1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479660 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 13/12

1857788 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 13/12
Mano:
Tänkte att det var något man kan ha reglerat i förväg, utan att ha kommunicerat det utåt. Skitsamma nu levererar han för oss!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Amitiel: Nu har ju konstigare saker hänt än att man köper loss en kontrakt för en spelare som den tidigare klubben inte vill ha. Men sure, Gnaget har trumfen här. Och sen beror det nog på vad herr Ekarv känner också. Han kanske vill tillbaka?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov:
Enligt Modos hemsida när han blev klar.

MODO Hockey kan idag meddela att klubben är överens med AIK att säsongen ut låna centern Victor Ekarv.
Victor Ekarv ansluter till MODO Hockey så snart som möjligt där uppgörelsen mellan AIK och MODO gäller för resterande del av säsongen 2017/2018.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Amitiel:
Är det helt hundra? Finns ingen option el liknande?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Nucky:
Fast nu har ju Modo han på lån den här säsongen och nästa går han ju tillbaka till AIK.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov: Varit inne på det förut, men älskar att se Ekarv på isen. Flippasset över 2 klubbor igår var briljant!
Tror han kommer växa ännu mer och bli vår förstecenter nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
dempa: 🤣
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
dempa:
Han skulle behöva en Ekarv, men han är ju som bekant upptaget. Satt fö perfekt för bevittna den underbara passen till KJ, precis när man tänkte passa nu, så slogs passen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov: underbart hur slut han är :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
hockey_21:
Visst känns det bra ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
En sak jag har tänkt på, fan vad ritola är dålig. Ser så trög och ointresserad ut och bara gjort 13 poäng
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
MorganaLefaey: vad de hänt om Wallin tagits ut som tredjekeeper i JVM, hade vi haft Zacke och nån junior då? hemska tanke!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
wolper: Jodå, modo behöver nog förbättra defensiven/dipparna och behålla sitt offensiva spel om man ska ha någon chans. Alltså för att ha någon chans att få spela kval.
Väl i kvalet så vet jag inte vad jag ska tro. Många säger igelkottsförsvar o tråka ut moståndarna. Men känns inte direkt som modo skulle bli så säker i defensiven så vi skulle lyckas med det.
Andra säger, spela som ni gör mot HA lagen. Och det är nog helt OK framåt. Men de här 2-1, 3-2 lägena vi släpper till nu, lär verkligen vara något som SHL lagen gillar.

Ser ingen riktigt klar taktik som låter bra.
Så i stället säger jag att vi nog behöver den taktik Leksand använde.
Dvs Lite på att turen är med dem minst 4 matcher.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
MorganaLefaey: Jag hoppas modo kan förbättra sig för varje match med pressen i egen zon. Skulle behövas inför ett eventuellt kval. Samt de får gärna behålla det effektiva målgörandet hela säsongen och varje match ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Monno: Nä modos taktik är som sagt inte att checka högt och jag tror att det är den bästa spelidén OM man skulle få för sig att gå hela vägen till ett kval mot ett shl motstånd, där är nämligen backarna generellt snabbare och bättre vilket nog skulle skapa enorma kontringar mot oss om vi försöker oss på att checka högt och hårt.
Tror för övrigt att just Enström kommer bli viktig för Modo då han är väldigt kvick och pucksäker, en spelare som ofta kan ta sig ur krångliga situationer nere i egen zon.

Övrigt var jag mäkta imponerad av Aik’s juniorer som dom tog för sig och just Höglander som du nämner var ju stundtals underbar att se på när han utmanade med sin skicklighet och fart.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Jag håller med till fullo när det gäller att våra backar får problem så fort lagen checkar högt o hårt.
Det händer några gånger per match att vi spelar fast oss själva samt att det händer en hel del gånger att backsidans pass till spelare med fart inte träffar rätt och hela spelet går i stå.
Modo har dock visat att de ibland kan klara detta och när de gör så spelar vi otroligt mycket enklare och även offensiven får fart.
Sen tycker jag de defensivt kunniga forwards vi har inte alls varit så kunniga.
Mestadels kanske det beror på att det är ett helt nytt spel i HA. Det tutas o kör lite mer. Men då får vi lära Hägga o Röymark mfl hur man är defensivt kunnig i HA.
Sen om det skulle bli SHL kval. Ja då kan de gå åter till SHL's spelstil.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Nu har vi ju inte riktigt samma lag när vi åkte ur som nu. ;) Men förstår hur du menar.
Dock kanske man kan säga att de flesta lag som inte har överdrivet skickliga backar (DVS typ inga i HA) får problem mot lag som lyckas med en hög forecheck? Knepet är ju dock att lyckas..
Även Modo lyckas ju ibland checka fast motståndarna men det känns dock inte som en uttalad taktik. Vilket det kanske snarare var tidigare år. Varpå vi gick bort oss typ 500ggr på en match.

