dock mer om hur attraktiv han är som huvudtränare utåt sett, och där finns det inte jättemycket som tyder på att han hittills lyckats locka spelare från tidigare lag, apropå att vi verkar ha gått bet på ett antal tilltänkta nyförvärv.

Sen om det i första hand beror på honom eller andra faktorer låter jag vara osagt.

Ska bli intressant att se hur Alba resonerar dock, han kändes rätt aktuell för inte så länge sedan.

Trilske: Oprövad förstetränare? Nja, han var i praktiken förstetränare I Leksand I två år, även om den andre Challe var mer ansiktet utåt.

Känns som att det är ytterst få spelare som kan tänkas överraska i detta laget och när det på förhand ser såpass svagt ut försvinner intresset inför nästa säsong. Om Bourke, Alba och Hermansson utgör vår förstaline får vi vara glada för top 6.

Knafus: Modo-forumet när Hinken landar med flyget och hämtat hem tjeckoslovakiskt topplina...
Äh, allt kan väl hända. Kanske vi börjar spela bättre hockey kollektivt nu. Sen vill vi ju alla se bättre toppnamn nu med Plånkan vi har.

Det är bara konstatera att detta blir en mellan säsong. Vi är inte i närheten av Ssk och Aik tex dom bygger för spela och slåss om en shl plats. 1 värvning hittils är riktigt bra resten är utfyllnads spelare även om jag tar EJK före vissa som fått lämna alla dagar i veckan. 2 Backar 4 forwards av bra kvalitet måste in om man ska börja tro på något. Samt skicka rätta signaler om att man tänker vara med och slåss om det.

Chamez: Måste säga att det känns rätt bra att kelleher valde att gå till Leksand och inte till typ AIK eller SSK. Leksands HA-satsning förstår jag mig inte på överhuvudtaget, även om man sannolikt kommer ha en målvakt som håller dom på anständig nivå.

Förövrigt rätt intressant att Leksand tar med sig samma stab ner i HA, det var ju något som, om man ska tro vissa här, bara kunde ske i en klubb som MoDo...

3035853 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB