Hampie: Dichow mobbad och utfryst under säsongen i HV enligt inslaget. Lägg dig och stå bakom Lassi nästa säsong istället. Vi har 2 danska vänner åt honom, det blir kul.
ForzaMoDo1921: ja det är sjukt att den modohataren får döma!🤬 men nu jäklar kan vi ha en vi mot världen (shl,domare och tv4) mentalitet. Nu jäklar skall det krigas! Nu kör vi!💪💪🥳 vi har allt att vinna bara!
{10884}: Tror inte vi har något val, Första kedjan har varit iskall rätt länge och Ranta har ju kapaciteten att vara en storstjärna i SHL. Sen är det nog bättre att göra förändringar idag än på söndag!
Men visst är det inte bra att man inte hittat riktigt rätt i formationerna på 55 omgångar
Keriksson: Tycker det är bekymmersamt att man gör om helt i formationerna mitt i ett pågående kval. Nu ska Ranta in i förstakedjan och härja. Visst kanske vi behövde göra någonting, men känns fortfarande inte helt bra.
Frontschwein: Jag tror att det är uppgjort att vi ska åka ur. Vi drar mindre publik och HV71 bidrar mer till svenska ishockeyförbundet. Det skulle inte göra något om vi åkte ur, men däremot HV71 med 70 miljonerstruppen. Det hade blivit kaos.
Costanza: sen början av 80 talet har jag stått i hallen i Jönköping och för den del suttit , gång efter annan blivit smädad för att jag håller på MoDo även blivet uppbjuden till dans och även för den del bjudit upp till densamma. Men var i Garden i onsdags och har aldrig varit med om drygare/dummare/enögd publik . Förutom den gången en gentleman i 60 års ålder talade om för mig vilken sopa Foppa är/har varit , då ville frugan gå efter första. Hur än det här går så bankar hjärtat för MoDo.
Heyerdal: Dags för Bensons första mål/poäng idag? Jag tycker man får lite jokerkänsla av honom. I kval är det oftast de minst förväntade spelarna som avgör
Confusius: Alla ska med! Det rätta vore såklart att den som blir sist åker ur. Det är kul med bäst av 7 matcher men det ska inte räcka att endast vinna 4st matcher på en säsong för att klara sig kvar. Sista ut och näst sist får kvala mot förloraren av HA slutspelet i bästa av 7. Då får dom som är näst sist en rejäl fördel av att inte komma sist. Problemet blir att dom får vänta rätt länge på att spela... Men möter ett slutkört HA lag.
Jaja hoppas han överraskar nu då