Men tycker du har rätt i din analys, se bara hur mkt yngligen Höglander st'llde till med igår. Egentligen bara för att han är snabb på grillorna och aldrig tvekade på att checka mot våra backar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Tycker man klarar av det bra sålänge man inte leder. Spel 5 mot 5 är man bland de absolut bästa i serien, men såfort ledningspucken trillar in blir man mer avvaktande, och tillåter motståndarna in i egen zon alldeles för enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov: Jag tycker att lag som checkar högt vållat Modo störst problem. Om i backar bandet till den där jävulska kvalserien mot leksand så saknade Dala laget de mesta förutom en vägg i målet och skridskostarka högt checkande forwards, detta var så tydligt läst, modos långsamma backar fick problem och det var tydligt att det var så Leksand skulle spela, sätta hög press och hoppas att Modo inte fick till bra uppspel, känslan är lika tydlig i årets serie, lag som Timrå som jag tycker överpresterat har en tydlig idé mot Modo, checka hårt och högt då får Modo stora problem i egen zon.

De matcher Modo lyckad ta sig ur detta grepp utan att bara flippa bort pucken så är vi en av seriens absolut skickligaste lag offensivt i våra kontringar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Robin Ztorken L:
Generellt så känns det som att spelande lag passar oss bättre, men lagen som går på tyngd vållar mer problem.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Robin Ztorken L:
Björklund är dag till dag än så länge, Häggström var inte symptomfri förra veckan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Nucky: Hoppas att vi hinner få tillbaka de som är skadeskjutna också till dess.
Vore intressant att höra var de befinner sig i sin rehabilitering
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Robin Ztorken L: möter också Leksand och Löven under julhelgen, ska bli väldigt intressanta matcher.
Tre poäng mot Löven är fan ett måste, får vara slut på derbyförluster nu. Speciellt på det sätt man förlorat dessa matcher..
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Monno: Nej tvärtom, jag säger att vi haft svårt mot topplagen i serien.
Det är mot bottelagen vi skrapat ihop pinnarna, men nu verkar det vänt en aning på den fronten.
Det är väl Oskarshamn borta härnäst, då får vi se.
En sak tycker jag i alla fall är tydlig, vårt försvarspel verkar fått högsta prio, sett riiktigt bra ut på slutet och det är ju kanon för det tillåter oss att vinna matcher
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo:
Man hamnade på budget gällande antal besökare för första halvan, 47 000. Däremot tycker jag det är lite märkligt att AIK drar så lite folk. Skitsamma jag var där :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Monno: ah jämn serie som fan. Hoppas modo kan hålla max två förluster irad för resten av säsongen 😊 hålla i sin effektivitet och vinna så mycket. "Bara" en topp 8a är ju en förbättring mot förra året 😊 hoppas de kan fortsätta bygga på den uppgång de har nu 😊
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Eller: haha försökte komma på någon bild så att det ser lite roligare ut 😉 har faktiskt en precis sådan. Körs kaffe i massor i den 😉
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Jävliga med den här serien är ju att ge det 3 förluster och vi kan vara nära negativt kval igen. :-P
Det är helt sjukt vad jämn den här serien är än så länge.
Ztorken gillar ju att nämna att vi förlorar mot bottenlag hit och dit. Men tycker det inte verkar finnas något uppenbart strykgäng. Möjligtvis Troja. Men den hör serien är det verkligen dagsformen som avgör.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: 26/12 mot Leksand och 30/12 mot Björklöven lär det ju bli mycket folk i FC.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Om Modo nu parkerar sig på övre halvan och kanske bättre så hoppas jag verkligen att publiken återvänder, 2800+ idag är svagt, visst är det bara onsdag och veckan innnan jul men nog bör man kunna ligga över 3000 på hemmamatcherna!
Vet att man gav bort biljetter lite nu och då, borde man inte försöka sälja billigt eller ge bort 1000-1500 biljetter till skolungdomar, ungdomsidrottsföreningar etc för att locka mer publik till matcherna, visst man skapar ingen intäkter med att skänka bort biljetter men man skapar bra PR, intresse och förhoppningsvis försäljning av souvenirer etc, dessutom hjälper det laget med mycket hemmapublik.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
wolper: Ser att du har plockat fram Modo-koppen, vilken dryck har du firat med?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
wolper: Men än underbar seger så bara att njuta :D
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Från Hörnefors: Håller med. Lite dålig kommunikation men samtidigt skall inte den spelaren kunna komma så fritt som han gör. Helt öppen gata i mitten
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Monno:
Gillade Tommy E:s uppspel med
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Harry Luras: Hade jag varit SHL klubb hade jag fasiken värvat bägge och försökt placera en vass SHL målskytt med dom. Molin och Marklund kompletterar varandra bra. Det märks att Eriksson kommer underifrån i jämförelse. Med det sagt så bara Eriksson kommer igång med produktionen så är han väldigt kapabel på HA nivå! Och han är ju där han ska och så. Det lossnar nog så småningom. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Rytter:
Det var några på läktarn som sa ”nu faller vi ihop”. Sa ”nej inga såna tankar, kan smitta av sig på isen” precis efter sätter Karlq. en. Gillade fö Johan Eriksson visserligen inge mål, men ofta spelbar och rörlig. Sjukt mkt roligare att se en match på plats.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
wolper: Jag tycker att varken Wallin eller backen gjorde fel vid deras mål det var ett missförstånd, och sådant händer. Det jag undrar är vart är spelaren som ska hålla han som gjorde mål, han får komma helt ostört genom hela zonen. Såg att T Eriksson kommer glidande efter.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov:

Om du säger upp Cmore sponsrar jag dig med årskort ;-) Du verkar ju behövas på plats för att ta vinster =)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Tur att modo har bra målvakter och effektivitet :D
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Lyckas jag se en 2/3 delar av matchen med. Fan va nice!!! :D
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Oddsen på att säsongen 18/19 spelar Emil Molin i Brynäs IF och Sam Marklund i SAIK?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Tarasov: En liten notering på tal om Isak Wallin! Riktigt kul att Magnus Helin får lite "upprättelse" efter att det uppenbarligen inte funkat något vidare med Bjurö och Reideborn.

Har ju i min amatöranalys varit inne på det tidigare, att det blev lite för häftigt för Helin att få huvudansvar över två redan etablerade målvakter efter att bara haft unga oskolade innan.
Min gissning är att det är svårare att lära bort dumheter från en etablerad än att forma en ung MV talang.
Tycker det finns stöd för att säga att Magnus är en av landets främsta på träna unga målvakter.
Nu är väl iofs den topplistan rätt jämn och högkvalificerad men. Samt att Magnus haft bra råmaterial att jobba med. Men ändå.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
hockey_21: Även om jag tycker AIK är bättre än Modo sett över hela matchen så är det svårt att hitta något att gnälla på, Modo är så nära att ramla dit i de där styrspelet man sysslar med men lyckas reda ut 3e perioden bra ändå, det är verkligen något Modo bör ta med sig.
Wallin är stabil och trots ett mindre lyckat ingripande så studsar han tillbaka och agerar lugnt och säkert.
Trion Jakobsson,Ekarv, karlkvist var kul att se idag, kreativ, fartfyllt, utmanande och verkligen välförtjänt med 2 mål från dom!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
hockey_21:
Tvåa på andra vändan, kul man går glädjas åt det man kan glädjas åt i sådana här sammanhang!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
modomille: Vi har gjort mest mål i serien och släppt in näst minst. Tycker bådar gott in för framtiden
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
modomille: Vi är för övrigt delad 1a i målskillnad också.

Poängen som räknas. Och som sagt. Skulle vi nog gå till kval mot SHL är nog detta spelet vi får se.
Sen vill jag nog ge Wallin en stor del av segern. Men vi är ändå relativt stabila defensivt. Tycker nog vi var bättre förra matchen på att hålla motståndarna utanför. Men skickligare lag vi möter idag också. Men är lite för många 2 mot 1or och frilägen idag för att vara riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
hockey_21: Exakt,det är folk som klagar mycket på vårat powerplay också även om vi har över 20%.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Monno: jag vet inte hur länge den formationen hade varit inne, hade de varit inne länge så borde han ha blockerat i annat fall kanske de skulle ha fortsatt spela för att slippa tekning i egen zon.
Wallin gjorde en kanonmatch, vi förfogar över ett bra målvaktspar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Bara jag som hade velat se Macklin och Wernbloom slänga handskarna mot varandra ikväll? ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 13/12
Robin Ztorken L: Vi har gjort mest mål i serien så du kan inte klaga på anfallsspelet🤔
Kommentera

1857788 · »